home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I går kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  0 Brugere, 746 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Shafts Tour de France blog
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Shafts Tour de France blog  (Læst 44944 gange)
Caspper
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #30: 29 Jun 2009, 18:31 »

Shaft/Lars, for det første meget interessant. Jeg synes du skriver rigtig spændende, og man forstår hvad du mener. Udover det, så er jeg enig i stort set 100% af dine holdninger.

Dog kunne jeg godt tænke mig, at du lige tog sprinterne op og fortæller hvem du tror vinder etape-sejre i år. Hvilken etape gør ikke det store, bare du fortæller lidt om hvem du tror slår igennem og vinder etaper. Ligesom vi tidligere har set Cavendish, Boonen og Hushovd tage den ene etape sejr efter den anden.
Logged

Dane 16
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #31: 29 Jun 2009, 20:21 »

jeg er ikke enig i det med Armstrong som outsider, det skal da kun være hvis Astana kører for ham. Ved godt de er holdkammerater men Contador tror jeg altså ville sætte ham med sine hurtige ryk.
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #32: 30 Jun 2009, 14:11 »

Shaft/Lars, for det første meget interessant. Jeg synes du skriver rigtig spændende, og man forstår hvad du mener. Udover det, så er jeg enig i stort set 100% af dine holdninger.

Dog kunne jeg godt tænke mig, at du lige tog sprinterne op og fortæller hvem du tror vinder etape-sejre i år. Hvilken etape gør ikke det store, bare du fortæller lidt om hvem du tror slår igennem og vinder etaper. Ligesom vi tidligere har set Cavendish, Boonen og Hushovd tage den ene etape sejr efter den anden.

Der kommer en masse om sprinterne nå jeg når til indlægget om den grønne trøje Smiley Er det ikke nok nå jeg har smidt det op, så må du gerne sige til igen. Så prøver jeg at udfylde dit ønske lidt bedre.

jeg er ikke enig i det med Armstrong som outsider, det skal da kun være hvis Astana kører for ham. Ved godt de er holdkammerater men Contador tror jeg altså ville sætte ham med sine hurtige ryk.

Nu er det heldigvis sådan i cykling at meget kan ske. Contador kan styrte og udgå, og så ligger det lige pludselig rimelig godt til Armstrong. Og med begrundelse af han har vundet det så mange gange, så synes jeg det er helt i orden at kalde ham Outsider.

TIL ALLE: Mit internet er gået derhjemme :/ Men jeg prøver at nå at få skrevet det hele hos en ven. favoritterne skriver jeg senere i aften.
Logged


Manniche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #33: 30 Jun 2009, 14:24 »

Shaft hvad mener du om Klödens samt Armstrongs chancer ved første etape (prologen)? Eller er Levi eller Contador et bedre bud fra Astanas side? Peace

Desuden flot flot intertiv, som jeg klart vil følge med i.
Logged

Liverpool
- You'll never walk alone <3

Self. Alt for verdens rigeste freak  Thumbs Up

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #34: 30 Jun 2009, 14:30 »

Shaft hvad mener du om Klödens samt Armstrongs chancer ved første etape (prologen)? Eller er Levi eller Contador et bedre bud fra Astanas side? Peace

Desuden flot flot intertiv, som jeg klart vil følge med i.

Først, mange tak Smiley

Hmm, hvis jeg skal dele dem op i den gruppe, vil jeg klart anbefale Levi/Contador.

Contador har jeg store forventninger til kører sig i top 5, og Levi er også sublim på en enkelstart, og skal nok også køre sig i top 10.

Jeg har personligt ikke den store fidus til Klöden, selvom han da plejer at køre godt i starten af Touren. Mens Armstrong er et spørgsmålstegn, men regner med han kører sig ind omkring en 10 plads på enkelstarten Smiley
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #35: 30 Jun 2009, 22:41 »

Jeg beklager jeg ikke lige har fået skrevet en update idag. Men smutter fra en computer nu, for at sove et andet sted. Jeg har fået afvide nettet er kommet tilbage derhjemme, så jeg går straks igang i morgen tidlig med at skrive om favoritterne, og håber også jeg kan nå at udgive bjergtrøjen inden jeg skal afsted igen om eftermiddagen i morgen..

