home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  1 Bruger, 500 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Meet the Spartans
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Meet the Spartans  (Læst 11936 gange)
Gungner
Gæst
 
Meet the Spartans
« : 16 Mar 2009, 16:47 »



Blyth Spartans A.F.C. er en fodbold klub baseret i byen Blyth, Northumberland, England, som pt. spiller i Blue Square North. Klubben blev dannet i September 1899 og kom med i Northumberland League i 1901. I 1907, kom de med i Northern Alliance, hvor de vandt ligaen i 1908-09 og i 1912-13 sæsonerne. Success i 1912–13 resulterede i at klubben rykkede op i North Eastern League, en semi-professional liga. Dér vandt de ligaen i 1936–37.
I 1958, da North Eastern League blev nedlagt, kom Spartans med i den gamle Midland League.
I 1964 kom klubben med i Northern League, og blev en amatør klub. De blev pludselig meget successfulde ved at vinde 10 liga titler i 29 sæsoner. I 1993-94 sæsonen, besluttede klubben sig for at blive professionel igen, og kom med i  Northern Premier League.

Klubben vandt Northern Premier League i 2005-06 sæsonen, og rykkede op i Conference North. Blyth Spartans sluttede som nummer 7, og gik lige nødagtigt glip af en playoff plads på sidste spilledag.

Klubben har fået et ry som pokal-dræber ,da man har sendt mange store hold ud i FA Cuppen gennem tiderne bl.a. i 1977/78 sæsonen hvor man slog bl.a. Chesterfield og Stoke inden man fik 1-1 mod Wrexham. Man tabte dog returen med 2-1. I 2008 slog man League 2's tophold Shrewsbury Town og i anden runde slog man Bournemouth ud med 1-0 efter først at have spillet 0-0. I 3 runde måtte man forlade FA Cuppen efter et 1-0 nederlag hjemme til Blackburn Rovers.

Klubbens stadion hedder Croft Park og har plads til 4550 tilskuere (563 siddende).
Stadion blev indviet i 1909, mod Newcastle hvor man tabte 2-4.

Så lad os alle følge Blyth's march op igennem divisionerne... eller forsøget på det i hvert fald.
Jeg spiller ikke efter LLM reglerne, hvilket vil sige jeg gerne må signe spillere jeg selv har fundet osv.
Jeg er ca 4 sæsoner henne, så opdateringerne indtil da bliver nok en halv sæson af gangen eller noget lignende.
Håber i vil følge bloggen.
« Seneste Redigering: 18 Mar 2009, 17:59 af Gungner » Logged

Erhardt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Meet the Spartans
« Svar #1: 16 Mar 2009, 21:15 »

Lyder spændende Smiley
Logged

En gang FM - altid FM Smiley

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Meet the Spartans
« Svar #2: 16 Mar 2009, 21:42 »

Jeg skal nok følge med. Særligt hvis du lægger lidt tid ind mellem dine updates, så os gamle kan nå at læse dem  Wink
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Meet the Spartans
« Svar #3: 16 Mar 2009, 21:43 »



PRE-SEASON


Først skulle truppen kigges kigges igennem, og min assistent informerede mig hurtigt om at forsvaret og målmands posten skulle forstærkes med det samme. Der blev ledt med lys og lygte, og et par spillere blev fundet.
Ind kom blandt andet den danske keeper Andreas Kostecki, som min assistent anbefalede mig at jeg skulle gøre alt for at få fat i. Ind på den defensive midtbane kom også Robbie Weir på en lejeaftale fra Sunderland. Han skal selvfølgelig spille fast. Ind kom også forsvars-spillerne Mark Kenway og Danny Smith samt den defensive midtbane spiller Ross Venables. Den samlede transferoversigt kan ses her.
Venskabs-kampe skulle der også spilles, og de forløb sådan her:

Blyth - Northwich 3-1
Blyth: Reay ’18, Dale ’22, Banks ‘83
Northwich: Bailey ‘51

Blyth - Cliftonville 1-0
Blyth: Boyle ‘58

Blyth - TNS 1-2
Blyth: Walton ‘81
TNS: Knight ’18, Williams ‘53

Blyth - Nuneaton (H) 3-2
Blyth: Dale ’37, Venables ’59, Walton ‘79
Nuneaton: Blackwood ’28, Smelt ‘74

Nantwich - Blyth 0-4
Blyth: Williams ‘7, Reay ’28, Hindmarsh ’50 og ‘53

Blyth - Walsall 2-3
Blyth: Dale ’63, Webster ‘71
Walsall: Zaaboub ’33 og ’41, Deeney ‘90

Første ligakamp er ude mod opryknings-favoritterne Gainesborough.
Hvor vi er tippet til en 18. plads ud af 22 hold, er Gainsborough tippet til en 2. plads.
Blyth drengene skal være helt oppe på mærkerne i den kamp!


