home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:58:04 andersnomanni Blogkonkur... Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 563 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  #25 *2.Sæson - opstart* - Vejen mod Stjernerne
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: #25 *2.Sæson - opstart* - Vejen mod Stjernerne  (Læst 13729 gange)
TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #14 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #30: 16 Mar 2009, 16:03 »

Rigtig god blog du har gang i som dog ikke er kommenteret meget;) Du gør det fint så bare fortsæt. Kunne dog godt tænke mig nogle lidt anderledes updates med fx interviews osv;)

Jeg siger mange tak for kommentaren. Interviews kommer der nok ikke nogen af, i hvert fald ikke i den første sæson, men jeg skal da overveje det til senere brug Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #15 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #31: 16 Mar 2009, 17:31 »

#15



* Kunne vi fortsætte det gode spil i de sidste venskabskampe og ville vi få point på Brøndby stadion…





1. Februar ’09 - 28. Februar ‘09




De sidste fire venskabskampe forløb helt efter bogen og gav alle sejre. Sejrene kom i hus med god fight og godt spil og endnu engang har alle mand været i kamp, inklusiv de to unge målmænd M. Jakobsen og F. Vang Larsen. De fik begge en halvleg i kampen mod Herfølge.

Resultater

5. Feb. Hjemme vs. Lyngby (Venskabskamp) 3-0
10. Feb. Ude vs. Herfølge (Venskabskamp) 0-6
14. Feb. Hjemme vs. AIK (Venskabskamp) 2-1
19. Feb. Hjemme vs. Malmö FF (Venskabskamp) 3-1





28. Februar. Ude vs. Brøndby IF (Superliga)


Forårets første kamp blev en svær en af slagsen mod ligaens øjeblikkelige treer. Det bliver en hårdt spillet kamp på den våde bane, hvilket gør det svært for angriberne at ramme målet. Efter 13 minutters spil forsøger H. Nørregaard et skud udefra, som går ind bag S. Andersen i Brøndbys mål. Vi sider på det meste af spillet, men de gule har også deres chancer, anført af en godt spillende M. Krohn-Dehli. Der bliver ikke scoret mere i kampen, så vi fortsætter vores fantastiske stime i ligaen.


Målscorere:

0-1 Nørregaard ‘13

Advarsler: Vicente, Vingaard, Nørregaard, Santín. - Brøndby (1)
Udvisninger: -
Skader: U. Laursen, L. Sionko, M. Nordstrand.
Kampens spiller: M. Antonsson.
Tilskuere: 27578





Kommende kampe

4. Marts. Hjemme vs. FC Nordsjælland (Superliga)
8. Marts. Ude vs. AGF (Superliga)
15. Marts. Hjemme vs. Vejle (Superliga)
22. Marts. Ude vs. Esbjerg (Superliga)
25. Marts. Hjemme vs. AC Horsens (Superliga)







Stemningen er meget god i omklædningsrummet efter sejren over Brøndby og det er til trods for, at alle spillerne vil spille hver gang, så nogle bliver ladt ude.

Vi blev lidt hårdt ramt i kampen mod Brøndby på skades fronten, da vi måtte skifte tre spillere ud grundet skader. Det ser heldigvis ikke så slemt ud og alle skulle være klar til næste kamp mod FC Nordsjælland.






Jeg kan ikke være mere tilfreds med februar måned, hvor vi har spillet god fodbold og slået Brøndby i den første turneringskamp.

Bestyrelsen og fansene er også glade og tilfredse med det, som de ser.

Den næste måned byder på fem kampe, hvor vi burde vinde dem alle. Når det så er sagt, så er bolden jo rund og i fodbold kan alt ske. Hvis vi ikke henter mindst 13 point i de fem kampe, så vil jeg se det som en skuffelse.
Selvom, vi er foran med fem sejre plus det løse, så kræver jeg stadig fuld koncentration og fight af mine spillere i hver eneste kamp, da vores tilhængere betaler for at se os spille.




*** NÆSTE UPDATE ***

- Transfercenteret
- Kampprogrammet
- Omklædningsrummet
- Det varme sæde

*** NÆSTE UPDATE ***
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #16 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #32: 18 Mar 2009, 13:05 »

#16



* Skuffelsen stor i Parken efter en skidt måned. Se hvem der tilførte os vores første nederlag.

Transfercenteret er rykket til næste update…






1. Marts ’09 - 31. marts ‘09




Fem kampe var egentligt programsat i denne måned, men kampen mod AC Horsens er blevet rykket på grund af landskampe, så i stedet for 15 point, skulle vi gerne have 12.

