home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1033 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Menneskehedens største trussel er en realitet
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Menneskehedens største trussel er en realitet  (Læst 14020 gange)
Pepe
Gæst

Sv: Menneskehedens største trussel er en realitet
« Svar #15: 03 Jun 2009, 10:42 »

Shit en bombe at få smækket i hovedet  Tunge

Generelt har jeg følgende holdning til dommedagsforudsigel ser: Hold nu k***. Vi har hørt dem før. Verden skulle være gået under 172 gange, og er det nogensinde sket? Jeg tror heller ikke på 2012-teorien. Kom ned nogle ordentlige beviser, som vi kan tage stilling til! Så længe det er en flok galninge, der har lyst til at skabe lidt ravage og tvivl, kan jeg virkelig ikke tage det seriøst!
Men hvis scenariet var, at det var videnskabeligt bevist, at en komet ville ramme vores jord om fem år, og diverse regeringer havde bekræftet det, så det var 100% sikkert, ville jeg da få travlt. (Jeg går ud fra, at det er forholdsvist urealistisk, da man ikke kan vide, hvor en komet vil ramme om fem år).
Modsat dig, pluto, ville jeg ud og opleve noget! Der er så meget jeg ikke har oplevet endnu, som jeg glæder mig til. Læse en masse fantastiske bøger, opleve USA, Argentina, Afrika, Indien og så videre. Jeg er kun 15 år, og jeg har forhåbentlig 70-80 år tilbage at leve i.
Stor respekt for din holdning, pluto. Det er fantastisk, at ens hverdag giver en så meget livsglæde. Jeg er yderst tilfreds med min hverdag, og jeg elsker min familie, mine venner og min dagligdag generelt. Dog vil jeg have noget mere. Jeg har ikke lyst til at leve hele mit liv i indelukkede Danmark. Jeg mener, at verden skal opleves..

Forresten synes jeg, at det er vildt så mange, der bare vil acceptere verdens undergang. Personligt ville jeg gøre alt for videre liv. Kan ikke ummidelbart se, hvad der skulle gøres, da jeg ikke er ekspert, men jeg må indrømme, at jeg er overrasket over passiviteten (og ja, jeg er også en del af denne  Grin)

I øvrigt dejligt tråd, VK Thumbs Up

Jeg har hørt om det her for et helt år siden for første gang. Og teknisk set har regeringen vidst det siden 1985. Iøvrigt syntes jeg at det er mærkeligt at der bare sådan bliver spillet fodbold kampe, og lavet tv-serie når vi alligevel skal dø. Og der bliver arrengeret VM i 2020. Selvom vi dør langtid før... Det virker mærkeligt.  Ubeslutsom

Jeg tror ikke, at verden ville holde op med at fungere på den måde, hvis vi fik scenariet fortalt. Menneskeheden ville forhåbentlig ikke opgive alt håb om videre liv. Vi ville forhåbentlig tro på, at vi ville overleve og arrangere VM i 2020 osv. Ellers ville det endelige skrækscenarie da tage til: At vi bare lader os falde tilbage og accepterer, at vi alle skal dø Wink

plutonium
Manager

« Svar #16: 03 Jun 2009, 11:18 »

Jeg forstår udmærket at folk gerne vil ud at opleve noget, men den trang har jeg slet ikke i mig. Når jeg ikke har den nu, hvorfor skulle jeg så pludselig få den, på grund af en meteor? Det er klart, får jeg muligheden, så tager jeg da med glæde til Grønland, Afrika eller Australien, men generelt set har jeg mere travlt med at nyde mit liv i DK. Alt hvad jeg holder af er her i landet, pånær det italienske sprog Wink

Min uddannelse strækker sig over 7 år, og når den er overstået, så vil jeg gerne have en familie. Jeg har ikke lyst til at flytte til et andet land, så lange jordomrejser ville i så fald tidligst blive om små 30 år, da andre ting har større prioritering i min verden. Som sagt vil jeg dog gerne til skønne natur-områder som Grønland, Afrika og Australien. Men det kræver jo kun 7-10 dages ferie i løbet af et år Grin (pr. sted)

