home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 492 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Lower League Management FM2009
| | | | |-+  The Fish
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: The Fish  (Læst 8963 gange)
Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Fish
« Svar #15: 25 Mar 2009, 04:51 »

8. august 2009

En ny sæson venter…

Min første sæson i klubben var ikke udpræget af succes, men mere en normal start på en manager-karriere, ikke noget helt elendigt, men så sandelig heller ikke noget sindssyg prangende. Det bedste resultat i den forgangne sæson var vel at komme i 1. runde af FA Cuppen.

Som vi også så i en tidligere update, så var økonomien ikke en sund en af slagsens, så derfor valgte jeg ikke at forlænge med en række spillere, hvor kendetegnet for de fleste var at alle fik over £100 om ugen. £100 lyder ikke af særlig meget, men når ens lønbudget kun er på £2,200 så er det alligevel et betydeligt beløb. Det svarer til en spiller i en top4 klub i Premier League der får omkring £45,000 om ugen. Og hvis der er noget man kan blive hurtigt enige om, så er det at disse dyre drenge skal virkelig præstere før det kan betale sig at smide så mange penge efter dem.

ud af vagten røg følgende:
Terry Bowes. Han hævede £150 om ugen.
Gary Wharton. Uduelig angriber, så hans £90 kunne uden tvivl gives bedre ud til en anden angriber.
Matthew Dean. Han hævede £120 om ugen og var kun reserve for midtbanen.
Ryan Adams. £80 om ugen.
Chris Lewington. Reservemålmand, fik £50 om ugen.
Ludovic Quistin . Astronomiske £200 om ugen. Selvfølgelig er det sørgeligt at se en af Thuram-brødrene smutte, men det kunne slet ikke forsvares at beholde ham.
I slutningen af juli besluttede jeg også at tvinge anføreren: Cedric Abraham ud af klubben, så man kunne frigøre £250 om ugen. Han tog til en anden klub i ligaen: Eastbourne Boro

Dette gjorde at man kom langt ned under lønbudgettet. I alt £1,040 blev der frigjort ved at miste de ovenstående spillere. Så det betød at man lige pludselig havde omkring £900 til rådighed i bestræbelserne om at tiltrække nye spillere. Som man også kan bemærke, så er det kun begge Thuram-brødrerne der rent faktisk var at finde i den stærkeste startopstilling sidste år, så synes jeg godt at det kan forsvares at sige farvel til så mange spillere.

Selvfølgelig et meget farligt træk at foretage sig, i og med at jeg egentligt ikke havde nogle erstatninger på min shortlist, så stolede på talentspejderne ville anbefale mig nogle bedre kandidater.

Før vi begynder at snakke om hvem jeg hentede ind, ville jeg også lige nævne en anden sjov detalje.

Nemlig målsætningen for den kommende sæson.

Før sidste sæson var målsætningen: top half finish. Hvilket næsten lykkedes, men trods en placering som nr. 14, så var formanden ok tilfreds. Jeg havde derfor forventet at jeg ville få en lignende målsætning.
Men ak nej, grundet en mindre depression hos formanden, så var målsætningen blot at man skulle FORSØGE at undgå nedrykning. Jeg var mildest talt chokeret og fik også fortalt Martin Eede at det er for lavt sat. Så sammen fik vi lavet en aftale om at vi skulle undgå nedrykning og som ”tak”for denne optimistiske tanke(!) fik jeg yderligere £200 at gøre godt med til lønninger. Jeg snakkede senere med hans fætter, som I ved er talentspejder i klubben og han nævnte at formanden lige var blevet skilt fra sin kone, som havde haft en affære med Sean Avery (NHL-stjerne for NY Rangers) og han havde haft meget svært ved at komme over skilsmissen og derfor var på Prozac og andre sjove ting. Hvad er det man siger, Den enes død, den andens brød?

