home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 352 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Eurovision Song Contest tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: Eurovision Song Contest tråden  (Læst 30640 gange)
Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Eurovision Song Contest tråden
« : 13 Maj 2009, 19:28 »

Første semifinale kørte i går af stablen, og i morgen skal semifinale nummer to overståes. Det er ligeledes i morgen, at Danmarks deltager Brinck skal forsøge at synge sig til en plads i finalen.

Men fortjener hans sang en plads i finalen? Det er svært at sige, når man ikke har hørt de øvrige sange, men jeg synes, at Brincks sang, Believe Again, er en smule kedelig, og den har slet ikke formatet til at vinde.¨

Hvad synes I? Og hvem er jeres forhåndsfavoritter?  Smiley
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eurovision Song Contest tråden
« Svar #1: 13 Maj 2009, 19:29 »

den er for melodi grand prix agtig....... for poppet og uden det vilde i den........ nedern at DK altid sender de mest fesne bidrag videre..... Skuffet
Logged

Asklepios
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Eurovision Song Contest tråden
« Svar #2: 13 Maj 2009, 19:36 »

Arg nu ved jeg ikke om vi ALTID gør det.
Sidste sendte vi jo ham de "Drama Queen'en" af sted...
Logged

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Eurovision Song Contest tråden
« Svar #3: 13 Maj 2009, 23:36 »

Beleive Again er uden tvivl det bedste danske bud siden Rollo og King Smiley Den har ingen chance for at vinde, men den har uden tvivl fortjent en plads i finalen. Specielt nu hvor man tænker på at bl.a. Portugal og Sverige gik i finalen..

Den bedste sang er i mine øjne Finlands, som jeg virkelig nyde at lytte til. Derudover er jeg også glad for Irlands, selvom den er lidt for mainstream. Malta sender for 3. gang Chiara afsted, som måske har verdens bedste sangstemme. Desværre er hendes sang lidt for kedelig, til at kunne vinde. Det var også skandaløst at Andorra med danske Susanne Georgi ikke gik videre fra semifinalen, når både Armenien, Israel og Portugal gik videre. Hendes pæne blanding af engelsk og spansk var i mine ører et af de bedre bud i år.. Norge er desværre storfavoritter i år, men det er virkelig skandaløst hvis de går hen og vinder. Den sang har intet at byde på.

Hvad siger I ellers om Georgiens udelukning? BEgrundelsen lyder på at der i teksten gemmer sig et skjult budskab for "We don't wanna put in" kan åbenbart forstås som "We don't wanna Putin".. Personligt finder jeg udelukkelsen grotesk. Medmindre der er klare politiske budskaber i sangene, så skal de ikke udelukkes og lur mig om ikke russerne har presset godt på i EBU for at få diskvalificeret georgerne. Men mener I det er i orden, at man har udelukket Georgien?
Logged

Build Me Up Buttercup!

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eurovision Song Contest tråden
« Svar #4: 13 Maj 2009, 23:57 »

Beleive Again er uden tvivl det bedste danske bud siden Rollo og King Smiley Den har ingen chance for at vinde, men den har uden tvivl fortjent en plads i finalen. Specielt nu hvor man tænker på at bl.a. Portugal og Sverige gik i finalen..

Den bedste sang er i mine øjne Finlands, som jeg virkelig nyde at lytte til. Derudover er jeg også glad for Irlands, selvom den er lidt for mainstream. Malta sender for 3. gang Chiara afsted, som måske har verdens bedste sangstemme. Desværre er hendes sang lidt for kedelig, til at kunne vinde. Det var også skandaløst at Andorra med danske Susanne Georgi ikke gik videre fra semifinalen, når både Armenien, Israel og Portugal gik videre. Hendes pæne blanding af engelsk og spansk var i mine ører et af de bedre bud i år.. Norge er desværre storfavoritter i år, men det er virkelig skandaløst hvis de går hen og vinder. Den sang har intet at byde på.