Onsdag d. 4/3-2009. Hjemme vs. FC Nordsjælland (Superliga)


Vores foregående kamp mod Brøndby, hvor vi hev en sejr i land, skulle meget gerne følges op med en sejr mod FCN. Vi gik ind til kampen med stor selvtillid, men kunne stort set ikke ramme målet kampen igennem. Vi får dog bragt os i front efter 21 minutters spil ved Aílton og derefter er målet som forhekset, da bolden simpelthen ikke vil ramme indenfor de tre stænger. Vi holder dog nordsjællænderne helt væk fra chancer, så vi kører en 1-0 sejr i land.


Målscorere:

1-0 Aílton ‘21

Advarsler: E. Eboué. - FC Nordsjælland (4)
Udvisninger: B. Fetai ‘52 (FCN)
Skader: -
Kampens spiller: Vicente
Tilskuere: 24747



Søndag d. 8/3-2009. Ude vs. AGF (Superliga)


I Århus, skulle vi møde et godt spillende AGF hold, der gik på banen med stor tro på sig selv efter en indtil videre fremragende sæson.

Kampen blev en meget lige affære, hvor vi skulle et langt stykke hen i anden halvleg for at finde det første af fire mål. Det blev kampens helt store spiller, Nando Rafael, der satte det hele i gang med en flot scoring med 19 minutter igen. Samme Rafael gjorde det også til 2-0 for århusianerne, inden Santín dukkede op og reducerede i kampens sidste minut. Vi lagde alt ind på en udligning i de døende sekunder af kampen, men desværre blev det AGF, der fik scoret kampens sidste mål og derpå ødelagde vores stime som ubesejret.


Målscorere:

1-0 Rafael ‘71
2-0 Rafael ‘82
2-1 Santín ‘89
3-1 Rafael ‘90 +2

Advarsler: U. Laursen, M. Antonsson. - AGF (1)
Udvisninger: Aílton ‘20.
Skader: -
Kampens spiller: N. Rafael.
Tilskuere: 12048



Søndag d. 15/3-2009. Hjemme vs. Vejle (Superliga)


Hvordan ville nederlaget sidste Søndag påvirke mine spillere til hjemmekampen mod Vejle ?
Jeg vil godt indrømme, at jeg var lidt mere en vred over præstationen mod AGF, så jeg forventede, at de viskede skampletten fra Århus af sig i kampen i Parken mod Vejle.

Vi får en fremragende start på kampen, hvor Nordstrand sparker os i front efter mindre end to minutters spil. Spillerne tror så åbenbart, at de allerede har vundet kampen, men får en brat opvågning to minutter senere, da Collins udligner.

Omtrent 20 minutter inde i kampen bliver Vejle reduceret til 10 mand, da Priske får vis det røde kort. Vi lægger et kæmpe pres på Vejle for at tvinge os i front igen, men stillingen holder halvlegen ud.

I anden halvleg fortsætter vi presset, hvilket resulterer i en friløber til Collins, hvor M. Antonsson må trække i nødbremsen og dermed et rødt kort. På det efterfølgende frispark sparker Martin Pedersen Vejle i front igen og vi hænger lidt med mulen.
Jeg går over til et tremands forsvar og lægger mere pres på kanterne for at skabe større rum inde i midten. Det skaber masser af chancer, men vi må vente til syv minutter før tid, inden vi kan juble over en udligning. De sidste små 10 minutter er det spil til et mål, Vejles, men ind vil bolden ikke mere. Vi må endnu engang gå skuffet fra banen uden sejr.



Målscorere:

1-0 Nordstrand ‘2
1-1 Collins ‘4
1-2 Pedersen ‘64
2-2 Vicente ‘83

Advarlser: Vejle (1)
Udvisninger: B. Priske (VB)‘21. - M. Antonsson ‘62
Skader: -
Kampens spiller: Vicente
Tilskuere: 16038



Søndag d. 22/3-2009. Ude vs. Esbjerg FB (Superliga)


Nu skulle vi simpelthen vende den dårlige stime vi var inde i med en sejr på Blue Water Arena i Esbjerg.

Vi spiller en god kamp mod vestjyderne og hiver en sikker sejr på 2-0 i land. Forhåbentligt er det et tegn på, at vi er tilbage på rette spor.