Dette var en hurtig gennemgang af pre-season.
Næste update vil omhandle de første fire måneder af sæsonen og være noget mere detaljeret og grafisk.
« Seneste Redigering: 18 Mar 2009, 18:00 af Gungner » Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Meet the Spartans
« Svar #4: 16 Mar 2009, 21:43 »

Jeg skal nok følge med. Særligt hvis du lægger lidt tid ind mellem dine updates, så os gamle kan nå at læse dem  Wink

Det er så iorden  Wink
Regner med en eller to updates om ugen her i starten.
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Meet the Spartans
« Svar #5: 16 Mar 2009, 21:47 »

Det er så iorden  Wink
Regner med en eller to updates om ugen her i starten.

Fint tempo IMO.

Min erfaring siger at når det drejer sig om FM-blogs, er det en god idé at sørge for læserne altid er sultne, frem for mætte  Opstemt
« Seneste Redigering: 16 Mar 2009, 22:12 af Dusty78DK » Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Meet the Spartans
« Svar #6: 17 Mar 2009, 22:17 »




AUGUST OG SEPTEMBER 2008


AUGUST: En blandet landhandel

Gainsborough - Blyth Spartans 0-1
Det starter rigtig godt, da vi slår opryknings-favoritterne i deres egen hule.
Vi må dog helt hen til 4 minutter før tid før Shaun Reay kan sætte panden på bolden og sikre os sejren i sæson åbningen. Selve kampen gik frem og tilbage, dog havde Gainesborough de største chancer og burde faktisk have vundet kampen. Men fodbold er ikke altid fair, og det måtte de føle idag. Alt i alt er jeg bare glad for vi slipper heldigt fra premieren og med de tre point.

King's Lynn - Blyth Spartans 2-1
Lige så glad jeg var efter premieren, lige så sluk-øret er jeg her.
For denne gang er det faktisk os der burde stå som sejr herrer. Jack Defty bringer King's Lynn i front efter 29 minuttter, og den føring bliver fordoblet da vores anfører Gareth Williams header bolden ind bag hans egen keeper.
Derefter sætter vi alt frem og det giver pote efter 84 minutter da Chris McCabe kan sætte indersiden på et rigtig flot opspil. Desværre rækkede det ikke til mere, og vi taber altså.

Blyth Spartans - Workington 2-1
Workington chokstarter ved at bringe sig i front efter 8 minutter ved Andrew Fowler.
Efter denne chokstart vågner spillerne så småt op, og efter godt en halv time, smadrer vores leje-svend fra Sunderland Robbie Weir bolden op i hjørnet fra 26 meter, og udligner. Det holdt til pausen, hvor jeg måtte fortælle mine drenge at denne kamp altså godt kunne vindes! Og efter en times spil kommer vi så foran da Robert Dale når højest efter et hjørnespark og pander bolden ind. Desværre får vi vores unge fløj Jed Dalton skadet.

Blyth Spartans - Hucknall Town 3-0
Hjemme på Croft Park får vi igen tre point, og igen er det Robbie Weir der sætter os igang, da han placerer et skud ved stolpen efter 7 minutter. Shaun Reay scorer to gange og vi går til pausen med 3-0. Det holder også kampen ud, og det her er klart den nemmeste kamp jeg har indtil videre har prøvet. Hucknall viser ingen modstand, og jeg er faktisk skuffet over vi ikke vinder med mere! Men som en klog man engang sagde: "Sådan er fodbold".

AFC Telford - Blyth Spartans 1-0
Suk... Ikke nok med vi taber til et bundhold, men de scorer også kampens eneste mål på et straffespark. Danny Carey-Bertram er manden der scorer, lige før pausen og derfra er det op ad bakke. Vi formår ikke at komme igen og det udvikler sig frustrationer både før og efter kampen. Ross Venables mister besindelsen og sparker Bertram, hvilket korrekt giver ham rødt kort, og vi er nede på 10 mand. Efter kampen får jeg en advarsel da jeg offentligt kritiserer dommeren. Det er selvfølgelig for dumt, men alt kan ske i kampens hede.
Denne kamp slutter også en blandet August måned.




