home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 230 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2009
| | | | |-+  PTRN'S 4-2-3-1
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: PTRN'S 4-2-3-1  (Læst 48024 gange)
ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
PTRN'S 4-2-3-1
« : 11 Jun 2009, 17:31 »

petarN's 4-2-3-1





Denne taktik er en taktik jeg har udviklet specielt til mit CSKA Moskva hold, hvor jeg har haft succes med taktikken. Dog vil jeg mene at denne skal kunne bruges til ethvert hold. Taktikken bygger på på en stærk kompakt defensiv, et bindeled på midtbanen der fungerer som oprydder, samt en kreativ offensiv. Taktikken har kun en decideret angriber, men som i vil se under resultater, er det denne angriber som kommer til at stå for størstedelen af målene.

Målmand:
Målmandens opgave er som altid, at være det bageste led der opsamler bolden. Men i stedet for at sparke en lang bold, spiller målmanden bolden ud til venstre back, der så starter opspillet. Målmandens mentalitet er sat til normal, da han så er med til at mindske mellemrummet mellem forsvar og målmand. Bekymrede sjæle ville nok påpege langskudsfaren derved, men jeg har endnu ikke, i min tid med denne taktik, oplevet at der er blevet scoret på mig, fordi målmanden var for langt ude. Jeg har på denne position fået Igor Akinfeev til kun at lukke 13 mål ind, i 30 kampe.

Højre Back:
Den højre backs funktion i denne taktik, er ligesom den venstre, at opholde et sikkert defensivt spil. Ved ikke at bringe bolden frem alt for tit, og med indlæg sat til blandet, har midterforsvarerne 2 sikre pasninger til hver deres side.

Venstre Back:
Den venstre backs instruktioner er identisk med den højre back. Den eneste forskel, er som nævnt i målmands-teksten, at det er denne back der får bolden, og derved sørger for opspillet sættes igang halvdelen af tiden. Backenes pasningspil, er sat til korte afleveringer, da dette sikrer en langsom men sikker boldomgang i forsvaret.

Midterforsvar(højre):
Midterforsvarerne er som altid de 2 spillere som bliver tilbage, og rydder op. Sådan er det også i denne taktik, da hverken den ene eller den anden, er sat til at bringe bolden frem, løbe med bolden eller slå indlæg. Derved sikres sikkerheden i forsvaret. Denne forsvar er den som er tiltænkt den farlige rolle på de offensive hjørnespark. Derved skal denne forsvarspiller være en fysisk stor spiller, som er god i hovedspillet.

Midterforsvar(venstre):

Intet nyt under solen her. Igen er forsvarspilleren den sikre spiller i forsvaret, men denne forsvarspillers rolle på de offensive hjørnespark, er at angribe den nærmeste stolpe. Derved vil der til tider falde nogle mål af på dette, og derfor er det altså tiltænkt at have to store forsvarsspillere.

Central Midtbane(højre):

Denne spiller er den af de to centrale midtbaner, der er tiltænkt den offensive rolle. Kreativ frihed er sat lidt op, for at få denne spille til at rykke fri fra sin position, slå den gyldne afleveringer og skabe kaos i de andres forsvar. Spilleren skal være pasningsstærk, da dybe stikninger er kørt op på det maksimale.

Central Midtbane(venstre):
Denne centrale midtbanespiller er bindeleddet mellem forsvaret og midtbanen. Spilleren er sat til at skærme af over hele banen, og har lidt kreativt frihed. Derved er det ideelt at have en spiller, der er god i markering og ligeledes tackling.

Offensiv Midtbane(højre):

Her er det ekstremt vigtigt af have en hurtig spiller, der har bolden klistret til fødderne. Altså skal hurtighed og dribling være i højsædet her, ligeledes skal afleveringer såvel som indlæg være på et passende niveau. Denne spiller, sammen med den venstre offensive midtbanespiller, vil ofte komme til at drible til baglinjen, og ofte også ind i feltet. Dette skaber ekstremt farlige situationer og mine kanter har ofte scoret ved at drible bolden ind over stregen, hvor de er startet fra egen banehalvdel.

Offensiv Midtbane(venstre):

Denne spiller adskiller sig ikke rigtigt fra medspilleren i den anden side. Igen er hurtighed, dribling, afleveringer og indlæg der er i højsædet.

Offensiv Midtbane(central):
Sammen med angriberen er dette nøglespilleren i taktikken. Denne spiller bliver, hvis han har de rigtige evner og egenskaber, assistsmaskinen for dit hold. Ligeledes kommer han til at score mål, eftersom han er sat til at løbe i dybden ofte. Afleveringer, afslutninger, dribling og teknik er ekstremt vigtige for denne spiller. Jeg har på denne position fået Alan Dzagoev trods hans unge alder, til at lægge op til 28 mål og scoret 14 i 26 kampe.

