Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
11 Sep 2025, 13:54
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
10 Sep 2025, 20:45
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41
Balslev
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03
Nodiem
Blogs
Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08
szukizek
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37
Eraticator
Omklædning...
Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere:
23606
1 Bruger, 775 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Brendansow
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2009
Kategori: Blogs FM2009
Vi er FCK!
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
4
5
[
6
]
7
Forfatter
Emne: Vi er FCK! (Læst 20569 gange)
Matigol
Landsholdsspiller
Sv: Vi er FCK!
«
Svar #75:
19 Maj 2009, 18:53 »
Kan sgu ikke så godt lide at se at BIF er så langt fra dig!
AFC
Manager
«
Svar #76:
20 Maj 2009, 12:12 »
Citat af: JakobHove 19 Maj 2009, 18:53
Kan sgu ikke så godt lide at se at BIF er så langt fra dig!
Nej, det er sgu noget lort!
Og jeg ka allerede afsløre at flere af mine indkøb desværre har været flopindkøb og det svækker holdmoralen meget. Så i øjeblikket prøver jeg på at finde en ny taktik og skabe et nyt hold.
Hvis I har en fed taktik eller noget jeg kunne prøve af, så send en PB til mig. (:
AFC
Manager
«
Svar #77:
24 Maj 2009, 12:20 »
F.C. København
9:april;2009
Meget er sket I FCK. Deres anfører Ulrik Laursen har spillet sin sidste kamp I hovedstaden, og har fået en kontrakt I Schweiz hos FC Zürich, hvor han d. 10. juni skifter til Zürich. Det har dog ikke fået Ståle Solbakken til at lede efter en ny forsvarsspiller af Laursen’s kaliber, men han har dog nogle navne i baghovedet.
AGF har overrasket alle hold i SAS Ligaen i år hvor de i efteråret skaffede sig op på en 2. plads med netop FCK i hælene og da de to hold tørnede sammen på NRGI Park i Aarhus, var det århusianerne som var klart bedre end FCK. Jens Gjesing bragte AGF foran via et langskud efter 4 minutter, topscoreren fra AGF, Nando Rafael øgede til 2-0 og arbejdshesten Jerry Lucena skød AGF i front til 3-0, mens Santin fik reduceret i overtiden med et trøstemål til 3-1, og det blev resultatet også. Formen hos FCK er godt nok ikke god for tiden må man sige.
Hvis FCK nogensinde skal have nogle forhåbninger om at indhente Brøndby’s forspring på 17 point, så var en sejr over FC Nordsjælland i PARKEN, krævende. Atiba Hutchinson som har været god i år, bragte FCK foran og samme gjorde Dame N’Doye noget tid efter, mens den udlejede spiller fra netop FCK til FCN, Jose Junior reducerede for FCN på hjørnespark. Kampen endte 2-1.
Haderslev Stadion lagde græs til kampen mellem SønderjyskE og FCK. Det var en våd affære med masser af regn og spillet kunne ikke rigtig flyde for begge hold, men en svensker ved navn Sebastian Larsson viste dog hvordan man sparker til en bold i form af et tørt hug med masser af flow i og Henrik Ipsen måtte hoppe forgæves efter det skud, som var udenfor hans rækkevidde. Med Larsson’s scoring, vandt FCK 0-1 og kunne tage tilbage til København med 3 point som de kom efter.
Sidst FCK mødte Brøndby IF var det på Brøndby Stadion hvor den intense kamp endte 1-1 til begge parter og nu hed banen PARKEN. Til trods for at Brøndby jo så stærkest ud til kampen fordi de ejede førstepladsen, så startede FCK ellers ret aggressivt, men Brøndby undveg alle deres kæmpe chancer via en formstærk Stephan Andersen og et massivt forsvar. Med det, endte kampen også uafgjort denne gang, dog uden mål og det resultat betød definitivt, at FCK ikke kan hente Brøndby mere. I hvf. ikke med det store forspring der er nu med 12 runder tilbage.
Brøndbykampen skulle så vidt mulig, glemmes imod Vejle i Nørreskoven, hvor opbakningen på hjemmeholdet var ekstrem og med Awaykortet hos FCK, var der kun mødt 500 fans op på grund af det register de har fået indført for at der ikke kommer noget ballade mere hos dem. Hjemmeholdet’s fans kunne glæde sig først over Baba Collins bragte dem foran, men et tvivlsomt straffespark til Cesar Santin som han selv udnyttede, vendte pludselig op og ned på tingene, og til sidst stod der 1-1 på scoretavlen efter 93 minutter.