SEPTEMBER: March of the Spartans

Vauxhall Motors - Blyth Spartans 0-3
Vi får en god start i Conference League Cuppen, da vi sender Vauxhall ud.
Ross Venables scorer sit første mål i Blyth trøjen, da han scorer efter 38 minutter. Dale fordobler føringen efter 73 minutter, og Reay fuldender festen med sit mål efter 77 minutter til 3-0. En relativ let kamp hvor vi fik godt med spil.
Ikke så meget at sige ellers om denne kamp.

Blyth Spartans - Redditch 2-0
Vi forsætter vores gode September Streak og slår Redditch. Efter en målløs første halvleg bringer Robert Dale os foran efter 51 minutter, og det bliver fordoblet efter 77 minutter da Robert Weir scorer til 2-0.
Kampen vil ikke blive husket for det helt store, men det er også okay.
Vi vinder, og det er sådan det skal gøres.

Hinckley - Blyth Spartans 1-1
Efter en god stime må vi tage til takke med en uafgjort.
Igen er det vores lejesvend Robbie Weir der må tage teten og bringer os i front efter 16 minutters fodbold.
Denne føring bliver dog hurtigt udlignet da Craig McIlwain scorer efter 21 minutter.
Begge hold kaster alt frem i slutfasen og begge hold er meget tæt på scoringer!
Vi rammer overliggeren og Hinckley rammer stolpen. En rigtig kamp, hvor vi altså må nøjes med et point.

Blyth Spartans - Solihull Moors 2-0
En lidt underlig kamp. Efter 10 action pakkede minutter fører vi 2-0, og derefter bliver det kedeligt. Solihull kan ikke rigtigt, og vi gider ikke rigtigt... Robert Dale header os i front efter små 3 minutter, og anfører Gareth Williams scorer til 2-0 efter 10 minutter. Vores danske keeper Andreas Kostecki bliver man of the match. Sådan.
Men vi får da tre point hvilket er meget vigtigt.

Blyth Spartans - Ramsgate 5-0
I FA Cuppens 2. Kvalifikations runde tager vi imod non-liga holdet Ramsgate , der bliver nedsablet 5-0.
Robert Dale laver et flot hattrick, mens Chris McCabe og Andy Wright står for de sidste to scoringer.
Vi er videre, men det var sandelig også forventet. Alt andet havde været dybt katastrofalt.
Denne kamp runder også September af, og vi kan kalde os ubesejret i September. Dejligt!


Blyth fact of the day:
Citat
Vidste du at: Blyth har kun 35.818 indbyggere?
Logged

Corvette
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Meet the Spartans
« Svar #7: 18 Mar 2009, 17:01 »

nice blog
Logged

Caspper
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Meet the Spartans
« Svar #8: 18 Mar 2009, 17:10 »

Konge titel.
Dog synes jeg at den skrifttype du brugte i dine 2 første indlæg er irriterende at se på.. Smiley
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Meet the Spartans
« Svar #9: 18 Mar 2009, 17:56 »

Konge titel.
Dog synes jeg at den skrifttype du brugte i dine 2 første indlæg er irriterende at se på.. Smiley

Synes jeg faktisk også, hehe.... Derfor ændrede jeg den
Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Meet the Spartans
« Svar #10: 19 Mar 2009, 23:19 »

Fin start for dig Gungner.. Dejligt at se dig med en blog.. KIU m8 og glæder mig til at høre mere fra The Spartans Wink
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

Gungner
Gæst
 
Sv: Meet the Spartans
« Svar #11: 20 Mar 2009, 01:19 »



OKTOBER 2008


OKTOBER: For whom the bell tolls

Tamworth - Blyth Spartans 1-0
Der findes et gammelt engelsk udtryk der hedder "Never ask for whom the bell tolls. It might toll for you." Eller på dansk, "spørg aldrig for hvem klokken ringer, den ringer måske for dig". Dette passer meget godt for Oktober måned, da jeg var sikker på vi fik en masse nemme sejre, men men men... Tamworth var ikke enig, og vi taber fortjent med en enkelt pind efter et forsvars kiks hvor Richard Pell misser et hovestød og giver Tamworth frit løb mod mål.

Barrow – Blyth Spartans 4-3 (Conference League Cup)
Nederlag nummer to i streg betyder exit fra Conference League Cuppen.
Jeg ville selvfølgelig gerne have været videre, men én cup mindre betyder samtidig vi kan fokusere mere på overlevelsen i rækken. Man siger at gode fodbold kampe er ligesom teater, og denne kamp var bestemt deroppe. Vi går til pausen bagud med 3-0, og mine spillere er ofre for en ordentlig skideballe. I løbet af 20 minutter scorer vi 3 gange og når op på 3-3. Desværre scorer de 3 minutter før tid og vi er ude.