Så i alt £1,100(£900 fra før og de yderligere £200 fra det interessante møde med Martin Eede) til at gøre godt med. Dog var det denne gang meget vigtigt at jeg ville overholde budgettet så de røde tal på bundlinjen ikke blev markant større.

Ind kom:
David Gbemie £80.
Robert Lainton £40
Robbie Kelleher £90
Simon Heslop £300. Uhyggelig mange penge, indrømmet. Men talentspejderen sagde at han ville være et fornuftig indkøb for enhvert League 2 hold.
Ryan Beswick £110.
Jack Lyons £250. Jeg havde håbet på at han var svaret på mine mål-bønner.

Det var det eneste jeg kunne få fat på inden sæsonstart. Men jeg var stadig £230 under lønbudgettet, så senere på sæsonen ville der være plads til forstærkninger hvis der var brug for det.

Nu retur til mangel på ambitioner, så gik de dog fint hånd i hånd med hvad medierne forudså:

En 22. plads……. Aka agterlanternen.

Ville medierne få ret eller ville jeg overraske positivt?
Logged

denima
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: The Fish
« Svar #16: 26 Mar 2009, 15:20 »

Super fedt initiativ!

Jeg undrer mig lidt, er det 'uset' at skrive disse slags blogs under LLM forummet? Eller Smiley For det ville da være fedt selv at skrive en på et tidspunkt.


Jeg vil tillade mig at bryde de sædvanlige regler der omringer et normalt LLM forum. Jeg vil skrive lidt om et af mine spil og hver halve år lave en lille kort update om hvordan det går, hvilken vej udviklingen går i klubben, hvad der går godt og hvad der går mindre godt.
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Fish
« Svar #17: 27 Mar 2009, 23:55 »

Jeg tror umiddelbart at man normalt ville foretrække at have disse slags tråde i Blogs-sektionen, men grunden til at jeg har smidt den ind her er mere for at forøge interessen i rene LLM-spil. :-) Derfor er det også tydeligt at se, at det skriflige ikke skinner igennem, men mere spillet som sådan.
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Fish
« Svar #18: 14 Apr 2009, 00:08 »

Meget hurtig update :-)

2. sæson var en rutsjebanetur, hvor jeg var efter 15 kampe nede at runde 20. pladsen. Jeg fik stille og roligt stabiliseret holdet og endte faktisk som nr. 8, hvilket er yderst godkendt og tilfredsstillende.

3. sæson var en helt legendarisk oplevelse i og med jeg rent faktisk vandt ligaen og rykkede op.

4. sæson var den 1. sæson i Blue Square Premier - her var det også meget op og ned. På et tidspunkt var jeg uden en sejr i 13 kampe. På et andet tidspunkt havde jeg 15 kampe uden nederlag og generelt var sæsonen en succesoplevelse da jeg kvalificerede mig til playoff i sidste kamp. Dog røg jeg ud samlet 5-3. I de sidste 7 kampe blev der dømt 7 straffespark imod mig. I playoff var det hele 3 straffe i 2 kampe og det smadrede mig.

Nu er jeg klar på en ny sæson og målet er en top half finish. Smiley

Har ikke haft nogle vilde cup runs siden Millwall-kampen. En anden sjov note er at jeg endnu ikke har brugt penge på at købe en spiller, alle er kommet på fri transfer. Har så heller ikke solgt en eneste spilller. LLM rocks!,
Logged

Brøndby 1964
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Fish
« Svar #19: 16 Apr 2009, 17:56 »

Det går da meget godt Smiley sjovt at læse med Wink
Logged

N_E_J
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: The Fish
« Svar #20: 30 Apr 2009, 21:28 »

Interessant læsning må jeg sige. Det er spændende at høre om dit savegame, da det ikke er det skriftlige, men mere om hvordan det går. Det kan jeg godt lide. Smiley

Er den gået lidt i stå, eller er du bare lidt langsom til at skrive? Wink
Logged

BARCA FOREVER!

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010