Beklager.
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #36: 01 Jul 2009, 09:54 »



Favoritterne


Dennis Menchov
Andy Schleck
Carlos Sastre
Cadel Evans
Alberto Contador


Han er efterhånden blevet 31 år. Men russeren Dennis Menchov virker på sit højeste niveau, og i år er holdet fuldt fokuseret på ham igen, hvilket kan være med til at give ham stabilitet. I modsætningen til dengang der kørte en dansker rundt på holdet.
Han har formåede at vinde Vuelta a Espana 2 gange, tilbage i 2005 og 2007. Hans største bedrift, efter ham selv, kom dog i år da han sejrede i Giro d´Italia, på trods af et styrt på den afgørende enkelstart.
I Tour de France sammenhæng, det løb han i 2003 vandt den hvide trøje i, er han aldrig kommet på podiet. Eller han er, efter Bernhard Kohls dopingsag, fået en tredje plads på papiret. Det er dog ikke rigtigt noget der tæller. Derfor satser Rabobank hele butikken på Menchov i år kan tage skridtet på podiet, på trods af store modstandere, som er ude på at gøre det mere end svært.
I år er Menchov sikret stor støtte i bjergene af det store talent Robert Gesink som skal deltage i sin første Tour de France. Også ryttere som Garate, Laurens Ten Dam og Stef Clement bliver værdifulde for Menchov, hvis han skal blive den første russer som skal vinde Tour de France.

Carlos Sastre er væk. Det giver muligheden for de to Schleck brødre, Andy og Frank hvor førstnævnte er den største trussel mod deres tidligere kaptajn. Andy Schleck slog allerede som 22 årig for alvor igennem i cykelverden, da han blev nummer to i Giro d´Italia. En bedrift der også sikrede ham sejren i ungdomskonkurrencen .
Ungdomskonkurrencen vandt han også sidste år, denne gang i Tour de France, hvor en samlet 12 plads var nok til at iføre sig den hvide trøje da feltet ankom til Paris. Han viste glimrende kørsel i bjergene sidste år, og kun pga. en enkel off-day hvor han smed 10 minutter til de andre favoritter på løbets første hårde bjergetape gjorde han ikke var en trussel til det samlede klassement.
I år har det hele tiden været mening han skal være kaptajn de tre uger i juli måned. Derfor var det også opmuntrende for Saxo-Bank at se Andy kører en sejr hjem i Liege-Bastogne-Liege, og da han blot 4 dage forinden var blevet en flot toer i La Fléche Wallonne lover det godt mod Tour de France.
Hos Saxo-Bank får han god støtte i bjergene af sin løjnant og bror, Frank. Men også svenske Gustav Larsson og danske Chris Anker Sørensen forventes at komme til at spille en stor rolle.

Manden var efterhånden blevet 33 år, og havde aldrig været specielt tæt på sejren i Tour de France, og havde en af de dårligeste enkelstarter blandt favoritterne. Derfor kom det også lidt som et lyn fra en klar himmel da Carlos Sastre sidste år sejrede i Frankrig efter tre spændende og intense uger. I en trekløver af to gange Schleck og Sastre selv, formåede Carlos at tage to minutter på legendariske Alpe D´Huez og holde hele vejen til Paris med et minut ned til Cadel Evans, som skuffede på den sidste enkelstart. Carlos Sastre kommer formentlig også til at stå som sejrsherre af bjergtrøjen da vinderen, Bernhard Kohl formentlig bliver slettet inden kort tid.
Blot en lille måned efter sejeren i Paris, kom chokket for mange danske cykelfans. Sastre forlader det hold han har kørt for de sidste mange år, for at forsætte hos det helt nye hold, Cervelo Test-Team som ikke engang er et Pro Tour hold.
Hos Cervelo Teast-Team kommer Sastre til at få støtte af de to tidligere CSCere som Sastre tog med sig, Inigo Cuesta og Volodymir Gustov. Desuden er spanieren Jose Angel Gomez Marchante også klar til at yde en hjælp nå de store bjerge begynder.