Randers FC kæmper om 3. pladsen med FCK, og i PARKEN kunne Mikkel Beckmann endnu en gang bringe Randers foran som han gjorde i den seneste kamp mellem de to hold og det mål fra hans side, endte med en 0-1 sejr til Randers, som udviste stor utilfredshed fra FCK’s fans. Nu så guldet ud til at forsvinde som spillerne ellers havde sat næsen op efter.
I går spillede FCK så oppe i Aalborg, hvor der kom hele 5 mål. Jeppe Curth bragte AAB foran efter knap 10 minutter, men Nordstrand udlignede for løverne indtil Luton Shelton fik øget til 2-1 til AAB til en pausestilling på 2-1 til hjemmeholdet. Indskiftede Dame N’Doye headede til en udligning og som kampen skred frem, pressede begge hold på, men AAB var nok meget heldig med deres afgørende scoring i overtiden. Jeppe Curth blev helten med et hovedstød i overtiden på hjørne til 3-2.
Elne
Førsteholdsspiller
«
Svar #78:
24 Maj 2009, 12:25 »
Hvordan kan det gå så skidt til når du har den bedste trup?
Mange konkurrencer på Konkurrencevind.dk
AFC
Manager
«
Svar #79:
24 Maj 2009, 12:55 »
Citat af: Elne 24 Maj 2009, 12:25
Hvordan kan det gå så skidt til når du har den bedste trup?
Det ved jeg heller ikke. Måske er det på grund af min taktik, men jeg har fået hjælp fra den gode kære Cesc som har hjulpet.
AFC
Manager
«
Svar #80:
24 Maj 2009, 12:55 »
F.C. København
1;maj2009
Efter nederlaget mod AAB, ventede Horsens på Casa Arena. Horsens var klart undertippede, men kom dog først foran ved hjælp fra Gilberto som sendte et langskud af sted, med en retning op i hjørnet hvor dagens keeper Johan Wiland ingen chance havde. Dame N’Doye udlignede og kampen endte 1-1.
Dagen var kommet og det første opgør mellem FCK og Vejle i pokalturneringen skulle spilles i Nørreskoven hvor der var fuld opbakning til hjemmeholdet, men trods den store opbakning, blev det en kedelig affære og det første opgør i semfinalen endte skuffende 0-0, men folk havde også en anelse om at spillerne ville afgøre det i returopgøret i PARKEN.
Kulissen var blevet meget større da PARKEN var banen som der skulle spilles på mellem FCK og OB. Fynboerne kom til hovedstaden med en skuffende 11. plads i ærmet, mens FCK lå på 3. pladsen. Midtbanespilleren Hans Henrik Andreasen var uheldig og lavede et selvmål til fordel for FCK, men heldigvis havde OB en formstærk Runström, som let udlignede til 1-1 ved pausen. Magne Hoseth med det gode venstreben, knaldede til læderet og ind gik bolden, og med 2 minutter igen hvor FCK spillerne lagde sig godt til rette med 3 point, slukkede Peter Utaka lyset for FCK og udlignede til 2-2.
Hvis der er en spiller som har været en god faktor for FCK i denne sæson, så er det Hasan Salihamidzic som har scoret 3 mål i denne sæson og i kampen mod midtjyderne blev den målscore øget. Via to straffespark sendte han dem sikkert ind til 2-0, men et trøstemål fra Kim Christensen gjorde at kampen endte 2-1 til københavnerne.
Vestkysten i Jylland hvor Esbjerg holder til, tog imod FCK og ligesom i det sidste opgør i Esbjerg, blev også målrigt denne omgang. Jesper Bech åbnede ballet med en scoring fra en assist fra Arnason, senere gjorde han det til 2-0 og 3-0, og N’Doye reducerede hurtigt igen, og med 4 scoringer i ved pausen, så kampen stadig ud til at få flere mål og det kom der også. Sebastian Larsson fulgte op på N’Doye’s svage afslutning til 3-2 og en udligning for FCK kom fra Salihamidzic. Arnason og Rieks gjorde det til henholdsvis 4 og 5-3, men N’Doye og Peter Larsson udlignede til 5-5 med 5 minutter igen. Esbjerg satsede alt og i det aller sidste minut dukkede Jones Kusi-Are frem og gjorde til 6-5 i en målrig affære og Esbjerg fansene gik helt amok. FCK kunne tage skuffende hjem, trods en fed oplevelse med masser af mål.
