home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I dag kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 20:45:32 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
I går kl. 20:44:32 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
I går kl. 13:42:23 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  1 Bruger, 724 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Shafts Tour de France blog
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Shafts Tour de France blog  (Læst 44922 gange)
JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #45: 01 Jul 2009, 12:13 »

Han udgik sidste år grundet forberedelse til OL - det er ikke andet end dem, der udgår af Vuelta a España for at forberede sig til VM; det skal man ikke tillægge den store betydning, og hans mål er at gennemføre i år og tage etapesejre.
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #46: 01 Jul 2009, 12:18 »

I øvrigt fortryder han inderligt sin beslutning om at forlade løbet i fjor. Han har forbedret sig markant på opstigningerne, og jeg tror ikke, han får større problemer ved at slæbe sig til Paris end de andre sprintere. Dermed kan jeg heller ikke se nogen konkurrenter i kampen om den grønne trøje, medmindre Hushovd, Freire, Bennati og co. kan lukke hullet vha. indlagte spurter.
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #47: 01 Jul 2009, 13:00 »

Lækkert i diskutere en masse cykling herinde! Thumbs Up

Contador som vinder og Evans i top 3 tror jeg sagtens du kan spille på Thumbs Up
Dog vil jeg ikke spille på Andy i top 3. Er ikke sikker på om han tager den sidste podieplads eller det bliver en 4-5 plads..

Den grønne trøje har jeg en lille fidus til Freire. Men det klogeste vil nok være at tage Cavendish.
Ang. bjergtrøjen kommer der mere om det i den næste update Smiley
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #48: 01 Jul 2009, 14:14 »



Bjergrytterne


Chris Anker Sørensen
Tony Martin
Christophe Moreau
Sylvain Chavanel
David Moncoutie


Laurent Jalabert, Richard Virenque, Federico Bahamontes, Lucien Van Impe og danske Michael Rasmussen. Ens for dem alle er de endte som sejresherre i bjergkonkurrencen flere gange i Tour de France.
Bjergtrøjen bliver givet til den rytter som skaffer sig flest point. Rimelig ofte er det ryttere som går på lange solojagter i bjergene, kun for at blive kørt ind til sidst. Men med den bonus at de har skaffet sig nok point, til at blive hyldet i Paris, med prikker på trøjen.
Siden Rasmussen vandt den i 2006, har der ikke været en rigtig arvetager til trøjen. I 2007 vandt Soler og sidste år vandt Bernhard Kohl som senere har indrømmet doping. Derfor går sejren videre til Carlos Sastre. Det er også den konkurrence, som i år er næsten umulig at gætte på hvem vinder. Alligevel vil jeg gøre mig et forsøg. Det kan dog meget nemt gå hen at være en af favoritterne, eller en helt "glemt" rytter som overrasker alle og sejre.

Tre år efter Michael Rasmussen sidst blev fejret i Paris som vindere af bjergtrøjen, kan en anden dansker gå hen og overraske. Chris Anker Sørensen skal køre sin første Tour, og det som 24 årig. De sidste år har Chris Anker kørt en 19 plads i Vuelta a Espana hjem og en 28 plads i Giro d´Italia. Han markerede sig stærkt under sidste års VM, da han træk førergruppen for hans holdkammerat og landsmand Matti Breschel som fik en tredje plads i løbet, men han selv fik den en mindre placering som nummer 13.
Den eneste grund til Chris Anker formentlig ikke helt kan vinde den, er at han er bundet af sine opgaver for de to Schleck brødre. Derfor kan man forvente Chris skal spare sig, indtil de sidste bjerge hvor han skal ligge tryk på konkurrenterne. Ellers ville Chris Anker være en af de største favoritter til trøjen i år.

Tony Martin er ligesom danske Chris Anker Sørensen 24 år. I modsætningen til danskeren så kan Martin også køre en glimrende enkelstart, hvilket var grundlaget for den samlede andenplads i Schweiz Rundt tidligere. Lige netop i det løb viste Martin at man skal regne med ham i bjergene. Han endte som vinder af en etape, og sikrede sig bjergtrøjen da løbet var slut.
Martin som kører fra Team Columbia, skal primært hjælpe holdets to kaptajner op af, Michael Rogers og Kim Kirchen, men kan selv få frihed til at jagten trøjen. Skulle han gå hele vejen, og stå i Paris som vinder af den prikkede trøje, så bliver han den første tysker der nogensinde har gjort det.

Han har efterhånden været med i mange år. Christophe Moreau kørte på det Festina hold som fik en af cykelsportens største skandaler. Hans bedste placering i Tour de France er fra 2000, hvor han iført Festina trøje blev en samlet nummer 4. Siden dengang er der sket meget, og i de sidste to år har han været en skygge af tidligere stordom. Dog vandt han tilbage i 2007, Frankrigs næststørste etapeløb, Dauphine Libere, og blev national mester.
Moreau forsøgte flere gange under Michael Rasmussen tiden at udfordre ham i bjergene. Hver gang tabte han. I år er hans sidste chance for at nå at blive hyldet som sejrsherre i Paris.
Der har ikke været skyggen af resultater for Moreau, som i år kører for Agritubel ligesom sidste år. Det er desuden hans sidste Tour de France, da Moreau stopper efter denne sæson.