Målscorere:

0-1 Nørregaard ‘31
0-2 Kristensen ‘79

Advarsler: O. Wendt, U. Laursen. - Esbjerg (1)
Udvisninger: -
Skader: H. Nørregaard.
Kampens spiller: T. Kristensen.
Tilskuere: 5375





Kommende kampe


5. April. Hjemme vs. OB (Superliga)
8. April. Ude vs. Randers FC (Superliga)
13. April. Ude vs. AaB (Superliga)
16. April. Ude vs. FC Midtjylland (Pokal semifinale 1. Kamp)







Da vi ligger med et godt forspring i turneringen ned til nummer to og tre, så er stemningen utrolig god i omklædningsrummet selvom, vi har haft en rigtig skidt måned på point siden.

Vi har to spillere ude med karantæne i to kampe hver, efter de to røde kort vi fik tidligere.

Derimod er der kun en spiller ude med skade, nemlig Eboué, der må sidde udenfor i en uges tid efter en skade i en landsholdskamp.






Sædet er ikke blevet varmere, selvom jeg satte fire point til i to kampe, men jeg blev varm i hovedet og spillerne om ørerne, da jeg har skældt gevaldigt ud og luftet min store utilfredshed, med de to resultater.
Heldigvis, viste spillerne stor moral ved at tage til Esbjerg og vinde efter de to meget skidte resultater.

Der er stadig tilfredshed blandt fans og bestyrelse, der begynder at kunne lugte guldet mere og mere.

De kommende periode til og med den 16. April, bliver spændende, da det ser ud som om, at OB har fået gang i spillet og er inde i en god stime. Heldigvis har vi dem hjemme, så her skal der hentes tre point.
Ude mod Randers bliver svær selvom, de ligger sidst. De har virkelig brug for at vinde, men vi har hidtil haft god styr på dem, så vi skal vinde.
AaB ude, også en meget svær kamp, da de forsvarende mestre og deres stadion altid er svært at spille på.
Syv point i de tre kampe er mit succeskriterium.

Pokalkampen mod FC Midtjylland skal helst vindes, men uafgjort kan også være ok.




*** NÆSTE UPDATE ***

- Transfercenteret
- Danmark rundt

*** NÆSTE UPDATE ***
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #17 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #33: 18 Mar 2009, 19:25 »

#17



* Et par handler har fundet sted efter, at det Danske indkøbsvindue lukkede og en Superliga træner er blevet fyret…





1. April 2009



Endnu en spiller har forladt Superligaen i løbet, denne gang efter indkøbs deadline for Danske klubber, så ingen erstatning har været mulig at hente. Der er tale om en af AGF’s profiler, Jakob Poulsen, der har forladt Århus til fordel for Shakhtar Donetsk. Pressen gætter på, at Poulsen er blevet købt for et sted imellem 10 og 15 millioner kroner. Det er jo en klar svækkelse af AGF’s hold men, en styrkelse af deres pengepung.

Her i FCK har vi handlet fremad, vi har hentet en ung spiller i den Finske klub FC Inter. Han tiltræder i klubben fra d. 1/7 - 2009 og jeg vil komme nærmere ind på ham til den tid.






Hvad er der sket siden sidste update i kategorien Danmark rundt ?

OB har valgt at fyre Lars Olsen, da man lå under stregen og i stedet har man ansat Roald Poulsen, som indtil videre har fået sparket så meget gang i fynboerne, at de er kommet op over den kedelige streg i bunden af rækken.




Hvis vi kigger på stillingen, så er vi 19 point foran nummer to fra FC Midtjylland, hvilket er meget tilfredsstillende. Kampen om sølv og bronze er stadig meget spændende, og det svinger lidt, om hvem det er der ligger på de to pladser.

I bunden er det stadig meget tæt og meget kan stadig nå at ændre sig i de sidste 11 kampe af turneringen. Dog ser det rigtigt skidt ud for Randers FC, der har otte point op til OB på 10. Pladsen.






*** NÆSTE UPDATE ***

- Kampprogrammet
- Omklædningsrummet
- Det varme sæde

*** NÆSTE UPDATE ***
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #17 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #34: 19 Mar 2009, 14:40 »

#18



* April bliver en travl måned, derfor er den delt op i to…





1. April ’09 - 16. April ‘09




Med fire kampe i løbet af de første 16 dage i April, så vi frem til et hårdt og spændende program, der både bød på semifinale i pokalen og tre opgør i ligaen.

Søndag d. 5/4-2009. Hjemme vs. OB (Superliga)


Vi skulle sikre os tre point i dette opgør, mod et formstærkt OB mandskab, der var rykket op på den rigtige side af stregen i tabellen. Kampen for en skidt start for os, da Fall skyder OB i front efter 10 minutters spil. Kampen ændrer herefter karakter og bliver en hårdt spillet kamp, hvor vores spillere viser den største styrke og mest vilje til at vinde. Ved pausefløjtet er vi fortjent foran med 2-1 og sidst i anden halvleg slår Santín sejren fast med målet til 3-1.


