home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 464 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Vamos Los Blancos
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: Vamos Los Blancos  (Læst 25639 gange)
FM2008
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #15: 28 Jun 2009, 15:48 »


Optakt

 José Mourinho havde været træner for Real Madrid i en hel sæson nu. Og med 2 trofæer, og en andenplads i ligaen havde bestyrelsen udtalt at de har skrevet under med Mourinho i 2 sæsoner mere. Men vi alle ved, at en træner i Kongeklubben aldrig kan vide sig sikker. Som Spaniens hovedstadsklub, vil man være det bedste spanke hold. Og Real Madrids filosofi er. Køb, køb og køb.


Sæsonen 09/10

Transfers

Vincent Boluda var tilfreds med Mourinho, og der var kommet penge i transfer-kassen. 1.50 mia. kroner var der til rådighed, og trænerne var i sinde at bruge dem alle.

Ca. 20 dage inde i transfervinduet, sprang den første bombe. Den mesterlige driblekunstner KAKÁ , havde skrevet under med Madrid. 790 mio. kroner lød pengene på. Han var udset til at overtage Rafael van der Vaarts plads på den offensive midtbane.

Med købet af KAKÁ, var Real Madrid nået halvvejs, og nu gik de efter den lille spanioler David Villa . Han var udset til at gøre angrebet skarpere, og erstatte den aldrende Nistelrooy. Med svære forhandlingsforhold, og et sidste minuts bud fra Manchester United, gjorde det til en hård kamp at sikre sig Villa. Men i sidste ende lykkedes det, med en pris på 700 mio. kroner.

2 verdensstjerne var købt, og Real Madrid så skarpere ud ind nogensinde før. Men ud af klubben var der også nogle der kom. Den mest bemærkelsesværdige var argentineren Gonzalo Higuain, der forlod Madrid, til fordel for de mange oliepenge i Manchester City. Beløbet lød på 139 mio. Og den anden der forlod klubben var Michel Salgado, der var sendt på fri transfer.




Copa Del Rey

Den spanske pokalturnering var fortsat ikke højt vurderet i klubben. Men igen i år, blev det til en succes.
Med en samlet 9-0 sejr over Veicindario i fjerde runde, var Real sikkert videre til femte runde. Og der skulle de møde bysbørnene fra Getafe. De var af betydelig højere klasse, og gav også Real Madrid kamp til stregen. Men alligevel hev de en samlet 4-3 sejr hjem, og var planmæssigt videre til kvartfinalen. Der var det Deportivo der ventede, og Real Madrid fejede dem af banen, sammenlagt 5-0.

I semifinalen var det Racing der ventede. Men med 1-1 hjemme, så det meget svært ud, på udebane. Men al tvivl var væk efter 90 minutter. En sikker 4-1 sejr, gav en samlet 5-2 sejr, og for andet år i trak var Real Madrid klar til finalen, men det var Barcelona også.

I Valencia på Mestalla stadion var der varmet på til et kæmpe brag, og i modsætning til sidste år, fik de det også. 800 mio. manden KAKÁ bragte Real Madrid foran 1-0 efter små 20 minutter. Men derefter tog Barcelona sig sammen, og scorede 2 hurtige mål, inden halvleg.

Efter et massivt pres fra Madrids side, kunne Lassana Diarra sætte bolden ind i et frit mål efter et langskud af David Villa, i det 53. minut. Længe så det ud til at kampen skulle i forlænget, men Iniesta ville det anderledes. Med et følt langskud ude fra kanten af feltet, kunne Barcelona juble, og hæve trofæet.


Champions League

Real Madrid havde chancen for at kunne være det første hold i verdenen, til at hæve trofæet 2 gane i træk. Og de kom da også planmæssigt fra land. Med 4 sejr, en uafgjort og et nederlag, kunne Real Madrid igen tage til kvartfinalen som gruppen nummer 1,med i alt 13 point. Marseille gjorde dem følgeskab, mens Standard og Werder Bremen måtte forlade turnering i utide.

I 8-delsfinalen, skulle Madrid mod græske Olympiakos, og det var da også en let opgave. Først en komfortabel hjemmesejr på 3-0 kunne de tage til Grækenland og spille frit. Og det må man sige gav pote. Med en sejt på 6-0 var de sammenlagt videre med hele 9-0.

I kvartfinalen var det Inter der stod klar til Real Madrid. Med en smal 1-0 sejr på hjemmebane, skulle de til Italien, og se om de kunne forsvare den føring. Men med et tidligt mål af Muntari, gav Inter overtaget i kampen. Og med 20 minutter igen kunne Quaresma sætte den ind bag Iker Casillas. Meget overraskende var Real Madrid ude af dette års Champions League, alt, alt for tidligt.


Liga BBVA

Denne gang ville Real Madrid vinde mesterskabet, og igen var det Barcelona de skulle møde i den første kamp. Real kom planmæssigt foran 1-0 på mål af David Villa, men igen vendte Barcelona det til en føring. Med et mål af Dani Aleves midt inde i halvlegen, gav det Barcelona blod på tanden til anden halvleg.

Efter bare 6 minutter scorede Eto’o og bragte Barcelona foran 2-1. Men i 71. Minut steg Cristian Chivu til vejrs, og headede Real Madrid på 2-2. Men så blev der tvivlsomt dømt straffe til Barcelona i det 87. Minut. Den lille argentinske troldmand Messi, gjorde det sikkert til 3-2. Endnu en gang tabte Real Madrid deres første kamp i ligaen, og igen ville de halse efter Barcelona hele sæsonen.

