home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 15# Hjertet banker kun...
I dag kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 20:45:32 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
I går kl. 20:44:32 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
I går kl. 13:42:23 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  1 Bruger, 710 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Portos aventura er slut
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Portos aventura er slut  (Læst 10655 gange)
sindsygt
Gæst
 
Portos aventura er slut
« : 01 Jun 2009, 14:26 »


Transfer
Juni-Juli ’08

Futebol Clube do Porto – SAD’ nye manager Jonas Christensen, havde gjort det klart fra starten, at han ville bringe nogle få ændringer til klubben. Allerede på sin første dag som manager, gjorde han sit første køb. Det 17-årige stortalent, Davide Santon, blev hentet til den portugisiske klub for 7.5 mio DKK. Santon kommer måske til at gå direkte ind i startopstillingen. Davide’s kontrakt binder ham til klubben til d. 30/6-’13. Santon kan spille stort set hele højresiden, og da Porto allerede har en okay højre midtbanespiller, er det ikke utænkeligt, at vi kommer til at se Davide Santon på højre backen.
Derudover har Christensen også hentet én anden spiller. En 18-årig argentinsk kant, til kun 1 mio DKK. Eduardo Salvio har skrevet under på en kontrakt der løber til d. 30/6-’12.
Vi tror, at Salvio ikke vil få meget spilletid her i første sæson. Når der sker noget i hans udvikling, og han får mere erfaring, tror vi, han bliver en vigtig brik i Portos jagt på internationale pokaler.

Venskabskampe
August ’08

Optakten til den kommende sæson har været helt fantastisk for Porto. 6 kampe -  6 sejre! Modstanden har ikke været den største, og den sværeste modstander må siges at være skotske Celtic, som blev slået 1-0. Tilmed har Porto holdt nullet i alle seks kampe, hvilket vil give målmand Hélton og forsvaret et kæmpe selvtillidsboost inden det går løs i Liga Sagres.
Venskabskampene har givet os et godt indtryk af, hvem der er i form til den nye sæson. Lucho González, som har været rygtet til storklubber som Chelsea og Juventus, deler topscorerlisten med den 29-årige angriber, Adriano.


González IIII’
Adriano IIII’
Hulk II’
López II’
Fernando I’
Guarin I’

« Seneste Redigering: 08 Jun 2009, 16:13 af sindsygt » Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: 1# - Portos aventura
« Svar #1: 01 Jun 2009, 14:27 »

« Seneste Redigering: 06 Jun 2009, 17:34 af sindsygt » Logged

Robsteren
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 1# - Portos aventura
« Svar #2: 01 Jun 2009, 14:34 »

Kanon. Den glæder jeg mig til at følge.

Må man knytte en lille kommentar til overskriften?? På helt korrekt sprog tror jeg det ville "Aventura de Porto".

Du har et super hold, og forstærket dig på højresiden. Glæderm mig til at se hvad det kan blive til....
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: 1# - Portos aventura
« Svar #3: 01 Jun 2009, 14:37 »

Kanon. Den glæder jeg mig til at følge.

Må man knytte en lille kommentar til overskriften?? På helt korrekt sprog tror jeg det ville "Aventura de Porto".

Du har et super hold, og forstærket dig på højresiden. Glæderm mig til at se hvad det kan blive til....
Hehe, jeg ved ikke hvordan det rigtig skal være, jeg oversatte bare 'Portos eventyr' på Google Translate, og så kom Portor aventura frem Smiley.

Ja, jeg følte helt sikkert også selv, at det var i højresiden, jeg skulle forstærke Smiley.

I de næste updates, vil jeg komme med gennemgang i truppen Wink.
Logged

Robsteren
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 1# - Portos aventura
« Svar #4: 01 Jun 2009, 14:41 »

Hehe, jeg ved ikke hvordan det rigtig skal være, jeg oversatte bare 'Portos eventyr' på Google Translate, og så kom Portor aventura frem Smiley.

Ja, jeg følte helt sikkert også selv, at det var i højresiden, jeg skulle forstærke Smiley.

I de næste updates, vil jeg komme med gennemgang i truppen Wink.