Returopgøret mellem FCK og Vejle fandt sted en sen april aften, og man nærmede sig med hastige skridt Kristi Himmelfarts dag hvor finalen i pokalturneringen skulle spilles i PARKEN, netop hvor man spillede i dag. En dansker stod for det hele. Morten Nordstrand som var den eneste spiller som kom i rampelyset i dag med en scoring som det eneste spændende ved kampen, og FCK kunne gå til finalen og møde AAB pga. Nordstrand’s scoring.
Don AA
Manager
«
Svar #81:
24 Maj 2009, 13:01 »
For pokker da AFC det går da ikke godt, du ender da med at blive fyret, måske en sejr i pokalfinalen kan rede dig. Hvilken taktik kører du?
Succes is Temporary - Loyalty is Forever
AFC
Manager
«
Svar #82:
24 Maj 2009, 13:01 »
F.C. København
11;juni:2009
FCK har banet sig hele vejen til pokalfinalen mod AAB, men forinden da skulle AGF lige overståes, hvilket ikke blev en særlig nem opgave. Topscoreren i SAS ligaen netop nu, Nando Rafael bragte århusianerne foran efter en halv time, men Thomas Kristensen viste et af sine mange kvaliteter ved at kanonere bolden i nettet til en fantastisk udligning inden pausen.
Et straffespark tilfaldt Dame N’Doye og han udnyttede det selv til 2-1 og skaffede FCK en sejr på 2-1 hjemme i PARKEN.
Der var kun 11 dage til pokalfinalen efter kampen mod FC Nordsjælland i Farum, men trods man forventede FCK sparede spillere, så stillede de alligevel med stærkeste opstilling og det gav pote. Thomas Kristensen gjorde til 0-1, N’Doye til 0-2 og Emil Johansson til 0-3 og netop Johansson havde scoret sit første mål for FCK.
Den udlejede spiller, Junior reducerede i overtiden, men mere skete der ikke og derfor blev det til en 3-1 sejr til FCK.
Der resterede 4 dage til pokalfinalen mellem FCK og AAB. Danmarks Nationalitets Stadion lagde endnu en gang græs til kampen mellem FCK og Sønderjyske. Santin bragte FCK foran til 1-0, Kristensen til 2-0 og Peter Larsson til 3-0 som blev pausestillingen på den store skærm midt i PARKEN.
Jesper Kristoffersen fra Sønderjyske kunne glæde FCK fansene med et selvmål til 4-0 og kampen endte også 4-0.
Så var dagen kommet. Braget mellem FCK og AAB i PARKEN, pokalturneringens finale som alle folk havde snakket om. Der var udsolgt på lægterne og der var virkelig en flot kulisse. Rød-hvide trøjer dækkede noget af PARKEN og den resterende del af stadionet bestod af grid-hvide trøjer.
Det var de rød-hvide trøjer som kunne rejse sig op hele kampen igennem. Anføreren fra AaB, Augustinussen bragte nordjyderne foran med en 20 minutter igen og Ronnie Schwartz gjorde det onde mod FCK og scorede til 2-0 og dermed kunne Thomas Augustinussen løfte pokalen sammen med de andre AAB spillere, mens FCK spillerne noget skuffede kunne se sig selv med en sølvmedalje om halsen.
FCK kunne ikke nå at snuppe andenpladsen fra Randers FC, men de kunne sikre sig europæisk fodbold med et uafgjort resultat mod Brøndby som det mindste, men det skulle blive svært på Brøndby Stadion. Ligesom de 2 seneste opgør mellem netop de to hold, endte denne forestilling også uafgjort med 0-0 og FCK kunne glæde sig over europæisk fodbold var i hus.
Brøndby derimod kunne fejre guldet med et forspring på 9 point og FCK havde altså alligevel indhentet Brøndby med nogle point.
Den sidste kamp i SAS ligaen anno 2008/2009 var i eget ’’hjem’’ mod nedrykkeren Vejle der efter en sæson i den bedste danske fodboldrække kunne sige farvel til SAS ligaen og hej til 1. Division. En velspillende Atiba Hutchinson scorede 2 mål efter 18 minutter og Delani kunne udligne, men flopindkøbet Marc Nygaard fik endelig debut og scorede endda til 3-1.