Blyth Spartans – Thamesmead 2-1 (FA Cup kval. 3 runde)
En meget smal sejr over non-liga holdet Thamesmead sender os videre til 1 runde.
Jeg kan ikke sige jeg er imponeret over spillet, og det får spillerne at vide. Meget skal ske her hvis vi skal gøre os forhåbninger om at slutte i midten af rækken.

Blyth Spartans – Alfreton 0-0
Vi er stadig uden sejr i liga-sammenhæng i oktober da vi spiller 0-0 mod Alfreton. Det er faktisk et okay resultat da begge hold ikke er tæt på noget som helst. Vi har kun 3 skud inden for rammen, mens Alfreton kan præstere at have hele 5 skud inden for rammen. En meget kedelig kamp..

Blyth Spartans – Droylsden 4-0
Vi slår rækkens nummer 1 noget så eftertrykkeligt. Storfavoritterne fra Droylsden kommer hurtigt bagud pga en Robert Dale scoring efter 3 minutter. Det fordobler lejesvenden Robbie Weir, mens anfører Gareth Williams bringer os på 3-0 lige inden pausen. Frustrationen står malet i Droylsdens spillernes hoveder, hvilket resulterer i at de begår straffespark efter 67 minutter som Robert Dale konverterer til 4-0 scoringen. Sikke en præstation af gutterne, og et kæmpe selvtillids boost.

Burscough – Blyth Spartans 3-2
Typisk... Efter en storsejr over favoritterne, taber vi til nedryknings kandidaterne. Jeg er skuffet, og det får spillerne at vide. Det starter ellers planmæssigt da vi kommer i front ved Shaun Reay, men Burscough udligner til 1-1 hvilket også holder til halvleg. Anden halvleg byder på to Burscough scoringer og en 3-1 føring, inden vi reducerer til 3-2 ved Alex Wright. Det her er meget meget skidt, og jeg begynder så småt at miste troen på mirakler.

Thurrock – Blyth Spartans 2-1 (FA Cup kval. 4 runde)
Exit fra pokalturneringen nummer to er et fact. Jeg er faktisk rigtig skuffet, da jeg troede vi havde en chance.
Men sådan skulle det ikke gå, og Thurrock avancerer på bekostning af os. Set over hele kampen er de vel også det bedste hold, men derfor kan det jo stadig gøre ondt når ens spillere svigter. Nu har vi altså ingen undskyldninger for ikke at fokusere på ligaen og en midter placering!


Blyth Spartans – Vauxhall Motors 3-1
Yes sir, sejr igen. Vi rykker op på en 6 plads efter sejren over Vauxhall. Det er sådan jeg vil have det. Kort og kontant, ingen slinger i valsen og flere mål end modstanderen! Vi går til pause med en 2-1 føring takket være scoringer fra Robert Dale og Jed Dalton. Efter pausen er det igen Dale der scorer, denne gang til 3-0, inden Vauxhall reducerer til 3-1. Sejren er selvfølgelig en lille boost i selvtillid, men vi skal blive mere konsistente hvis vi skal slutte øverst.
Dette konkluderer en trist oktober måned.


Blyth fact of the day:
Citat
Vidste du at: Blyth var et af stederne filmen "Get Carter" fra 1971 med Michael Caine blev filmet?
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Meet the Spartans
« Svar #12: 22 Mar 2009, 20:45 »



NOVEMBER OG DECEMBER 2008


NOVEMBER: The long road home

Stafford Rangers – Blyth Spartans 1-0
Et nederlag her er vel okay, set over hele kampen. Dermed ikke sagt at jeg er tilfreds, da jeg mener vi burde have vundet den, men vi er slet ikke med i kampen og det udnytter Stafford. Vi ryger længere og længere ned i tabellen med de her dumme nederlag, og det må stoppe. De scorer allerede efter 7 minutters spil, og formår ikke at udnytte deres massive overtag. Heldigt for os...

Blyth Spartans – Farsley 1-0
Sweet taste of victory... Vi kommer rigtig godt fra start da Robert Dale pander et indlæg i kassen efter godt 12 minutters spil. Efter det rammer vi stolpen to gange og overliggeren en enkelt gang. Farsley er heldige med at komme herfra med kun 1-0. Vi burde have vundet større, men jeg er tilfreds med de tre point.

