home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 472 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
| | | | |-+  (Resume) Tottenham - To Dare Is to Do
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: (Resume) Tottenham - To Dare Is to Do  (Læst 40172 gange)
Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Truppen) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #30: 03 Apr 2009, 00:29 »

Der var tilmeldingsfrist indtil den 31/3 23:59 mener jeg ILOVEME, så det er lidt for sent at tilmelde sig. Du kan bare starte en blog op i det normale forum, og "træne" indtil næste års blogkonkurrence.

Det ser godt ud Metsu, og både trænervalg og klubvalg er ganske glimrende. Veloso bliver en stor stjerne, det er jeg sikker på! Fast læser, det er helt sikkert.
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Magaca
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: (Truppen) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #31: 03 Apr 2009, 07:42 »

Spændende blog! Smiley

Men kom lige til at tænke på, hvilken patch spilelr du med? Smiley For i mit 9.0.3 spil havde jeg ingen transferpenge.

Held og lykke! Smiley
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Truppen) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #32: 03 Apr 2009, 08:41 »

super gennemgang af truppen og en realistisk vurdering af truppen vil jeg mene. nu glæder jeg mig bare til at du skal igang med sæsonen Peace


Takker og jeg glæder mig også, jeg er som sagt spændt på, om jeg rent taktisk kan få det bedste ud af mine spillere.

Rigtig flot grafisk og sprog du har fat i ! (:

Også et rigtig spændende hold, der er lige ved og næsten for at etablere sig i toppen af PL ..


Det ser godt ud Metsu, og både trænervalg og klubvalg er ganske glimrende. Veloso bliver en stor stjerne, det er jeg sikker på! Fast læser, det er helt sikkert.

Tusind tak for de pæne ord, begge to, det glæder mig, i vil følge med i bloggen  Thumbs Up

Spændende blog! Smiley

Men kom lige til at tænke på, hvilken patch spilelr du med? Smiley For i mit 9.0.3 spil havde jeg ingen transferpenge.

Held og lykke! Smiley

Mange tak og jeg spiller med Patch 9.0.3., men jeg fik heller ingen penge fra starten.

Jeg spurgte om flere penge og fik omkring 50 mill., derefter solgte/lejede jeg nogle spillere ud og justerede mit lønbudget til grænsen, men jeg manglede stadig lidt penge til Veloso, men transferen gik alligevel igennem, så bestyrelsen må have ment, at det var en fornuftig spiller, jeg ville købe  Wink
Logged

Magaca
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: (Truppen) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #33: 03 Apr 2009, 16:20 »

Okay nice! Smiley Vil følge med i den her blog, da jeg jo selv har et Tottenham hold. Wink

Held og lykke!
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (De første kampe) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #34: 03 Apr 2009, 19:12 »


Revolutionens første måneder
- Trist debut, men alligevel godkendt start

Forventningerne til Tottenhams nye franske manager David Ginola er naturligvis tårnhøje, som de altid er, når The Lilywhites præsentere en ny manager, men efter de skarpe udtalelser på pressemødet ved hans præsentation, er disse forventninger bestemt ikke blevet mindre.

Kampprogrammet for den nye sæson i Premier League ville, at Ginola allerede i hans første kamp skulle ud på noget af en test.
Stedet var hjemmebanen White Hart Lane og modstanderne var ærkerivalerne fra London, Arsene Wenger's mandskab Arsenal, der som altid fik en varm velkomst af fansene på White Hart Lane.
Arsenal (h)  0-1
0-1 F. Fabregas

Hull (u)  2-1
0-1 J. Woodgate (9)
0-2 J. Woodgate (34)
1-2 N. Barmby (48)

Wigan (h)  2-0
1-0 J. Defoe (10)
2-0 D. Bentley (74)

Stoke (u)  4-1
0-1 J. Jenas (1)
0-2 D. Bentley (41)
1-2 M. Etherington (48)
1-3 J. Woodgate (76)
1-4 J. Defoe (90+1)

Bolton (h)  2-1
0-1 J. Elmander (11)
1-1 J. Jenas (64)
2-1 R. Keane (85)

