home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1146 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Menneskehedens største trussel er en realitet
0 Brugere og 22 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Menneskehedens største trussel er en realitet  (Læst 14066 gange)
verdenskrig
Manager

Menneskehedens største trussel er en realitet
« : 02 Jun 2009, 23:26 »

Det er det vi alle frygter.. Det er noget vi ikke tror kommer i vores levetid, og det er noget som eksperterne anser for værende ret usandsynligt.. Der er blevet lavet film om det, og der er skrevet bøger om det.. Men dette er blot science fiction og sker ikke for os.. Så uheldige kan vi ikke være!

Men en dag kommer nyheden..  Om 5 år vil vi blive ramt af en komet  den er 7 km stor, og vil udslette alt liv på jorden uanset hvor den rammer..
Menneskeheden kommer til at få en ende, og vores livs værste mareridt af en nyhed er blevet en realitet.

Hermed er i alle inviteret ind i jeres væreste mareridt..  Vi har modtaget denne nyhed og ved at verdens undergang står for vores fødder..  Vi står med andre ord, overfor den største udfordring i menneskehedens historie .. Skal vi ende som dinosauerne, eller vil vi være i stand til at besejre denne udfordring, og hvordan skal det ske?

Hvordan ville du reagere når du får nyheden om at dit liv kan slutte om 5 år, uanset hva du selv foretager dig ..?

Mulighederne for at vi sku overleve var der og hva mener DU der kan gøres for at vi skal overleve!  Der er med garanti ingen sikker løsning på problemet derfor er alle løsninger på sin vis brugbar.. Min personlige holdning er at regeringerne heller ikke har en plan for at stoppe sådan en udsletter.. De tror som vi gør at det ikke sker.. Indtil det måske gør?..

Fyr løs og lad snakken om verdens undergang som følge af at vi bliver ramt af en meteor/komet/asteroide, jeres reaktion på en sådan nyhed, jeres handlinger, og mulighedere for at undgå det skulle ske, så menneskeheden kan herske på denne planet fra nu af og til vi udsletter os selv!

Peace

"mine egen tanker , samt ideer følger Thumbs Up"

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Erzael
Manager

Sv: Menneskehedens største trussel er en realitet
« Svar #1: 02 Jun 2009, 23:30 »

Syntes det er så spild af tid at tænke på verdens undergang... Lev dog i nuet Wink

Tavares
Manager

« Svar #2: 02 Jun 2009, 23:34 »

Der er jo også teorien om, at verdenen slutter 21. December 2012. Det har noget at gøre med den Mayanske kalender, der "ved et tilfælde" slutter 21/12/12 (12/12/12 Tunge).
http://www.youtube.com/v/XAtgPaggeTM Hvis i ser dem igennem, får i en bedre forståelse for det.
Men hvis det holder stik, så skal vi jo til at leve livet. Peace

Bruno Caboclo. Siger det bare.

BenMusalho
Gæst

« Svar #3: 02 Jun 2009, 23:38 »

Så kom den. Opstemt

Hmm først og fremmest vil jeg ikke kalde det mit største mareridt.. Jeg vil nærmere kalde det et spændende eventyr, som vi godt kunne få lidt flere af. Wink
Hvad jeg vil gøre? Det ved jeg sgu ikke, jeg har ingen forstand på sådan noget.. Gøre hvad jeg kan, ellers bare lade "eksperterne" om det. Og så vil jeg, som jeg skrev før, se det som et eventyr.. Jeg ville selvfølgelig starte med at være meget skræmt, tror jeg, men altså det må vel på en måde være en rimelig fed død.. I stedet for at ligge i sengen, kan jeg se et gigantmæssigt stjerneskud komme flyvende og smadre mit hjem.. That's what I call action! Opstemt Jeg ville nok lade være med at gøre så meget, måske droppe ud af skolen og bare være sammen med familie (og venner måske også) til dagen kom.. Bruge mine penge i stedet for at spare op til noget, og så bare leve livet.. Ville nok gerne rammes af meteoren, når den kom, så jeg ikke døde en langsom død pga. aske og alt muligt, men bare dø lynhurtigt.. Hvis jeg kunne lægge mig der, hvor meteoren kom, ville det være super.. Peace Lyder måske lidt klamt, men det er vel meget bedre end at dø pga. giftige ting i luften eller manglende mad og drikke..

