home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 630 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 Udprint
Forfatter Emne: [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A  (Læst 41147 gange)
Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#37] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #210: 13 Maj 2009, 14:50 »

Kom nu med den update Dusty! NU!!!!!! Opstemt

Det er jo en skidegod blog, men det der kan du simpelthen ikke være bekendt.
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#37] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #211: 13 Maj 2009, 17:20 »

CISCO ROMA
Indkøb af stjerner, sommeren 2012










Spændende ungdom og solide spillere. Det er vigtigt. Men for et hold på højeste niveau er det vigtigt at have stjerner, der kan levere det utrolige overfor modstanderne og som kan bære vægten af enorm opmærksomhed. Det lykkes for Cisco at hente nogle noget opsigtsvækkende handler i denne sæson. De ser sådan her ud:



Tyveri ved højlys dag
Denne spiller er en af de hyppigst købte i FM blogs om storhold og er muligvis en af de mest talentfulde defensive all-round spillere i sin generation. Navnet er Anthony Vanden Borre, nationaliteten er belgisk, alderen er 24. Han er et produkt af det legendariske ungdomsprogram i Anderlecht, og kommer til Cisco efter 5 sæsoner i Genoa, hvor han af mystiske årsager åbenbart ikke var god nok til at få en stamplads. Der er tale om en klassespiller der foretrækker højre back eller defensiv midtbane som sin legeplads.



Ud af sin fars skygge
Hvem er den største – bogstaveligt talt – på det danske landshold nogen sinde? Ja, en rødtudet kæmpe med et navn, der er kringlet at stabe til: Schmeichel. 13. juli 2012 kan Cisco Roma præsentere sæsonens største transferoverraskels e: Kasper Schmeichel bliver den ny førsteholdskeeper i klubben. Kasper har for længst overtaget sin fars plads som landsholdets førstevalg, og kommer til Cisco efter at have været 5 sæsoner i Manchester City uden at kunne spille sig til førsteholdsfodbold. Juventus var en af dem, der tilbød den kontrakløse Schmeichel kontrakt, men han valgte den meget mindre klub Cisco. Hvorfor? Jeg tror at det er fordi han havde ambitioner om at spille hver kamp. Og det kommer han til!



Stjernedrys oppe foran
Når jeg skal se tilbage, er den del af Cisco’s hold, som jeg har været mest tilfreds med, angrebet og målmanden. I optakten til den første sæson for Cisco i Serie A, har jeg mine alvorlige tvivl om min offensiv er stærk nok set i forhold til de spillere jeg har hentet til klubben på de andre pladser. Som target-angriber har Juktiewicz og Ribas været et spændende makkerpar, hvor den unge polak har leveret de bedste præstationer. Denne unge spiller har dog bedt om at blive transferlistet, og selv ikke da sæsonen starter op i August trækker han sin anmodning tilbage. Derfor føler jeg mig dårligt i stand til at sætte for meget tillid til ham. På den ”hurtige” angrebsplads scorede Kalu en hel del kasser i sidste sæson. Han er god, men er han god nok til Serie A? Derudover har Ruopolo haft det svært med at score i sidste sæson. Da den økonomiske situation for Cisco ser god ud, beslutter jeg mig for også at opgradere de to forreste pladser på holdet.

Den første angrebsstjerne er argentinske Cristian Fabbiani. Den 28-årige argentiner har alle de kvaliteter som en target-angriber skal have, og derudover har han en rigtig god teknik og er lige så stærk i afslutning med fødderne som med hovedet. Hans tidligere klub Lecce er netop rykket ned i Serie B og kan derfor godt bruge de 7 millioner, som jeg betaler for ham. Jeg forventer at han skal rotere med Jutkiewicz.
Den helt store på indkøbssiden denne sæson er dog brasilianer. Navnet er kort og godt Barreto, han er 27 år og kommer fra en Serie A kollega, nemlig Brescia. Der er tale om en hurtig angriber med solid teknik, så Kalu får en spiller på omtrent sit egent niveau at batle mod. Prisen er femstjernet ligesom mine forventninger: En svimlende rekordsum på 30 millioner kroner – dog fordelt over 2 år.




(samlet transferoversigt og overblik over den nye trup i en senere update)
« Seneste Redigering: 13 Maj 2009, 17:22 af Dusty78DK » Logged

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#37] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #212: 13 Maj 2009, 17:22 »

DEt var lige godt satans.. Nogle Fantastiske indkøb, du har fået lavet der..