Angriber:
Denne spiller bliver spilleren som enten modtager stikningen i dybden, bliver frispillet eller skyder udefra. Jeg har ofte spillet med den taktik, og måden hvorpå denne angriber scorer på, kan blive ved med at overraske mig. Spilleren har som alle spillerne i den offensive del af holdet, en fri rolle hvilket betyder at spilleren konstant vil være en trussel mod forsvaret. Jeg har på denne position fået Alberto Paloschi trods sin unge alder, til at score 26 mål og lagt op til 13 i 23 kampe.

Resultater:
Det første resultat jeg vil vise, er med mit CSKA Moskva hold, hvor jeg endte nummer 1, med kun 3 nederlag i 30 kampe. Med 91 mål scoret, og 13 mål lukket ind i 30 kampe, må det siges at taktikken lykkedes fuldt ud. Et tillæg er at jeg fik Vagner Love til at score 31 mål i 29 kampe.
CSKA Moskva

Andet resultat er med Hoffenheim, hvor jeg i først sæson vandt den tyske pokalturnering imod Bayern, samt endte nummer 2 i ligaen med samme antal point som Bayern, dog var de bedre indbyrdes. Derudover fik jeg Ibisevic til at score 25 mål i 32 kampe.
Hoffenheim

Tredje resultat er med Manchester City, hvor jeg i første sæson endte 2'er i ligaen, efter Manchester United. Jeg fik ikke en decideret topscorer, da jeg skiftede mellem Vagner Love og Robinho på toppen.
Manchester City

Dog er ideen med denne tråd at se hvorvidt i kan få denne taktik til at fungere. Hvis der skal bruges yderligere forklaring, vil jeg henvise til min præsentation af mit CSKA Moskva holdet her eller kan der spørges her.

Download:
Rapidshare
Peecee
Gratisupload
2shared
« Seneste Redigering: 11 Jun 2009, 17:33 af ptrN » Logged

welbz is dat guy

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: PTRN'S 4-2-3-1
« Svar #1: 11 Jun 2009, 17:44 »

Tror du taktikken ville være god til B 93 i 1. division? Wink
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: PTRN'S 4-2-3-1
« Svar #2: 11 Jun 2009, 17:45 »

Rigtig god beskrivelse af din taktik og det lader til at den virker Smiley Jeg vil helt sikkert prøve taktikken når jeg får lyst til manager igen Smiley Det kan godt være jeg overså det, men er taktikken med targentman og er indstillingerne de samme afhængig af om det er en stærk eller hurtig angriber.
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

D4nskeren
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: PTRN'S 4-2-3-1
« Svar #3: 11 Jun 2009, 17:50 »

Tror du at taktikken vil virke på et hold som er et af de dårligere i ligaen? Smiley
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: PTRN'S 4-2-3-1
« Svar #4: 11 Jun 2009, 18:23 »

Tror du taktikken ville være god til B 93 i 1. division? Wink
Nu er jeg ikke så meget inde i B93's hold, men hvis de har et okay angreb, med nogle kreative spillere burde det sagtens kunne, da forsvaret ikke kræver nogle spillere, som er teknisk dygtige.

Rigtig god beskrivelse af din taktik og det lader til at den virker Smiley Jeg vil helt sikkert prøve taktikken når jeg får lyst til manager igen Smiley Det kan godt være jeg overså det, men er taktikken med targentman og er indstillingerne de samme afhængig af om det er en stærk eller hurtig angriber.
Jeg spiller ikke med en targetmand. Indstillingerne er de samme, og eftersom den har været god med en hurtig spiller som Paloschi og en stærk spiller som Ibisevic, ser jeg ingen grund til at den ikke skal kunne fungere til begge.

Tror du at taktikken vil virke på et hold som er et af de dårligere i ligaen? Smiley
Igen afhænger det af angrebet. Hvis de offensive kræfter på holdet er kreative, så burde den nok virke, da forsvaret generelt er normalt. Hvilket hold snakker vi om?
Logged

welbz is dat guy

Donald Duck
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: PTRN'S 4-2-3-1
« Svar #5: 11 Jun 2009, 18:34 »

Jeg vil prøve den, når jeg starter et save op med kongeklubben Real Madrid Smiley 

- og det gør jeg nu  Thumbs Up
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: PTRN'S 4-2-3-1
« Svar #6: 11 Jun 2009, 18:40 »

Jeg vil prøve den, når jeg starter et save op med kongeklubben Real Madrid Smiley 

- og det gør jeg nu  Thumbs Up
Lækkert, kom gerne med feedback så tidligt så muligt Wink
Logged

welbz is dat guy

Donald Duck
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: PTRN'S 4-2-3-1
« Svar #7: 11 Jun 2009, 18:54 »

Skal jeg nok Smiley
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: PTRN'S 4-2-3-1
« Svar #8: 11 Jun 2009, 23:41 »

Så er der update fra min nyopstartede Barcelona-karriere. Efter at skulle møde Real Madrid på deres hjemmebane, endte kampen således:

Logged

welbz is dat guy

D4nskeren
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: PTRN'S 4-2-3-1
« Svar #9: 12 Jun 2009, 10:14 »

Igen afhænger det af angrebet. Hvis de offensive kræfter på holdet er kreative, så burde den nok virke, da forsvaret generelt er normalt. Hvilket hold snakker vi om?

