home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
10 Sep 2025, 20:45 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23606
  0 Brugere, 753 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 17 Udprint
Forfatter Emne: [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A  (Læst 48499 gange)
Dusty78DK
Manager

Sv: [#1] En mission i Rom
« Svar #30: 03 Apr 2009, 16:05 »

CISCO ROMA
Sæsonstart

En kærkommen generalprøve
Nogle ligaer er lidt underligere end andre. Cisco Roma er åbenbart afskåret fra at deltage i den almindelige italienske pokalturnering, der også tæller holdene i Serie A & B. Den eneste pokalturnering Cisco deltager i som Serie C2 hold, er ”Serie C cuppen”. Navnet burde antyde det kun er en turnering for Serie C holdene, men der er også hold med, der kommer fra ligaer under den jeg spiller i. Mystisk.
Serie C Cup’ens gruppespil er en kærkommen lejlighed for mig til at teste mit nye hold og se hvordan vi klarer os mod både amatører, hold på mit niveau, og de hold, der spiller i ligaen over min.

Første kamp er mod Serie C1 topholdet Ternana, altså et af de hold, der spiller med om billetter til Serie B i næste sæson. Det første mål i sæsonen scores af den 17-årige vidunderdreng Mascio på et smukt langskud efter 30 minutter, og selv om vi spiller fornuftigt og forsigtigt får Ternana udlignet ti minutter før tid. Men det er et godt resultat med et hold, der burde have et meget højere niveau end os.
I anden kamp møder vi Alghero på udebane, og er spået en let sejr. Det bliver det ikke, da modstanderne scorer to hurtige mål. Ved pausen er vi bagud 1-2 og jeg justerer taktikken en anelse i retning af hurtigere og lidt mere direkte spil. Det giver pote, og vi hiver en 3-2 arbejdssejr hjem. Det er altid et godt tegn at det hold man træner evner at lave et comeback af denne type. Men alligevel er både pressen og jeg selv skuffet og overrasket over at vi gjorde tingene så svære for os selv. Måske er et udebanekompleks under opsejling.
Tredje kamp er meget væsentlig, på trods af at vi møder en meget dårlige modstander på hjemmebane. Ikke nok med at vi er bagud på point i stillingen, vi har heller ikke scoret mange mål. For at komme med videre skal vi ikke bare vinde, vi skal finde stort. Det lykkes heldigvis. Vi scorer 6 mål på de første 40 minutter af kampen (4 af den unge brasilianer Wilson) og kommer op á point med Ternana med en bedre målscore.

Sidste kamp er mod Olbia, der burde være et hold på nogenlunde vores niveau. Men i den kamp får jeg set Cisco Romas svaghed. Der er pres på, vi skal vinde, og det kan ses. Den ene store chance efter den anden brændes, og selv om vi dominerer totalt må vi nøjes med 1-1. Da topholdet fra Serie C1 spiller de samme cifre betyder det at vi går videre.

God sæsondebut
Som det kunne ses på SS’et over vores første fem kampe, får vi en god start i ligaen også. Bellaria er på besøg i Rom og får aldrig et ben til jorden i vores 3-0 sejr. Vi spiller bolden roligt rundt, mine tanker er mest på den afgørende Serie C Cup kamp midt på ugen, og alligevel vinder vi uden de store problemer.
Overordnet set har sæsonpremieren været over al forventning. Det er langt fra alle kampe hvor vi er dominerende, men vi har den kvalitet at holdet dels spiller sig ud af vanskeligheder og dels at hver kæde fungerer som de skal. Nu må efteråret vise om der skal drømmes store drømme i Rom.

DavidMadsen
Manager

Sv: [#2] En mission i Rom
« Svar #31: 03 Apr 2009, 16:18 »

Endnu en genial update. KIU Thumbs Up

Mikkellas
Gæst

« Svar #32: 03 Apr 2009, 16:20 »

God start på din italienske karriere i Rom. Hvis dine resultater fortsætter sådan i ligaen, så får bookmakerne et kæmpe underskud med oprykningsoddset Opstemt

KIU Thumbs Up

TBM_DK
Førsteholdsspiller

« Svar #33: 03 Apr 2009, 16:50 »

Dejligt at se, at du er kommet godt i gang. Det er en dejlig update og jeg venter spændt på mere Wink

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Jharn
Landsholdsspiller

« Svar #34: 03 Apr 2009, 17:17 »

Kanon med en god sæsonstart, og det er da en spændende, sideløbende turnering, som du er med i Smiley

Fortsat held og lykke!

