4. marts - 2007Misimovic småskadet
Under træningen er Bochums i øjeblikkets bedste angriber ude med et trælår. Bochum har det slemt nok i forvejen og hvis man også skal undvære Misimovic så bliver det ekstra svært.
11. marts - 2007Bochum (13) - Aachen (18)Kamp: 25 i bundesligaen
Zaza er tilbage på målmandsposten i stedet for Vander. Inzaghi på toppen i stedet for Auer.
Pause: 0-1
Fuldtid:
2-1 (Misimovic 55, Sarki 75)
MOM: Maltritz 8-tal
Så lykkes det! Sarki kom ind og fik sat den velfortjente sejr på plads efter et hjørnespark. Unge Troetsel dummede sig allerede efter 5 minutter da han mistede bolden til Rösler som gik ned og scorede. Misimovic fortsætter hans gode stime og Zaza fik comeback med en vigtig sejr.
17. marts - 2007Nürnberg (13) - Bochum (12)Kamp: 26 i bundesligaen
Igen en vigtig kamp i midten af tabellen. Troetsel har haft en del dårlige kampe så Benschneider kommer ind i midterforsvaret sammen med Maltritz.
Pause: 0-1 (Vieri 12)
Fuldtid:
1-2 (Inzaghi 81)
MOM: Maltritz 8-tal
Så slog begge mine nyindkøb til. Vieri fik chancen fra starten og scorede og Inzaghi kom ind i anden halvleg og scorede, bedre kan det ikke blive. En helt fortjent sejr og nu er der vundet 2 kampe i træk.
22. marts - 2007Trojan på vej til fransk fodbold ?Lille fra den bedste franske liga har vist interrese for den 24 årige tjekke, Filip Trojan. En del skader har bragt ham ud af de fleste kampe i dette forår. En talsmand siger:
"Det er korrekt at vi ser på marked efter en venstre kant spiller, om det bliver Trojan er endnu uklaret"
31.marts - 2007Bochum (11) - Leverkusen (10)Kamp: 27 i bundesligaen
Denne gang starter Inzaghi inde, ellers ikke nogen ændringer.
Pause: 3-2 (Inzaghi 8 & 42 - Misimovic 22)
Fuldtid:
4-4 (Misimovic 76)
En fantastisk fed kamp for de 31.755 tilskuere der dukkede op på Ruhrstadion. Der var gang i målfesten som i kan se og Zaza tog endda et straffe fra Berbatov ligesom i sidste opgør. Kampen var meget lige og uafgjort var et fair resultat. Mit "nye" angrebspar i Inzaghi og Misimovic viste klassespil sammen og det ser ud til de forsætter sammen resten af foråret på toppen.
1.april - 2007Månedens spillerDet tyske forbund har kåret månedens spiller og månedens bedste mål. Misimovic kom ind på anden pladsen begge steder. Det var det ene mål mod Leverkusen der var nok for at komme nr 2.
Misimovic udtaler:
"Jeg er meget glad for min personlige succes i øjeblikket. Vi har været inde i en meget skidt periode med Bochum, dog har de seneste 3 kampe givet 7 point. Jeg håber bare på vi kan komme i top 10"
7.april - 2007Bochum (11) - Leverkusen (1)Kamp: 28 i bundesligaen
Så er det mod ligaens førerhold. Sidste gang endte den 2-2 på Allianz-Arena. Faktisk er de 2 seneste kampe mod mægtige Bayern endt uafgjort.
Pause: 2-2 (Zhekov 14 - Inzahgi 45)
Fuldtid:
2-3MOM: Demichelis 8-tal (Bayern)
Meget ærgeligt at Makaay skal scorer i kampens 88 minut på et dumt boldtab af Misimovic. Bevares, Bayern havde da fortjent at vinde men det er mere måden det sker på. Inzaghi fik scoret igen og unge Zhekov er ved at få hans gennembrud. Zdebel lagde op til begge mål. En godkendt kamp med et meget skuffende resultat!
10.april - 2007Dansk målmand på vej til Bochum ?Peter Skov Jensen forlader Bochum til sommer og da Vander ikke har spillet op til det han kan forventes det at han bliver solgt. Det ventes at Keser kommer op på første holdet. Det vil sige at Bochum har 2 målmænd til næste sæson, rygterne er gået igang omkring en ny keeper og han skulle også være dansk. Stephan Andersen fra Charlton er nævnt og Brøndby keeperen Casper Ankergren...
14.april - 2007Stuttgart (4) - Bochum (11)Kamp: 29 i bundesligaen
Ikke nogen ændringer i forhold til kampen mod Bayern. Jeg synes de spillede og kæmpede godt nok til at få genvalg.
Pause: 0-0
Fuldtid:
0-1 (Bechmann 88)
MOM: Diatta 9-tal
Fuldstændigt sindsygt at jeg kan vinde denne kamp. Hleb fik et rødt kort efter 57 minutter og Stuttgart havde hele 22 chancer og jeg havde kun 6. Alligevel var det indskiftet Bechmann der satte hoved på i de sidste minutter. Vieri var manden bag oplægget.
Forsvarret stod for engangs skyld godt og det var kun 3. gang i ligaen målet blev holdt rent.