Blyth Spartans – Chasetown 1-1 (FA Trophy 3 kval runde)
1-1 mod et non-liga hold er bare ikke iorden, og det får spillerne at vide! Vi kommer oven i købet bagud efter 62 minutter, men undgår dog den totale ydmygelse da Robbie Weir scorer efter 81 minutter. Det uafgjorte resultat betyder at vi nu skal ud i en omkamp på udebane for at forsøge at gå videre.

Chasetown – Blyth Spartans 0-2 (FA Trophy 3 kval runde replay)
Vi kommer videre med en 2-0 sejr, men igen er jeg langt fra imponeret.
Et non-liga hold skal bare slåes større, men jeg må tage hvad jeg kan få.
Men spillet skal forbedres. Eneste positive ting er at Robert Dale har gang i mål-scoringen, denne gang med to kasser.

Harrogate – Blyth Spartans 1-1
Vi får et point idag mod favoritterne fra Harrogate. Set over hele kampen kan jeg ikke klage, da de er en tand bedre end os idag. Igen kommer vi bagud (det er vist ved at være en dårlig vane), ved Danny Holland efter 11 minutter, men Shaun Reay udligner deres føring efter 84 minutter og sikrer os et vitalt point.




DECEMBER: A December to remember

Blyth Spartans – Fleetwood 2-0
Vi ligger godt ud i December ved at besejre Fleetwood der ligger over os i tabellen.
Et mål af Reay og et af Richard Pell sikrer os en sejr på 2-0, og vi rykker dermed op på en 7.plads.
Det er stadig meget højere end medierne forventer, men jeg mener faktisk vi har truppen til en play-off plads.
Men vi viser det spil idag, jeg vil have. Så ingen klager herfra.

Hyde – Blyth Spartans 2-1
Suk... Hvis der er et hold der er inkonsistent, så er det da os! Vi taber til et meget dårligere Hyde hold, der bringer sig på 1-0 efter allerede 39 sekunder, og på 2-0 efter 14 minutter. Allerede der er jeg bange for at det bliver en ordentlig afklapsning. Vi får dog reduceret lige inden pausen ved Jed Dalton der sender et frispark i kassen. Anden halvleg presser vi på, men vi får ikke noget med hjem fra Hyde.



North Ferriby – Blyth Spartans 1-0 (FA Trophy 1.runde)
Igen trækker vi et non-liga hold, og igen taber vi... Jeg er så rasende efter kampen og det får spillerne også at vide.
Det her må altså bare ikke ske, men det gør det. Vi er dermed ude af den sidste pokal-turnering og kan nu fokusere 100 procent på ligaen og målet for en play-off plads.

Blyth Spartans – Southport 1-1
Southport gik uimponeret til opgaven idag og kommer foran efter 67 minutter på en friløber, da Simon Dodd ligger en meget svag tilbage lægning til keeper Kostecki. Samme Dodd gør dog skaden god igen, da han udligner til 1-1 efter at han kommer højest på et hjørnespark og pander bolden ind. Til sidst i kampen har begge hold kæmpe chancer for at afgøre kampen. Southport misser bl.a. et totalt åbent mål, mens vi rammer indersiden af stolpen. Så set over hele kampen kan jeg ikke være utilfreds med det ene point.

Gateshead – Blyth Spartans 4-0
Vi er på besøg hos rækkens suveræne nummer ét, og vi bliver slået noget så eftertrykkeligt.
Ved pausen er vi bagud 3-0 og min peptalk i pausen virker ikke, for Gateshead scorer til 4-0 lige da bolden er givet op.
Vi får chancen for at reducere, men Gateshead's keeper redder et svagt straffespark fra Robert Dale.
Gateshead har herefter hele 15 point ned til nummer to, mens vi ligger 4 point fra den play-off givende 5.plads.


Blyth fact of the day:
Citat
Vidste du at Blyth ligger 21 kilometer fra Newcastle, og er dermed deres største rivaler geografisk set?
Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Meet the Spartans
« Svar #13: 22 Mar 2009, 22:07 »

Fin update Gungner.. dog virkelig ærgerligt med nederlagene til hhv. Gateshead og North Ferriby.. Skuffet .. men godt at du nu kan fokusere på ligaen 100 % .. KIU m8.. GO SPARTANS Wink
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Meet the Spartans
« Svar #14: 22 Mar 2009, 22:31 »

Der er noget med den her blog. Det er retro og skide charmerende. Rigtig fedt!  Thumbs Up

Det eneste jeg savner er et link til en ligastilling. Bare hver tredje måned eller deromkring  Wink
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010