Hvad siger I ellers om Georgiens udelukning? BEgrundelsen lyder på at der i teksten gemmer sig et skjult budskab for "We don't wanna put in" kan åbenbart forstås som "We don't wanna Putin".. Personligt finder jeg udelukkelsen grotesk. Medmindre der er klare politiske budskaber i sangene, så skal de ikke udelukkes og lur mig om ikke russerne har presset godt på i EBU for at få diskvalificeret georgerne. Men mener I det er i orden, at man har udelukket Georgien?

Jeg er enig i, at Brinck har lavet en ganske udmærket sang, men jeg er stadig skuffet over, at Jimmi Jørgensens sang ikke blev det danske bud! Den har i mine øjne større potentiale som en sang man hører om 5 år end Brincks har. Den er simpelthen for almindelig! Desuden tror jeg Jimmi Jørgensens sang vil være nem at genkende for andre lande, så når man skal stemme tænker man 'hvilken skilte sig positivt ud'. Der tror jeg Brincks bare bliver en i mængden.

Nu så jeg desværre ikke semifinalerne, så jeg ved ikke hvordan resten af feltet ser ud.

Derudover, så er jeg enig med dig i, at det er skandaløst at udelukke et land fordi overskriften er sådan. Men er teksten generelt kontroversiel, så er beslutningen god nok. Selvom det er svært at undgå, så skal det jo ikke være politik der spiller ind til sådan en sang-konkurrence!

Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Eurovision Song Contest tråden
« Svar #5: 14 Maj 2009, 00:04 »

Jeg er enig i, at Brinck har lavet en ganske udmærket sang, men jeg er stadig skuffet over, at Jimmi Jørgensens sang ikke blev det danske bud! Den har i mine øjne større potentiale som en sang man hører om 5 år end Brincks har. Den er simpelthen for almindelig! Desuden tror jeg Jimmi Jørgensens sang vil være nem at genkende for andre lande, så når man skal stemme tænker man 'hvilken skilte sig positivt ud'. Der tror jeg Brincks bare bliver en i mængden.

Nu så jeg desværre ikke semifinalerne, så jeg ved ikke hvordan resten af feltet ser ud.

Derudover, så er jeg enig med dig i, at det er skandaløst at udelukke et land fordi overskriften er sådan. Men er teksten generelt kontroversiel, så er beslutningen god nok. Selvom det er svært at undgå, så skal det jo ikke være politik der spiller ind til sådan en sang-konkurrence!



Jimmi Jørgensen var bestemt god, men den havde ikke potientalet til at vinde. Dertil var den simpelthen for kedelig.. Jeg ville have stemt den ind på en 2. plads Smiley
En enkelt linje i Georgiens sang gøres kun kontroversiel, fordi nogen vil twiste overskriften. Ellers er der intet kontroversielt over den ene linje, som hele udelukkelsen er baseret på..
« Seneste Redigering: 14 Maj 2009, 00:14 af Fitzpatrick » Logged

Build Me Up Buttercup!

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eurovision Song Contest tråden
« Svar #6: 14 Maj 2009, 00:15 »

Jimmi Jørgensen var bestemt god, men den havde ikke potientalet til at vinde. Dertil var den simpelthen for kedelig.. Jeg ville have stemt den ind på en 2. plads Smiley

Teksten i Georgiens sang gøres kun kontroversiel, fordi nogen vil twiste overskriften. Ellers er der intet kontroversielt over den ene linje, som hele udelukkelsen er baseret på..
Enig! Men omvendt synes jeg ikke der var andre af de danske bud, der havde potentiale til at vinde. Derfor var det for mig vigtigt at sende en sang afsted, som man stadig vil høre om 5 år i radioen, og huske den som noget positivt. Det tror jeg ikke jeg vil med Brincks. Til gengæld synes jeg teksten og musikken er god i Jimmi's.

Men det er min egen subjektive holdning, og min musiksmag er af mange blevet vurderet som mærkelig Grin
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Eurovision Song Contest tråden
« Svar #7: 14 Maj 2009, 00:17 »

Arh, Fitzpatrick. Få nu lige styr på dine facts.