Australieren Cadel Evans, bedre kendt som en evig toer, begyndte først at skaffe resultater efter 4 år som proffesional. Han startede sin landevejskarriere tilbage i 2001 hos italienske Saeco, hvor han kun var et år, ligesom han også kun var det i Mapei. Team Telekom havde derefter fornøjelsen af ham i to år, hvor han stod i skyggen af Jan Ullrich, Vinokurov og Andreas Klöden.
Derfor var det først i 2005 da han skiftede til det nuværende Silence-Lotto hold han begyndte at køre sine egen resultater ind. Første år blev efterfulgt af en ottende plads i Touren. En plads der blev forbedret til en fjerde plads året efter. Et år hvor han sejrede sammenlagt i Romandiet Rundt.
De sidste to år er han blevet toer, efter Alberto Contador og Carlos Sastre.
Mange siger at hvis Cadel Evans nogensinde skulle vinde, så skulle det havde været sidste år. I år er feltet simpelthen for stærkt med Astanas tilbagekomst. Men man må aldrig undervudere Evans, som kører en fantastisk tidskørelse, og kender sin grænse i bjergene. Derfor ser man ham også sjældent angriber, men i stedet holde et stabilt og højt tempo op af bjergene. Og jeg tror Evans bliver den største udfordre til Alberto Contador i år.

Løbets absolut største favorit er Alberto Contador. Uden der for alvor var lagt op til det, så tog han hele Tour de France med storm i 2007, da han sejrede efter Michael Rasmussens udelukkelse, og det endda kun som 24 årig. Dermed blev det også til sejr i ungdomskonkurrencen .
Året efter var det ikke muligt for Contador at forsvare sin titel da hans hold, Astana ikke var ønsket efter dopingsager året før. Den chance benyttede Contador til at vinde Giro d´Italia og Vuelta a Espana. Derfor er Contador også blandt de få som har vundet alle tre etapeløb.
I år kommer Contador med et splittet hold, da Armstrong har gjort comeback, hvilket har skabt nogle situationer der ikke helt har huet spanieren.
Hans enkelstart er blevet så markant forbedret, at han nu kan køre med om sejren. Han blev da også national mester i år i den disiplin, og fik sidste år en fjerde plads ved OL.
I år har han kun vundet Vuelta al Pais Vasco og Volta ao Algarve, mens det er blevet til en tredje plads i Dauphine Libere og en fjerde plads i Paris-Nice, hvilket har fået nogle til at sætte spørgsmålstegn ved hans form. En ting er sikkert, og der er hvis Contador skal sejre i år, så skal han sætte sine modstandere med hans geniale accelration som kan få det til at se ud som om alle andre står stille. Lykkes det, så vinder Contador igen touren.




Tak til Cesc for at have lavet et banner!
Logged


Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #37: 01 Jul 2009, 09:59 »

genialt skrevet, dog er jeg ikke fuldstændig enig i det med at Carlos Sastre er favorit, da han 'kun' har to hjælperyttere der kan køre sådan ordenligt i Bjergene og den ene af dem er en hal'gammel herre
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

søgaard
Gæst
 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #38: 01 Jul 2009, 10:23 »

genialt skrevet, dog er jeg ikke fuldstændig enig i det med at Carlos Sastre er favorit, da han 'kun' har to hjælperyttere der kan køre sådan ordenligt i Bjergene og den ene af dem er en hal'gammel herre
Gomez Marchante er en rigtig rigtig god rytter, som kan køre op ad. Han har bare aldrig selv opnået resultater, da han ikke har den stabilitet, som kræves for at være med i de store løb.
Cuesta er en gammel herre, men han kan stadig køre op ad og kan stadig sætte et godt tempo, hvis det kræves.
Gustov kan også sagtens køre op ad. Han kan ligesom Cuesta sætte et godt tempo op ad bjerget og så er det op til Sastre og Gomez Marchante at afslutte arbejdet.
Så at sige, at han kun har to hjælperyttere er vist en løgn, han har tre.
Holdet er dog meget splittet med hjælpere til Hushovd og hjælpere til Sastre, hvilket man tidligere også har set ved Silence-Lotto med Evans og McEwen, men det har ikke været nogen stor svækkelse.

