home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 337 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 17 Udprint
Forfatter Emne: [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A  (Læst 41171 gange)
patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#35 - ANDEN SERIE B PLAYOFF FINALE !!!] En mission i Rom
« Svar #195: 09 Maj 2009, 14:30 »

Kanon!!! glæder mig til at følge din kamp i Serie A!!! Opstemt
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#35 - ANDEN SERIE B PLAYOFF FINALE !!!] En mission i Rom
« Svar #196: 09 Maj 2009, 16:14 »


Tak er kun et fattigt ord ... (vol. 2)





Stemmerne er blevet talt op. Jeg tabte 18-22 til Zulue's konkurrence-blog, en værdig modstander ligesom de andre fede blogs i konkurrencen. Jeg er dog blevet udråbt til vinder, fordi Zulue er en del af crewet.

Inden jeg fortsætter min mission i byernes by, vil jeg gerne lige takke alle dem, der læste med og kommenterede i konkurrencemåneden. Jeg vil gerne sige super mange tak til dem, der stemte på mig. Jeg har blogget i snart 3½ år uden at vinde andet end to gange bronze (de to foregående blogkonkurrencer), så den her guldmedalje betyder virkelig meget for mig. Men det betyder ikke jeg havde vrælet hvis Zulue ikke havde været crew-medlem.

Men nu skal vi se fremad!

Ikke fordi jeg er blevet forvandlet til en tidligere dansk statsminister, men fordi når alt kommer til alt handler blogs hverken om hæder, tonsvis af kommentarer, gavekort eller Freak$. Det handler om kærlighed til verdens bedste fodboldspil og at blive besat af en mission med at nå ambitiøse sportslige mål med en klub mod alle odds.

Bloggen vil fortsætte, dog ikke i så intensivt gear som i april. Mens folk har læst og stemt har jeg ikke kunnet holde fingrene fra Cisco Roma, og jeg er nået til februar 2013. Sæsonen vil begynde med en masse updates, da jeg spillede intenst den sidste uges tid inden konkurrencen sluttede, men fra januar 2013 vil strømmen af detaljerede updates tage af. Jeg vil søge hen mere i retning af den minimalisme, som jeg har set hos bl.a. SirToby. Tid er noget jeg har for lidt af, og at jeg fik spillet så meget FM i April skyldes kun en langtidssygmelding fra jobbet.

Men hvordan man end vender og drejer det: Der bliver rig mulighed for at læse om mine bestræbelser på at skabe et nyt storhold i Rom!!

Tak til alle blogskrivere og bloglæsere! May the force be with you!  Thumbs Up
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#35] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #197: 09 Maj 2009, 16:55 »

CISCO ROMA
Optakt til sæson 2012/2013











Status
Fire sæsoner er tilbagelagt. Fire år, hvor jeg opnåede det som jeg troede ville tage mig et sted mellem 6 og 10 sæsoner at opnå. Nu skal Cisco stå foran stormagter som A.C. Milan, Juventus, Inter, den tidligere moderklub A.S. Roma og alverdens superspillere.





It’s The Final Challenge!
Hører Cisco Roma hjemme blandt de rigtig gode? Det må være det altafgørende spørgsmål forud for sæsonforberedelsern e, hvor jeg skal finde en formel for hvordan Cisco skal blive i stand til at modstå presset og ikke blive kørt over den ene kamp efter den anden. Lad det være sagt med det samme: Jeg vil ikke slutte en blog, som jeg selv er yderst tilfreds med, med at ryge ned igen efter at være blevet lammetævet.



Det første jeg gør for at blive klogere på opgaven er at kigge nærmere på dens størrelse. Billedet herover er fra bunden af Serie A i den netop overståede sæson. Jeg har undersøgt nedrykkerne i de foregående 4 sæsoner og er kommet frem til følgende:

  • I de fire sæsoner har det hold, der som fjerdesidst lige nøjagtig reddede røven, haft mellem 30 og 37 point ved sæsonafslutningen, dvs. på 38. spilledag.
  • resten.
  • For at holde Cisco Roma i Serie A, skal jeg derfor – ifølge statistikken – vinde et sted mellem 7 og 10 kampe, for så derefter at klare uafgjorte for

Bestyrelsen forventer at vi ryger ned med et brag, det samme gør pressen, der sætter os til at blive nr. sjok. Klubbens umiddelbare forventning er – ligesom i første Serie B sæson – ”forsøg på at undgå nedrykning”. Jeg er noget mere optimistisk. Derfor ændrer jeg – ligesom første sæson i Serie B – forventningerne til ”Undgå nedrykning”.