Efter skiftet til Quick-Step fra Cofidis af, har Chavanel fået bedre støtte til at opnå hans mål. I år kan bjergtrøjen meget vel være hans mål i touren. Chavanel er ligesom kaptajnen Stijn Devolder super til at køre enkelstarter og køre på brosten, mens de hellere ikke er helt dårlig nå det går op af. Det kan man også se hvis man kigger Sylvain Chavanels resultatliste igennem. Der er simpelthen resultater i alle slags løb.
På trods af mange forsøg, kom den første Tour de France etapesejr først sidste år til den nu 29 årig franskmand, som i lang tid har haft svært ved at dominere i hans hjemlands største løb.
I år bliver det meget vel bjergtrøjen han kan køre om, som man har set en enkel gang før, og denne gang er udfordrene ikke så skræmmende.

En karriere syntes på vej ned af for David Moncoutie, lige indtil Vuelta a Espana sidste år. En imponerende samlet ottendeplads og sejren i bjergkonkurrencen, fik modet tilbage hos den nu 34 årig rytter, som har tilbragt hele sin karriere hos Cofidis holdet.
I år skal han formentlig kæmpe med sin tidligere holdkammerat, Chavanel om sejren i bjergkonkurrencen. En konkurrence som Moncoutie virker i form til at kæmpe med om helt i toppen. Han har i hvertfald så sent som i Dauphine Libere for under en måned siden sejrede på syvende etape.
Moncoutie har igennem hans lange Tour de France karriere, som startede i 2000, hentet 2 etapesejre og den bedste plads samlet er en 13 plads.
David Moncoutie er i år mit bud på vinderen af bjergtrøjen.
Logged


Enged
Gæst
 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #49: 01 Jul 2009, 14:41 »

Lækker lækker læsning Lars Thumbs Up
Du skriver rigtig godt, og jeg har lige læst de to sidste updates uden at det blev kedeligt på nogen måde, det er jo nærmest som at læse klummer fra folk som rent faktisk får penge for det Thumbs Up Fortsæt endelig!
Logged

Caspper
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #50: 01 Jul 2009, 14:50 »

Kort sagt:
Det er fandme iorden.
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #51: 01 Jul 2009, 15:35 »

Lækker lækker læsning Lars Thumbs Up
Du skriver rigtig godt, og jeg har lige læst de to sidste updates uden at det blev kedeligt på nogen måde, det er jo nærmest som at læse klummer fra folk som rent faktisk får penge for det Thumbs Up Fortsæt endelig!

Jamen mange tak for den store ros Thumbs Up Altid dejligt at få Wink

Kort sagt:
Det er fandme iorden.

Kort sagt:
Mange tak.

Wink
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #52: 01 Jul 2009, 17:31 »

Vil lige hurtigt informere om at jeg, så længe Boonen sagen ikke er helt færdig ikke vil skrive om den grønne trøje. Så i morgen kommer der en update omhandlende Team Saxo Banks hold, med mindre Boonen sagen er afgjort i morgen formiddag..
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #53: 02 Jul 2009, 23:06 »



Team Saxo Bank


Kurt Asle Arvesen
Nicki Sørensen
Gustav Larsson
Jens Voigt
Chris Anker Sørensen
Fabian Cancellara
Stuart O´Grady
Frank Schleck
Andy Schleck


Team Saxo Bank skal ud og forsøge at genvinde Tour de France, men med en ny rytter. Sidste års vinder, Carlos Sastre valgte nemlig at forlade det danske hold, til fordel for det nye Cervelo Test Team inden denne sæson.
Bjarne Riis og Kim Andersen har i de to Schleck brødre to kaptajner til årets løb. Dog er den yngste af dem, Andy udråbt til ham de vil køre for i første omgang.

I modsætningen til så mange andre år, er der hele to danskere med på holdet der skal køre de franske landeveje tynde. Nicki Sørensen har fået genvalg, og så er der debut til Chris Anker Sørensen i Tour de France sammenhæng. Det kunne nemt være blevet til tre danskere, men i sidste ende valgte Bjarne Riis at fravælge Matti Breschel hans tour plads, for formentlig at give den til den mere erfarne nordmand Kurt Asle Arvesen.

Hvis de to Schleck brødre skal have en chance for at vinde løbet, kræver det at de får hentet tid i bjergene. Ens for dem begge er nemlig at enkelstarter ikke er deres kop te. Dog er Andy en habil rytter til det efterhånden, men mangler meget i forhold til de store favoritter som Evans og Contador.
For at vinde tid i bjergene kræver det god støtte. En støtte de først og fremmest forventes at finde i danske Chris Anker Sørensen. Sørensen har udtalt han godt kunne tænke sig at vinde bjergtrøjen i år, men bliver formentlig låst af sine opgaver for at hjælpe og være frisk til bjergene.

