home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 468 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Lower League Management FM2009
| | | | |-+  The Fish
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: The Fish  (Læst 8981 gange)
Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
The Fish
« : 23 Mar 2009, 20:01 »

Hej alle,

Jeg vil tillade mig at bryde de sædvanlige regler der omringer et normalt LLM forum. Jeg vil skrive lidt om et af mine spil og hver halve år lave en lille kort update om hvordan det går, hvilken vej udviklingen går i klubben, hvad der går godt og hvad der går mindre godt. I skal være mere end velkommen til at kommentere på de forskellige updates og hvis I vil opdatere på jeres egne LLM-spil så er det også helt fjong. Smiley

Som en ægte LLM-gamer, så bliver LLM-reglerne selvfølgelig fulgt hele vejen igennem, da det gør det mere spændende og realistisk.

Klubben jeg har valgt til at få æren af mit ydmyge sind er: Fisher Atletic, også i folkemunde kaldet The Fish.
Fisher er dagligt at finde i Blue Square South, hvor de før sæsonen blev spået til at ende som nr. 14 ud af 22 hold.

Ambitionerne i klubben er cirka på det samme niveau. Sæsonmålet er en Top Half Finish, så omkring nr. 14. Langsigtet mål har jeg ikke fået fortalt af lederen: Martin Eede, så det virker som om at der blot tages en sæson af gangen, hvilket jeg kun kan være yderst tilfreds med.

Fisher er rent geografisk placeret tæt på det centrale London, en 10-15 km øst for Fulham og en 10 km sydøst for det centrale London. Det gør at der potentielt kan skabes en stor fanbase, selvfølgelig i meget hård konkurrence med de mere etablerede klubber, men ambitiøse er man jo trods alt nødt til at være. En sjov detalje er at ifølge FM har Fisher ingen rivaler af nogen art (udover de unge spilleres mødre, formoder jeg), så må man håbe at man kan udnytte den status til at få fat i al affalden fra de andre London-klubber.

Fisher har et stadion (!!) med plads til 3.000 personer, hvoraf 500 kan sidde ned - dog uddybes disse siddepladser ikke yderligere, så jeg formoder at tilskuerne selv skal have klapstole med hvis de vil sidde ned. Ungdomsfaciliteter er noget der er blevet sparet væk (Minimal youth facilites) og træningsfaciliteter ne består i en fodboldbane og et klubhus, som også er den lokale pub. (Basic training facilites). På dette niveau er det meget vigtigt at have afslappede omgivelser og hvilken bedre scene end at spare klubhuset væk og blot låne et lokale et par gange om ugen i pubben.

Spillertruppen er på hele 32 spillere, dog skal der bemærkes at 17 af disse er ungdomsspillere og får en flad £5'er hver uge.

Profilerne:
Hvis jeg skal absolut vælge nogle, så må det være de 2 følgende spillere:
- Cedric Abraham, en central forsvarsspiller fra det eksotiske land: Guadeloupe. Hans nøglestats er:
Heading 12, Team Work 12, Work Rate 12 og Jumping 13. Af de vigtige forsvarstal så kan det nævnes at han har 5 i tackling og marking. Men intet desto mindre er han en profil og i og med at han har 12 i influence, så er han også klubbens anfører.

- Ludovic Quistin, endnu en spiller fra Guadeloupe (gad vide hvor de finder dem henne?). Når han er på banen befinder han sig oftest i venstre side af banen (back og kant). Hans nøglestats er 10 i dribbling, 11 i flair, 11 i accleration og 12 i pace.

Som i alle andre klubber har vi selvfølgelig ikke nogen penge til overs til spillerindkøb, dog bliver nogle af vores spillere belønnet med lidt lommepenge. Til det formål har vi £2,214 hver uge. Desværre er vi allerede 50 pund over dette budget, så der skal tænkes kreativt. Set i lyset af at vores spillertrup er ikke noget at råbe hurra for, vil jeg tro at vi måske kommer til at bruge mere i løn, dog ville det være dejligt hvis man kunne komme af med en masse spillere, men tvivler på at jeg kan overtale de andre klubber til at købe dem. Men ok, Ali Dia præsterede at få en kontrakt med Southampton via hans agent som fik fortalt omverdenen at han var George Weah's nevø og havde spillet 12 landskampe for Senegal, så mon ikke jeg kan få solgt mine 2 spillere fra Guadeloupe hvis jeg blot ændrer deres efternavne til Thuram?

