home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 314 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  #25 *2.Sæson - opstart* - Vejen mod Stjernerne
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: #25 *2.Sæson - opstart* - Vejen mod Stjernerne  (Læst 13816 gange)
TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #8 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #15: 11 Mar 2009, 19:36 »

#8



* Denne update bliver en kort en af slagsen og har kun et element, nemlig Danmark Rundt…





1. November 2008




I denne udgave af Danmark Rundt, skal vi have et kig på, hvordan de danske hold har klaret sig i Europa indtil videre. Vi skal også en tur rundt om Superligaen, samt se på de tilbageværende hold i pokalturneringen.

Vi starter ude i Europa, hvor vi har haft seks danske hold i aktion: AaB, Brøndby, FCN, FCM, OB og os selv. Jeg vil udelukkende fokusere på de andre fem hold her, da i formentligt allerede ved, at jeg tabte samlet med 3-5 til Milan i Uefa cuppens første runde.

*** AaB ***


AaB trådte ind i anden runde af kvalifikationen til Champions League, hvor de sender Moldaviske Sheriff ud med samlet 6-1.

Herefter trak man Juventus og drømmen om Champions League gruppespil, så ud til at være langt væk. Det blev også kun ved drømmen, da Juventus sikkert besejre AaB samlet med 6-0.

De får så chancen for at spille sig i Uefa Cuppens gruppespil, dette kræver bare en sejr over Dynamo Kiev i første runde af Uefa cuppen. Det lykkedes desværre ikke, da man får en snitter på 1-6 og dermed er man færdige i Europa for i år.


*** Brøndby IF ***


Engang var de Danmarks flagskib internationalt, men de sidste år har man ikke præsteret godt i de europæiske turneringer.

I første kvalifikationsrunde var modstanderen Olimpik Baku fra Aserbadjsjan og de gule spiller sig sikkert videre med 6-0.

I anden kvalifikationsrunde hed modstanderen M. Netanya fra Israel, som heller ikke kunne stoppe Brøndby, der vinder med 3-1 samlet.

Modstanderen i første runde af Uefa Cuppen kom fra Frankrig, Paris Saint-Germain, der sender Brøndby ud med en samlet 3-1 sejr.


*** FC Nordsjælland ***


Nordsjællændernes første kvalifikationsrunde kamp blev spillet imod Shakter Karagandy fra Kasakhstan. FC Nordsjælland formår at gå videre på reglen om udebanemål efter 3-3.

Hernæst ventede norske Rosenborg, der blev endestationen, da man taber med 2-1.


*** FC Midtjylland ***


Ulvene fra Herning lammetæver Sant Juliá fra Andorra med 12-1 over de to kampe i første kvalifikationsrunde .

I anden runde af kvalifikationen er det bulgarske Loko (Sofia), der sendes ud med samlet 4-1

Man er så uheldige med lodtrækningen, som de andre danske hold, da man får Racing fra Spanien, der hiver en snæver 2-1 hjem og sender midtjyderne samme vej, som de andre danske hold.


*** OB ***


Fyns fineste spiller sig først i tredje runde af Euro Vase Cuppen med en samlet 5-1 sejr over georgiske Lokomotivi Tbilisi, hvorefter de i tredje runde sender spanske Deportivo ud. Dette sker også med en samlet 5-1 sejr og det sender fynboerne i anden kvalifikations runde til Uefa Cuppen.

Skal de videre derfra, så skal der vindes over Kalmar FF fra Sverige, hvilket de også gør med 4-3.

I første runde af Uefa Cuppen hedder modstanderen Feyenoord og kommer fra Holland. Det bliver meget lige og ender 4-4, hvor hollænderne har mest at juble over, da de vinder efter straffespark.


Svære lodtrækninger til de danske hold gør desværre, at vi ikke har nogle hold med i gruppespillet til trods for gode præstationer.




I Superligaen har vi lagt fra land med 11 sejre i 11 kampe og fører klart ned til nummer 2, der er 10 point efter.