God læsning.. KIU
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#38] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #213: 13 Maj 2009, 17:24 »

fantastisk Dusty, med de indkøb du har gjort er jeg sikker på at du overlever i Serie A! Det er rigtig god læsning og en kanon blog!! Der er ikke andet at sige end KIU! Opstemt
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#38] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #214: 13 Maj 2009, 17:28 »

fantastisk Dusty, med de indkøb du har gjort er jeg sikker på at du overlever i Serie A! Det er rigtig god læsning og en kanon blog!! Der er ikke andet at sige end KIU! Opstemt

DEt var lige godt satans.. Nogle Fantastiske indkøb, du har fået lavet der..

God læsning.. KIU

Tak for den massive ros.  Smiley

Afstemning er tilføjet så I kan give jeres mening mere detaljeret tilkende  Thumbs Up
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#38] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #215: 13 Maj 2009, 17:32 »

Jamen for pokker da nogle indkøb. Du er jo lidt mirakelmager Thumbs Up Før dine to defensive indkøb troede jeg ikke på at du stod en chance i ligaen, men Schmeichel og Vanden Borre er jo klassekøb i FM-sammenhæng, så mon ikke du kan redde røven på en masse 0-0ere Tunge

Krydser fingre for denne sublime blog!
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

A Coruna
Gæst
 
Sv: [#38] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #216: 13 Maj 2009, 19:08 »

Fremragende Opstemt både skrevet og indkøbene, tror du overlever og overasker i ligaen Smiley du forstår virkelig at fange læseren. 10 tomler op  Thumbs Up
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#38] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #217: 15 Maj 2009, 14:48 »

CISCO ROMA
Transfer ud, sommeren 2012











I dette transfervindue hentede Cisco i alt 21 spillere. Et ufatteligt antal. Tallet skal ses i lyset af mit brændende ønske om at holde Cisco i den bedste række. Det er jo godt for klubben. Men det sætter spillerne fra Cisco’s ”gamle” Serie B hold i en ærgerlig situation. Mange af stamspillerne fra sidste sæson er gode, men ikke fantastiske, og derfor må en del af dem forlade klubben. At de mange spilleres løn er et pænt stykke over det hidtidige gennemsnit hjælper absolut heller ikke dem, der nu er i overskud. Forbered jer på et blodbad!



When the “brokke-heads” go marching on …
Som nævnt var der i sidste halvdel af den forgangne sæson adskillige spillere, der bad om at blive transferlistet. Da flere af dem har en kort kontrakt og de alle sammen tæller med i lønbudgettet, er der dømt udsalg. Nicola Petrilli, El Makrini, Danny Wintjens og Zargo Touré er spillere, som jeg muligvis ville have beholdt som back-ups, hvis de ikke var blevet så mopsede. Men de vil væk og det er også en af grundene til at jeg shoppede så meget igennem.






Han blev offer for ambitioner
Det er ikke muligt at tage fire oprykninger med de samme 11 spillere. Punktum. Derfor må nogle spillere ud på grund af at de ville være bedre i Serie B end i en ambitiøs Serie A klub. Mirko Savini, Agil Etemadi, Papa Waigo, Ruopolo og Catacchini hentede jeg i sin tid til klubben som førstevalg. Nu er de ikke gode nok, og derfor sælger jeg hele molevitten. Profitten er enorm, da de fleste af spillerne blev hentet gratis eller billigt. Mums.



Bye, bye, Penedo
Ambitioner er gode for en hvilken som helst fodboldklub, også selv om det betyder farvel til nogle af de gamle. Men der er dem, som man ville øsnke kunne beholdes. Det mest ærgerlige salg denne sæson er uden tvivl bloggens mest legendariske spiller: Jaime Penedo, målmand fra Panama, købt i den spæde start helt nede i Serie C2, spillede fantastisk op gennem rækkerne og var en af de mest eftertragtede målmænd i Italien for 1½ år siden. Nu har unge Schmeichel trængt ham ud og det er et ærgerligt farvel. Men helt ærligt: En så stærk målmand som ham bør ikke sidde på bænken. Jeg ønsker ham derfor alt mulig held og lykke i sin nye Serie B klub.

Logged

Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: [#39] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #218: 15 Maj 2009, 14:51 »

Super update, men nu vil vi gerne igang med sæsonen! Smiley
Logged

former zoesuckins

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#39] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #219: 15 Maj 2009, 15:20 »

Super update, men nu vil vi gerne igang med sæsonen! Smiley

Me too ... det er i næste update  Wink
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#39] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #220: 16 Maj 2009, 00:10 »

Fantastiske køb af Jeremy Menez og Kasper Schmeichel Opstemt
Held og lykke i Serie A! KIU!
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#39] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #221: 16 Maj 2009, 00:19 »

Me too ... det er i næste update  Wink

Jamen, hvad venter du så på. Smæk lortet op! Wink

Regner med en placering i top 10 og europa cup deltagelse via pokalen eller fair play!
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#39] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #222: 16 Maj 2009, 17:15 »

CISCO ROMA
August 2012










Nedsablingerne
I slutningen af juli og begyndelsen af august starter optakten til den kommende 2012/13 sæson. De fleste af mine nye indkøb er på plads og jeg giver plads til både de mange nye unge spillere og mange af de folk, som jeg forventer skal være backup for Cisco Romas Serie A trup. Jeg har flere gange overvejet at lade assistenten helt overtage venskabskampene, da de nogle gange kan være rimelig slatne at se på.