Der var igen kun 2 hold i Spanien i år. Nemlig Barcelona og Real Madrid. Og de fulgtes ad hele sæsonen og det var med Barcelona i spidsen lige indtil de sidste 4 kampe. Af ukende årsager var Barcelonas kamp mod 3. Pladsen Atletico Madrid rykket til at spilles som Barcelonas næstsidste kamp. Og da Real Madrid vandt deres 4. Sidste kamp mod Athletic 2-0 var de nu i spidsen med 1 point, men med en kamp i overskud.

Så også selvom Real Madrid vandt deres sidste 3 kampe, gjorde det ikke det store, da Barcelona vandt deres kamp mod Atletico Madrid. Så igen i år var det en lille pointmargen, der afgjorde dette års Liga BBVA

Trods den trofæfattige sæson, havde David Villa en fantastisk sæson, med hele 40 mål i 52 kampe. Og blev selvfølgelig også topscore, med 28 mål.
   



Logged

FM2008
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #16: 28 Jun 2009, 20:47 »



Sommertransfers 10/11

I dag har Real Madrid offentliggjort 2 nye spillere. Den ene er det chilenske supertalent Alexis Sanchez der er udset til at erstatte klublegende Raúl, og han er kommet til for 320 mio. kroner. Af en alder af bare 21 år, er han udset en stor, stor fremtid i Real Madrid. Han har selv udtalt at han glæder sig utrolig meget til at spille for en klub af Real Madrids kaliber.

Den anden spiller er den erfarne italiener Daniele de Rossi der er hentet i Roma, for det gigantiske beløb på hele 700 mio. kroner. De Rossi er en klar afløser fra Lassana Diarra der nu er udset til en reservespiller, men træner Mourinho har sagt, at han vil bruge alle spillere i den kommende sæson, da det ville være dumt, ikke at udnytte den mulighed man har i, at man har sådan en bred trup.

Så i alt 1,02 mia. kroner er der blevet brugt på 2 spillere. Og det er angiveligt ikke her Real Madrid har tænkt sig at stoppe. For bare nogle dage siden var, var spanske Juan Manuel Mata milimeter fra klubben, men da Miguel Torres ikke ville indgå i en byttehandel brød forhandlingerne sammen. Men Madrid giver ikke op her, og har givet et nyt bud på det spanke talent. Så det er meget spændene at følge de næste par dage. En ting er sikkert. Real Madrid har mange penge. Og intet er ovre før 31. August 23:59
     
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #17: 28 Jun 2009, 20:53 »

det er 3x 700 millioner du har smidt efter spillere..... kunne du ikke have fået prisen ned på spillerne?
Logged

FM2008
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #18: 28 Jun 2009, 20:55 »

Faktisk er det 1x 800 og 2x700. Men nej det kunne jeg ikke Opstemt fik forhandlet den så meget ned jeg kunne Opstemt
Logged

Kongesoennen7
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #19: 28 Jun 2009, 20:59 »

Jeg synes at du giver alt for meget for spillerne!
Logged

FM2008
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #20: 28 Jun 2009, 21:02 »

Måske betale jeg overpris, måske ikke. Men håber bare ikke det har nogen invirkning på om i vil følge med eller ej.. Hpber i fortsat vil følge med.. Opstemt
Logged

grand666
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #21: 28 Jun 2009, 21:05 »

Jeg synes at du giver alt for meget for spillerne!

måsle gør han det, med det gør de jo også i den virkelige verden :)jeg følger med i din blog, for det er det fedest hold du har valgt
Logged


FM2008
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #22: 28 Jun 2009, 21:17 »

Tak grand666 Opstemt
Logged

Kongesoennen7
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #23: 28 Jun 2009, 21:22 »

måsle gør han det, med det gør de jo også i den virkelige verden :)jeg følger med i din blog, for det er det fedest hold du har valgt

De gør det ikke i den virkelige verden, men ja, han er jo selv om det.

Pga. en lille kommentar, betyder det så ikke at jeg ikke vil følge med.  Thumbs Up

Logged

FM2008
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #24: 28 Jun 2009, 21:23 »

De gør det ikke i den virkelige verden, men ja, han er jo selv om det.

Pga. en lille kommentar, betyder det så ikke at jeg ikke vil følge med.  Thumbs Up



Det var bestemt ikke det jeg mente. Jeg er glad for alle de kommentare der kommer.
Logged

Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #25: 28 Jun 2009, 21:25 »

Denne blog er udmærket men der mangler noget for at jeg følger med. Din grafik er fin men mangler lige det sidste touch. Derudover kunne jeg godt tænke mig nogle flere updates. Altså hvor du fortæller mere om sæsonerne. Du laver en update om hver sæson og i stedet kunnne du lave en blog for hver tredje måned.

Mange ved også at Real Madrid ikke er de sværeste at få succes med. Derfor kunne du for din egen og læsernes skyld sætte nogle mål for dig selv. Så bliver det lidt sjovere for alle og du får mere udfordring.

KIU Smiley
Logged

FM2008
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #26: 28 Jun 2009, 21:27 »

Det kan godt være jeg ikke har nævnt de, og hvis det er tilfældet er det min fejl.. Men jeg vil frem over skriver om en måned af gangen..

Ved ikke helt det med mål. Ved ikke helt hvad det skulle være..
Logged

Kongesoennen7
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #27: 28 Jun 2009, 21:29 »

Måske, noget med spanske spillere på holdet eller lignende? Smiley
Logged

Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #28: 28 Jun 2009, 21:30 »

Mål kunne være at få et hold med mindst 6 fra Spanien i startopstillingen. Eller at dit talentarbejde skal være bedre osv.
Logged

FM2008
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #29: 28 Jun 2009, 21:33 »

Hvor skriver man de mål henne ?
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010