1) Put in lyder meget som den russiske måde at udtale Putin på (nemlig "poot een")

Derudover kan du jo læse omkvædet:
We don't wanna put in,
The negative move,
It's killin' the groove,
I'm gonna try to shoot in,
Some disco tonight,
Boogie with you

.... og så igen. Er du sikker på, det kun er den ene linie?
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eurovision Song Contest tråden
« Svar #8: 14 Maj 2009, 00:23 »

Arh, Fitzpatrick. Få nu lige styr på dine facts.

1) Put in lyder meget som den russiske måde at udtale Putin på (nemlig "poot een")

Derudover kan du jo læse omkvædet:
We don't wanna put in,
The negative move,
It's killin' the groove,
I'm gonna try to shoot in,
Some disco tonight,
Boogie with you

.... og så igen. Er du sikker på, det kun er den ene linie?

Hvis resten af sangen har den samme undertone, så synes jeg det er fair nok, at de blev udelukket  Grin

De to sidste linier er de eneste der ikke kan lede tankerne hen på krig, og så alligevel... De to sidste siger ét eller andet sted: I kan ikke knække os, for vi vil ikke lade jeres vold gå os på.

Det kan godt være det bare er min forskruede hjerne der får det sat sammen til det, men så må det være sådan. Som KF siger, så er der nogle ret så politisk betonede elementer i det omkvæd! Resten af teksten kunne være interessant at få, så man kunne analysere den igennem  Grin

(NU har jeg gået i gymnasiet længe nok, når jeg kan skrive sådan! Det er jo dansk-undervisning om igen!)
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eurovision Song Contest tråden
« Svar #9: 14 Maj 2009, 00:37 »

Enig! Men omvendt synes jeg ikke der var andre af de danske bud, der havde potentiale til at vinde. Derfor var det for mig vigtigt at sende en sang afsted, som man stadig vil høre om 5 år i radioen, og huske den som noget positivt. Det tror jeg ikke jeg vil med Brincks. Til gengæld synes jeg teksten og musikken er god i Jimmi's.

Men det er min egen subjektive holdning, og min musiksmag er af mange blevet vurderet som mærkelig Grin

You are not alone, for I am here with you ... osv. osv.
Jeg synes bestemt også det var en fejltagelse af de helt ekstraordinært store, at Jimmi's sang ikke vandt. Jeg synes virkelig den er god, og jeg hører den faktisk decideret tit. Min musiksmag er af mange (få, whatever) blevet vurderet som god! Opstemt
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Eurovision Song Contest tråden
« Svar #10: 14 Maj 2009, 01:00 »

Arh, Fitzpatrick. Få nu lige styr på dine facts.

1) Put in lyder meget som den russiske måde at udtale Putin på (nemlig "poot een")

Derudover kan du jo læse omkvædet:
We don't wanna put in,
The negative move,
It's killin' the groove,
I'm gonna try to shoot in,
Some disco tonight,
Boogie with you

.... og så igen. Er du sikker på, det kun er den ene linie?

Igen. Resten af omkvædet gøres kun kontroversielt fordi titlen twistes..
Teksten til sangen ser sådan ud:

Some people tell you the stories
To drag you down to the knees
But let me tell you, don’t worry
No worries, no worries

Another glass of my moonshine
Will kick the hell out of me
But let me focus on good stuff
Some good stuff, just good stuff

We don’t wanna put in the negative move
It’s killing the groove
I’m trying to shoot in some disco tonight
Boogie with you

So many people are whining,
They’re freakin’ all day long,
The bitchin’ will last forever
And ever, and ever

You better change your perspective,
Your life won’t be outta luck,
A groovy sun will be rising,
Be rising, it’s rising.

We don’t wanna put in
The negative move,
It’s killin’ the groove.

I’m a-try to shoot in
Some disco tonight
Boogie with you

I like all Europe contries, and I love Europa
Say: give me sexy yeaah
Give me sexy yeaah

Hvis man er paranoid, så ja, så kan den måske tvistes til at handle om Rusland, men jeg kan ikke se det.. Det eneste er det sidste:  "I like all Europe contries, and I love Europa", der måske har et politisk budskab skjult?