Jeg er Real Sociedad som er ved at rykke op i Spaniens bedste liga Smiley
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: PTRN'S 4-2-3-1
« Svar #10: 12 Jun 2009, 10:22 »

Jeg er Real Sociedad som er ved at rykke op i Spaniens bedste liga Smiley
Spanen er jo langt fra et tekniskfattigt land, så jeg vil mene at det godt kan lade sig gøre. Hvis du spiller med Xabi Prieto, ville jeg bruge ham som offensiv højremidt, og Marcos som venstre. På angriberenpositione n ville jeg nok bruge en hurtigere spiller en Abreu. Men lad mig lige se dit hold Smiley
« Seneste Redigering: 12 Jun 2009, 10:25 af ptrN » Logged

welbz is dat guy

Guti
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: PTRN'S 4-2-3-1
« Svar #11: 12 Jun 2009, 14:53 »

Overvejer, at bruge den på mit tottenham save, da jeg kan se at du har haft succes med den. Skal siges at min offensiv består af: Modric, silva, marquinho(s), Bentley, moutinho(?), Ignacio camacho og Bojan..(De spiller selvfølgelig ikke alle på engang, da jeg mener det er for mange offensive spillere).
Men kan se du har mange spillere indstillet på fri rolle/meget kreativitet og langskud.
Spilder man ikke mange chancer for at gennemspille modstandernes forsvar, ved at benytte så mange langskud?
Når så mange spiller har så meget kreativ frihed eller har fri rolle, gør det så ikke den samlede virkning dårligere?

På forhånd tak Smiley
Logged

NiielsenxD
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: PTRN'S 4-2-3-1
« Svar #12: 12 Jun 2009, 15:00 »

Kan du ikke smide et SS ind af hvordan du har sat de forskellige ting taktisk?
Logged

- manchesterunited -
forever i'll be a
red devil.

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: PTRN'S 4-2-3-1
« Svar #13: 12 Jun 2009, 18:11 »

Jeg prøvede den lige med milan og det ser rigtigt fornuftigt ud, man må bare give Udinese at de var skarpe, og formåede at score på de få chancer de havde, og så havde mine spillere nogle store fejl engang imellem, men statestikke kan der ikke pilles ved. Bestemt lovende  Thumbs Up
« Seneste Redigering: 12 Jun 2009, 18:12 af Roxer » Logged

D4nskeren
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: PTRN'S 4-2-3-1
« Svar #14: 13 Jun 2009, 00:20 »

Spanen er jo langt fra et tekniskfattigt land, så jeg vil mene at det godt kan lade sig gøre. Hvis du spiller med Xabi Prieto, ville jeg bruge ham som offensiv højremidt, og Marcos som venstre. På angriberenpositione n ville jeg nok bruge en hurtigere spiller en Abreu. Men lad mig lige se dit hold Smiley

Problemet er bare at jeg ikke er sikker på om jeg kan holde på Xabi Prieto hele sommeren over da mange har vist stor interesse for ham (Edit: Prieto har sagt til medierne at han nu alligevel ikke ønsker at skifte til en større klub så jeg tror alligevel der er gode chancer for at beholde ham Grin)Skuffet Marcos er jo kun lånt til Real Sociedad så han vender nok snuden hjemad her engang i sommerferien og vil dog ikk brug 17.000.000 på ham som han er sat til Wink
Dog vil jeg ikke have noget problem ved at slippe for Abreu hvis der kommer et godt tilbud, for jeg kan virkelig ikk lide ham :b Han har det med at blive for selvglad efter han har spillet et på kampe Wink
Tror du at en person som Diaz de Cerio kunne tage over for ham eller vil jeg blive nødsaget til at købe en ny angriber der? Smiley

Anyways hvis de bliver solgt sidder jeg self med en god pose penge til at købe nogle gode nye offensive spillere Wink

Btw:
Dog er Marcos som nu sidder på bænken inde normalt Wink Samme gælder for Bravo Smiley
« Seneste Redigering: 13 Jun 2009, 10:33 af D4nskeren » Logged

Sider: [1] 2 3 ... 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010