MEN tilbage til det råden egentlig handlede om:
Du spørger også ind til hvordan man evt. kunne forhindre katastrofen. Man har talt om, at man kunne sende enorme raketter til planeten, der så ved kontakt aktiverer nogle store raket-motorer, der kunne flytte meteoren et par kilometer. Dette vil ofte være nok i den kosmiske, da der skal VILDT mange detaljer til, før et sammenstød er realistisk. Ud over Jordens og meteorens baner skal krydse hinanden, så skal de to også være på samme sted på det samme tidspunkt! Husk på, at Jorden er 365,4 dage (ca.) om at nå rundt om solen, så der er måske tale om én dag i løbet af et år, hvor meteoren kan ramme os, hvor banerne krydser i hinanden. 2 dage, hvis meteoren mod al forventning skulle krydse Jordens bane to steder. Desuden vil vi have svært ved at forudsige sammenstødet, da vi skal kende meteorens hastighed og HELT nøjagtigt regne dens retning ud, også på grundlag af tiltrækning fra andre planeter/sole. Men altså, de enorme raketter der skulle skubbe meteoren ud af sin bane er højst urealistisk på nuværende tidspunkt, da det krævede brændstof til at skubbe ville være ekstraordinært tungt.

Man kunne sprænge den i luften, men det bliver også et tvivlsomt projekt, da der skulle et fantastisk antal missiler til (vi taler Itchy/Scratchy mange fra Simpsons the Movie), da én sandsynligvis kun ville sprænge et krater. Lykkes det at sprænge den, så vil den sandsynligvis kun gå i to dele, der så ville være en fortsat risiko for os. Så skulle der flere raketter til at sprænge de to halvdele i tilpas små dele, så de ville gå i opløsning på vejen igennem atmosfærren.

Alt i alt ville det være en umulig opgave at fjerne truslen efter mit skøn.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Metsu1
Manager

« Svar #17: 03 Jun 2009, 11:24 »

Hvis folk får at vide, at der kommer en komet om 5 år, så ender det hele i ragnarok  Peace

Samfundet vil gå under, folk vil stjæle, plyndre og smadre det hele i afmagt.

Hvis det skulle ske, vil alt blive gjort for at holde det tæt pga. risikoen for ragnarok.

plutonium
Manager

« Svar #18: 03 Jun 2009, 11:30 »

Hvis ragnarok intræffer, så er menneskeheden frelst Thumbs Up

Liv og Livtraser er de eneste mennesker der vil overleve, men de vil danne grundlaget for en ny menneskehed, hvis man da skal tro på den nordiske mytologi Grin

EDIT
Taler vi derimod 'bare' om en meteor, så er risikoen for at menneskeheden er dødsdømt større Thumbs Up

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Metsu1
Manager

« Svar #19: 03 Jun 2009, 11:36 »

Hvis ragnarok intræffer, så er menneskeheden frelst Thumbs Up

Liv og Livtraser er de eneste mennesker der vil overleve, men de vil danne grundlaget for en ny menneskehed, hvis man da skal tro på den nordiske mytologi Grin

EDIT
Taler vi derimod 'bare' om en meteor, så er risikoen for at menneskeheden er dødsdømt større Thumbs Up

Hehe, plutonium, men du må da give mig ret i, at det er det mest sandsynlige scenarie.

Folk ville gå i chok og gå amok, det er jeg overhovedet ikke i tvivl om, men man kan håbe at vi er så civiliserede, at det ikke sker, men det er utænkeligt i mine øjne.

plutonium
Manager

« Svar #20: 03 Jun 2009, 11:41 »

Hehe, plutonium, men du må da give mig ret i, at det er det mest sandsynlige scenarie.

Folk ville gå i chok og gå amok, det er jeg overhovedet ikke i tvivl om, men man kan håbe at vi er så civiliserede, at det ikke sker, men det er utænkeligt i mine øjne.

Jo, jeg er enig med dig. Desværre. I stedet for at tænke: lad os da få en hyggelig sidste tid, så tænker folk: nu kan jeg ikke blive straffet for at lave forbrydelser. Mennesket er sgu (nu generaliserer jeg) en nederen dyreart.

Min lille bagateliseren af dit scenarie var kun for spas Thumbs Up

mvh6
Førsteholdsspiller

« Svar #21: 03 Jun 2009, 11:47 »

Men hvis scenariet var, at det var videnskabeligt bevist, at en komet ville ramme vores jord om fem år, og diverse regeringer havde bekræftet det, så det var 100% sikkert, ville jeg da få travlt. (Jeg går ud fra, at det er forholdsvist urealistisk, da man ikke kan vide, hvor en komet vil ramme om fem år).

Norges regering har meldt det ud  Peace. Som det eneste land.

btw. så findes der masser af beviser... OG FOR SIDSTE GANG!!!!. Det er ikke en komet  ticked off. Det er en planet på størrelse med Jupiter. (Se billede i min post på side 1). Og det er faktisk heller ikke en planet. Det er en udbrændt sol. Og vores 10 planet i solsystemet. Og efter rygterne skulle den have en måne som der er liv på.

plutonium
Manager

« Svar #22: 03 Jun 2009, 11:51 »

Det med måne og liv er højst tvivlsomt. Liv vil kræve en stabil temperatur, og det vil en 'planet' som denne ikke kunne bringe. Den flytter sig så hurtigt, at temperatursvingning erne på vejen igennem universet vil blive for store.