Only time will tell!
« Seneste Redigering: 23 Mar 2009, 23:22 af WayneGretzky » Logged

cjensen94
Gæst
 
Sv: The Fish
« Svar #1: 23 Mar 2009, 20:21 »

Vil gerne høre mere, og kan fortælle dig holdet har et stort potentiale!:)
Logged

Twatzi
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: The Fish
« Svar #2: 23 Mar 2009, 21:59 »

Lyder spændende, glæder mig til at høre mere om hvordan det går dig
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Fish
« Svar #3: 23 Mar 2009, 23:12 »

Vil gerne høre mere, og kan fortælle dig holdet har et stort potentiale!:)

Cool, har du selv haft et spil med dem? Hvis ja, hvordan gik det? Smiley
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Fish
« Svar #4: 23 Mar 2009, 23:18 »

Haha genialt med kommentaren om Ali Dia.. Smiley

Lyder generalt spændende, men må lige spørge hvad hr. Ludovic Thuram har i Flair da du både nævner 11 og 12 Smiley
Logged


Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Fish
« Svar #5: 23 Mar 2009, 23:24 »

Uh godt spottet Shaft!! Det er selvfølgelig ændret nu! Næste update kommer op så snart jeg ved hvor jeg kan smide screenshots op, så venter på Hr. Fristrøm kommer hjem fra alverdens strabadser. Men jeg kan love så meget at det bliver en meeeget laaaang vej til Premier League, hvis det sker på noget tidspunkt. Det er godt nok nogle ringe børn jeg har på mit hold. Smiley
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Fish
« Svar #6: 23 Mar 2009, 23:31 »

Hehe du kan da smide screenshots op på eks. photobucket hvis det er det du mener? Smiley

Glæder mig til den lange læsning der så kommer på din lange vej til Premier League Smiley
Logged


Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Fish
« Svar #7: 24 Mar 2009, 15:16 »

24. januar 2009

Nu har jeg været i klubben lidt over 6 måneder og da jeg endnu er ansat i klubben, må det betragtes at være en stor succes.

Den første overraskelse jeg fik, var da en eller anden tilfældig engelsk bookmaker skulle forsøge at komme med deres bud på hvem der rykkede op fra ligaen og der havde de valgt at gøre mig til 3. favorit! Hvis man havde lyst til at spille Fisher til at rykke op, fik man tarvelige odds 4.00 på det.

Dog var det glædeligt at se at Martin Eede stadig mente at en midterplacering vil være et tilfredsstillende udbytte af denne sæson.

Så efter den vigtige samtale med Martin, gik jeg i gang med at se om jeg kunne få overtalt et par personer til at overvære mange lortekampe og måske anbefale et par spillere til mig på regelmæssig basis. Jeg fik sat en annonce i de lokale aviser og efter et par ugers venten henvendte skotten Ross McGowan til mig og da jeg ikke havde noget valg, blev han ansat lige med det samme. Til min store overraskelse fandt jeg senere ud af at Martin Eede havde ansat sin fætter til selv samme stilling, så der var nu 2 deltids talentspejdere i klubben, hvilket blot gavnede.

Den første ligakamp var den 9. august så spejderne havde over en måned til at trylle et nyt hold frem, men det skete desværre ikke. Dog blev der hentet følgende:

-   Orlando Smith, en 21-årig venstre wing som blev hentet fra Welling gratis. Umiddelbart blot hentet som en breddespiller, da vi som skrevet før har profilen: Ludovic Quistin herover.
-   Jonas Glendrange, en 20-årig norsk kæmpe som huserer i det centrale forsvar. Han kom til os via en fri transfer, men sidste sæson var han tilknyttet Boston United.
-   John Leonard, en 17-årig defensiv midtbane som højst sandsynlig bliver fast mand da han har 11 i tackling og 10 i passing. Han kommer direkte fra folkeskolen af, har dog spillet ungdomsbold hos Scunthorpe.
-   Mark O’Toole, en 19-årig irsk venstre back som også er tiltænkt en nøglerolle på holdet. Har tidligere spillet for Norwich.
-   Lee Boyle, en 21-årig irsk målmand som må siges at være rigtig god når man tænker på resten af holdet. Han er et produkt af Aston Villas ungdomsskole, så han har lært at legenden Thomas Sørensen!