Chelsea (u)  0-0


Debutkampen
Solen skinnede fra en skyfri himmel, White Hart Lane var fyldt til bristepunktet og som altid ved starten af en ny sæson, var optimismen stor blandt fansense. Træningskampene, der er blevet spillet, gav også god grund til optimisme efter lutter sejre og ganske fornuftigt spil, men nu var det blevet alvor og ærkerivalerne skulle besejres for enhver pris.
Tempoet var højt fra starten af kampen og man kunne godt se, det var den første turneringskamp. Mange afleveringer nåede ikke frem til den rigtige modtager og skarpheden manglede også hos angriberne, hvor især hjemmeholdets Robbie Keane var den store synder, med to kæmpe afbrændere på friløbere i løbet af det første kvarter.
Efter de gode chancer til hjemmeholdet i det første kvarter, tog udeholdet langsomt teten og kom til flere gode afslutninger fra bl.a Nasri, der ramte sidenettet og Fabregas, hvis afslutning kun lige sneg sig over mål.
Ved pausen var stillingen fortsat uafgjort 0-0, men selvom Arsenal var holdet med de fleste afslutninger og boldbesiddelse, så var det hjemmeholdet Tottenham, der havde langt de farligste afslutninger ved Robbie Keane og Luka Modric.
Ved starten af anden halvleg faldt tempoet markant og i takt med at kampen blev mere og mere taktisk præget, så blev begge mandskaber også mere og mere nervøse for at blotte sig i defensiven. Det var småt med afslutninger og det lignede mere og mere en nulløsning i Ginolas debutkamp, hvilket ville have været et udmærket resultat, men sådan skulle det ikke gå. I det 76. minut blev der endelig scoret, men desværre for hjemmeholdet var det Arsenals spanske midtbanegeneral Francesc Fabregas, der kom på scoringstavlen, med et mål der meget vel kan blive kåret til årets mål i Premier League. Fra omkring 20-25 meter bankede han bolden i kassen via den ene opstander uden chancer for en sprællende Gomes i Tottenham målet. En kold dukkert til hjemmeholdet, der havde spillet godt, men misbrugt deres muligheder på det skammeligste. Det blev forsøgt med en offensiv satsning i det sidste kvarter, men det lykkedes ikke for Spurs at udligne, selvom Tom Huddlestone var tæt på et par gange med bl.a. et rigtig godt langskud, men målmand Almunia gjorde var der skulle til og holdte sit mål rent.
Et nederlag i debutkampen til Ginola og så endda mod ærkerivalen var nok ikke den start, den karismatiske franskmand havde håbet på, men spillet var trods alt i store perioder af kampen rigtig godt.

Oprejsning

Jobbet som manager er ofte et utaknemmeligt job, hvilket David Ginola fik at føle efter den tabte kamp mod Arsenal. Det var derfor meget vigtigt for både ham og holdet at komme tilbage på sporet i de efterfølgende kampe, hvor flere af modstanderne var hold, som Tottenham burde og skulle vinde over.
Oprykkerne fra Hull var de næste modstandere i en kamp, som Spurs var tvunget til at vinde, hvilket de også gjorde, men ikke uden besvær. Jonathan Woodgate blev dagens helt efter to scoringer, som begge blev sat ind før pausen, hvor Tottenham var det klart bedste hold. Efter pausen fik Hull hurtigt reduceret og pludselig gik der gummiben i Tottenham folkene. Hull pressede på og kom tættere og tættere på en udligning, men det blev kun ved lige ved og næsten, så Ginola kunne fejre sin første sejr som Tottenham manager.
Det blev efterfølgende til yderligere tre sejre på stribe mod Wigan, Stoke og Bolton. I kampene mod Wigan og Stoke havde Spurs både det fornødne held og skarpheden til at afgøre kampene til deres fordel, selvom det lige så godt kunne være gået den anden vej. Hjemmesejren mod Bolton var til gengæld fuld fortjent, efter en kamp hvor man virkelig fik prøvelser på det flotte tekniske fodbold, som Spurs kan diske op med, når tingene for alvor fungerer på banen.

Eksamen
Efter fire kampe i træk med lutter sejre, havde man næsten glemt nederlaget til Arsenal i første spillerunde, men nu var det igen blevet tid til et møde med en af rivalerne. Denne gang var det Chelsea, der ventede på Stamford Bridge, i et opgør der af mange medier blev kaldt for en af David Ginolas mange eksamener, han skulle bestå, hvis han ville gøre sig håb om at forblive Spurs manager.
Taktikken var ikke til at tage fejl af, der skulle lukkes af for enhver pris og satses på kontraer fremad banen i Ginolas alternative 4-5-1 opstilling. Den defensive indstilling med fokus på omstillingsspillet virkede. Chelsea kom kun til få, men også farlige chancer i løbet af første halvleg, hvor den store synder var Didier Drogba, der misbrugte den største af dem. I den anden ende af banen havde Robbie Keane bolden i nettet en enkelt gang, men målet blev korrekt annulleret for offside. Udover den annullerede scoring havde Spurs kun en enkelt chance, som også tilfaldt Keane, men Cech hev en mesterlig redning frem på hans afslutning og dermed var stillingen stadig 0-0 ved pausen.
Anden halvleg var et langt Chelsea pres ned mod Cudicini, men en blanding af sløsede afslutninger og godt målmandsspil gjorde, at der ikke blev scoret mod den italienske målmand og dermed havde Ginola bestået en af de mange eksamener, han vil komme ud for i denne sæson ved at tage point med hjem fra Stamford Bridge.