Mission overlevelse i Serie A er parat til at gå i gang!



Transferstrategi
Jeg VIL holde Cisco Roma i Serie A. Med alle midler, undtagen snyd. For at nå det er strategien at der skal købes ind. MEGET ind. Jeg vil have nye spillere, der har erfaring fra de største fodboldarenaer og som spiller fast på de respektive landshold. Her vil jeg særligt benytte mig af utilfredse spillere, hvis kontrakter udløber denne sommer. Da jeg ikke forventer at kunne samle 11-15 af den slags spillere, har jeg tænkt mig at bygge et hold op, der består af et par landsholdsspillere – gerne én pr. kæde – kombineret med det bedste fra sidste sæson og unge supertalenter. Jeg mister dog eventuelt en vigtig spiller eller to. Før playoff bad Jutkiewicz om at blive transferlistet. Selv om vi fik oprykningen i hus, har han ikke trukket sin anmodning tilbage, så han skal eventuel erstattes. Jeg har et rimelig god transferbudget denne gang og den skal udnyttes til det yderste!






De hårde facts:




Medieforventning: 20. plads i Serie A (ud af 20 hold)

Klubbens sæsonmål: Undgå nedrykning fra Serie A

Odds på italiensk mesterskab til Cisco Roma: 1001,00
(A.C. Milan: 6,00 – Inter 6,00 - Juventus: 7,00 – A.S. Roma: 17,00 – Genoa: 21,00 – Fiorentina: 27,00)

Transferbudget: 34 millioner kr.

Lønbudget: 2,05 millioner kr. (1,35 millioner brugt)

Økonomi: 34,1 millioner kroner i klubkassen


« Seneste Redigering: 09 Maj 2009, 17:05 af Dusty78DK » Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [#36] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #198: 09 Maj 2009, 16:58 »

De hedder da vidst AS Roma og ikke AC Smiley
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#36] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #199: 09 Maj 2009, 17:02 »

De hedder da vidst AS Roma og ikke AC Smiley

Så er den ged barberet  Wink
Logged

AndreasNord
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [#36] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #200: 09 Maj 2009, 17:03 »

Jeg elsker denne blog!!
KIU!! Peace
Logged

[quote=Mongolia FC]
De kommer fra FCM, ledelsen derovre er skudt, De fyrer træneren efter en overbevisende sejr over et dygtigt hold, de ansætter 14 årige nigerianske drenge der ikke engang må spille, og de køber en 35-årig voldsdømt målmand, det er talent! Opstemt

Taget fra vman

Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: [#36] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #201: 09 Maj 2009, 17:06 »

Du er tilbage! Fantastisk!

Og igen tillykke med andenpladsen Smiley
Logged

former zoesuckins

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#36] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #202: 09 Maj 2009, 17:09 »

Du er tilbage! Fantastisk!

Og igen tillykke med andenpladsen Smiley

Tak, tak. Jeg føler det som om jeg blev nr. 1, men det er bare mig, der er superglad for endelig at komme til tops i en konkurrence  Wink
Logged

Stormweaver
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: [#36] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #203: 09 Maj 2009, 17:25 »

Nu gik den ikke længere, nu har jeg luret på dette site i langtid uden at lave en bruger. Det er så sket nu pga. din Blog, som jeg synes er fremragende.

Tillykke med din placering i konkurrencen det er  fortjent. Dit layout er fint og jeg er vild med din simple stil, ikke for meget med billeder osv. Det er skønt. Jeg håber du fortsætter denne blog i ligeså langtid som din Genoa blog.

Din Genoa blog er jo noget helt specielt, jeg så gerne at flere blogger's lavede klub skifte og fortsatte deres manager karrier i samme blog.  Opstemt

Held og lykke med Cisco Roma, jeg vil klart følge med i bloggen og jeg håber self. at din overlevelses kamp i Serie A bliver en succes.  Thumbs Up
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#36] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #204: 09 Maj 2009, 18:19 »

Nu gik den ikke længere, nu har jeg luret på dette site i langtid uden at lave en bruger. Det er så sket nu pga. din Blog, som jeg synes er fremragende.

Tillykke med din placering i konkurrencen det er  fortjent. Dit layout er fint og jeg er vild med din simple stil, ikke for meget med billeder osv. Det er skønt. Jeg håber du fortsætter denne blog i ligeså langtid som din Genoa blog.