Udover Chris Anker kommer Saxo Bank også med svenske Gustav Larsson som man ikke skal undervudere. Larsson bliver enorm vigtig på holdtidskørelsen, og kan desuden sagtens finde ud af at køre op af. Jeg tror personligt at Larsson meget nemt kan blive en stor overraskelse i touren, og er sikker på han nok skal sidde med nå det begynder at gå stærkt for at hjælpe Andy og Frank.

De to lokomotiver, Fabian Cancellara og Jens Voigt skal passe på deres kaptajner på flad vej, mens de bliver nøglepunkterne på holdtidskørelsen. Fungere det ikke for Cancellara, kan Saxo Bank godt glemme alt snak om at vinde etapen. Har Cancellara derimod en super dag, så skal modstanderne stå meget tidligt op for at sejre.
Voigt selv kan med sin erfaring holde tempoet oppe hele vejen til mål. Desuden kan han blive vigtig hvis Saxo Bank vil vinde holdkonkurrencen, som den tredje mand på enkelstarterne. Voigt er også et godt bud på at tage en etapesejr, hvis alt flasker sig i et udbrud.

De tre sidste, Kurt Asle Arvesen, Nicki Sørensen og Stuart O´Grady bliver vigtige hjælpere under Touren. Nicki og Stuart kommer formentlig til at trække det meste af tiden. Især hvis Saxo Bank får førertrøjen i den første uge af løbet. Kurt så man ofte i sidste års løb lave et kæmpe arbejde tidligt på etapen og være med til at sætte godt pres på modstanderne med hans stabile kørsel. Det er også derfor han er med i stedet for Matti Breschel. En dispensation jeg sagtens kan forstå.
Kurt er desuden også en hurtig mand, og kan hvis han rammer det rigtige udbrud sejre i en spurt. Præcis som sidste år.

alt i alt virker det til et toptrimmet mandskab som Saxo Bank stiller op i, og vi danskere kan se frem til en spændende Tour de France. Spørgsmålene lyder på om en af Schleck brødrene kan komme til tops? Vinder Cancellara en enkelstart? Får de den gule trøje? Hvor mange etaper vinder de? Vinder de holdtidskørelsen? Og kan de måske også erobre bjergtrøjen?
Logged


Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #54: 02 Jul 2009, 23:10 »

Jeg vil egentlig godt høre din mening omkring en enkelt rytter. Jeg er en smule i tvivl om Quick Steps Stijn Devolder med hensyn til den forestående prolog. Hvis jeg ikke husker helt fejl, så har han været belgisk mester i enkeltstart, men har han en réel chance for at køre sig til en topplacering på lørdag?
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #55: 02 Jul 2009, 23:13 »

Jeg vil egentlig godt høre din mening omkring en enkelt rytter. Jeg er en smule i tvivl om Quick Steps Stijn Devolder med hensyn til den forestående prolog. Hvis jeg ikke husker helt fejl, så har han været belgisk mester i enkeltstart, men har han en réel chance for at køre sig til en topplacering på lørdag?

Hmm vil du have jeg laver et længere indlæg om ham, lidt detaljeret? For så gør jeg det i løbet af aftenen/natten, eller vil du bare kørt have min vudering om ham ang. "prologen" som så er for lang til at blive kaldt en prolog.
Logged


Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #56: 02 Jul 2009, 23:14 »

Da dav shaft, nu sidder jeg og mangler et lidr mere uddybende svar på dit syn i Kurt Asle-Arvesen vs Matti Breschel ''Sagen''
Men ellers ser det sku godt ud, og er stort set enig med dig i det hele,
Og hvordan ser Saxo-Banks chancer for at vinde på Alpe d'Huez for tredje år i træk ud ?
« Seneste Redigering: 02 Jul 2009, 23:20 af Danielsen » Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #57: 02 Jul 2009, 23:15 »

Hmm vil du have jeg laver et længere indlæg om ham, lidt detaljeret? For så gør jeg det i løbet af aftenen/natten, eller vil du bare kørt have min vudering om ham ang. "prologen" som så er for lang til at blive kaldt en prolog.

Bare en kort vurdering til lørdagens enkeltstart vil være helt fin Smiley
Men på den anden side, hvis du har lysten til at banke et længere indlæg om ham op, så ville jeg med glæde læse det  Thumbs Up
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #58: 02 Jul 2009, 23:17 »

Da dav shaft, nu sidder jeg og mangler et lidr mere uddybende svar på dit syn i Kurt Asle-Arvesen vs Matti Breschel ''Sagen''
Men ellers ser det sku godt ud, og er stort set enig med dig i det hele,
Og hvordan ser Saxo-Banks chancer for at vinde på Alpe d'Huez for tredje år i træk ud ?

Alpe d'Huez er slet ikke med i årets Tour  Peace
Logged

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Shafts Tour de France blog
« Svar #59: 02 Jul 2009, 23:20 »

Ups.. Den tager jeg på min kappe
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010