Så er vi inde i september måned og nu skal jeg ikke bruge tiden på spillerkøb og salg. Her er overblik over mine kampe indtil videre:
11-9 = Fürth - Bochum (Liga)
17-9 = Bochum - Dresden (Liga)
20-9 = Ingolstadt - Bochum (Pokal)
23-9 = Aachen - Bochum (Liga)
Jeg kører fint på hjemmebane og her i september skal jeg altså på 2 udekampe i ligaen og en i pokalen.
Som FM spiller, så er jeg nok ikke den eneste der hader starten af september, med mindre man styre et landshold. Der spilles 2 kampe og det tager altid en del tid at komme forbi denne periode.
Bosnien - Belgien 0-2
Misimovic kom ind de sidste 20 minutter da Bosnien skuffende tabte 2-0 til Belgien.
Desværre ser det ikke ud til at Bosnien kan vise flaget til VM, de ligger 5 ud af 6 og har 7 point. Serbien&Montenegro er 1 med 13 point. Det vil sige, hvis vi skal se Misimovic under VM i tyskland så skal Bosnien vinde de 3 sidste kampe mod: Litauen, San Marino og Serbien&Montenegro. Samtidig må nogen af de andre klubber ikke vinde.
Unge Dennis Grote spillede en fornuftigt kamp for Tyskland U19 da de vandt 1-0 over Sydafrika.
Min unge keeper, der spiller for tyrkiet´s U21 hold. De slog Ukraine med 2-1 og han stod til et 7 tal.
Der kom en meget skidt meddelse fra Bosnien. Misimovic blev skadet under træningen og vil være ude i 2-4 uger med et forvredet knæ.
Et meget skidt tidspunkt, nu er både Misimovic og Pettersson skadet...!
4.kampBundesligaen (11/9-2005)
Fürth - BochumDuijnhoven
Colding - Drsek - Meichelbeck - Bönig
Bechmann - Wosz - Zdobel - Costa
Edu - Van Hout
Resultat: 2-310min: Van Hout
(0-1)15min: Erceg
(1-1)35min: Wosz
(1-2, pen)40min: Koumantarakis
(2-2)63min: Edu
(2-3)Jeg fik endnu en god start, Van Hout har faktisk lavet kasser som target player og det fungere fint med Edu som den mere frie angriber. Drsek fik ikke den bedste sæsondebut, ved stillingen 2-1 aflevere han direkte til modstanderen som sikkert kunne scorer. Han blev taget ud i pausen!
Edu viste igen klassen da han scorede til 3-2 på et flot mål. Bechmann, Edu og Wosc lagde op til de 3 mål. Bechmann på et fremragende indlæg til Van Hout, der blev begået straffe på Edu som Wosz scorede på og sidst var der Wosz der lagde en fin aflevering til Edu som kunne sikre en fortjent sejr.
MOM: Edu (9)
Efter kampen fik Wosz og Edu at vide de var kommet på ugens hold i "The Bild"
Igen fik jeg en skade, denne gang var det så Martin E. Jensen som jeg må undvære i en 3 til 4 uger. Han fik et brækket ribben i en nærkamp med Søren Colding. Martin E. Jensen siger:
"Det er virkelig skidt det her. Jeg fik lovet at spille i pokal kampen, der ville jeg vise mit værd. Men desværre sker det ikke, jeg er skuffet over det her. Og ligeså snart jeg kommer tilbage, så vil Søren få igen!"
Efter Martin E. Jensen skade så kan det være at Drsek vil få hans sidste chance. Han spillede meget skidt i den seneste ligakamp og flere fejl fra ham betyder afgang fra klubben.
5.kampBundesligaen (17/9-2005)
Bochum - Dresden Peter Skov Jensen
Colding - Maltritz - Meichelbeck - Bönig
Bechmann - Wosz - Gordon - Costa
Edu - Van Hout
Resultat: 2-110min: Neubert
(0-1)35min: Edu
(1-1)49min: Bechmann
(2-1)Peter Skov Jensen var tilbage i målet. Ellers ikke de store ændringer, borset fra at Gordan fik chancen på den centrale midtbane. For første gang kom jeg bagud i en kamp. og det var deres eneste chance i første halvleg. Edu fik med 10min før half-time udlignet til 1-1 på et rigtig flot langskud.
I anden halvleg havde jeg ikke så mange chancer i forhold til første, men det lykkes dog Bechmann at score og dermed blev matchvinder i en kamp som jeg igen dominerede. Jeg savner lidt at jeg vinder en kamp rimelig stort. Men det har nok noget at gøre med at Misimovic og Pettersson er skadet. Min topscorer er Edu, som normalt skal spille på venstre kanten, men iøjeblikket gør Costa det så godt at jeg får et problem der.
MOM: Edu (8)
Dagen efter kampe fik jeg en god meddelse fra min læge, Jürgen Pettersson var tilbage på træningsbanen. Der går dog forsat nogen dage før han er i 100% form. Så han er ikke med i pokalkampen.
Så nu er det kun Trojan, Martin E. Jensen og Misimovic er pt skadet i førsteholdstruppen.