Så alt i alt blev forsvaret markant forstærket. Her kan I se hvordan min stærkeste opstilling var før 1. kamp:
Lee Boyle
Steve Brown
Mark O’Toole
Cedric Abraham
Jonas Glendrange
Seb Schoburgh
Ludovic Quistin
Chris Saunders
John Leonard
Jordan Kiffin
Gary Wharton

Efter den første kamp brækkede Chris Saunders desværre hans ben, så han var ude i 8-10 måneder. Dog var vi forholdsvist heldige, da vores talentspejder anbefalede os den tidligere Barnsley-back: Darren Barnard, som jeg mindes spillede i Premier League for dem i halvfemserne. Selvfølgelig er manden nu way over the hill, men det er stadig godt nok for os. Som I kan se, er han stadig en habil spiller og tager nogle fremragende dødbolde og da vi allerede var dækket ind på venstre back, røg Barnard ind på den centrale midtbane.

I løbet af efteråret fik vi også hentet følgende spillere ind:
- Guy Gbo, hvor planen var at han skulle banke mål ind. Kom med de kraftigste anbefalinger fra talentspejderen. Han siger selv at han var hos Portsmouth før.
- Chris Robson . Endnu en stor forsvarsspiller som skulle være første reseve for Abraham og Glendrange.
- Michael Daly . Han skulle primært hjælpe til på den centrale midtbane da Darren Barnard skulle hviles fra tid til anden.
- Gavin Kavanagh . For £25 om ugen, så synes jeg han ville være en fin breddespiller.
- Theo Swaine . Da der havde været en del problemer med at finde netmaskerne og kombineret med at talentspejderne ikke magtede at finde brugbare angribere, så var jeg lidt nødsaget til at hente den første og den bedste med 10 i finishing, så det var lidt derfor ham her kom ind.

Ud har vi også fået solgt 5 spillere, men dem gider vi ikke at bruge blæk på.

Ligaen : En 14. plads efter 24 kampe er hvad medierne forudså, så set i det lys kan det ikke komme som en stor overraskelse. Min umiddelbare holdning er lidt at det er en naturlig placering, da vores angribere slet slet ikke er gode nok. Forsvaret fungerer ok og der er ikke for mange sindssyge fejl som man ellers ville have forudset på det niveau.

Cup turneringer:
FA Cuppen:
2. Qual. Rnd: Boreham Wood, 2-2 hjemme og omkampen blev vundet 1-0
3. Qual. Rnd: Rugby, 0-0 hjemme og 2-0 i den anden kamp.
4. Qual. Rnd: St. Albans, endelig vandt man i første forsøg: 4-2.
1. Rnd: Tamworth som blev tabt 1-0 på udebane.
Målsætningen var blot 3. Qual. Rnd, så hr. Eede er en glad mand.

Conference League Cup:
1. Rnd: Bognor Regis: 2-1 på udebane.
2. Rnd: Team Bath: 0-2 på udebane.
Målsætningen var netop 2. runde, så fjong.

FA Trophy:
3. Qual. Rnd: Welling, Tabte 3-1 på udebane.
Målsætningen var at man skulle nyde kampene… Man kan vel altid diskutere om målsætningen var nået eller ej.

Spillerstats :
Man får hurtigt det billede at målene er blevet dejligt spredt på spillerne, hvilket må gøre det svært for modstanderne når målene kan komme fra alle kanter og leder. Dog kan det ses, at det er sjældent at målene kommer fra forreste geled af. Gary Wharton’s 7 mål ser ganske ok, dog skal der siges at 3 af dem kom i en cup-kamp. Derfor i ligaen er Darren Barrnard og Jonas Glendrange topscorer med 5 mål hver. Derefter kommer Seb Schoburgh og Gary Wharton med 3 mål.

Forhåbninger til den sidste halvdel af sæsonen:
Med kun 6 point op til Playoff og med sølle 7 point ned til nedrykning, så kan det gå begge veje. Jeg forventer at jeg enten får gang i angriberne, primært Swaine (trods hans uhyrlige elendige start) og Gbo. Ellers kan det være at talentspejderne kommer op med et par gode spillere. Hvis jeg skal komme med et realistisk bud på hvad der sker i den resterende del, så tror jeg at vi ender på en 16. plads. Eneste grund til dette er, at Darren Barnard bliver dårligere for hver måned der går.
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Fish
« Svar #8: 24 Mar 2009, 20:55 »

6. maj 2009 

Her kommer en forholdsvis kort update om hvordan den sidste del af sæsonen endte med.

