home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:35:20 Broen13 Blogkonkur... [13] Journeyman - Son ...
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23301
  1 Bruger, 283 Gæster Online.

Indlæg: 1132739 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Vamos Los Blancos
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: Vamos Los Blancos  (Læst 24914 gange)
FM2008
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Vamos Los Blancos
« : 27 Jun 2009, 20:25 »



Jeg har tænkt mig at starte en blog med den klub jeg elsker. Real Madrid. Det er den ene grund, men den anden grund til at vil starte en blog er fordi jeg selv syntes jeg har fået opbygget et godt hold, og vil super gerne dele det med andre. Og det er derfor de første 2 updates er lidt lang, det er fordi jeg gennemgår en sæson i hver update, håber derfor i vil bære over med mig. De efterfølgende regner jeg med vil være hver måned.




Den første update kommer i aften eller i morgen, alt afhæning af om jeg kan finde en der vil lave nogle billeder til mig (og ja det er en henstydning Smiley ).
Håber selvfølgelig i vil følge med, og jeg kan love jer at jeg viser jeg hvad begrebet Galacticos betyder..

Vamos Los Blancos




Mål for sæson 10/11
Gennemsnitsalder på 27 år
5 Spanske spillere i startopstillingen
Vind mindst 3 trofæer

« Seneste Redigering: 02 Jul 2009, 15:03 af FM2008 » Logged

knutsson
Gæst
 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #1: 27 Jun 2009, 20:28 »

Fedt med en Real-blog Opstemt Jeg følger helt sikkert  Thumbs Up
Logged

FM2008
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #2: 27 Jun 2009, 20:30 »

Lyder godt..

Som sagt har jeg skrevet den første update, men vil ikke poste den før der er kommet billeder på..

Men fed motivation.. Tak.
Logged

Skanse
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #3: 27 Jun 2009, 20:48 »

Fantastisk klubvalg...Jeg følger med Wink
Logged

Fodboldspilleres IQ står på ryggen!

FM2008
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #4: 27 Jun 2009, 20:59 »

Lyder godt..

Det er kun et spørgsmål om minutter før at første sæson kommer op..

Skal lige takke Newton Heath for de flotte billeder.. Og Benjamiin for det flotte topbanner Opstemt
Logged

SkovGaards
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #5: 27 Jun 2009, 21:13 »

Lyder spændene Opstemt
Logged


FM2008
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #6: 27 Jun 2009, 21:15 »



Optakt
Ramon Calderon havde sagt farvel, og vicepræsidenten Vicente Boluda havde overtaget præsidentembedet. Der var også sagt farvel til træneren Bernd Schuster, da han havde udtalt sig upassende til pressen. Der skulle handles hurtigt. En træner skulle findes, der skulle købes spillere og holdet skulle spilles sammen.

Der var rygter om alle mulige og umulige trænere. Lige fra Luis Filipe Scolari, til den nylig fyret Juande Ramos. Men Vicente Boluda var klar i mæglet. Han havde besluttet sig, og vil dele beslutningen med resten af verden på et pressemøde den følgende dag.

Klokken var 15. den følgende dag, og presse, såvel som fans ventede med spænding. Og ind på pressemødet trådte, José Mourinho. Importeret direkte fra Inter i Italien, og han skulle være redningsmanden. På pressemødet var han knivskarp. Han ville vinde alt, og sammen med resten af Real Madrids stab ville han skabet et hold, der kunne følge op, på hans ord.

Scenen var sat, og nu skulle Mourinho ud og lave resultater. Som udgangspunkt havde Real som mål, at vinde det hele. Men ikke for en hver pris. Copa Del Rey var ikke så vigtig, i bestyrelsens øjne, og heller ikke i truppens. Men ligaen og Champions League skulle hjem. Og med den trup Real havde, mente Mourinho ikke det var muligt.