Spillerstats





I pokalturneringen ser kvartfinalerne således ud:








*** NÆSTE UPDATE ***

- Kampprogrammet
-Omklædningsrummet
- Det varme sæde

*** NÆSTE UPDATE ***
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #8 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #16: 11 Mar 2009, 19:44 »

Rigtig god update! du klarer dig jo fantastisk i ligaen, ærgerligt med alle de danske holds hurtige exit af Europa. ! KIU
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #8 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #17: 12 Mar 2009, 07:38 »

Takker mange gange for kommentaren Smiley

Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #9 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #18: 12 Mar 2009, 19:47 »

#9



* Så skete det desværre, at vores fine sejrsrække i Superligaen blev brudt. Se mere om det i Kampprogrammet og hvad det har gjort ved spillerne i Omklædningsrummet…





1. November - 15. November 2008




Efter en tredjedel af sæsonens kampe ligger vi godt i toppen, med alle vores ligakampe vundet.
Desværre, blev November enden for den fantastiske stime, da vi satte point til mod Den Gule Fare i Horsens.


2. November. Ude vs. AC Horsens


Til trods for overvægt i både spil og chancer, bliver dette endestationen for vores fantastiske sejrsstime, da et stærkt kæmpende Horsens hold bringer sig i front i første halvleg og skærmer godt af bagude.
Vi presser på for udligningen og det giver bonus, da Aílton scorer med 24 minutter igen. Som sagt, så hader jeg at tabe og presser mine spillere yderligere frem for at hente sejren. Det giver Horsens nogle gode muligheder i den anden ende men, hverken de eller os formår at score mere i dette opgør.



Målscorere:

1-0 Gilberto ‘38
1-1 Aílton ‘66

Advarsler: U. Laursen
Udvisninger: -
Skader: -
Kampens spiller: Gilberto
Tilskuere: 2797



9. November. Hjemme vs. Randers FC


Efter det noget uforventede point tab, skulle vi rejse os mod et meget formsvagt Randers mandskab, der virkelig havde behov for point, da deres placering er af al kritik.
Vi får en god start på kampen med en hurtig scoring af Nordstrand, men glæden er kun ganske kort, da Tobias Grahn får udlignet. Sidst i første halvleg får vi tilkendt et straffespark, som Nordstrand eksekverer sikkert.
Kort inde i anden halvleg får Nordstrand endnu en chance fra 11 meterpletten, men denne gang redder Ousager. Vi presser dog stadig på, da det er vores spillestil og det sikrer Nordstrand sit hattrick, da han afgør kampen med sit mål til 3-1, hvilket bliver kampens resultat.



Målscorere:

1-0 Nordstrand ‘4
1-1 Grahn ‘12
2-1 Nordstrand ‘41
3-1 Nordstrand ‘63

Advarsler: Randers FC (3)
Udvisninger: -
Skader: -
Kampens spiller: M. Nordstrand
Tilskuere: 16255



12. November. Hjemme vs. Randers FC (Pokal)


Bare tre dage senere bød vi endnu engang Randers FC op til dans i Parken. Denne gang gjaldt det dog kvartfinalen i Pokalturneringen, en kamp vi skulle vinde.

Randers har læst vores spil bedre denne gang og spiller denne gang defensivt imod os. Vi har svært ved at spille os igennem og bliver nødt til at skyde udefra for at teste Ousager i målet. Første halvleg ender dog uden mål, som jyderne er tilfredse med.
Anden halvleg er akkurat ligesom den første, med undtagelse af, at T. Kristensen banker en bold i kassen ude fra 30 meter og på den vis sender os i semifinalen.



Målscorere:

1-0 Kristensen ‘55

Advarsler: Randers FC (2)
Udvisninger: -
Skader: E. Eboué
Kampens spiller: T. Kristensen
Tilskuere: 10121





Dejligt at være et skridt nærmere Pokalfinalen, hvor FC Midtjylland bliver modstanderen i semifinalekampene.



Kommende kampe

16. November. Ude vs. OB (Superliga)
23. November. Hjemme vs. AaB (Superliga)
30. November. Ude vs. FC Midtjylland (Superliga)







På et eller andet tidspunkt skulle dagen jo angiveligt komme, hvor vi enten ville tabe eller sætte point til i Superligaen. Til trods for, at netop dette skete imod Horsens, så er moralen stadig super god i omklædningsrummet, da vi har været heldige med de andre resultater i ligaen, så vi har udbygget vores føring endnu mere.

