Oktober måned starter ud med et voldsomt opgør hjemme mod rækkens nr 1, Ahlen.
Kampene i Oktober måned ser således ud:
2/10-2005: Bochum - Ahlen
16/10-2005: Offenbach - Bochum
23/10-2005: Bochum - Aue
26/10-2005: Rostock - Bochum
30/10-2005: Bochum - 1860 Munchen
Alle kampe er i ligaen og der venter et par svære kampe mod Ahlen, Rostock og 1860.
Skaderne lige pt: Van Hout (2-3 uger). Trojan (4-5 måneder) og Martin E. Jensen (1 til 2 uger)
Mine 2 angribere, Pettersson og Misimovic er ikke 100% i kondi endnu og med dagen inden topopgøret mod Ahlen så har jeg et problem der.
7.kampBundesligaen (2/10-2005)
Bochum(3) - Ahlen(1)Duijnhoven
Colding - Maltritz - Meichelbeck - Bönig
Bechmann - Wosz - Zdebel - Costa
Edu - Pettersson
Har ikke ændret sig meget, Pettersson starter inden for første gang selvom han ikke er 100%. Misimovic er med som joker og vil nok få de sidste 15-20 minutter. Jeg føler på nuværende tidspunkt at Peter Skov Jensen ikke er den bedste af de 2 rutinerede målmænd.
Resultat: 5-021min: Edu
(1-0)29min: Wosz
(2-0, pen)50min: Wosz
(3-0, pen)60min: Edu
(4-0)62min: Bechmann
(5-0)Efter kun 10 minut får Marko Tredup fra Ahlen direkte
rødt kort. Og med det røde kort har jeg selvfølgelig en klar fordel.
Jeg ved ikke om det var pga det røde kort at jeg gav Ahlen smæk, jeg spillede en fantastisk kamp hvor Pettersson var "oplægger" til Wosz to straffespark. Jürgen er en god angriber og meget stærk, begge gange kommer Jürgen forbi hans modstander og de bliver nød til at fælde ham.
Edu viste igen hans målfarlighed og lavede 2 kasser, endelig fik vi en dansker scoring da Bechmann lukkede kampen. Misimovic fik de sidste 16 minutter.
MOM: Edu (10)
Træningen efter skulle jeg selvfølgelig fortsætte mig uheld med skader. Min viceanføre, Wosz, blev under en spurtøvelse så meget skadet i hasesene at han må holde 2 til 4 ugers pause. Det ventes at enden Kavidkia eller Grote får chancen på den centrale midtbane i stedet for.
Udover Wosz blev også Edu og de 2 danskere, Colding og Bechmann udtaget til ugens hold.
Dennis Grote fik endnu en kamp på det tyske U19 landshold. Det blev til en 3-2 sejr over Tyrkiet hvor han spillede til et 8 tal. Det kunne være stort hvis Grote kunne være med i U21 EM, men jeg tror desværre at der er mange spillere foran ham.
Inden sæsonen nævnte jeg Misimovic som den helt store stjerne, men siden hans skade har han ikke rigtig vist hvad han kunne. Han fik lige de første 45minutter for bosnien i deres vigtige kval kamp til VM. De vandt 2-1, Misimovic scorede dog ikke.
Cedric De Troetsel spillede i midterforsvaret for Belgeien U19 da de slog skotland 1-0. Aborah scorede kampens eneste mål.
Endnu en offensiv spiller ude, det drejer sig nu om Irans offensive midtbanesspiller, Navidkia, der er ude med skade. En skadet skulder vil holde ham ude i 2-4 uger. Det er endnu et slag til min offensive del af holdet!
Bosnien, med Misimovic med fra start igen, fik 2-2 ude mod Serbien&Montenegro. Det betød samtidig at vi ikke skal se Misimovic under VM i tyskland. Spanien vandt gruppen og Belgien skal spille playoff.