Peace

verdenskrig
Manager

« Svar #4: 02 Jun 2009, 23:51 »

Haha spændende tanker Ben, men jeg er enig i store dele af dit indlæg..

Jeg ville virkelig blive ramt af at KÆMPE chok fra start af.. Det er sku ikke en nyhed man er vandt til at få smidt i hovedet at man skal dø om det og det antal år..
Jeg er som person meget livsglad, og har da et par ting jeg gerne vil opnå og have oplevet i mit liv, så derfor at få at vide at man skal dø præcis den og den dag er for mig skræmmende..

Jeg vil langt hellere dø i uvished.. samtidigt ville jeg også få en masse scenarier op fra diverse katastrofe film om emnet (deep impact - Armagedon) hvor dette emne bliver behandlet.. To FANTASTISKE film, men også rørende og skræmmend efilm der viser hvordan folk tackler det overraskende pænt i starten.. Men med tiden går samfundet op i limningerne og alt falder fra hinanden..

Det er et skræmmende scenarie syntes jeg..

Omvendt kan jeg heller ikke andet end lade mig fascinere lidt af tanken.. Det viser vel bare hvor lunefuld naturens/universets kræfet er når en simpel sten kan være med til at smadre flere millioner års evolution just like that... Vi tror vi er så store, men vi er ikke andet end en lille minimal samt MEGET ubetydeligt plet på et gigantisk maleri!

Men min reaktion kan jeg faktisk ikke beskrive.. Det vil nok bedst beskrives som en blanding af frygt, fascination, ærgelse, og i sidste ende accept.. Jeg ville i mine tilbageliggende år nok værdsætte mit liv, og mine omgivelser endnu mere end jeg allerede gør, og ville nyde hvert min.. Alt sammen noget man tager for givet nu, men det ville give vished om at intet vare evigt.. Det gælder succes, venskaber, familie, og ens liv.. ALT! Alt har en ende..

Jeg kan godt se din poine Ben om at dø hurtigt, men jeg må ærligt erkende at måden du beskriver ikke tiltaler mig på nogen måde Peace..

jeg ville i minutterne hvor kometen ramte jorden være så langt væk som muligt.. Jeg ville være sammen med min familie, og så ville jeg ønske at vi hver i sær tog en eller anden form for pille el. der gjorde at vi alle fik en rolig og smertefuld død i hinandens sidste selskab.. Det er for mig det bedste scenarie Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Mr-legendary
Førsteholdsspiller

« Svar #5: 02 Jun 2009, 23:55 »

Jeg tror der ville blive overbooked i kirkerne i dagene op til dommedagen.
Ville faktisk være et fantastisk mediestunt af bryllupsplanlæggere Peace

verdenskrig
Manager

« Svar #6: 03 Jun 2009, 00:00 »

Men hvad er der af muligheder for at stoppe det lårt..

Nu har jeg set både armagedon, samt deep impact, og i begge film forsøger de på risikabel vis at flyve med rumfartøj op til månen, og bore sig langt ned i Stenen for at placere en atombombe...

Dette går godt i armagedon da bruce willis offrer sig til sidst, mens det i deep impact får en imo mere normal effekt nemmelig at kometen blot bliver cuttet over der hvor bomben er placeret, mens begge stykker stadig er på vej mod jorden..

Medmindre man bruger flere end en atombombe anser jeg ikke det for værende en brugbar løsning, men jeg er som sagt ikke ekspert...

Men bortset fra det kan det for mig være svært at se en oplagt mulighed...

Jeg har hørt teorier om et solsejr på dele af asteroiden der skal få solen til at føre skidtet i en bane uden om solen.. Jeg har hørt rygter om at man vil afsende flere tusinder af missiler i mod den for at få den til at bøje af... Et eller andet må der jo gøres, ellers ender vi som dinoerne..

Og så er der nogle der kan grave vores fossiler op om millioner af år..

Cool

-LFC-
Manager

« Svar #7: 03 Jun 2009, 00:41 »

Personligt ryger min puls altid op når jeg læser, at jorden går under der og der. Selvom vi vidst har overlevet flere undergange allerede. Interessant. Det er for det meste altid katastrofe-aviserne EB og BT der bringer disse nyheder, så jeg har efterhånden lært at håndtere frygten. Især hvis det er tal langt ude i fremtiden, for det skal vi nok finde en løsning på. Men står der ligepludselig, at jorden går under 2011 ville jeg langsomt forberede mig på at dø. Jeg ville nok få en sprøjte inden for at undgå at dø med et brag, men sådan er det.

På den anden side, så ville jeg have ualmindeligt svært ved at acceptere det faktum, at man skal dø rask uden man kan gøre noget som helst. Bliver man ramt af kræft, så kan man slå tilbage, men bliver man ramt af en uheldbredelig sygdom som sclerose f.eks. så må man acceptere det og nyde livet mens man kan. Bliver jeg ramt af det, får jeg en sprøjte inden jeg bliver en grøntssag. Har intet formål, hvis jeg intet kan selv.

Mht. til 2012 så er jeg ikke sikker, men det er vist afkræftet et eller andet sted. Hvorfor skulle den også gå under lige der? Der kan imo. ligeså godt gå under i 2012 som 13.114. Jeg tror ikke på det før der kommer seriøse facts på bordet.

Mht. en komet så er nøglen atomkraft. Det kan ende med at fucke verden helt op, hvis vi ender i atomkrig, men bliver det brugt ordenligt, så kan det ihvertfald jævne truslen lidt. Jeg har stor tillid til, at der er folk der arbejder og udvikler et slags beredskabssystem mod den slags.

Hvis det er noget vrøvl så beklager jeg, for jeg er en smule småtræt! Tunge

Mattias_agger
Ynglingespiller

« Svar #8: 03 Jun 2009, 01:03 »

2012-teorien er en af de større dommedagsprofetier. Det minder mig om i 99, hvor mange forberedte sig på at dø pga. Nostradamuses forudsigelse, ingenting skete.

Utallige folk har foredsagt dommedagen. Den video, Krohn linker til, fortæller om to af romerrigets store orakler, der siger omkring 2012, men mange af de andre har også forudset det uden at noget er sket.

Alle af de kloge folk i verden har en teori, men flere tusind af dem er overstået uden nogle farer.

Det i snakker om med at få kometer væk, så tror jeg, at vi skal mindst 100 år frem for at kunne gøre noget ved det.
En dansker (kan ikke huske navnet) taler om en form for "slæbebåde", hvilket jeg føler, kunne have en chance for at virke.

plutonium
Manager

« Svar #9: 03 Jun 2009, 06:55 »

Først og fremmest: Jeg giver ikke noget for dommedagsteorier. Jeg tror ganske enkelt ikke på dem. Om det er min personlighed der gør, at jeg hellere vil fortrænge tanken for så at leve mit liv skal jeg ikke kunne sige. Men i hvert fald, så trækker jeg mest på skuldrene over alle de teorier og tænker: 'vi får se'

Dernæst vil jeg gerne sige TAK. En tråd i stil med BenMus' filosofiske ditto, der altid giver en masse fed debat, når folk ligesom kommer i gang. Det skal nok blive en underholdende tråd, når alle er kommet af med deres grundtanker, for så begynder vi at bore Thumbs Up

Så vil jeg komme til sagens kerne. HVIS jeg nu skulle få smækket en nyhed i hovedet: Jeg skal dø om 5 år på grund af en gigant-komet. Hvad ville jeg gøre? Ikke så meget, tror jeg er svaret. Det ligger ikke til mig at gå i panik, droppe mit nuværende liv og ellers gå på jagt efter oplevelser der 'fuldender min sidste tid'. Jeg har så ikke så travlt med at skulle opleve alt muligt her i verdenen. Jeg er fint tilfreds med at leve i Danmark, og så ellers tage på småferier i diverse storbyer. Bevares, jeg ville da gerne til Afrika for at opleve dyrelivet. Komme til Grønland en gang mere for at få et glimt af den fantastiske natur, og få udvidet horisonten. Opleve det rige dyreliv der er i Australien. Men det er ikke ting jeg vil dø ulykkelig over ikke at have oplevet. Hvor mange i min omgangskreds gerne vil til udlandet at bo, tage på jord-omrejse og lignende ting, der har jeg det helt fint med at studere i vores lille Danmark, få familie og arbejde her. Jeg har ikke så travlt med det andet.

Så kom der nyheden om en meteor, og der var klare håndgribelige beviser, og regeringerne meldte ud, at 'den var sgu god nok!' (hvilket ville være et krav for, at jeg tog det seriøst Wink ), så ville jeg nok ikke ændre så forfærdeligt meget på mit liv. Jeg ville ikke droppe mine studier, da jeg elsker at lære nyt. Det betyder meget for mit liv, at opdage ny viden. Jeg ville fortsætte med at leve som hidtil, for det er da formålsløst at tage sit eget liv med den nyhed, og det er mindst lige så ubrugeligt at karte Jorden rundt for at opleve så meget som muligt på kortest mulige tid. Så tror jeg ikke man får hjertet med. Når jeg ser tilbage på mit (for nu) 18 år lange liv, så er det jo ikke udlandsoplevelser der har gjort mig lykkelig for mit liv. Det er derimod min familie, min skole og mine hunde (og FmFreaks, naturligvis). Så derfor tror jeg, at det der ville give mig en god sidste tid, er de samme ting som har givet mig 18 gode år.

Som mange før mig har sagt det, og mange andre efter mig vil sige det: Lev i nuet

Så går det jo nok alt sammen. Og hvis ikke: tja.. shit happens Peace

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

mvh6
Førsteholdsspiller

« Svar #10: 03 Jun 2009, 07:29 »

For det første: Jeg troede ikke der var tale om en komet, men om "Planet X/Nibiru". Og er det ikke i December 2012.

For det andet: Jeg kan godt give dig ret i at man skal leve i livet og alt det der. Men det nager mig stadigvæk at jeg kun er 17 år når det sker. Og indtil nu har jeg aldrig været uden for Jylland!!!!!!!!!. Og mine forældre har ingen intention om at tage mig med. Jeg håber at man må tage til udlandet som 16 årig, for så skal jeg sgu bruge min børneopsparing på en jordomrejse (så meget som muligt). Det pisser mig lidt af, at den ikke bare kunne komme når jeg var.... 25 år. Så havde jeg oplevet lidt mere.  Græder

Hvem siger at vi overhovedet dør af den.... Bortset fra at den er større end jorden, men hvem siger at den ikke flyver forbi. Det kan de jo ikke sige med 100% sikkerhed, da den er langt væk endnu.

Jeg har hørt om det her for et helt år siden for første gang. Og teknisk set har regeringen vidst det siden 1985. Iøvrigt syntes jeg at det er mærkeligt at der bare sådan bliver spillet fodbold kampe, og lavet tv-serie når vi alligevel skal dø. Og der bliver arrengeret VM i 2020. Selvom vi dør langtid før... Det virker mærkeligt.  Ubeslutsom

Vi må sgu stole på Nord-Korea og mellemøsten, og deres atom våben programmer  ticked off

Jeg får sgu altid brækfornemmelse når jeg læser om jordens undergang, og tænker så: "Så havde jeg alligevel ingen mening med at blive sat på jorden".

Her er et link hvor i kan læse en masse lort om det vis i vil: http://blog.tv2.dk/eagle-one/entry248805.html

Her kan man læse om at Nibiru er en udbrændt gas planet/sol. Som iøvrigt kan gå i tænding når den nærmer sig solen. Og derfor risikere vi også at få to sole på himlen. Man kan også læse nyheden om at ingen gider sende nye GPS satelitter i luften, eller reperere de gamle. Da pengene skal bruges til noget vigtigere.

Jeg anbefaler at man starter fra bunden, og ikke fra toppen. Jeg kan citere de vigtigste detaljer i tråden, vis i vil have det  Peace
« Seneste Redigering: 03 Jun 2009, 07:48 af mvh6 » Logged

BenMusalho
Gæst

« Svar #11: 03 Jun 2009, 07:53 »

Troede bare det var en lille historie, vk diskede op med, og ikke noget det vil ske.. Men okay, en historie kan jo ende med at blive en spådom. Opstemt

Tuxtla
Landsholdsspiller

« Svar #12: 03 Jun 2009, 07:54 »

Jeg har hørt om det her for et helt år siden for første gang. Og teknisk set har regeringen vidst det siden 1985. Iøvrigt syntes jeg at det er mærkeligt at der bare sådan bliver spillet fodbold kampe, og lavet tv-serie når vi alligevel skal dø. Og der bliver arrengeret VM i 2020. Selvom vi dør langtid før... Det virker mærkeligt.

Grunden til det er jo fordi at hvis det ikke sker, så skal de ikke komme med en panikløsning hurtigt, ved at vælge et land som allerede var parat til at holde VM. Hvis alle tv-serier stopper og fodboldkampe, så ville det jo hellere ikke være særlig smart hvis vi så fik overvundet kometen eller planeten eller hvad det er for noget. 

Jeg tror ikke på alt det snak om jordens undergang. Hvor mange gange har der været rygter om at jordens undergang er snart? det er utallige gange og ingen af dem har været en realititet. Så jeg tror ikke på al den snak om jordens undergang. Hvis den dag kommer så kommer den.

Men hvis den absolut går under og der er en komet på vej, så synes jeg at når den er lidt tættere på jorden end månen. Så kunne det være at vi kunne bruge alle rumskibe der er blevet lavet i verdenen, og få nogen tabre og modige mænd/kvinder der ville tage ud og flyve lige ind i den komet, så ville den nok blive smadret lidt. Men den ville stadig være stor, men ville gøre mindre skade på jorden.

I biologi der havde vi sådan et program hvor man kunne teste hvor meget skade en komet gjorde på jorden. Jeg tror nok at vi skulle op i 100 km's komet, før den kunne ødelægge jorden, men det var også bare et program ikke virkelighed, så man kunne ikke rigtig se det. Jeg kan stadig ikke huske det nøjagtige tal, men det var noget der lignende.
Man skal jo heller ikke kun tænke på bredden og længden på kometen, man skal jo også tænke på vægten. Vægten har en stor betydning. Jeg er ikke helt sikker, men tror det er noget med trykket på jorden(er ikke den store fysiker).

Jeg kan ikke være mere enig i Erzaels kommentar om at vi skal leve i nuet.

Zone 43
Manager

« Svar #13: 03 Jun 2009, 08:48 »

Det er noget vi ikke tror kommer i vores levetid ..
Om 5 år vil vi blive ramt af en komet ..

Årh hvad. Rullende Øjne

Udfra den noget korte viden, jeg har om komet/planten/whatever, vil jeg vudere, at det blot er et løst rygte. Indtil det er 100% sikkert, at den vil komme, tror jeg ikke på det.

Så indtil da kan Simpsons afsnittet, hvor de får en komet, nydes igen og igen. Wink

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

verdenskrig
Manager

« Svar #14: 03 Jun 2009, 09:20 »

Årh zone ffs, det er et SCENARIE!!!! Grin..

Cool

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010