Men rent bortset fra det, så må vi jo se tiden an Wink Jeg tror ikke verdens undergang kommer. Hverken med denne eventuelle udbrændte sol eller i form af en anden katastrofe. Menneskeheden vil nok uddø en dag med en istid, en sygdom eller en anden katastrofe, men selve jordens undergang tror jeg ikke kommer. I det hele taget tvivler jeg på at mennesket vil uddø foreløbigt Thumbs Up

Metsu1
Manager

« Svar #23: 03 Jun 2009, 11:57 »

Jo, jeg er enig med dig. Desværre. I stedet for at tænke: lad os da få en hyggelig sidste tid, så tænker folk: nu kan jeg ikke blive straffet for at lave forbrydelser. Mennesket er sgu (nu generaliserer jeg) en nederen dyreart.

Min lille bagateliseren af dit scenarie var kun for spas Thumbs Up

Helt ok og du har desværre også ret i din generalisering  Peace

Mange mennesker er sgu nogle sørgelige væsener  Skuffet

Og jeg tror desværre ikke på din "påstand", mvh6, men nu må vi se, jeg håber ikke, du får ret  Peace

mvh6
Førsteholdsspiller

« Svar #24: 03 Jun 2009, 11:58 »

Jeg har altid troet at mennesket vil uddø den dag solen bliver en supernova Opstemt. Men til den tid er vi nok så udviklede at vi kan rejse til et andet solsystem, og stabelisere vores eget kunstige klima på en planet... (Sjove tanker at lege med Opstemt)

Inferno
Landsholdsspiller

« Svar #25: 03 Jun 2009, 12:04 »

Jeg har altid troet at mennesket vil uddø den dag solen bliver en supernova Opstemt. Men til den tid er vi nok så udviklede at vi kan rejse til et andet solsystem, og stabelisere vores eget kunstige klima på en planet... (Sjove tanker at lege med Opstemt)

Supernova kan ikke ske for vores sol, den kan miste kræfter men ikke blive en supernova (-:

plutonium
Manager

« Svar #26: 03 Jun 2009, 12:05 »

At rejse til et andet solsystem bliver sværere og sværere. Universet udvider sig hele tiden, hvilket betyder at solsystemerne bliver skubbet længere og længere væk fra hinanden. Det bygger Big Bang-teorien i hvert fald på.

Et kunstigt klima vil kræve at vi får ført samtlige vores grundstoffer til det nye miljø, så vi er i stand til at holde den ved lige. Vi skal have et overskud af alle stofferne, ellers vil vi hurtigt gå til grunde. Vand er det mindste problem... Vi taler magnesium, svovl, iod, kvælstof, jern, fosfor og jeg kunne blive ved. Jeg kan ikke afvise, at mennesket bliver dygtigt nok, men det ligger LANGT ude i fremtiden.

S
Gæst

« Svar #27: 03 Jun 2009, 12:10 »

Jaja spændende dokumentar om at Jorden går under i 2012. Nu skal i jo lige huske på at Jorden osse "gik under" ved årtusindeskiftet - av av var der bare at sige til det. Hvilken hovedpine jeg vågnede op med 1. januar der Wink

Ellers er datoen jo 21. december. Hvis det er tilfældet må budskabet være: Lad være at bruge pengene på julegaver, men på jer selv i stedet!!!

plutonium
Manager

« Svar #28: 03 Jun 2009, 12:11 »

Jaja spændende dokumentar om at Jorden går under i 2012. Nu skal i jo lige huske på at Jorden osse "gik under" ved årtusindeskiftet - av av var der bare at sige til det. Hvilken hovedpine jeg vågnede op med 1. januar der Wink

Ellers er datoen jo 21. december. Hvis det er tilfældet må budskabet være: Lad være at bruge pengene på julegaver, men på jer selv i stedet!!!

Årets indlæg! SERIØST hvor jeg sidder og griner  funny

You just made my day  Grin

cjensen94
Gæst

« Svar #29: 03 Jun 2009, 12:25 »

Tror sgu ikke på det. Der har været sådan noget før, uden det er sket.

Men hvad nu hvis:
Så ville jeg nok hurtigt miste min mødom, og derefter tage til Californien, eller Fiji, for at lære, at surfe Smiley
Og så tage hejm til min fam. og dø med dem (:

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010