Nu er det snart slut med de landskampe. Cedric De Troetsel spillede til et 8-tal da Belgien U19 slog Moldova med 4-0 og lagde op til et mål.
8.kampBundesligaen (16/10-2005)
Offenbach (10) - Bochum (2)Duijnhoven
China - Maltritz - Meichelbeck - Bönig
Bechmann - Gordon - Zdebel - Costa
Edu - Pettersson
Ville ellers have brugt Grote og Ucar, men da begge havde utrolig dårlig kondi så blev det dette hold. Colding og Wosz ud - China og Gordan ind. Gordon er normal mere en defensiv spiller, men i dag får han ansvar for det mere offensive. Misimovic er på bænken med 86% i kondi.
Resultat: 2-028min: Maltritz
(1-0, selvmål)65min: Vandair
(2-0)En mega dårlig kamp af holdet i dag. Savnet af Wosz og Van Hout er åbenbart for stort. Ingen af spillerne på banen viste viljen og det var måske også en smule dumt at sætte min anføre på bænken da viceanføren heller ikke var med. Jeg ligger dog stadigvæk i top 3 og dermed oprykning efter 8 kampe.
MOM: Ramovic (9,Offenbach, målmand)Lidt godt nyt efter en dårlig kamp. Van Hout er kommet sig over sin skade og kan snart være med igen.
9.kampBundesligaen (23/10-2005)
Bochum (4) - Aue (5)Peter Skov Jensen
Bechmann - Pettersson - Zdebel - Costa
Edu - Misimovic
Jeg prøver at sætte Pettersson ned som den offensive del af midtbane også får Misimovic startdebut i angrebet sammen med Edu.
Resultat: 3-213min: Bechmann
(1-0)19min: Nagorny
(1-1)47min: Pettersson
(2-1)71min: Nagorny
(2-2)77min: Edu
(3-2)En dansker, svensker og brasilianer blev målscorer for os da vi hjemme vandt med 3-2 i en meget hård kamp mod Aue. De startede kampen i en 3-4-3 og det var ikke noget spillerne var specielt tilfreds med. De var farlige i deres kontra angreb.
Min defensive midtbane spiller, Zdebel lagde op til 2 kasser og Edu lagde flot op til Pettersson. Jeg synes ikke rigtig det fungere med Pettersson på den centrale offensive plads, så jeg byttede ham og Misimiv i pausen og bang! 2 minutter på toppen i anden halvleg var nok for svenskeren som scorede hans først mål i Bochum trøjen.
I anden halvleg valgte jeg også at give debut til min 20 årige kantspiller fra Tyrkiet. I slutningen af kampen måtte en Aue spiller forlade kampen pga hans
andet gule kort.MOM: Edu (8)Chelidze90, du skal ikke komme og sige at Edu ikke kan afgøre en fodboldskamp
Jürgen Pettersson om hans første mål: "Edu finder mig, med en rigtig flot aflevering, bagerst i feltet og jeg kan med lethed heade den ind bag målmanden. Det var dejligt at få scoret efter en irreterende skade jeg har haft. En sejr i dag kan bringe lidt ro i truppen og det har vi brug for lige iøjeblikket"
10.kampBundesligaen (26/10-2005)
Rostock (3) - Bochum (2)Peter Skov Jensen
Bechmann - Misimovic - Zdebel - Costa
Edu - Pettersson
Van Hout er tilbage, på bænken. Pettersson får chancen på top efter hans scoring mod Aue. Misimovic går så ned på midtbanen. Grote og Ucar er 2 unge spillere på bænken.
Resultat: 1-1 18min: Arvidsson
(1-0)50min: Pettersson
(1-1)Et skuffende resultat. Sad på kampen gennem alle 90 minutter. Bönig laver en fejl ved deres mål efter 18 minutter, derefter er det op af bakke. Heldigvis får Pettersson scoret for anden kamp i træk og sikre mig det ene point. Chancerne var der nok af, den ville bare ikke ind. Altid noget at Rostock ikke fik de 3 point. Både Van Hout, Ucar og Grote kom ind i anden halvleg.