Målscorere:

0-1 Fall ‘10
1-1 Grønkjær ‘31
2-1 Sionko ‘42
3-1 Santín ‘89

Advarsler: P. Larsson, W. Kvist, C. Santín, J. Grønkjær. - OB (2)
Udvisninger: -
Skader: M. Nordstrand
Kampens spiller: D. Fall
Tilskuere: 25203



Onsdag d. 8/4-2009. Ude vs. Randers FC (Superliga)


På besøg hos bundproppen i ligaen, som virkelig havde brug for point i kampen for overlevelse blev en svær en af slagsen.
Vi får igen en meget skidt start på kampen og er bagud efter bare to minutter, men kommer fint tilbage og udligner. Fem minutter før pausen kommer vi endnu engang bagud og vi må kæmpe hårdt for udligningen, der kommer med 19 minutter igen. Vi presser på for det vindende mål, men der bliver ikke scoret mere i kampen. Et meget utilfredsstillende resultat, til trods for udmærket spil.


Målscorere:
1-0 Cruz ‘2
1-1 Vicente ‘20
2-1 Fredgaard ‘40
2-2 Vingård ‘71

Advarsler: P. Larsson, U. Laursen. - Randers (2)
Udvisninger: -
Skader: O. Wendt
Kampens spiller: C. Fredgaard
Tilskuere: 5576



Mandag d. 13/4-2009. Ude vs. AaB (Superliga)


Oppe i Nordjylland spillede vi en god kamp, hvor vi havde et lille overtag i spil og chancer. Da dommer Kenn Hansen fløjtede af, var det dog AaB der kunne gå tilfredse fra banen med en sejr på 2-1.


Målscorere:

1-0 Risgård ‘38
2-0 Curth ‘60
2-1 Vicente ‘84

Advarlser: M. Antonsson
Udvisninger: -
Skader: -
Kampens spiller: R. Schwartz
Tilskuere: 10420



Torsdag d. 16/4-2009. Ude vs. FC Midtjylland (Pokal semifinale 1. Kamp)


Vi spillede en skidt kamp mod Ulvene, men formåede dog at holde liv i vores chancer for videre avancement med et knebent et måls nederlag. Igen har vi bolden mest, men kan ikke rigtigt blive farlige på vores chancer, derfor taber vi kampen.


Målscorere:

1-0 Marcic ‘10
1-1 Vicente ‘23
2-1 Thygesen ‘45 +1
3-1 Thygesen ‘50
3-2 Heintze (sm) ‘78

Advarsler: -
Udvisninger : -
Skader: -
Kampens spiller: M. Thygesen
Tilskuere: 6164






Kommende kampe

20. April. Hjemme vs. FC Midtjylland (Superliga)
26. April. Ude vs. SønderjyskE (Superliga)
29. April. Hjemme vs. FC Midtjylland (Pokal semifinale 2.kamp)







Humøret er dalet lidt efter de seneste kampe, men er stadig godt og vi tror på, at vi kan indfri vores mål med to pokaler i denne sæson.

Alle spillere er her midt i April fit for fight og mine physioer gør alt, hvad de kan for at holde det sådan.






Jeg er ganske enkelt ikke tilfreds med, hvad jeg har set siden sidst og det har spillerne fået at vide. Jeg håber bare, at de har forstået vigtigheden i at blive ved med at kæmpe og ikke slappe af, selvom vi har et godt forspring til Ulvene i ligaen. Vi skal simpelthen holde koncentrationen ved lige, så vi ikke smutter i svinget.

Fans og bestyrelse har heller ikke været helt tilfredse med de seneste kampe og da slet ikke kampen i Randers, som de betegner som, dårligt eller ringe!

Vi har tre kampe tilbage i April, hvor vi gerne skulle vinde alle tre.




*** NÆSTE UPDATE ***

- Kampprogrammet
- Omklædningsrummet
- Det varme sæde

*** NÆSTE UPDATE ***
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #18 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #35: 19 Mar 2009, 16:37 »

#19



* Anden del af April og et Mesterskab…





17. April ’09 - 30. April ‘09




Efter nederlaget til FC Midtjylland i den første semifinale kamp i pokalturneringen, så skulle vi møde dem igen fire dage senere hjemme i Parken. Denne gang gjaldt det dog ligaen og tre point.