Sæsonen 08/09

Transfers
Med et budget på langt over 1 mia. kroner kunne der købes gode spillere, og det blev der også. I det første transfervindue hentede de den lille mexicaner Andrés Guardado for 170 mio. fra middelklubben Deportivo. Han var udset til at have en fast plads på
venstre kant, da Real kun havde Drenthe der kunne spille der. Real Madrid stoppede der.
 Men i vintertransferen brød helvedet løs. Real Madrid skulle have flere spillere. Først var det forsvarsklippen Cristian Chivu , der var blevet hentet i Mourinhos gamle klub Inter, for 185 mio. Han skulle erstatte den aldrende Fabio Cannavaro, som forventet forlod Real Madrid i slutning af sæsonen. Med to ikke så kendte navne inde for fodboldverdenen, så det ud til at Real skulle stoppe her.

Men næ nej. Der skulle hentes en sidste spiller, og de skulle bruge resten af deres penge på ham. Han kommer fra Portugal, og hedder Cristiano Ronaldo . Ikonet fra Manchester United, kom til Madrid for hele 770 mio. Med ham i truppen besad Real i giftig offensiv.

Men der blev ikke kun brugt penge. Real Madrid solgte også spillere. Det blev til Ruben De La Red for 28 mio. til Bordeaux. Gabriel Heinze til Marseille for 60 mio. Klass-Jan Huntelaar til Chelsea for 62.5 mio. Weslet Sneijder til Liverpool for 170 mio. Fernando Gago til Inter for 62.5 mio. Og til sidst var det også et farvel til Dudek og Cannavaro der begge kom på fri transfer.




Copa Del Rey

I Real Madrid første kamp blev det en overbevisende 8-0 sejr over Universidad De Las Palmas. Og i femte runde skulle hovedstadsklubben mod Real Betis. Det endte med en 4-2 sejr til de hvide. I kvartfinalen skulle Real mod upåagtet Sporting Gijon. En sejr var forventet, og Madrid levede op til det, og vandt sammenlagt 4-1. I semifinalen skulle de mod Atlethic Bilbao. I den første kamp, på Bernabéu skuffede Real Madrid fælt og tabte 2-1. Det lignede en svær opgave, da de nu på udebane skulle vende et 2-1 nederlag til en samlet sejr. Men de fik gjort tvivlerne til skamme. Med en sejr på 5-1 og samlet 6-3, var Real Madrid nu klar til finalen, hvor ærkerivalerne fra katalonien venter.

Finalen blev spillet på Mestalla, og med hele 75000 tilskuere, var der lagt op til et brag af de store. Men målfesten udeblev. Det eneste mål faldt allerede efter 4 minutter, da Ronaldo bankede bolden i mål til 1-0. Barcelona kunne ikke få det ene mål der kunne få kampen i overtid, så Real Madrid kunne hæve trofæet, og lade sig hylde som spanke pokalmestre.


Champions League

Med 3 sejr, 2 uafgjort og et enkelt nederlag, og sammenlagt 11 point, kunne Real Madrid gå videre som gruppen nummer 1. Efterfulgt af Sporting. Mens Dynamo Kiev og Bordeaux ikke kunne komme videre fra gruppespillet. I 8-delsfinalen ventede Italienske Fiorentina. Med en sejr på 2-0 hjemme, og en uafgjort 2-2 i Italien havde Madrid avanceret til kvartfinalen. Lyon var den næsten forhindring. Og med et godt resultat ude på 2-1, kunne Real Madrid køre den sikkert hjem, i Madrid. Men den var ikke sikker, før dommeren havde fløjtet af. 2-2 hjemme, og Real var videre på en smal 4-3 sejr. Endnu et italiensk hold, stop over for Madrid. Denne gang var det Roma, der var udfordringen. 1-0 hjemme og 3-1 ude, havde Real Madrid spillet sig i finalen, hvor pestilenserne fra Barcelona igen var i en finale.

Den fineste turnering, skulle spilles i Rom på det olympiske stadion. Der var fuldt hus, og de 2 spanske giganter var klar til at give tilskuerne en uforglemmelig oplevelse. Men endnu engang måtte kampen afgøres med et enkelt mål. Denne gang var det hollænderen Ruud Van Nistelrooy, der kunne skyde Real på sejreskurs. Og efter 90 minutter kunne Real Madrid hæve endnu et trofæ. Denne gang den fineste af dem. Champions League.