Eboué er eneste mand udover Grønkjær, der ikke kan spille grundet den skade han fik i den seneste kamp mod Randers. Skaden holder ham dog heldigvis kun ude i en uges tid.






De sidste 14 dage har været gode for os endnu engang selvom, vi satte point til imod Horsens. Udbygning af føringen i Superligaen er fantastisk og en semifinaleplads i pokalturneringen er også dejligt at have sikret.

Hverken fans eller bestyrelse har noget at klage over, men presset er der selvfølgelig altid om, at vi skal præstere hver gang og det ved både spillerne og jeg selv.

Den kommende periode byder, på papiret, på tre meget svære kampe mod Aab, OB og FCM. Hvis vi kan få fem point, så kan jeg godt leve med det, men det er absolut også minimumskravet. Seks point vil gøre mig tilfreds, specielt, hvis det er AaB og FCM det går udover, da de ligger tættest på os i ligaen. Syv point vil gøre mig glad, da vi så ikke sætter point til i forhold til midtjyderne. Når det så er sagt, så går vi selvfølgelig efter alle ni point, som altid.




*** NÆSTE UPDATE ***

- Kampprogrammet
-Omklædningsrummet
- Det varme sæde

*** NÆSTE UPDATE ***
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #9 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #19: 12 Mar 2009, 19:49 »

Jeg syntes det er mærkeligt at du ikke får mere ros for den her blog, for den er virkelig god! Selvom jeg hader FCK. Men du skriver godt og det er rigtig godt! KIU!
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #9 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #20: 12 Mar 2009, 19:59 »

Jeg syntes det er mærkeligt at du ikke får mere ros for den her blog, for den er virkelig god! Selvom jeg hader FCK. Men du skriver godt og det er rigtig godt! KIU!

Jeg takker igen for den positive feedback... Roserne/risene skal nok komme fra andre også på et tidspunkt. Bloggen er jo stadig ret ny, så det tager jeg ikke så tungt.

Jeg blogger ikke for at blive anerkendt, men fordi jeg synes, at det giver mig en ekstra dimension til spillet. Specielt den måde som jeg har valgt at gøre det på, hvilket er, at jeg ikke kender nogle resultater frem i tiden. Jeg spiller én måned eller en kortere periode og fortæller så omkring det i bloggen, så næste periode/måned er altså ligeså ukendt for jeg selv, som den er for jer.
Når jeg gør det på den måde, psyker jeg mig selv op og tager få opgør af gangen, hvor jeg kan bruge "mere" tid på de enkelte kampe når jeg spiller dem, i stedet for at hamre sæson efter sæson igennem. Det har jeg gjort utallige gange i mit CM/FM liv, så derfor har jeg valgt denne fremgangsmåde Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: #9 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #21: 12 Mar 2009, 20:00 »

Jeg er enig med patrick J dette er en udemærket blog selvom holdet jo er fck (er brøndby fan) PeaceOpstemt
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #9 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #22: 12 Mar 2009, 22:54 »

Jeg er enig med patrick J dette er en udemærket blog selvom holdet jo er fck (er brøndby fan) PeaceOpstemt

Jeg er da glad for at kunne tiltrække Brøndby fans til min blog, når nu den handler om FCK Smiley

Jeg følger da også selv eventuelle BIF blogs der måtte komme, da jeg nyder de blogs der omhandler de danske hold Wink
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #9 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #23: 13 Mar 2009, 10:12 »

#10



* En update med vægt på Kampprogrammet…





16. November - 30. November 2008




De sidste 14 dage af November måned bød på et hårdt Superligaprogram, med kampe mod OB, AaB og Ulvene fra Midtjylland. Vi skulle helst ikke sætte vores point forspring overstyr i forhold til midtjyderne på andenpladsen.


16. November. Ude vs. OB


En hård kamp på papiret mod et stærkt mandskab, der dog har underpræsteret på det groveste i den hjemlige turnering og på nuværende tidspunkt ligger under stregen. OB, er som et såret dyr og dem skal man som bekendt have stor respekt for.

Vi tager til Odense, som kæmpe favoritter og for at vinde. Björn Runström vil det dog anderledes og sender OB i front efter bare tre minutter. Kampen bliver en meget lige affære, med et lille spilovertag til fynboerne, men et par chancer mere til os.
Kampen ender med en scoring mere, der til alt held for os, er i OB’s mål.

Vi tager hjem med kun ét skuffende point mod et af bundholdene, hvilket i min verden ikke er godt nok.



Målscorere:

1-0 Runström ‘3
1-1 Nordstrand ‘49

Advarsler: -
Udvisninger: -
Skader: L. Sionko, Vicente.
Kampens spiller: B. Runström.
Tilskuere: 10060



23. November. Hjemme vs. AaB


Vi skulle nu finde tilbage på rette spor og vinde mod ålborgenserne, som havde haft nogle gode kampe op til denne, så det kunne godt blive svært.

Det bliver endnu en meget lige kamp, hvor der ikke var mange chancer til nogle af holdene.
Det starter skidt for AaB, da Nordstrand får presset Micahel Jakobsen til at lave selvmål ca midt i første halvleg.
Efter pausen, ender Santín sin måltørke med 2-0 scoringen inden, at Jeppe Curth når at pynte på resultatet 2-1.



Målscorere:

1-0 Jakobsen (sm) ‘21
2-0 Santín ‘60
2-1 Curth ‘69

Advarsler: Z. Pospech, L. Sionko. - AaB (4)
Udvisninger: -
Skader: -
Kampens spiller: J. Curth
Tilskuere: 30172



30. November. Ude vs. FC Midtjylland


På besøg hos rækkens toer, skulle gerne give point afkast af sig og helst i form af en sejr. Man kan mærke på spillerne, at de ser frem til dette opgør mod de nærmeste forfølgere, da de er tændte.

Vi har stor overvægt i både spil og chancer kampen igennem, men Ulvene er dog farlige på både kontraer og ikke mindst deres dødbolde. Der skal dog også en dødbold til før kampen får sin første scoring efter en halv times spil, da Nordstrand hætter et hjørnespark i mål. Samme Nordstrand må desværre lade sig udskifte lige efter med en lille skade.

I anden halvlegs begyndelse sparker Tijani Belaïd midtjyderne på 1-1 på et fremragende frisparksmål.
Vi presser selvfølgelig videre kampen igennem og skaber flere gode chancer, men der skal en forsvarsfejl til for at afgøre kampen. Winston Reid fejlbedømmer en tackling, hvilket giver T. Kristensen muligheden for at sende bolden i maskerne.

Vi kan tage fra heden med et godt resultat og tre vidunderlige point mere på kontoen.


Målscorere:

0-1 Nordstrand ‘30
1-1 Belaïd ‘ 49
1-2 Kristensen ‘55

Advarsler: H. Nørregaard. - FC Midtjylland (1)
Udvisninger: -
Skader: M. Nordstrand, Aílton.
Kampens spiller: T. Belaïd
Tilskuere: 7390



Rigtig tilfredsstillende med de syv point i de tre kampe og med dem har vi lagt yderligere afstand til andenpladsen.
Vi har dog stadig en kamp tilbage i Superligaen i år, inden spillerne kan gå på en velfortjent ferie.

Kommende kampe

7. December. Hjemme vs. SønderjyskE (Superliga)







Efter et ganske lille dyk i moralen, efter OB kampen, så er humøret atter super i omklædningsrummet efter de seneste to sejre.

.

Kun to spillere kommer til at sidde udenfor grundet skader i efterårets sidste kamp. Grønkjær og Aílton. Sidstnævnte er ude omkring 10 dage efter, at han blev skadet i Herning.






Jeg var utroligt skuffet over pointtabtet i Odense, men kan god leve med det, da vi fik fuldt udbytte mod de to jyske hold

Fans og bestyrelse er stadig glade for holdets og mine præstationer, så nu skal vi bare have gjort efterårets arbejde færdigt

Efterårets sidste kamp hjemme i Parken mod SønderjyskE, den skal vindes, da alt andet vil være en stor skuffelse.




*** NÆSTE UPDATE ***

- Kampprogrammet
-Omklædningsrummet
- Det varme sæde

*** NÆSTE UPDATE ***
« Seneste Redigering: 13 Mar 2009, 18:58 af TBM_DK » Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #11 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #24: 14 Mar 2009, 10:24 »

#11



* Den sidste måned i kalenderåret… fik vi sluttet ordentligt af ?






1. December - 31. December 2008




Sidste kamp i efterårets program er altid spændende, da man gerne vil slutte ordentligt af og samtidigt er det vigtigt at sørge for, at spillerne ikke er gået for tidligt på ferie.

7. December. Hjemme vs. SønderjyskE


Defensive SønderjyskE præsterede en ganske udmærket kamp, hvor de formår at holde os nede på otte chancer gennem hele kampen. Ikke desto mindre vinder vi alligevel kampen på sikker vis, da vi med tre scoringer slukker alle drømme om en overraskelse i Parken. Sønderjyderne derimod får ikke udbytte af deres forsøg, så vi kan gå på velfortjent vinterferie som ubesejrede i ligaen.



Målscorere:

1-0 Nordstrand ‘42
2-0 Kvist ‘68
3-0 Nordstrand ‘78

Advarsler: -
Udvisninger: -
Skader: P. Larsson, H. Nørregaard
Kampens spiller: M. Nordstrand
Tilskuere: 16107





Kommende kampe: Januar 2009.

11.01. Ude vs. Bnei Sakhnin, Israel. (Venskabskamp)
15.01. Ude vs. H, Petach.Tikva, Israel. (Venskabskamp)
17.01. Ude vs. M. Haifa, Israel. (Venskabskamp)
20.01. Ude vs. B. Jerusalem, Israel. (Venskabskamp)
31.01. Ude vs. LFA, 1. Div. (Venskabskamp)








Det er med rigtigt højt humør, at vi kan drosle ned på træningen og derpå sende spillerne på en velfortjent ferie efter en super præstation i ligaen.

De skadede spillere er alle på vej tilbage i fuld træning og jeg forventer da også, at alle mand er klar til at spille, når vi den 11. Januar tager til Israel på træningsophold.






Vi fik en rigtig god afslutning på efteråret med de tre point mod SønderjyskE og jeg er dermed vældig tilfreds med vores præstationer i mit første halve år på sidelinien i Danmarks største klub.

Fans og bestyrelse er også tilfredse med tingenes udvikling, så nu skal vi bare præstere ligeså godt i foråret.

Når jeg kigger frem mod foråret, og Januar, så går vi en meget spændende tid i møde, da vi går ind i et nyt transfervindue. Jeg har ikke planer om at skulle købe ind, da mit hold er rigtigt stærkt og godt besat på alle pladser. På venstre back kunne vi dog godt bruge et alternativ til Oscar Wendt, da vi er sårbare på hans position, hvis han løber ind i en skade. Vi har dog Niklas Jensen, som vi kan hente op fra KB truppen, hvis det skulle blive nødvendigt.

Det helt store spørgsmål bliver dog, om jeg kan holde på mine spillere, da der er stor interesse for flere af dem, men mere om det i næste update.




*** NÆSTE UPDATE ***

- Danmark Rundt
- Transfercenteret

*** NÆSTE UPDATE ***
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

asj89
Gæst
 
Sv: #11 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #25: 14 Mar 2009, 11:50 »

Fedt! Peace
Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #12 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #26: 15 Mar 2009, 17:09 »

#12



* Så er vi nået til den første dag i det nye år og her vil jeg gerne se lidt nærmere på, hvad der er rører sig i dansk fodbold pt.





1. Januar 2009




Hvilke hold har præsteret og hvem har skuffet ? Jeg vil her give jer mit besyv om tingenes tilstand i dansk fodbold efter mit første halve år i FC København.

2. Division Vest


Her ved vinterpausen er kampen om topplaceringerne meget spændende, hvor kun ni point skiller nummer 1 fra 11. FC Fyn, har dog trukket lidt fra i toppen, men skal være varsomme på de mange forfølgere, hvis de skal holde drømmen om oprykning i live.
I bunden ligger tre hold, hvor vi sikkert skal finde de to nedrykkere.


2. Division Øst

Stor satsende  FC Vestsjælland har lagt sig solidt i spidsen og meget skal gå galt, hvis de ikke spiller i 1. Division efter sommerpausen.
Vores reserver ligger på en fin tredjeplads og jeg er da også tilfreds med den præstation, da det er fint for de af mine spillere at spille med i toppen af 2. Division, når de er nede at få lidt spilletid efter skader og for lang pause på førsteholdet.
De er flere hold i bunden, der har et hårdt stykke arbejde foran sig, hvis de skal blive i rækken.


1. Division


AB har gjort det godt og ligner en oprykker allerede, hvor jeg ser fire hold inde i kampen om de to pladser. Viborg på femtepladsen ser ud til at være hægtet af med syv point op til andenpladsen og det synes jeg er skuffende.
I den nederste del af tabellen ser det meget skidt ud for Køge, men de nederste fem har alle en hård afslutning i vente.


U-19 Gruppe 1

Mine unge spillere i klubben har lagt sig i front ved pausen og det passer mig fint. Allerede nu skal de lære at leve med presset om at præstere, hvis de en dag skal kunne gøre sig gældende på førsteholdet.


Superligaen

Hvem har skuffet og hvem har overrasket i det første halve år ?
Hvis vi starter med skuffelserne, så er OB det mandskab der har skuffet mest med en placering som nummer 11. De har virkelig ikke kunne få tingene til at hænge sammen og går vinteren i møde med fire point op til redning.
På den kedeligste plads i tabellen finder vi en anden skuffelse, Randers FC, som med salget af K. S. Ellegaard virkelig ikke har kunnet finde formen og derfor ligger nederst med blot sølle 12 point.

Den største overraskelse for mig er Vejle, som i en længere periode lå med i top 3. Her til sidst i efteråret er det dog gået lidt tilbage for dem og de ligger på en flot femteplads.
AGF er den anden overraskelse for mig, da de indtager fjerdepladsen og har rigtig gode muligheder for medaljer, hvilket må siges at være flot på nuværende tidspunkt.



Årets spiller i Danmark: Daniel Agger, Liverpool.
Årets spiller i Superligaen: Morten Nordstrand, FC København
Årets U19 talent: Mathias Z. Jørgensen, FC København.








I denne udgave af transfercenteret kigger jeg nærmere på det kommende transfervindue, som åbnede ved midnat.

Det helt store spørgsmål er, om de andre topklubber køber ind i bestræbelserne på at hente os. Jeg tror ikke FC Midtjylland henter noget overhovedet, men derimod tror jeg, at Brøndby handler ind.

Vores egen situation her 1. Januar er sådan, at jeg ikke forventer at købe og forhåbentligt ikke bliver nødt til at sælge. Det sidste kan dog godt blive svært, da hele 14 ud af mine 23 førsteholdsspillere er under lup hos mere end 40 forskellige hold rundt om i Europa.

Se listen her...


Jeg vil selvfølgelig gerne holde på mine spillere, men kommer det rigtige bud, så vil jeg heller ikke forhindre dem i at prøve kræfter af i en større liga. Så det er store bud, der skal på bordet, da jeg ikke er tvunget til at sælge.

Jeg vil selvfølgelig følge op på disse tanker, når transfervinduet lukker i igen.




*** NÆSTE UPDATE ***

- Kampprogrammet
-Omklædningsrummet
- Det varme sæde

*** NÆSTE UPDATE ***

Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #13 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #27: 15 Mar 2009, 19:58 »

#13



* Så ruller bolden igen og vi er taget til Israel for at få gang i de betontunge stænger…





1. Januar ’09 - 31. Januar ‘09




På vores lille tur til Israel, skulle vi op imod fire hold på 10 dage. Turen skulle selvfølgelig bruges til at finde vores spil frem igen.

Alle spillere kommer i aktion og gør det ganske fornuftigt. Vi kommer hjem fra Israel uden at tabe, men formår dog ikke at vinde alle kampene.

Hjemme venter 10 dage med træning inden vi skal spille i de hjemlige kuldegrader og vendes os til de lidt dårligere baner og dårligere vejrforhold.

Vi spiller ude mod LFA og vinder kampen ganske sikkert selvom, at vi spiller med kun 10 mand i 83 minutter.
Endnu 4 venskabskampe venter dog forude inden, at vi kan sparke turneringen i gang igen, så vi har stadig masser af arbejde, der skal gøres.