Jeg er dog overbevist om at hovedårsagen er titlen og det efterfølgende the negative mood og is killing the groove
Logged

Build Me Up Buttercup!

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Eurovision Song Contest tråden
« Svar #11: 14 Maj 2009, 09:20 »

Igen. Resten af omkvædet gøres kun kontroversielt fordi titlen twistes..

Jeg er dog overbevist om at hovedårsagen er titlen og det efterfølgende the negative mood og is killing the groove


1) Titlen twistes jo ikke? Den er virkelig, virkelig oplagt imo.

Derudover saa mener du ikke, at de tre saetninger, du naevner er nok til, at man med rette kan argumentere for, at der netop ER et politisk budskab?
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eurovision Song Contest tråden
« Svar #12: 15 Maj 2009, 00:06 »

Brinck klarede sig videre i finalen! Kanon!

Efter at have hørt en stor del af sangene ved semifinalerne, så var min favorit klart Irland. De gik dog ikke videre, så nu må det være Island, som har en fantastisk smuk sang med.
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eurovision Song Contest tråden
« Svar #13: 15 Maj 2009, 00:15 »

Jamen for pokker. Du kan jo ikke sige:

"We don't wanna put in, The negative move, it's killin' the groove, I'm gonna try to shoot in"

Det er jo retarderet at sige sådan til at starte med, så allerede dér peger den hen mod propoganda. JA østlande kan stinke til engelsk, men når de har en sangskriver på, så bliver det som regel ordentligt. Det der ville måske kunne høres på en karaoke-bar kl.4 om morgenen, men i en international sangkonkurrence? Næppe!

Hvis ikke det er propoganda, så ved jeg ikke hvad er sangmæssigt. Den er åbenlys i mine øjne!
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eurovision Song Contest tråden
« Svar #14: 15 Maj 2009, 07:20 »


Some people tell you the stories
To drag you down to the knees
But let me tell you, don’t worry
No worries, no worries

Another glass of my moonshine
Will kick the hell out of me
But let me focus on good stuff
Some good stuff, just good stuff

We don’t wanna put in the negative move
It’s killing the groove
I’m trying to shoot in some disco tonight
Boogie with you

So many people are whining,
They’re freakin’ all day long,
The bitchin’ will last forever
And ever, and ever

You better change your perspective,
Your life won’t be outta luck,
A groovy sun will be rising,
Be rising, it’s rising.

We don’t wanna put in
The negative move,
It’s killin’ the groove.

I’m a-try to shoot in
Some disco tonight
Boogie with you

I like all Europe contries, and I love Europa
Say: give me sexy yeaah
Give me sexy yeaah


For mig at se, så handler første vers om undertrykkelse (Rusland), men forsangeren siger, at 'I' ikke skal give op

Andet vers: Vi er nødt til at fokusere på noget positivt, ellers går vi under

Omkvædet: Har vi allerede talt en del om

Tredje vers: Stop nu klynkeriet, det bliver det ikke bedre af (henvendt til Georgien)

Fjerde vers: Hvis du bare fokuserer på noget positivt, så går det alt sammen

Omkvæd: ---

Sidste vers: Henvender sig til den mening mange mennesker har; at Rusland ikke er en del af Europa (på trods af at deres hovedstad ligger vest for Ural). Derfor siger han at han elsker de europæiske stater (hvilket altså ikke inkluderer Rusland)

Alt i alt har du ret i, at det kan fortolkes anderledes, men bare det at det er MULIGT at fortolke på den måde gør, at sangen ikke hører hjemme i Eurovision. SLET IKKE når værtslandet er Rusland! Sangen er ikke lavet som en direkte smædekampagne mod Putin, men for mig at se bringer den tydeligt fokus på den konflikt der har været/er i Georgien lige nu. Det er jo en sang der skal opmuntre georgierne til at modstå alt det negative, hvilket let fører tankerne hen på noget forfærdeligt der skete for ikke så længe siden, hvis I husker Wink

Derfor kan sangen for mig meget let tolkes som propagande fra georgisk side, selvom de har smurt lige tykt nok på.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: [1] 2 3 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010