16.april - 2007Karim Zaza, Diatta og Pieri kom på ugens hold efter en god kamp. Pieri siger:
"Jeg har haft lidt svært ved spillestilen her i tyskland og jeg er sikker på det kun kan blive bedre. Jeg er først lige begyndt at lære tysk, så jeg glæder mig til efter sommerferien hvor jeg burde være mere inde i det tyske"
17.april - 2007Igen er Trojan blevet utilfreds. Han er utilfreds med mig fordi jeg har tilbydt ham til andre klubber. Han vil nødig forlade klubben siger han.
Auer er også utilfreds fordi han ikke får så meget spilletid. Jeg vil meget gerne leje ham ud, men indtil videre er der ingen tilbud kommet.
18.april - 2007Lille har budt 25mill på
Trojan og jeg har valgt at acceptere. Trojan og hans agent er rejst til frankrig for at forhandle en kontrakt på plads.
Champions League semifinaler:
Barcelona - Inter 0-2
Bayern Munchen - Real Madrid 3-0
Ser ud til at dettes års Champions League finale bliver uden spansk deltagelse...
19.april - 2007TorsdagI dette års Uefa Cup har tyskland heldigvis en klub med i semifinalen. Det er Schalke 04 der skal redde den tyske ære.
Schalke - Ajax 2-0
Sporting - Newcastle 1-2

Trojan skifter til Lille for 25mill dkr
Pressemeddelse fra Bochum - Brian Lindahl:"Jeg er netop hjem hjem fra Schalke 04 og vil første ønske dem tillykke med sejren. Jeg fik et telefonopkald fra selveste Trojan. Han fortalte mig at de var blevet enige med Lille om et skifte per 1.Juli 2007.
Jeg vil gerne takke Trojan for hans tid i klubben og ønsker ham held og lykke i det franske"
Filip Trojan til Bochums hjemmeside:"Jeg vil takke alle klubbens fans for en fantastisk støtte. Jeg har været meget skadet de seneste par sæsoner og jeg håber i har været tilfredse med mit spil selvom der ikke har været så mange kampe. Jeg fik jo kun 5 kampe da klubben rykkede op i Bundesligaen, iår har jeg tilgengæld fået en hel del mere.
Jeg følte alligevel det var tid til at prøve noget nyt, jeg har været i tyskland de seneste 6 år og et skifte til Lille ser jeg som en mulighed for at prøve noget nyt fodboldmæssigt men også lærerigt rent personligt. Her til sidst ønsker jeg klubben, fans og sponsorer en rigtig god fremtid"
22.april - 2007 (Søndag)Bochum (11) - Frankfurt (17)Kamp: 30 i bundesligaen
Kravet er helt sikkert en sejr her. Vi møder en der er til nedrykning og hvis jeg vil beholde min 11 plads så skal jeg vinde.
Da Trojan alligevel skifter til Lille har jeg valgt at bruge Grote på venstre kanten.
Skader: Ingen
Karantæne: Hleb
Resultat: 1-084min: 1-0 (Edu)
MOM: Benschneider 8-tal
For anden gang i træk lukker vi målet rent og det er fuld fortjent at vi hiver sejren hjem i slutningen af kampen. Grote spillede en god kamp og kan sagens erstatte Frojan på venstre kanten. En velspillet kamp hvor Frankfurt kun fik en chance på mål.
MOM, Benschneider efter kampen:
"Det var en dejlig sejr. Nu har vi holdt nullet 2 gang i træk og det giver selvtidllid til truppen at vi kan gøre det. Vi har et godt hold og jeg tror vi kan nå rigtig langt de næste par år med Brian Lindahl som manager."
25.april - 2007 (Onsdag)Returkamp i Champions league:
Inter - Barcelona (2-0) - 0-3 | Barcelona videre
Real Madrid - Bayern Munchen (0-3) - 1-2 | Bayern Munchen videre
Det bliver altså en gentagelse af sidste års finale hvor Barcelona vandt.
26.april - 2007 (Torsdag)Desværre er Pieri blevet skadet under træning. En lårskade, han er ude i op til 2 uger.
Returopgør i Uefa Cupen:
Ajax - Schalke 04 (0-2) - 1-2 | Schalke 04 videre
Newcastle - Sporting (2-0) - 0-0 | Newcastle videre
29.april - 2007 (Søndag)Schalke 04 (2) - Bochum (11) Kamp: 31 i bundesligaen
En meget svær kamp hvor jeg ingen forventninger har. Pieri er jo skadet og jeg har ingen rigtig erstatning, så jeg smider Costa derned.
Sarki spiller central midt i dag i stedet for Zhekov som ellers har spillet fint.
Resultat: 1-053min: 1-0 (Anelka)
En helt fortjent 04 sejr. Jeg havde et par muligheder, men kom aldrig tæt på et uafgjort resultat. Karim Zaza stod en rigtig god kamp og Maltritz kan også være hans indsats bekendt.
Nu slutter denne update! Der mangler 3 kampe i bundesligaen!
I må meget gerne komme med kommentar ellers gider jeg ikke rigtig skrive videre på den...