Dusty78DK
Manager

« Svar #35: 04 Apr 2009, 12:53 »

CISCO ROMA
Efteråret 2008

Den rigtige vej
Overskriften for kampene i Serie C2 er at det går den rigtige vej for Cisco Roma. Det usandsynligt høje odds på oprykning (2001,00 – hvis du skulle have glemt det) er gjort til skamme. Efter et par usikre udekampe til at begynde med, finder Cisco Roma melodien. Det bringer os op på de øverste slutspilspladser, hvor vi bliver hele perioden. Grunden til at vi ikke tager det sidste skridt op til den ene oprykningsplads er nogle spillemæssige udfald. Vi kan sagtens vinde 3-0 på udebane mod det daværende tophold Viareggio, men taber hovedet og spiller dumme kampe mod Rovigo og Sangiutese. Som det ser ud på skærmen, virker det som om spillerne har svært ved at håndtere presset – dels på udebane og dels i kampe hvor vi er klare favoritter. 0-1 hjemmenederlaget til Rovigo er et godt eksempel. Vi dominerer fra start til slut, men kommer os aldrig over at modstanderne scorer tidligt i 1. halvleg.
Men alt i alt kan vi ikke være utilfredse med stillingen da Serie C går på en 3 ugers ferie lige inden jul. Det eneste malurt i bægeret er at klubbens topscorer – Maah (16 kampe, 8 kasser) – er skadet, og formodentlig vil være det indtil februar. Det kan få en meget negativ betydning for holdet.

Cup-killers
I løbet af efteråret udvikler Cisco Roma sig til en regulær favorit-dræber i Serie C Cup. Første offer er Foggia, der har tilbragt rigtig mange år i Serie A & B, men nu må kæmpe for at være med i toppen af Serie C1. Cisco Roma er naturlig nok udråbt som underhund i denne kamp, men det påvirker ikke holdet. Maximillio Ré er den helt store oplevelse på midtbanen denne dag og han scorer to af de tre mål i vores sejr. Med til historien hører også at vi scorer alle vores mål indenfor de første tyve minutter.
I anden runde møde vi Ternana, der gav os problemer i gruppespillet. Det bliver en intens kamp, hvor alle mål først falder indenfor kampens sidste kvarter. Men Cisco tager igen en skalp, som ingen troede var mulig.
Efter de to knockout-runder er det åbenbart tid til en gang gruppespil igen. Denne gang kun med tre klubber i grupperne. Spillerne kan ikke holde fokus, og derfor bliver vi desværre nødt til at forlade turneringen. Men i det mindste nåede vi at gøre os bemærket.

Cawersk
Reserveholdsspiller

Sv: [#3] En mission i Rom
« Svar #36: 05 Apr 2009, 09:59 »

Uha, det ser da lovende ud. Elsker dine blogs og jeg følger helt sikkert med her.
Du er klart en af mine forhånds favoritter Smiley

Held og lykke

Waaah

Dusty78DK
Manager

Sv: [#3] En mission i Rom
« Svar #37: 05 Apr 2009, 17:54 »

CISCO ROMA
Januar 2009

Januar-kup
Min kæreste glæder sig næsten lige så meget til januarudsalget som jeg hvert år. Alverdens internetbutikker er brændt inde med for mange DVD’ere, CD’ere og spil, som de derfor gerne vil af med dem til spotpris. Ja, tak.

Åbningen af transfervinduet i FM betyder at jeg kan jage den centrale midtbanemand jeg synes jeg mangler. Men inden jeg kan nå så langt kan jeg indlemme Marco Reda i truppen. På grund af de italienske regler har Reda siddet og kedet sig på bænken siden han ankom 1. november, fordi jeg ikke måtte registrere nye spillere til Serie C2/B mens transfervinduet var lukket. Det bliver der rådet bod på nu, og i samme omgang kommer min anden Bosman-spiller Rebosio også med ind i vores trup.