Liga BBVA

José Mourinho havde gjort det klart. Real Madrid vil være spanke mestre. Det berømte opgør, El Clascico, var den første kamp, i kalenderen. Og kampen endte med en lille sejr til Barcelona på 1-0. Og efter den dag, kiggede Barcelona sig aldrig tilbage. Real Madrid kunne ikke gøre noget, og var hele tiden bagud. På et tidspunkt godt inde i sæsonen blev deres andenplads truet af Valencia. Med 7 point op til Barcelona og 2 point ned til Valencia, og kun 5 kampe igen, så det svært ud for Real Madrid.

Men fænomenet gummiben, kom til sin magt, et kæmpe comeback lurede i kulisserne. Real Madrid havde vundet deres seneste 3 kampe og var halet 4 point ind på Barcelona. Luften var gået af ballonen, med hensyn til Valencia og var nu hele 10 point bagud.

Med 2 kampe endnu og 3 point op til Barcelona, var der dømt gys til det sidste. Barcelona havde overraskende tabt deres næste sidste kamp mod Atletic Bilbao 1-0, og nu skulle Real Madrid bare vinde deres kamp mod Numancia. Real Madrid kunne fuldende en fantastisk sæson, med at vinde ligaen efter et fantastik comeback. Men Real Madrid skuffede fælt. En 0-0 løsning fandt sted og Real Madrid var stadig 1 point bagefter, med bare 1 kamp tilbage.

Real Madrid skulle afslutte sæsonen med en kamp mod Recreativo. De kørte dem over 3-0 over var nu imidlertid på en førsteplads. Men det skulle Barcelona ændre på. Med en 3- sejr over Numancia kunne Barcelona kalde sig Spanke mestre anno 2009.

« Seneste Redigering: 28 Jun 2009, 07:51 af FM2008 » Logged

SkovGaards
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #7: 27 Jun 2009, 21:21 »

Godt skrevet, fin gennemgang, fin opsætning:)
« Seneste Redigering: 27 Jun 2009, 21:34 af SkovGaards » Logged


sindsygt
Gæst
 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #8: 27 Jun 2009, 21:31 »

Du skal kigge dine updates igennem for stavefejl.. Der er en del, og det ødelægger rytmen når man skal læse en så lang update..
Ellers fint skrevet, og nogle rigtig gode transfer! Smiley
Logged

Kongesoennen7
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #9: 27 Jun 2009, 22:25 »

Enig med sindsygt. Du skal tjekke dine updates igennem for stavefejl og lign. Ellers fed start, og tror nok jeg vil følge med. Peace
Logged

FM2008
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #10: 27 Jun 2009, 22:28 »

Tak for feedbacken.. Det er godt nok en dum fejk jeg har lavet, og skal nok læse dem igennem næste gang..

Fedt i ikke bliver skræmt af længden.. Og kan afsløre at der kommer lige så gode, og end da bedre spillere til næste gang..

Tak for den gode respns alle sammen.. Opstemt
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #11: 27 Jun 2009, 22:31 »

Hvorfor er Ronaldo ikke med i din startopstilling? Der i starten af updaten, hvor du har skrevet om transfers er han ikke med.. Er det meningen? Smiley
Logged

SebastianLyngsøe
Gæst
 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #12: 27 Jun 2009, 22:35 »

Fin update, og grafikken og opsætningen er super. Klubvalget er jeg ikke vild med (Barca), men det kan jo ikke laves om på. Følger dog stadig med her. Thumbs Up
Logged

FM2008
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #13: 28 Jun 2009, 07:52 »

Sindsygt.. Det er en fejl fra min side, og den er rettet...

Tak for det Sebastian.. Fedt at du kigger med også selv om du ikke kan lige klubvalget Opstemt
Logged

Frederik1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vamos Los Blancos
« Svar #14: 28 Jun 2009, 13:50 »

Im all in :b
Logged

:-)

Sider: [1] 2 3 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010