home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 477 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
| | | | |-+  (Resume) Tottenham - To Dare Is to Do
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: (Resume) Tottenham - To Dare Is to Do  (Læst 40150 gange)
Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
(Resume) Tottenham - To Dare Is to Do
« : 01 Apr 2009, 00:11 »


Tottenham Hotspur FC
- To Dare Is to Do

I 1882 blev det, vi i dag kender som Tottenham Hotspur FC dannet, men den gang gik de hvidblusede kun under navnet Hotspur FC og spillede slet ikke i hvide bluser. Det var først i sæsonen 1899-00, man skiftede til de hvide bluser, mens 1899 også var året, hvor de flyttede ind på hjemmebanen White Hart Lane, som de stadig spiller deres hjemmekampe på i dag.

Tottenham er en traditionsrig klub, men har i lang tid haft svært ved at leve op til tidligere tiders flotte bedrifter med mesterskaber og europæiske titler. Spurs var det første engelske hold, der vandt en stor europæisk titel, da man i 1963 vandt Cup Winner’s Cup og i 1972 vandt man den første UEFA Cup turnering ved at besejre Wolverhampton Wanderers i finalen.
Der har siden hen været langt mellem triumferne og de bedste resultater har man opnået i de hjemlige pokalturneringer, hvor man senest i sæsonen 2007/08 vandt Carling Cuppen.

Ser man lidt på de forskellige spillere, der har optrådt for Tottenham, så har der gennem tiderne været mange store stjerner forbi White Hart Lane. I nyere tid er nogen af de største uden tvivl Osvaldo Ardilles, Gary Lineker og Jürgen Klinsmann, men selvom der har været store stjerner på holdet, så har resultaterne som sagt manglet.

Jeg er ikke selv supporter af Tottenham, men det er en klub, jeg altid har næret sympati for og hver gang, der tages hul på en ny sæson, håber jeg altid på, at Spurs vil bide sig fast i toppen, men igen og igen er det gået galt. Derfor vil jeg nu via FM09 forsøge at genetablere Tottenham i toppen af både engelsk og europæisk fodbold og dette skal ske med en af klublegenderne ved roret som manager.
« Seneste Redigering: 30 Apr 2009, 23:41 af Metsu1 » Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #1: 01 Apr 2009, 00:30 »

Spændende eksperiment. Jeg har det faktisk lidt på samme måde med Tottenham selvom jeg heller ikke holder med dem. Smiley

Men held og lykke med spillet og bloggen Wink
Logged

Kezman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #2: 01 Apr 2009, 00:32 »

jeg holder med dem og har spillet hvert spil. og det er en kæmpe udfordring men skide skægt Smiley jeg glæder mig til at se hvad du kan Smiley
Logged

maaahhh-h-h-h

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #3: 01 Apr 2009, 09:00 »

Jeg har fulgt dine blogs igennem længere tid og jeg vil da også følge med i den her Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #4: 01 Apr 2009, 12:11 »

Spændende eksperiment. Jeg har det faktisk lidt på samme måde med Tottenham selvom jeg heller ikke holder med dem. Smiley

Men held og lykke med spillet og bloggen Wink

Mange tak, T1de og det må du også have med din blog  Thumbs Up

jeg holder med dem og har spillet hvert spil. og det er en kæmpe udfordring men skide skægt Smiley jeg glæder mig til at se hvad du kan Smiley

Det er rigtig svært med Tottenham, men samtidig også sjovt (for det meste  Wink)

Det glæder mig, du vil følge med og i aften er updaten klar med den nye manager.

Jeg har fulgt dine blogs igennem længere tid og jeg vil da også følge med i den her Smiley

Dejligt med en fast læser fra starten, så håber jeg blot, jeg kan "holde fast" i dig  Peace
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #5: 01 Apr 2009, 12:12 »

Selvfølgelig skal jeg følge med her. Glæder mig som en sindsyg Peace
Logged


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #6: 01 Apr 2009, 15:33 »

Selvfølgelig skal jeg følge med her. Glæder mig som en sindsyg Peace

Hørt hørt.. Glæder mig meget til at se hvad det bliver til fra din side.. Mere...  MERE!!!!
Logged

- Veni, vidi, vici -

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #7: 01 Apr 2009, 15:46 »

Selvfølgelig skal jeg følge med her. Glæder mig som en sindsyg Peace
Hørt hørt.. Glæder mig meget til at se hvad det bliver til fra din side.. Mere... MERE!!!!