Resultater

11. Januar. Ude vs. Bnei Sakhnin 0-4
15. Januar. Ude vs. H. Petach-Tikva 2-3
17. Januar. Ude vs. M. Haifa 0-2
20. Januar. Ude vs. B. Jerusalem 1-1
31. Januar. Ude vs. LFA 1-3




Kommende kampe

5. Februar. Hjemme vs. Lyngby (Venskabskamp)
10. Februar. Ude vs. Herfølge (Venskabskamp)
14. Februar. Hjemme vs. AIK (Venskabskamp)
19. Februar. Hjemme vs. Malmö FF (Venskabskamp)
28. Februar. Ude vs. Brøndby IF (Superliga)







Endelig er vi tilbage i omklædningsrummet, hvor humøret stadigt er højt hos de fleste af spillerne. Enkelte spillere skal lige op i omdrejninger igen, hvilket godt kan mærkes på deres humør, der ikke er helt i top. Det er der jo heller ikke noget at sige til, med kulden og dårlige baner tillige. Så det skal der arbejdes på at få dem tilbage i tophumør.

Desværre er William Kvist løbet ind i en lille skade her i opstarten, men jeg forventer ham dog klar inden braget mod Brøndby IF sidst på måneden.

Der er også et par enkelte spillere, som er lidt irriteret over transferrygter fra her og der, men det klarer vi nok alt sammen, når bare vi fokuserer på næste kamp hele tiden.






Det er rart at komme tilbage i det varme sæde, hvor jeg kan fortælle, at jeg er godt tilfreds med det , som spillerne har vist efter ferien. Vi er ved at finde kampformen fra efteråret, men vi har stadig en del at arbejde med, specielt i forsvaret, som har lukket et par mål mere ind, end jeg synes om.

Bestyrelsen og fansene er rigtig glade for holdets præstationer. Bestyrelsen har også bevilliget mig ekstra penge til at købe ind for, hvis dette skulle blive nødvendigt, men som sagt er det ikke planen.

Februar bliver måneden, hvor vi skal skyde Superligaen i gang igen og det bliver på Brøndbys bane. Det bliver en svær kamp, men vi har to rigtig gode modstandere i venskabskampe op til, så indtil videre er jeg fortrøstningsfuld og tro på tre point.




*** NÆSTE UPDATE ***

- Transfercenteret

*** NÆSTE UPDATE ***
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #14 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #28: 16 Mar 2009, 13:53 »

#14



* Vinterens transfervindue er netop lukket, hvad nyt er der sket i Danmark ?





3. Februar 2009



Der har ikke været meget gang i transferen i landets bedste række i denne omgang. Det mest betydningsfulde er vel nok, at et par profiler har forladt Superligaen, samt at Randers FC har forsøgt at opruste i kampen for at undgå nedrykning.



Som det kan ses på ovenstående screenshot, så er det meget få ting der er sket i dette vindue, hvor alle handler er med på billedet.

Jeg er lidt overrasket over, at Brøndby har skilt sig af med Manuel Pasqual efter bare et halvt år i klubben, men rygterne siger, at de har fået mere en syv gange så meget for ham, som de måtte betale.

At Andreas Johansson og Martin Bernburg har forladt Superligaen, synes jeg er trist, da de var markante spillere for deres klubber.

Jeg er selv tilfreds med det overordnede marked, da ingen af mine konkurrenter er blevet væsentligt stærkere og jeg har kunnet holde på alle mine spillere til trods for, at der var bud på flere af dem. Budene var efter min smag ikke seriøse nok, så de blev alle afvist med undtagelse af et bud der blev forhandlet, men derpå afvist.
Ingen af mine spillere er utilfredse med at blive i klubben, så alt er som der skal være på nuværende tidspunkt.




*** NÆSTE UPDATE ***

- Kampprogrammet
- Omklædningsrummet
- Det varme sæde

*** NÆSTE UPDATE ***
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #14 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #29: 16 Mar 2009, 14:06 »

Rigtig god blog du har gang i som dog ikke er kommenteret meget;) Du gør det fint så bare fortsæt. Kunne dog godt tænke mig nogle lidt anderledes updates med fx interviews osv;)
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010