Josh Cooper


Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: (De første kampe) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #35: 03 Apr 2009, 20:23 »

Metsu1:

Det er jo helt vildt hvad du gør ved mig med dine blogs, de fanger mig fra første øjeblik, og alt ser helt vildt flot ud, og alt er skrevet meget flot!

Grafikken har førhen været lidt "smådårlig", men det her ser da helt fantastisk ud!

Resultaterne indtil videre er vel også helt fine, og alt er dejligt!

Du er min klare favorit til at vinde denne konkurrence! og dermed er du også min ynglingds blogger, KIU!
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (De første kampe) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #36: 03 Apr 2009, 22:59 »

Metsu1:

Det er jo helt vildt hvad du gør ved mig med dine blogs, de fanger mig fra første øjeblik, og alt ser helt vildt flot ud, og alt er skrevet meget flot!

Grafikken har førhen været lidt "smådårlig", men det her ser da helt fantastisk ud!

Resultaterne indtil videre er vel også helt fine, og alt er dejligt!

Du er min klare favorit til at vinde denne konkurrence! og dermed er du også min ynglingds blogger, KIU!

Tusind tak for den flotte kommentar  Thumbs Up

Det glæder mig rigtig meget, at du kan li' bloggen og jeg er beæret over, at du mener, jeg måske kan vinde konkurrencen med alle de fremragende blogs, der er i konkurrencen  Thumbs Up
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (De første kampe) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #37: 03 Apr 2009, 23:03 »

Gider næsten ikke engang at kommentere igen.

Jeg bliver næsten nød til at opfinde nye ord for at beskrive hvor lækkere dine updates er. Wink

Mere mere mere Thumbs Up
Logged


Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (De første kampe) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #38: 03 Apr 2009, 23:10 »

Gider næsten ikke engang at kommentere igen.

Jeg bliver næsten nød til at opfinde nye ord for at beskrive hvor lækkere dine updates er. Wink

Mere mere mere Thumbs Up

Mange tak, Shaft - Det er altid rart med nogle rosende ord, det betyder meget for motivationen  Thumbs Up

Der kommer mere i morgen, jeg skal lige ha' lagt sidste hånd på updaten, som vil stå i UEFA Cuppens tegn  Peace
Logged

kirederf19
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: (De første kampe) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #39: 04 Apr 2009, 08:27 »

Fantastisk blog. Det gælder både sit sprog og din flotte grafik. Er meget glad for dine meget detaljerende updates igennem sæsonen.
Dine blogs har har bare et eller andet, som tiltrækker mig fra begyndelsen.
Held og lykke fremover med Spurs...
Logged

Magaca
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: (De første kampe) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #40: 04 Apr 2009, 14:18 »

Super super god blog! Smiley
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: (De første kampe) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #41: 04 Apr 2009, 15:44 »

nogle udemærket reslutater du har skabt.
jeg følger med.
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (De første kampe) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #42: 04 Apr 2009, 16:57 »

Tusind tak for de rosende ord, alle sammen

Det glæder mig, at I følger med  Thumbs Up

Update i løbet af en ½-1 time til de interesserede.
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (UEFA Cup) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #43: 04 Apr 2009, 17:43 »


Et europæisk eventyr begynder!
- Sikker kvalifikation til gruppespillet

Lodtrækningen til kvalifikationsrunde n til UEFA Cup gruppespillet betød, at Tottenham skulle op mod portugisiske Vit. Guimaraes. En overkommelig modstander og der var da heller ingen tvivl om, hvem der var bedst efter de to kampe.  
V. Guimaraes (h)  4-0
1-0 J. Defoe (38)
2-0 M. Veloso (43)
3-0 L. Modric (straffe, 84)
4-0 L. Modric (89)

V. Guimaraes (u)  4-1
0-1 T. Huddlestone (34)
0-2 D. Bentley (47)
1-2 J. Alves (48)
1-3 Ledley King (52)
1-4 Ledley King (62)