Det glæder mig, at I glæder jer og til orientering, er der update i løbet af en halv times tid  Wink
Logged

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #8: 01 Apr 2009, 15:56 »

jeg skal ihvertfald også følge med i din 3 blog på siden. Har som du kan se i den fm07blog læst begge din spil igennem igen. Fremragende.

Hvis denne her bare bliver halvt så god, så har du endnu en fast læser.
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Ny manager) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #9: 01 Apr 2009, 16:02 »


Sensationelt trænerskifte i Tottenham
- Spurs satser på gammel klublegende

Efter endnu en sæson med dårlige og svingende resultater i ligaen, har man i Tottenham valgt at starte på en frisk i denne sæson med en ny og højest overraskende manager ved roret.
Det blev i dag offentliggjort, at det bliver den 41-årige franskmand, David Ginola, der skal stå i spidsen for London-klubben fremover.


Jeg var selv til stede ved pressemødet tidligere på dagen, hvor der blev stillet flere gode spørgsmål til franskmanden og han kom i den grad også med nogle interessante svar.
Salen var proppet med nysgerrige journalister, deriblandt undertegnede og man kunne mærke spændingen i lokalet inden præsentationen af den nye manager. Der havde været mange rygter fremme omkring managerposten, der havde været tale om Frank Rijkaard, Bernd Schuster og sågar Roberto Donadoni havde været inde i billedet, men det blev ikke nogle af disse store trænere.
Ginola, som vi husker ham

Tæppet gik og der stod den tidligere Newcastle, Tottenham, Aston Villa og Everton spiller David Ginola og vinkede til de fremmødte journalister. Chokket var stort og der blev stille et øjeblik i lokalet, men kun et øjeblik, så lyste rummet op af de mange blitzlys og snakken begyndte for alvor at gå blandt journalisterne.
Der var også rigtig mange spørgsmål til Hr. Ginola ved dagens pressemøde og det første, der blev stillet var, om hans planer med Tottenham og om han selv følte, han var klar til en udfordring som Tottenham i hans første trænerjob, hvilket han prompte svarede på:
- ”Det er intet mindre end et drømmejob at vende tilbage til Tottenham og jeg er sikker på, jeg er manden, der kan skaffe de resultater til klubben, som både supporterne og spillerne hungrer efter”

Et spændende svar fra den selvsikre franskmand og det smittede af på spørgsmålene, som efterfølgende også blev en anelse spydige. Der var flere, der gjorde Ginola opmærksom på hans manglende rutine som manager og på de mange andre respekterede managers, der havde forsøgt sig uden held i Tottenham, hvilket han også havde et passende svar til:
- ”Alle managers er startet et sted og jeg er så heldig, at jeg få lov til at starte i en klub, der betyder alt for mig og det er netop det, der den store forskel på mig og alle de andre managers, der har forsøgt sig på White Hart Lane.
Jeg tænker kun på klubben og intet andet og jeg er sikker på, det er vejen frem for mig og Spurs, så vi igen kan spille med om mesterskabet."


Stemningen var efterhånende en anelse anspændt og det var tydeligt, David Ginola ikke havde lyst til flere nærgående eller dumme spørgsmål, som han kaldte dem og der var ikke rigtig nogen, der ville spørge om mere, hvilket jeg udnyttede til at sende et mere fodboldorienteret spørgsmål af sted til Hr. Ginola.
Jeg spurgte ham, om det overhovedet var realistisk at sætte næsen op efter mesterskab osv., med de rivaler, der er i ligaen i øjeblikket og om han mente, det kunne lade sig gøre at blande sig i toppen uden væsentlige forbedringer i truppen.
- ”Det bliver naturligvis hårdt arbejde, både for mig, men især for spillerne, som skal vise mig, at de er motiveret for klubben og interesseret i at få den til tops. Jeg mener faktisk, vi har en trup, der godt kan blande sig i toppen allerede med det samme, men der er blevet stillet lidt penge til rådighed, så det er bestemt muligt, at der dukker nogle forstærkninger op inden transfervinduet lukker."