Efter pausen øgede Hjalte Bo Nørregaard til 4-1 og den udlejede FCK spiller Rasmus Wurtz scorede til 4-2 og dermed fik FCK en sejr i den sidste kamp som glædede fansene meget og de kunne senere fejre en 3. plads i ligaen som giver dem europæisk fodbold.
Ståle Solbakken havde en kommentar:
’’Det er fantastisk at vinde den sidste kamp her, men vi kan stadig se tilbage på en halvsløj sæson, på trods af europæisk fodbold. Vi må indrømme at de andre hold var bedre i flere faser af de kampe vi spillede, og vi må sige tillykke til vores ærkerivaler Brøndby IF med det fortjente guld. Nu skal vi bare gøre os klar til Europa’’
,
Ståle Solbakken.
Til den nye sæson kan FCK tage imod 3 nye spillere som alle sammen tiltræder d. 1. juli 2009. Spillerne er:
George Mourad fra Willem II i en sum af 4 mio, Alexander Tettey fra Rosenborg som har kostet 7 mio og rosinen i pølsenden, Ragnvald Soma fra Viking som har kostet 4,25 mio.
SAS ligaen 08/09
Gennemgang af sæsonen:
Topscorer:
Nando Rafael AGF
Flest assist:
Hasan Salihamidzic FCK med 10 assist
Bedste gennemsnit:
Hasan Salihamidzic FCK med 7,25 i 24 kampe
Bedste præsterende hold:
Randers FC
Dårligst præsterende hold:
AaB
Sæsonens indkøb:
Hasan Salihamidzic FCK - Kikin Fonseca Brøndby IF
Sæsonens værste indkøb:
Håvard Nordtveit FCK - Ulrik Lindkvist FCM
«
Seneste Redigering: 24 Maj 2009, 13:03 af AFC
»
AFC
Manager
«
Svar #83:
24 Maj 2009, 13:03 »
Citat af: Don AA 24 Maj 2009, 13:01
For pokker da AFC det går da ikke godt, du ender da med at blive fyret, måske en sejr i pokalfinalen kan rede dig. Hvilken taktik kører du?
Ja det er helt hen i vejret, men synes jeg fik rettet op på det her til sidst.
Så nu kigger jeg fremad til en ny sæson.
Jeg kører ikke med nogen bestemt taktik, men en 4-4-2 med to offensive fløje. Er blevet anbefalet en diamant, af Cesc, som jeg vil prøve til næste sæson.
Theis Mørup
Førsteholdsspiller
«
Svar #84:
24 Maj 2009, 13:06 »
Vandt du pokalfinalen?
Ellers skal du da stramme dig an...
Næste sæson vinder du
Men køb et par kvalitetskøb måske... Nu ved jeg godt men ikke for så mange penge når man ender som nummer 3, men alligevel ..
(:
AFC
Manager
«
Svar #85:
24 Maj 2009, 13:08 »
Nej jeg vandt ikke pokalfinalen. Det fremgår tydeligt i den seneste update at AAB vandt med 2-0.
Ja jeg skal stramme mig an og håber også på jeg gør det.
Skal forsøge
Jeg har ikke særlig mange penge, men som i kan læse har jeg hentet Alexander Tettey, Ragnvald Soma og George Mourad. Hvad synes I om dem?
Theis Mørup
Førsteholdsspiller
«
Svar #86:
24 Maj 2009, 13:11 »
Okay..
Dine køb er fine, kan jeg ikke lige se din holdopstilling?
(:
AFC
Manager
«
Svar #87:
24 Maj 2009, 13:13 »
Citat af: Theis Mørup 24 Maj 2009, 13:11
Okay..
Dine køb er fine, kan jeg ikke lige se din holdopstilling?
Jo, senere idag. Jeg har desværre brækket storetåen, og der er desuden også Esbjerg - FCK idag og der kan mit hold, FCK vinde mesterskabet idag, så den vil jeg gerne se. Så måske klemmer jeg noget update ind senere idag
Theis Mørup
Førsteholdsspiller
«
Svar #88:
24 Maj 2009, 13:22 »
Det fint
God bedring med tåen
(:
AFC
Manager
«
Svar #89:
24 Maj 2009, 20:02 »
Citat af: Theis Mørup 24 Maj 2009, 13:22
Det fint
God bedring med tåen
Mange tak
Update nu!
Sider:
1
...
4
5
[
6
]
7
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »