24. januar 2009
Nu har jeg været i klubben lidt over 6 måneder og da jeg endnu er ansat i klubben, må det betragtes at være en stor succes.
Den første overraskelse jeg fik, var da en eller anden tilfældig engelsk bookmaker skulle forsøge at komme med deres bud på hvem der rykkede op fra ligaen og der havde de valgt at gøre mig til 3. favorit! Hvis man havde lyst til at spille Fisher til at rykke op, fik man tarvelige odds 4.00 på det.
Dog var det glædeligt at se at Martin Eede stadig mente at en midterplacering vil være et tilfredsstillende udbytte af denne sæson.
Så efter den vigtige samtale med Martin, gik jeg i gang med at se om jeg kunne få overtalt et par personer til at overvære mange lortekampe og måske anbefale et par spillere til mig på regelmæssig basis. Jeg fik sat en annonce i de lokale aviser og efter et par ugers venten henvendte skotten Ross McGowan til mig og da jeg ikke havde noget valg, blev han ansat lige med det samme. Til min store overraskelse fandt jeg senere ud af at Martin Eede havde ansat sin fætter til selv samme stilling, så der var nu 2 deltids talentspejdere i klubben, hvilket blot gavnede.
Den første ligakamp var den 9. august så spejderne havde over en måned til at trylle et nyt hold frem, men det skete desværre ikke. Dog blev der hentet følgende:
-
Orlando Smith, en 21-årig venstre wing som blev hentet fra Welling gratis. Umiddelbart blot hentet som en breddespiller, da vi som skrevet før har profilen: Ludovic Quistin herover.
-
Jonas Glendrange, en 20-årig norsk kæmpe som huserer i det centrale forsvar. Han kom til os via en fri transfer, men sidste sæson var han tilknyttet Boston United.
-
John Leonard, en 17-årig defensiv midtbane som højst sandsynlig bliver fast mand da han har 11 i tackling og 10 i passing. Han kommer direkte fra folkeskolen af, har dog spillet ungdomsbold hos Scunthorpe.
-
Mark O’Toole, en 19-årig irsk venstre back som også er tiltænkt en nøglerolle på holdet. Har tidligere spillet for Norwich.
-
Lee Boyle, en 21-årig irsk målmand som må siges at være rigtig god når man tænker på resten af holdet. Han er et produkt af Aston Villas ungdomsskole, så han har lært at legenden Thomas Sørensen!
Så alt i alt blev forsvaret markant forstærket. Her kan I se hvordan min stærkeste opstilling var før 1. kamp:
Lee BoyleSteve BrownMark O’TooleCedric AbrahamJonas GlendrangeSeb Schoburgh Ludovic Quistin Chris Saunders John Leonard Jordan Kiffin Gary Wharton Efter den første kamp brækkede Chris Saunders desværre hans ben, så han var ude i 8-10 måneder. Dog var vi forholdsvist heldige, da vores talentspejder anbefalede os den tidligere Barnsley-back:
Darren Barnard, som jeg mindes spillede i Premier League for dem i halvfemserne. Selvfølgelig er manden nu way over the hill, men det er stadig godt nok for os. Som I kan se, er han stadig en habil spiller og tager nogle fremragende dødbolde og da vi allerede var dækket ind på venstre back, røg Barnard ind på den centrale midtbane.
I løbet af efteråret fik vi også hentet følgende spillere ind:
-
Guy Gbo, hvor planen var at han skulle banke mål ind. Kom med de kraftigste anbefalinger fra talentspejderen. Han siger selv at han var hos Portsmouth før.
-
Chris Robson . Endnu en stor forsvarsspiller som skulle være første reseve for Abraham og Glendrange.
-
Michael Daly . Han skulle primært hjælpe til på den centrale midtbane da Darren Barnard skulle hviles fra tid til anden.
-
Gavin Kavanagh . For £25 om ugen, så synes jeg han ville være en fin breddespiller.
-
Theo Swaine . Da der havde været en del problemer med at finde netmaskerne og kombineret med at talentspejderne ikke magtede at finde brugbare angribere, så var jeg lidt nødsaget til at hente den første og den bedste med 10 i finishing, så det var lidt derfor ham her kom ind.
Ud har vi også fået solgt 5 spillere, men dem gider vi ikke at bruge blæk på.
Ligaen : En 14. plads efter 24 kampe er hvad medierne forudså, så set i det lys kan det ikke komme som en stor overraskelse. Min umiddelbare holdning er lidt at det er en naturlig placering, da vores angribere slet slet ikke er gode nok. Forsvaret fungerer ok og der er ikke for mange sindssyge fejl som man ellers ville have forudset på det niveau.
Cup turneringer:FA Cuppen:2. Qual. Rnd: Boreham Wood, 2-2 hjemme og omkampen blev vundet 1-0
3. Qual. Rnd: Rugby, 0-0 hjemme og 2-0 i den anden kamp.
4. Qual. Rnd: St. Albans, endelig vandt man i første forsøg: 4-2.
1. Rnd: Tamworth som blev tabt 1-0 på udebane.
Målsætningen var blot 3. Qual. Rnd, så hr. Eede er en glad mand.
Conference League Cup:1. Rnd: Bognor Regis: 2-1 på udebane.
2. Rnd: Team Bath: 0-2 på udebane.
Målsætningen var netop 2. runde, så fjong.
FA Trophy:3. Qual. Rnd: Welling, Tabte 3-1 på udebane.
Målsætningen var at man skulle nyde kampene… Man kan vel altid diskutere om målsætningen var nået eller ej.
Spillerstats :
Man får hurtigt det billede at målene er blevet dejligt spredt på spillerne, hvilket må gøre det svært for modstanderne når målene kan komme fra alle kanter og leder. Dog kan det ses, at det er sjældent at målene kommer fra forreste geled af. Gary Wharton’s 7 mål ser ganske ok, dog skal der siges at 3 af dem kom i en cup-kamp. Derfor i ligaen er Darren Barrnard og Jonas Glendrange topscorer med 5 mål hver. Derefter kommer Seb Schoburgh og Gary Wharton med 3 mål.
Forhåbninger til den sidste halvdel af sæsonen:Med kun 6 point op til Playoff og med sølle 7 point ned til nedrykning, så kan det gå begge veje. Jeg forventer at jeg enten får gang i angriberne, primært Swaine (trods hans uhyrlige elendige start) og Gbo. Ellers kan det være at talentspejderne kommer op med et par gode spillere. Hvis jeg skal komme med et realistisk bud på hvad der sker i den resterende del, så tror jeg at vi ender på en 16. plads. Eneste grund til dette er, at Darren Barnard bliver dårligere for hver måned der går.