I den forkortede vinterpause lykkes det mig at lave to stærke transferkup. I første omgang henter jeg Roberto Musso for en spotpris på 10.000 kroner. Han er 200.000 værd og afslog i sommers at spille for Cisco Roma. Men en halv sæson på Cittadellas udskiftningsbænk er åbenbart den bedste motivation.

En spiller jeg dog aldrig regnede med kunne lokkes til en lille klub i Rom var Marcelo Broli. Denne uruguayanske landsholds-midtbanespiller ragede uklar med sin chilenske klub, og derfor forlængede han ikke sin kontrakt, der udløb til nytår. Jeg prøvede at få ham på Bosman tidligere, men han sagde nej. Da jeg lokker med Cisco Romas største løncheck (9.250 om ugen) vælger den 30-årige spiller at tage en tørn i Europa igen. I 05/06 sæsonen var han udlejet til Valladolid uden succes, men jeg tror nok han skal blive en vigtig mand for Cisco Roma. 

Alt i alt har jeg ved starten af anden halvdel af sæsonen et hold, der er så stærkt at jeg burde være garanteret slutspilspladserne.

Mit liv som duks
Sæsonen starter op igen 11. januar 2009. Cisco Roma har en spinkel førsteplads, som jeg simpelthen ikke vil miste ligesom alverdens tophold i SAS-ligaen gennem tiderne. Derfor er målet at kampene i januar skal beholde vores placering og helst udbygge den lidt.

Bellaria – Cisco Roma 1 – 2
Første kamp. Det bedste der er at sige om kampen er at det er tre point og hurtigt videre. Vores præstation er langt fra overbevisende. Vi fører med en enkelt pind indtil otte minutter før tid, hvor et sjældent kiks o forsvaret giver udligningen. Med topholdets held sikres sejren via en sen scoring fra Wilson.

Cisco Roma – Poggibonsi 4 – 0
Kan være utilfreds med at vinde med fire mål? Tja, det er måske lidt langhåret, men jeg er i hvert fald smågnaven. Vi spiller en god kamp, men der er for mange fejl og brændte chancer oppe foran. Vi er foran med en enkelt pind ved pausen, og har allerede haft omkring 7-8 100% chancer. Morbidelli er dagens største helt og skurk. Han scorer kampens første mål på et smukt langskud, men brænder 3-4 andre direktører. Jeg kan godt blive lidt bekymret hvad den svingende skarphed vil betyde når vi skal møde de andre oprykningskandidate r i de afgørende slag.

Colligiana – Cisco Roma 1 – 3
Nogle gange er det ikke nok at være et godt hold, det er også nødvendigt at have heldet. I denne kamp – mod ligaens næstsidste hold – dominerer hjemmeholdet helt vildt. Også efter at vi har scoret to kontramål. Men heldigvis har jeg Penedo i målet og hjemmeholdet har nogle uskarpe angribere. Fra det øjeblik vi er foran bliver der løbet stormløb på vores straffesparksfelt, men heldigvis er det kun lige før pausen at det giver pote. Morbidelli – der vikarierer for Raah – scorer et usandsyneligt vigtigt mål i kampens overtid, så et truende nederlag eller uafgjort resultat alligevel ender med sejr. Ærgerligt for nedrykningsaspirant erne, godt for os.

Cisco Roma – Giulianova 2 – 0
Fjerde ligakamp i januar, fjerde sejr. Lige som sidste kamp er det dog forsvaret, frem for angrebet, som skal takkes for de tre point. Gæsterne spiller en aggressiv kamp og går målrettet efter sejren – hvilket giver god mening da de ligger lige udenfor slutspilspladserne. Heldigvis holde forsvaret og vi vinder kampen, mens på grund af Broli’s stærke spil på den centrale midtbane. Det bliver dog en dyr kamp, da både Wilson, Paolo Rossi og Carlos Aurelio bliver skadet. Raah er heldigvis på vej tilbage, men bliver han ikke klar til næste kamp vil vores angreb mangle firepower.