MOM: Meichelbeck (8)
Lidt ligegyldig info, men kan sige så meget at St Pauli og Düsseldorf har fyret deres trænere.
Der er utrolig mange kampe lige efter hinanden i denne tid. Så der er for det meste kun update af kampene i denne update.
11.kampBundesligaen (29/10-2005)
Bochum (2) - 1860 Munchen (5)Peter Skov Jensen
Bechmann - Misimovic - Zdebel - Costa
Edu - Pettersson
Wosz er tilbage på træningsbanen, men et stykke fra formen. Jeg prøver med samme hold. Jeg håber lidt at Pettersson kan scorer for 3.kamp i træk.
Resultat: 3-040min: Zdebel
(1-0)85min: Edu
(2-0)90min: Zdebel
(3-0)Efter bare 4 minutter bliver Pettersson skade og håbet om 3 mål i 3 kampe i træk forsvandt. Van Hout kommer ind på target player pladsen. Det blev en meget underlig kamp.
Som skrevet før blev Pettersson jo skadet, kampen er meget lige indtil jeg får scoret til 1-0 af min polske midtbane styrmand. 1860 har ikke voldsomt mange chancer, så jeg er sådan set aldrig nervæs for sejren.
I det 72min bliver Van Hout så halvskadet og jeg skifter ham ud. Ucar kommer samtidig ind for Bechmann. Med kun 12 minutter på banen må Ucar så udgå pga en skade og derefter går holdet amok. Med 10 mand, Edu alene på toppen får jeg både scoret til 2-0 og 3-0. I løbet af kampen kunne jeg sagens have scoret til 2-0, men jeg skulle netop lukke kampen med 10 mand og 5minutter tilbage.
MOM: Zdebel (9)
Skades update efter kampen:Jürgen Pettersson ude i 1 til 2 måneder (Forstuvet ankel)
Suri Ucar ude i 1 til 2 uger (Forstuvet håndled)
Navidkia ude i en lille uge (Skulder)
Phillip Trojan ude i 3--4 måneder (Skadet korsbånd)
Alle offensive spillere, men rart at både Van Hout og Misimovic er klar.
Jeg fik også lige rost Costa på venstre kanten for hans seneste kampe, han har spillet rigtig godt og har en stor andel i min succes.
Sjovt nok blev Costa dagen efter kåret til månedens spiller i Oktober
Status for Oktober måned:Selvom jeg vandt mod Ahlen så ligger de forsat 5 point foran. Så det bliver spændende hvem der kan hente de 3 oprykningspladser.
I DFB-Pokalen er jeg i 3. runde hvor Bayern venter i næste måned.
Resultater:2/10-2005: Bochum - Ahlen 5-0
16/10-2005: Offenbach - Bochum 2-0
23/10-2005: Bochum - Aue 3-2
26/10-2005: Rostock - Bochum 1-1
30/10-2005: Bochum - 1860 Munchen 3-0
Træning:
+ (plus)
Misimovic (boldkontrol)
Martin E. Jensen (forsvarsspil)- (minus)
Wosz (styrke)
De Troetsel (afslutninger)Økonomi:Igen et
underskud, det blev på
8,64mill så jeg har fået lidt flere tilskuere indtægter denne gang. Og der blev også solgt lidt mere i Bochum Shoppen, det kan være at PetterssonŽs nr 23 har solgt lidt efter hans succes med 2 mål. Så længe mit underskud bare bliver mindre så er jeg tilfreds.
Det var alt for denne update, i næste update der skal jeg jo møde mægtige Bayern Munchen!
Jeg synes lige i skal se min kommende højre kant, det unge talent Ucar:
Bechmann og Ucar er fremtiden i Bochum...