2.rundeDFB-Pokal (20/9-2005)
Ingolstadt - BochumPeter Skov Jensen
China - Maltritz - Drsek - Höhle
Bechmann - Navidkia - Imhof - Costa
Edu - Van Hout
Resultat: 0-305min: Edu
(0-1)17min: Navidkia
(0-2)46min: Van Hout
(0-3)En stensikker sejr, skabte 22 chancer hvor 10 af dem ramte inden for målet. Ingolstadt havde ikke en eneste chance. Höhle blev rykket op fra reserve holdet og fik chancen på venstre back i stedet for Bönig. Wosz, Meichelbeck og Colding fik også en slapper.
Jeg kørte en sikker 3-0 sejr i hus hvor mit makkerpar i front, Edu og Van Hout kom på måltavlen.
MOM: Edu (9)
Edu efter kampen:
"Jeg har fået en virkelig god start i denne sæson. Vi spiller rigig god fodbold og skaber mange chancer. Brian Lindahl spiller frisk og positivt fodbold og jeg har indtil videre fået en fri rolle i angrebet. Jeg ved dog også at jeg nok skal ud på venstre kanten igen. Jeg er bare glad for min nuværende succes og vil gøre alt for en oprykning med Bochum"
6.kampBundesligaen (23/9-2005)
Aachen(3) - Bochum(2)Duijnhoven
Colding - Maltritz - Meichelbeck - Bönig
Bechmann - Wosz - Zdebel - Costa
Edu - Van Hout
Resultat: 3-210min: Van Hout
(0-1)16min: Meijer
(1-1)56min: Van Hout
(1-2)75min: Fiel
(2-2)79min: Heidrich
(3-2)Det var noget af en topkamp! Og man kan også sige at Aachen var den fortjente vinder. Van Hout spillede en fantastisk kamp, indtil han blev skadet i det 61 minut. Faktisk i de sidste 30 minutter var jeg total presset og da Pettersson kun er 87% så kom han ind i stedet for Van Hout og det havde nok en betydning, for MOM, Van Hout kæmpede virkelig godt for holdet.
Aachen lavede så 2 mål på 5 minutter og det ødelagde en ellers god september måned. Edu var ikke i hans sædvanlige hjørne med smarte driblinger osv, Van Hout overtog idag stjernestatusen.
MOM: Van Hout (9)
Brian Lindahl efter kampen:
"Jeg var ellers så sikker på vi nok skulle vinde den her. Jeg føler vi har et meget bedre team end Aachen har. Uheldigvis bliver kampens bedste spiller skadet og efter der har Aachen overtaget på os. Jeg glæder mig til at Jürgen og Misimovic er 100% klar så jeg kan spille med min optimale holdopstilling."
Lodtrækning til DFB-Pokalen, 3 runde:
Og Bochum skal på hjemmebane møde............. Bayern Munchen!
Kampen bliver spillet i november måned.
Dårligt nyt omkring Van Hout....
En skade i lysken har fået Van Hout væk fra træningsbanen og vil de kommende 2 til 4 uger ikke være med i Bochums kampe. Skaden skete ikke i kampen mod Aahcen, men under træning.
Træner teamet vil nu se på træningen ved angriberne, da det heletiden er dem der er skadet.
Heldigt er det at Misimovic netop er vendt tilbage efter hans skade.
Status efter september måned:Jeg ligger nr 3. Har 5 point op til Ahlen og 1 op til Aachen.
I DFB-Pokalen skal jeg jo møde Bayern Munchen og det bliver noget af en kamp!
Resultater:11-9 = Fürth - Bochum (Liga) 2-3
17-9 = Bochum - Dresden (Liga) 2-1
20-9 = Ingolstadt - Bochum (Pokal) 0-3
23-9 = Aachen - Bochum (Liga) 3-2
Træning:+ (plus)
Mirko Mustroph (Styrke)
Dennis Grote (Dødbold)
Phillip Langen (Dødbold)- (minus)
Misimovic (Dødbold)
Pettersson (Forsvarsspil)
Cedric De Troetsel (Afslutninger)Økonomi:Denne gang blev det på et stort tab på omkring 11mill. 10,95 for at være præcis.
Indtægt: 5,59
Udgidt: 16,55
Udover jeg har min spille lønninger på 8,42 så er der udgift på 2,4 ved "andre". 2mill på stadionvedligeholde
lse. 1,54 på skat og 1,03 på kampdage.
Er der nogen der har en ide hvordan jeg kan få min udgifter ned ? Min gæld på 1 mill kan jeg jo ikke ændre. Selvfølgelig kan jeg spare lidt i lønninger, men jeg skal jo også op i bundesligaen. Så hvis der er en der har et forslag så er jeg villig til at høre.
Ud af mine 5,59 i indtægt er 4 mill af dem via indtægter af tilskuere.
Her får i lige et ss af mine 2 talenter på venstre kanten:
Costa har fået en masse spilletid på førsteholdet og skal nok blive en gevinst i fremtiden.
Grote har indtil videre kun spillet for reserve holdet. Hans tid på første holdet skal nok komme.