Et hold, som Saxo Bank har vel også kun 3 ryttere, som kan være med, når der virkelig går op ad. Andy Schleck, Frank Schleck og Chris Anker Sørensen. Så kan ryttere, som Nicki Sørensen, Gustav Larsson, Kurt Asle Arvesen og Jens Voigt sidde med noget af vejen på de gode dage. Og en rytter som Cancellara har også vist, at han kan sidde med, men spørgsmålet er om han vil have overskud til at hjælpe sin kaptajn, når der kommer procenter på. Edit: Og det vil en Andreas Klier fra Cervelo muligvis også kunne. Haussler har tidligere vist at han godt kan klare de mindre bjerge, hvor nogle af de andre tunge sprintere bliver smidt af og derfor kan han også være til hjælp for en Sastre på et af de mindre bjerge inden han begynder at bruge sine egne hjælperyttere, hvis de skal op at føre.
« Seneste Redigering: 01 Jul 2009, 10:31 af Søgaard » Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #39: 01 Jul 2009, 10:35 »

Holdet er dog meget splittet med hjælpere til Hushovd og hjælpere til Sastre, hvilket man tidligere også har set ved
Silence-Lotto med Evans og McEwen, men det har ikke været nogen stor svækkelse.

Den primære grund til, at Evans endnu ikke har vundet Tour de France, er vel netop manglen på assistance fra holdet. Specielt i fjor, hvor CSC/Saxo Bank gang på gang fik ham isoleret og tvang ham til at slide, med det resultat, at Evans var afkræftet og ikke formåede at hente de 90 sekunder til Sastre på den afsluttende enkeltstart - noget der under normale omstændigheder ikke er en umulig opgave for Evans.
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #40: 01 Jul 2009, 10:57 »

Den primære grund til, at Evans endnu ikke har vundet Tour de France, er vel netop manglen på assistance fra holdet. Specielt i fjor, hvor CSC/Saxo Bank gang på gang fik ham isoleret og tvang ham til at slide, med det resultat, at Evans var afkræftet og ikke formåede at hente de 90 sekunder til Sastre på den afsluttende enkeltstart - noget der under normale omstændigheder ikke er en umulig opgave for Evans.
Selvfølgelig, men der Sastre netop en Gomez Marchante, som kan sidde og føre for ham, hvis en af de andre favoritter smutter. Der har Evans jo faktisk slet ikke haft nogen. Det tætteste han var på en hjælperytter var vel Yaroslav Popovych, men hans form var jo så elendig, at han overhovedet ikke kunne sidde med.
Logged

Bimmand
Gæst
 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #41: 01 Jul 2009, 11:27 »

Hej Lars, nu når LAge er på ferie vil jeg hellere spørger .

Vil gerne hører noget om hvad du synes om disse spil, som jeg overvejer til touren.

Contadore vinder TDF@ Odds 2.10 DS
Andy Schleck TOP 3 @ Odds : 2.30 DS
C.Evans Top 3 @ 2.7 DS

Og evt point og bjergtrøjen hvem tror du næpper disse trøjer i år ?
Logged

kipmand
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #42: 01 Jul 2009, 12:04 »

Ville umidelbart spille på Andy Schleck vinder touren til odds 6,5 på DS, og Kreuziger top 3 bare for det skal give noget!, Pointtrøje ved vi jo næsten det bliver Cavendish?
Logged

Engang Odense
ALTID Odense


___________________ ________
PSN: kasparlyk

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #43: 01 Jul 2009, 12:07 »

Jo, mindre han udgår kipmand, det gjorde han jo sidste år, godt nok p.g.a. forberedelse til OL/VM kan ikke huske hvad det var, men der gik det jo ikke særlig godt for ham, så imo kunne det godt tyde på at han ikke gennemføre i år
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Bimmand
Gæst
 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #44: 01 Jul 2009, 12:10 »

tror heller ikke han gemmenfører så tror på Friere eller hushoved
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010