Men nej, ikke i denne sæson. Jeg kan love jer at Cisco Roma’s fans får underholdning på meget højt niveau på disse sommeraftener.



Jeremy Menez spiller sin første kamp mod vores rugekasseklub Spes Mentana på pladsen som angriber for at teste ham. De foregående år har vi vundet 4, 5 og 6 mod ingen mål mod denne lille klub, men den unge Menez går fuldstændigt amok med 5 scoringer. Ribas kæmper også for en startplads med fire mål og der så er feststemning.

Som optakt til kampen Real Sociedad’s reservehold har vi slået Milans reserver og tæsket vores anden rugekasseklub Monterodondo med 9-1. 10. august bliver dagen hvor der skal sættes nye standarder for latterlige kampe.



Det er en fuldstændig tosset match. 11-0 ved pausen, angribere i hopla med Ribas 5 scoringer og Kalu’s 7 scoringer. Det er det sjoveste jeg har set længe. Det eneste jeg er ked af er at vi ikke lige scorer den sidste så vi vinder med tyve mål. Det ville have været sejt.



Den eneste rigtige match
August er blottet for kampe i Serie A. Faktisk er den eneste turneringskamp i Coppa Italia’s kvalifikationsturne ring. Vi starter denne sæson i tredje runde, som faktisk er det længste vi nogen sinde er nået. Da jeg i denne sæson har sat bonus til høj for liga og lav for pokal forventer jeg også en flok uinspirerede Cisco spillere, men den sammenbragte flok af nye og gamle gør en god figur. Faktisk fører Cisco indtil det tredje overtidsminut, hvor Serie B holdet Salernitana (dog før Penedo skifter til dem) får udlignet. Øv. Den forlængede spilletid bliver en farce. Efter massivt pres scorer Attila Filkor i sidste minut af den forlængede spilletids første halvleg. Så kommer der gang i sagerne. Kalu finder uanede reserver frem i de sidste 15 minutter af den forlængede spilletid og scorer to gange så vi kan rejse videre til 4. kval runde af pokalen – det længste jeg er nået hidtil!





Super-Cisco holdet
Det nye Cisco hold er på plads da transfervinduet lukker 1. september 2012. Jeg har skiftet en masse spillere ud, og dermed ser den færdige trup sådan her ud:



Alle stjernerne og de forventede førsteholdsindkøb er parat til at tage del i Cisco’s overlevelse. Men derudover har jeg valgt at lade de fleste af de unge franske spillere, som jeg allerede skrev kontrakt med i januar blive i førsteholdstruppen. Normalt er jeg påpasselig med at bruge de 19-20 årige i vigtige kampe, men særligt Thomas Wolf og Davide Tronche har vist meget lovende takter under venskabskampene.



Jeg har meget svært ved at gøre op hvilke spillere, der skal være en del af de startende elleve. Lige nu er det kun Schmeichel, der er garanteret at starte inde hver gang. Resten af pladserne vil jeg rotere. Faktisk har jeg overvejet at lade assistenten bestemme hvem der skal have chancen fra start i hele september, og så se hvordan de enkelte spillere klarer sig.

Taktisk har jeg tænkt mig at fortsætte som hidtil i denne blog. Min offensive hjemme-taktik fra 11/12 sæsonen kan jeg bruge når jeg jager point, den lidt mere afdæmpede fra 11/12 sæsonen er også anvendelig, og så regner jeg også med at bruge min defensive taktik fra 10/11 sæsonen i eksempelvis den udekamp mod Juventus, som jeg skal stille op til i september.

Sæsonen er i gang. Missionen er overlevelse!


Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [#40] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #223: 16 Maj 2009, 21:10 »

Fantastisk blog du har fået strikket sammen her! Jeg elsker virkelig dine blogs, selvom det ikke er dem jeg får kommenteret mest. Din sikre skrivestil er et hit hver gang, man hører om dine tanker som FM-gamer, og ser dig gang på gang opnå imponerende resultater, det er virkelig flot.
Din seneste bedrift her følger så sandt i rækken af store Dusty-blogs, og det er bare dejligt! Håber ikke du stopper før du har taget skadet til Cisco!
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#40] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #224: 16 Maj 2009, 22:35 »

Nogle latterligt sejre i venskabskampene. Endnu engang ønsker jeg dig held og lykke. KUTGW Wink
Logged

Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010