Der blev sendt yderligere et par høflighedsspørgsmål af sted til franskmanden efter stemningen var blevet lidt bedre og dem svarede han også høfligt på. Efter den lidt pinlige start på pressemødet, sluttede det altså på en mere behagelig måde, hvor det var tid til et par Ginola billeder i en Spurs trøje. Det bliver utrolig spændende at følge hans kamp i Tottenham, hvor det blandt andet bliver meget spændende at se, om det virkelig vil lykkes for franskmanden at bringe de gode resultater tilbage til den traditionsrige klub.


Josh Cooper

Logged

Kezman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Ny manager) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #10: 01 Apr 2009, 16:34 »

super flot Opstemt jeg havde en lille anelse om det i går. ( eller i nat) om at det ville blive ginola Opstemt og det er bare fedt det er ham. en helt ny manager Opstemt det bliver sku godt det her Wink
Logged

maaahhh-h-h-h

Temp
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: (Ny manager) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #11: 01 Apr 2009, 17:57 »

En blog af Metsu1, skal da helt klart følges.
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Ny manager) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #12: 01 Apr 2009, 21:36 »

super flot Opstemt jeg havde en lille anelse om det i går. ( eller i nat) om at det ville blive ginola Opstemt og det er bare fedt det er ham. en helt ny manager Opstemt det bliver sku godt det her Wink

Hehe, Ginola var for fed, da han spillede for Spurs, men jeg havde også gamle legender som Sheringham, Lineker og Hoddle i tankerne.

Jeg håber, der bliver godt, jeg er i hvert fald glad for, du læser med  Thumbs Up

En blog af Metsu1, skal da helt klart følges.

Det glæder mig, Ras88, jeg håber, jeg kan levere varen  Wink
Logged

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Ny manager) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #13: 01 Apr 2009, 21:38 »


Det glæder mig, Ras88, jeg håber, jeg kan levere varen  Wink


Det er jeg næsten sikker på du kan  Grin Grin Grin
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Transfers) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #14: 01 Apr 2009, 21:42 »


Miguel Veloso - En portugisisk stjerne i London!

Endnu et transfervindue er overstået og som altid er der blevet handlet ind til den store guldmedalje rundt omkring i Europa, men for en gang skyld er der kun hentet en spiller til Tottenham Hotspurs.

Der har ellers været masser af rygter fremme i løbet af august måned med mulige spillerindkøb, deriblandt spillere som Yuri Zhirkov fra CSKA Moskva, Gareth Barry fra Aston Villa og Fernando Gago fra Real Madrid, men manager David Ginola har valgt at bruge de penge, han havde til rådighed på den 22–årige portugisiske midtbanespiller Miguel Veloso fra Sporting Lissabon.

Miguel Veloso er en eftertragtet herre i europæisk fodbold og konkurrencen om hans underskrift var også stor, men det endte med at blive Tottenham, der sikrede sig underskriften fra den unge guldfugl. Prisen for den centrale midtbanespiller skulle eftersigende være på 90.000.000 kr., hvilket af mange betegnes som et røverkøb af David Ginola.

Portugiseren var selv ekstatisk over at være kommet til en klub af Tottenhams kaliber og arbejde sammen med en legende som David Ginola. På pressemødet var der ikke roser nok, når han blev spurgt om Tottenham og David Ginola.
- ”Tottenham er en fantastisk klub, med fantastiske fans, et fantastisk stadion og ikke mindt en fantastisk manager.
Mr. Ginola var måske ikke den samme spillertype som mig, men han var alligevel et af mine store idoler, da jeg voksede op, så at komme til at spille i en klub med ham som manager er ganske enkelt fænomenalt.”


Der er ingen tvivl om, at Veloso er en uhyre spændende spiller og en sand stjernespiller i svøb, men konkurrencen er hård på den centrale midtbane hos Tottenham, hvor det er spillere som Jermaine Jenas, Tom Huddlestone, Didier Zokora og Jamie O’Hara, han skal konkurrere med. En ting er dog helt sikkert, han bliver utrolig spændende at følge i Spurs’ hvide bluse.

Mens Veloso er det eneste indkøb, har man i Spurs sagt farvel til flere spillere, som ikke var en del af de planerne hos manager Ginola i denne sæson. De mest prominente af de spillere, man har sagt farvel til er Gilberto, der er skiftet til Fulham for 10.000.000 kr. og Pascal Chimbonda, der i første omgang er lejet ud til Sunderland med forkøbsret.


Josh Cooper


Logged

Sider: [1] 2 3 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010