Status på januar på være: Fantastisk. De fire sejre har udbygget vores føring i toppen, og jeg har meget svært ved at se at vi ikke skal være med til at spille om oprykning i år.

Crazy-Poul
Freelance Projekt

Sv: [#4] En mission i Rom
« Svar #38: 05 Apr 2009, 19:20 »

Det ser jo yderst lovenede ud. Dejlig update og det ligner, som du selv siger, et røverkøb af Broli. Kender ham selvfølgelig ikke, men han ser god ud i forhold til Serie C2/B. Forsæt med det gode arbejde

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Mikkellas
Gæst

« Svar #39: 05 Apr 2009, 19:59 »

Fantastiske updates, og fantastiske resultater. Du ligner efterhånden en oprykker, og det er noget af et scoop Marcelo Broli. Keep it up Thumbs Up

TBM_DK
Førsteholdsspiller

« Svar #40: 05 Apr 2009, 22:29 »

Super som altid! Wink

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

alek9000
Manager

« Svar #41: 05 Apr 2009, 22:47 »

Hmm.. Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skal synes om dette. Jeg havde måske nogle højere forventninger både skriftligt og grafisk. Der er brugt ss af stillinger og lidt rødt skrift - ja, det er fint, men jeg synes ikke helt, det er nok. Skriften synes jeg er for stor, men du varierer godt i dit sprog, virker til at have et stort ordforråd og du sætter afsnit rigtige steder.

Som nævnt kan der sagtens gøres mere ud af grafikken. Du har blot sat ss ind af diverse resultater og stillinger, og imo er det ikke helt nok for en blog. Angående det skriftlige er der visse formuleringer, jeg har svært ved at forstå, og kommateringen lader ikke til at være en faktor.

Men når jeg kigger på kommentarerne, lader det til, at jeg er den eneste med disse tanker om bloggen. Skriv endelig, hvis jeg skal give konkrete eksempler eller lignende.

Dusty78DK
Manager

« Svar #42: 05 Apr 2009, 23:50 »

Hmm.. Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skal synes om dette. Jeg havde måske nogle højere forventninger både skriftligt og grafisk. Der er brugt ss af stillinger og lidt rødt skrift - ja, det er fint, men jeg synes ikke helt, det er nok. Skriften synes jeg er for stor, men du varierer godt i dit sprog, virker til at have et stort ordforråd og du sætter afsnit rigtige steder.

Som nævnt kan der sagtens gøres mere ud af grafikken. Du har blot sat ss ind af diverse resultater og stillinger, og imo er det ikke helt nok for en blog. Angående det skriftlige er der visse formuleringer, jeg har svært ved at forstå, og kommateringen lader ikke til at være en faktor.

Men når jeg kigger på kommentarerne, lader det til, at jeg er den eneste med disse tanker om bloggen. Skriv endelig, hvis jeg skal give konkrete eksempler eller lignende.

Hvad angår grafikken: Jeg kører en skrabet stil. Det er et bevidst valg, da jeg vælger at prioritere FM over blikfang.

Hvad angår sproget: Hm, ja, jeg kan godt se hvad du mener. Der mangler stadig lidt finish. Det eneste jeg kan sige er at jeg nok er lidt rusten som blogger og vil arbejde med det i fremtidige updates.

Don Abramovich
Manager

« Svar #43: 06 Apr 2009, 00:00 »

Dustys blogs skal være uden det vilde tingeltangel. Sådan er det bare! Dusty laver blogs, som man gjorde da jeg startede på siden - og det er FEDT! Prøv at læs hans blog fra 2006, om Genoa, hvis den stadig er der, den bedste blog på Fmfreaks..
Mht. bloggen her, er du også godt på vej. Jeg er silent reader, men synes du skal have en kommentar med på vejen. Det er super skrevet, og jeg elsker din stil  Thumbs Up Thumbs Up

Jharn
Landsholdsspiller

« Svar #44: 06 Apr 2009, 13:47 »

Som altid er det en dejlig update. Du fanger mig fra start til slut! Keep it up!

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 17 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010