Ja, Google translateren er ok, men den er ikke så stærk til Grammatik  Smiley

Alle vil kunne forstå det, så det er bare en lille detalje. Smiley

Glæder mig til at se hvad der sker. Håber at du kan holde på Lucho, men det bliver nok svært.
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: 1# - Portos aventura
« Svar #5: 01 Jun 2009, 21:59 »


Vukcevic versus Porto
16-8/’08

Dagens helt store oplevelse var Sporting CP’ makedonske kreatør, Simon Vukcevic. Han spillede formidabelt, og scorede selv to mål. Kampen vi snakker om er selvfølglig den portugisiske Super Cup finale som blev spillet på Estádio do Algarve. To af portugisisk største klubber krydsede klinger på denne fine dag. De to mandskaber med det bedste hold; De bedste spillere; Det stensikre forsvar; Den kreative midtbane; Og sidst, men ikke mindst de sikre angribere. Det var hvad der var i vente inden dagens kamp. Og man fik fuld udbetaling for hver en øre man havde betalt for at komme ind!

Set med grønne Sporting-briller, så det rigtig godt ud for deres hold, da kampens bedste spiller, Simon Vukcevic, bragte Sporting foran, på et fladt langskud fra 14-15 meters afstand. Og det var ikke det sidste vi så til ham.
Efter 38 minutter klodsede sportings forsvar sig, og  Nelson Benítez kunne stensikkert hamre bolden op i net.taget.
Denne stilling hold indtil pausen.

Da spillerne kom ud fra omklædningsrummet, viste Porto for alvor hvorfor de skal regnes som favoritter til at vinde Liga Sagres. Efter 58 minutter kunne Lisandro López score til 2-1. Og det blev endnu bedre for Porto! En af Portos nye spillere, Hulk, gjorde det til 3-1. Et helt fantastisk mål, hvor han firsttimer bolden helt op i det fjerneste målhjørne!
Nu kunne det næsten ikke gå galt for Christensens tropper. Men det gjorde det. Med tre minutter tilbage af kampen kunne Simon Vukcevic hamre bolden op i hjørnet, på et af hans mange langskud i kampen. Og værre – det blev det. Da der stod 90+3 på måltavlen kørte Sporting et sidste desperat forsøg i deres højreside. Og det gav pote. En helt fir Derlei kunne score til 3-3. En helt utrolig udvikling i kampen.
Spillerne gik derefter igen ud i omklædningsrummene, for at tale med deres managere. Men det hjalp ikke det store, og kampen skulle derfor afgøres på straffe.
Og her var Porto skarpest. En enkelt brænder fra Anderson Polga, og Porto vandt pokalen! Tillykke til Porto!




Kampen i tal
1-0 Vukcevic ‘27
1-1 Benìtez ‘38
1-2 López ‘56
1-3 Hulk ‘75

2-3 Vukcevic ‘87
3-3 Derlei ‘90+3


Straffesparkskonkur rence
BenítezGrimi
Hulk Moutinho
LòpezIzmailov
MeirelesVukcevic
SäpunaruPolga

Logged

Robsteren
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 2# - Portos aventura
« Svar #6: 01 Jun 2009, 22:03 »

Lidt held til begge sider, men pokalen endte i dine hænder.

Tillykke...
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: 2# - Portos aventura
« Svar #7: 01 Jun 2009, 22:05 »

Mange tak Cool.
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: 2# - Portos aventura
« Svar #8: 01 Jun 2009, 22:09 »

Tager gerne imod kommentarer Smiley.
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 2# - Portos aventura
« Svar #9: 01 Jun 2009, 22:09 »

Fuck hvor ulækkert, at Sporting udlignede på to mål efter det 85. minut. Heldigvis vandt du dog på straffe.
Jeg vil da kigge med, når nu bloggen omhandler Porto. KIU! Smiley
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: 2# - Portos aventura
« Svar #10: 01 Jun 2009, 22:12 »

Fuck hvor ulækkert, at Sporting udlignede på to mål efter det 85. minut. Heldigvis vandt du dog på straffe.
Jeg vil da kigge med, når nu bloggen omhandler Porto. KIU! Smiley
Dejligt du kigger med David Smiley.