Din Genoa blog er jo noget helt specielt, jeg så gerne at flere blogger's lavede klub skifte og fortsatte deres manager karrier i samme blog.  Opstemt

Held og lykke med Cisco Roma, jeg vil klart følge med i bloggen og jeg håber self. at din overlevelses kamp i Serie A bliver en succes.  Thumbs Up


WOW!  Shockeret


Super mange tak for at rose mit blogskriveri så meget. Det giver glæde så man har lyst til at gøre sit arbejde endnu bedre  Thumbs Up

Er glad for at jeg kunne lokke dig ud af anonymiteten og ind på nordens bedste FM site!
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#36] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #205: 10 Maj 2009, 01:36 »

- Tillykke med din flotte placering i blogkonkurrencen, såvel som i din blog. Held og lykke i Serie A! Grin
« Seneste Redigering: 10 Maj 2009, 01:39 af DavidMadsen » Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#36] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #206: 12 Maj 2009, 21:44 »

CISCO ROMA
Transfer ind, sommeren 2012










”The French Young Guns”
I januar måned havde jeg ingen anelse som at Cisco ville være i stand til at holde playoffpladsen og endda være gode nok til at rykke op. Derfor gik jeg bevidst efter at finde nogle unge talenter, der ville kunne løfte Cisco Roma i det jeg troede ville blive tredje sæson i Serie B. Sådan skulle det som sagt ikke gå. Men derfor fortryder jeg alligevel ikke købene af disse unge, kommende stjerner, hvoraf Josh Lambo er den eneste ikke-franske.




Hvor mange af dem, der så får jævnlige optrædener på førsteholdet, må tiden vise.



På fløjen
I et forsøg på at forbedre Cisco’s muligheder for overlevelse nøjes jeg ikke bare med de unge talenter, men styrker også holdet med flere spillere med Serie A erfaring.
Alessio Stesu kan spille begge sider af fløjene og rejser til Rom efter 3 sæsoner i Reggina, hvor han sammenlagt i den periode spillede mindre end 20 kampe. Han skal dog konkurrere med en anden ny højrefløj Piatti, der er skiftet fra Lecce. Der skal naturligvis også være en ny venstrefløj: Jeremy Menez – han foretrækker venstre side, men kan sagtens spille angriber. Noget han blandt andet beviser i venskabskampene (en senere update). Han er lidt af et kup med en fortid i Sochaux, Monaco og senest i Roma hvor han dog i to sæsoner ikke spillede én eneste kamp.



Slid og kunst
Midtbaneslideren Davide Moro har hidtil ikke haft held i Palermo, men jeg tror på hans evner til at arbejde stenhårdt for holdet i 90 minutter. Han kommer derudover med en meget vigtig rutine. Der er dog ikke kun brug for slidere på midtbanen. Den ungarske midtbanespiller Filkor har siden 2006 været en del af Inter’s talentudvikling og har været udlånt til bl.a. Slavia Prag. Jeg anser ham for at være et kup, en særdeles spændende kreativ joker til midtbanen, der sikkert vil give modstandernes forsvar grå hår i hovedet.



Muren foran kassen
En overlevelse i Serie A bygges dog i forsvaret. Jeg får mine ønskespillere i Newcastle’s David Edgar, Clemente Ovalle og ikke mindst Zammuto, som jeg har haft kig på siden jeg rykkede op i Serie B. Disse tre har solid erfaring fra den store scene, og kombineret med mine kup af unge spillere tor jeg at jeg har skudt papegøjen hvad angår forsvarsspillere og jeg tror det bliver ualmindeligt svært at vinde stort over Cisco.




… men her stopper indkøbene ikke. Næste update vil omhandle de fire stjernespillere, der bliver hentet til Cisco i løbet af transfervinduet. Mindst to af navnene kender du fra FM og den virkelige verden.


GLÆD DIG!




Logged

Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#37] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #207: 12 Maj 2009, 22:06 »

I serie A!? Jeg har fulgt med men misset lidt og nu er jeg på igen Shockeret
Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#37] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #208: 12 Maj 2009, 22:17 »

Dusty's back baby! Thumbs Up

Fantatisk at du på så kort tid ført Cisco op fra out of nowhere til et hold, der bliver vist i flimmerkassen hver søndag. Der udover har du, synes jeg ihf., hentet en masse kanon gode spillere, der nok skal sikre den overlevelse, som vi er en del der forlanger. Jeg glæder mig dog til at se hvem de sidste fire er.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: [#37] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #209: 13 Maj 2009, 14:39 »

Har ventet på denne update i nogle dage nu og den skuffer bestemt ikke! Den mest fangende blog jeg har læst her endnu, virkelig flot!
Logged

former zoesuckins

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 17 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010