Den første af de to kvalifikationskampe skulle spilles hjemme på White Hart Lane og som altid, når man skal spille to kampe, var det meget vigtigt at få et godt udgangspunkt til returmødet i Portugal.
Kampen blev som forventet domineret af Spurs, mens portugiserne i løbet af kampen egentlig kun var farlige på skud fra distancen.
Så godt som videre
Tottenham havde flere store chancer inden en forsvarsfejl gav Defoe muligheden for at bringe Spurs foran på en af hans karakteristiske afslutninger. Inden føringsmålet havde både Defoe og Woodgate haft forsøg, der prellede af på målrammen, så føringen kunne der ikke indvendes noget imod.
Kort før pausen og blot fem minutter efter Defoes scoring, skulle det blive endnu værre for Guimaraes, da deres portugisiske landsmand Miguel Veloso med et brag af et langskud fra 30 meter øgede til 2-0, hvilket også var resultatet ved pausen efter en halvleg med total Tottenham dominans.
Anden halvleg startede igen med Tottenham i fuld kontrol og Defoe burde have scoret allerede i første minut af anden halvleg, men hans afslutning var simpelthen for svag. Efter den store chance til Defoe gik dampen lidt af hjemmeholdet og Guimaraes fik mere og mere boldbesiddelse og kom til flere udmærkede afslutninger fra distancen, men det blev som nævnt kun til skud fra distancen.
Det var først med små ti minutter igen, at hjemmeholdet igen viste tænder. Defoe blev igen spillet fri og den lille englænder var simpelthen for hurtig for Guimaraes’ forsvareren Sereno, som måtte lave straffespark på den lille hurtigløber. Det blev Luka Modric sat til at sparke og med klinisk overbevisning scorede han sikkert til 3-0. En sikker føring til Tottenham og kampen var definitivt afgjort, men Modric havde ikke fået nok endnu. I kampens næstsidste minut slog han endegyldigt sejren fast med sin anden scoring efter en flot frispilning af Corluka og dermed vandt Tottenhan fortjent det første opgør med 4-0 og skaffede sig dermed et perfekt udgangspunkt til returkampen.
King viste sin klasse

Returkampen
Det var yderst usandsynligt, at Guimaraes kunne gøre noget ved det faktum, at de var på vej ud af UEFA Cuppen efter nedsablingen på White Hart Lane, men de forsøgte og kom ud som lyn og torden til returkampen, hvilket var tæt på at give dem en scoring efter bare 21 sekunder, men Cudicini i Spurs målet reddede sit hold mod en chokstart.
Den store chance blev en af de få til portugiserne i en første halvleg, der igen blev styret af det engelske mandskab. Mens chancerne var få til hjemmeholdet, så blev det i den modsatte ende til flere store chancer for Spurs ved Defoe og Bale, mens King uden tvivl havde den største chance, men hans hovedstød ramte træværket. Tottenham fastholdte presset og i det 34. minut bragte de sig endelig foran. Det var Tom Huddlestone, der bragte Spurs foran med et drømmehug af et langskud, der susede direkte ind i det ene målhjørne uden chance for Nilson i Guimaraes målet.
Starten på anden halvleg var utrolig hektisk med tre scoringer og en udvisning i de første seks minutter. Efter bare et minut af anden halvleg, bragte David Bentley, Spurs yderligere foran med et fantastisk frispark, derefter kom portugiserne endelig på måltavlen, men blev kort efter reduceret til ti mand, hvilket med det samme blev udnyttede af Spurs. Det var Ledley King, der igen bragte Tottenham foran med to scoringer og samme King gjorde det også til 4-1 efter en times spil, hvilket også endte med at blive kampens resultat efter endnu en opvisning af Tottenham.

Lodtrækning til gruppespillet
Gruppe B
  • Tottenham
  • Sparta Prag
  • NEC Nijmegen
  • A.S. Nancy
  • Braga
Med den samlede sejr på 8-1 over Vit. Guimaraes var Tottenham på overbevisende facon klar til gruppespillet og blev ved seedningen placeret i det øverste seedningslag.
Seedningen gjorde, at Spurs blev placeret i en særdeles overkommelig gruppe, hvor alt andet end videre kvalifikation må betegnes som en kæmpe fiasko. Spurs skal møde NEC Nijmegen og Sparta Prag på udebane, mens man har fornøjelsen af Braga og A.S. Nancy på hjemmebane. Der er som sagt ingen tvivl om, at Tottenham er storfavoritter til at vinde puljen, mens Sparta Prag og A.S. Nancy må være favoritterne, når der skal udpeges to holde, der skal følge med Tottenham til anden runde.



Josh Cooper



Logged

kirederf19
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: (UEFA Cup) Tottenham - To Dare Is to Do
« Svar #44: 04 Apr 2009, 17:51 »

Forventningens glæde er den største, som man siger... Det passer med hensyn til denne update.

Er utrolig glad for din måde at sætte dine blogs op på... Et mix mellem billeder og tekst..

Håber at denne blog fortsætter i det gode tempo.. Fedt skrevet....
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010