Og det vil jeg helt sikkert gøre Thumbs Up.
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: 2# - Portos aventura
« Svar #11: 02 Jun 2009, 16:23 »


Champions League Lodtrækning
28/8-'08

Manager Jonas Christensen sad på plads i de bløde stole sammen med os journalister til dagens Champions League lodtrækning. Det gjaldt selvfølgelig det kommende gruppespil. Porto kom i gruppe H, en forholdsvis ”nem” gruppe. Den største udfordring må helt klart siges at være de italienske mestre FC Internazionale. Inter er seedet til 1. pladsen i gruppen, og Porto til 2. pladsen. To ting som meget kan holde stik når vi når til enden af gruppespillet. Det tredje hold i gruppe H er franske FC Girondins de Bordeaux. Holdet har nogle gode spillere, men som helhed må det antages at Porto og Inter er stærkere. Det sidste hold er lilleputterne fra CFR 1907 Cluj. De er gruppens svageste led, og skal ikke regne med at få  mange sejre. De skal bare tage oplevelsen til sig, og nyde det så længe det varer.

Portos rivaler fra Sporting CP er kommet i gruppe med de forsvarende mestre fra Manchester United. De to sidste hold i denne gruppe er Fenerbache og tjekkiske Slavia Praque. En gruppe, hvor der også skulle kunne være en mulighed for at Sporting kan komme videre fra.
Alle grupperne kan ses her.
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 2# - Portos aventura
« Svar #12: 02 Jun 2009, 16:25 »

Heldigvis er det ikke en så svær gruppe, men videre avancement i CL kræver nok sejre mod Bordeaux især.
Jeg glæder mig til at se, om du kan få Porto mindst lige så langt, som de kom IRL i år Wink
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: 3# - Portos aventura
« Svar #13: 02 Jun 2009, 18:25 »

Så kommer der snart update med gennemgang af forsvaret Wink.
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: 3# - Portos aventura
« Svar #14: 02 Jun 2009, 18:34 »


Den bagerste kæde
30-8/'08

Vi vil i de næste par updates kigge på Portos hold. En analyse af hver kæde vil vi komme med. Og vi starter nu med den bagerste kæde.
Den bagerste kæde ser meget fornuftig ud. En ung kæde, hvor stjernen lige nu er 26-årige Bruno Alves. Alves har spillet 12 landskampe for Portugal, og har scoret 1 mål indtil videre.  Alves er styrmanden nede bagved.  Alves spiller i det centrale forsvar, og han kommer til at danne par med Milan Stepanov. Milan er 25 år, og kommer fra Serbien. Milan er en stor og stærk spiller, og han bliver værdifuld for Porto i mange år endnu. På venstre-backen har vi en herre ved navn Nelson Benítez. Nelson er 24 år, og har som sine kollegaer mange år endnu i sig. Han er rimelig sikker på venstre-backen, hvor han ikke har for meget konkurrence. På højre-backen har Christensen valgt at lave et sats. Et af hans nyindkøb til sæsonen, Davide Santon, spiller nemlig fast på højre-backen. Et sats af Christensen, da Santon blot er 17 år, og ”kun” har spillet u/23 landshold.
På kassen  har vi en ældre herre. En ældre herre set i forhold til resten af bagkæden. Hélton er 30 år, og har spillet 3 landskampe for Brasilien. Vi ser ham som det svageste led i bagkæden, og det er ikke usandsynligt at Christensen snart vil ofre penge på en ny keeper. Hélton har dog nogle år tilbage i sig, men det er usandsynligt at han kan blive på topplan i mange år endnu.

Således kom vi rundt om den stærkeste opstilling for bagkæden. Selvfølgelig er der flere spillere, men dem vil vi ikke gå i detaljer med.
Pedro Emanuel
Jorge Fucile
Rolando
Christian Sãpunaru
Aly Cissokho


Konklusion
Et stærk forsvar, med en sikker midte. Backsne kan måske blive en lille problem, hvis der kommer skader til Santon eller Benìtez. Truppen er ikke for bred, og vi kan kun anbefale Christensen at hente en ekstra forsvarsspiller til vinter.




« Seneste Redigering: 02 Jun 2009, 20:03 af sindsygt » Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010