Jeg havde selv troet at det ville gå en tand dårligere end i første halvdel af sæsonen, i form af en 16. plads. Men heldigvis så blev den pessimistiske forudsigelse heldigvis erstattet med en lidt mere behagelig virkelighed: en 14. plads. Placeringen som sådan kan ikke bruges til en dyt, men dog kan man sige at jeg ikke gjorde det hverken dårligere/bedre end den generelle forventning før sæsonen, hvilket kun kan betragtes som en behagelig start på karrieren som The Fish’s manager.
Slutstillingen

Meldingerne i løbet af sæsonen var også at Martin Eede var tilfredse med hvad han så. Dette betød at jeg fik udskiftet min 1-årige kontrakt med en 3-årige kontrakt, så jeg kan fortsætte mit arbejde i ro og mag.

Der var desværre ingen mulighed for at få fat i nye spillere, så var nødsaget til at bruge de samme spillere som i efteråret. Jeg fik de forventede problemer med Darren Barnard, så han fik fast plads på bænken og blev skiftet ind i 2. halvleg. Det udmøntede sig i 4 mål i anden halvdel af sæsonen. Det var nok til at blive årets topscorer i klubben, med sølle 10 mål! Lyspunktet var Guy Gbo som fik banket 5 bolde ind i netmaskerne.
Men det skaber dog et stort problem til næste sæson: hvem skal score målene nu hvor Barnard nok slet ikke kan holde til førsteholdsbold?
Spiller Statistik

Her er lidt andre screenshots:

Desærre viser nedenstående billede ikke nogle nye prangende rekorder, men mon ikke det kommer med tiden?
Fisher Athletic Rekorder

Et kortsigtet mål må være at næste sæson havde en spiller repræsenteret på nedenstående oversigt.
Blue Square South 08/09 Spillerstatistik

Her ses også min ret dårlige økonomi efterhånden, så at få rettet op på den front vil også være en af de større udfordringer til næste sæsoner.
Manager Oversigt

General info om de andre ligaer.
http://s726.photobucket.com/albums/ww267/Saviola07/?action=view&current=Seasonsummary.jpg
Premier League, Championship og League 1

Næste update vil komme i Januar 2010 hvor der vil være et par linjer om transfers og starten på 2. sæson.
« Seneste Redigering: 24 Mar 2009, 21:42 af WayneGretzky » Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Fish
« Svar #9: 24 Mar 2009, 20:59 »

Dejligt du fik den plads du selv regnede med i starten af sæsonen - Nu skal der bare bygges videre på holdet.

Er desuden vild med du ikke bare vinder alt, hvilket man ser en tildens til folk gør i deres blogge - Du holder det dejligt realistisk.

Dejlige updates, og jeg ser frem til mere!
Logged


Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Fish
« Svar #10: 24 Mar 2009, 21:12 »

Dejligt du fik den plads du selv regnede med i starten af sæsonen - Nu skal der bare bygges videre på holdet.

Er desuden vild med du ikke bare vinder alt, hvilket man ser en tildens til folk gør i deres blogge - Du holder det dejligt realistisk.

Dejlige updates, og jeg ser frem til mere!
Glad for at der er nogle der følger med. :-) Ja, jeg vinder desværre ikke så meget, men jeg er generelt ikke særlig god til FM09 og LLM skal gøres ordentligt uanset hvor dårligt det går!
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Fish
« Svar #11: 24 Mar 2009, 21:18 »

Suveræn læsning!
Logged

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Fish
« Svar #12: 24 Mar 2009, 21:30 »

Nårh man trykker for at se rekorderne, kommer der bare et SS op, af spillerne?Huh
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Fish
« Svar #13: 24 Mar 2009, 21:42 »

Nårh man trykker for at se rekorderne, kommer der bare et SS op, af spillerne?Huh
Skulle gerne være ændret nu. :-)
Logged

Twatzi
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: The Fish
« Svar #14: 24 Mar 2009, 22:42 »

Spændende at følge med i, og det er rart med et par screenshots.
Så må vi håbe at dine mål problemer løser sig selv oppe foran, i mit spil med Wimbledon gik mine agribere fra at score nada første season til at runde de 20 hver efter de var blevet spillet sammen Smiley.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010