Mandag d. 20/4-2009. Hjemme vs. FC Midtjylland (Superliga)


Begge hold spiller en god kamp, men vi har dog et lille overtag i alle spillets facetter. Vi bringer os hurtigt i front med både 1 og 2-0, men midtjyderne får reduceret inden pausen.
I anden halvleg bringer vi os igen hurtigt foran med to, da Hjalte hamre bolden i kassen bare fire minutter efter pausen. Den føring er aldrig reelt i fare og vi holder resultatet kampen ud.


Målscorere:

1-0 Kristensen ‘8
2-0 Wendt ‘ 20
2-1 Bording ‘29
3-1 Nørregaard ‘49

Advarsler: U. Laursen, T. Kristensen.
Udvisninger: -
Skader: J. Grønkjær
Kampens spiller: H. Nørregaard
Tilskuere: 19207



Søndag d. 26/4-2009. Ude vs. SønderjyskE (Superliga)


Med en sejr i dagens kamp mod de lyseblå fra Sønderjylland kunne vi kalde os mestre uanset resultaterne i de andre kampe. Det kunne ses på spillerne, der gerne ville kunne hæve pokalen og efter bare fire minutter førte vi med 2-0.
Ved pausen har SønderjyskE dog fået reduceret, men vi presser stadig på og da Laursen scorer på hovedstød efter 64 minutter kan vi så godt som skimte pokalen allerede i dag. SønderjyskE formår dog at skabe lidt spænding og reducerer igen med fire minutter tilbage.
De angriber nu med flere mand og det giver os plads til en scoring mere og vi vinder 4-2 i Haderslev og kan nu kalde os mestre!


Målscorere:

0-1 Nordstrand ‘2
0-2 Nørregaard ‘4
1-2 Ilsø ‘27
1-3 Laursen ‘64
2-3 Kouakou ‘86
2-4 Aílton ‘89

Advarsler: U. Laursen. - SønderjyskE (1)
Udvisninger: -
Skader: M. Vingaard
Kampens spiller: H. Nørregaard
Tilskuere: 3601



Onsdag d. 29/4-2009. Hjemme vs. FC Midtjylland (Pokal semifinale 2. Kamp)


Med mesterskabet i hus kunne vi nu koncentrere os om at spille os i finalen i pokalturneringen, hvilket krævede en sejr over herningenserne.

Vi gik på banen med stor selvtillid og stor tro på, at vi kunne hive sejren i hus, som for bare ni dage siden, da vi mødtes sidst. Det blev en meget lige kamp spillemæssigt, men vi havde et godt overtag i chancer, hvoraf vi formår at udnytte tre til scoring. Midtjyderne har ikke meget at byde på offensivt, da vores forsvar og midtbane lukker godt af, men et trøste mål bliver det dog til i kampens overtid.


Målscorere:

1-0 Vicente ‘36
2-0 Sionko ‘51
3-0 Grønkjær ‘83
3-1 Marcic ‘90 +1

Advarsler: U. Laursen.
Udvisninger: -
Skader: -
Kampens spiller: Vicente
Tilskuere: 16555


Vi er nu klar til pokalfinalen, hvor AaB venter.




Kommende kampe

2. Maj. Hjemme vs. Brøndby IF (Superliga)
6. Maj. Hjemme vs. AC Horsens (Superliga)
10. Maj. Ude vs. FC Nordsjælland (Superliga)
17. Maj. Ude vs. Vejle (Superliga)







Der er en fantastisk stemning i omklædningsrummet efter mesterskabet og en plads i pokalfinalen er hjemme. Nu skal vi bare sørge for at slutte ordentligt af og ikke gå mentalt på ferie endnu. Jeg mener vi skylder vore fans, at vi spiller for at vinde de resterende kampe og ikke tage for let på dem.

Ingen spillere er på skadeslisten og heller ingen er ramt af karantæner på nuværende tidspunkt.

Så det er en trup i god harmoni, der tager hul på den sidste måned med kampe.






Jeg er rigtig glad for at kunne se tilbage på de sidste 14 dage af April, hvor vi fik spillet os i pokalfinalen og samtidigt tog mesterskabet med seks runder tilbage af turneringen.

Bestyrelsen er glad for min indsats og det samme er klubbens supportere.

Jeg vælger endnu engang at dele den kommende måned op, da hele syv kampe skal spilles på de 31 dage i Maj.
De første 17 dage af Maj byder på fire opgør, alle i ligaen, hvor det førstkommende er mod Brøndby, der kæmper med om medaljer. Jeg forventer, at vi vinder alle kampene og hvis ikke så i hvert fald forsøger.




*** NÆSTE UPDATE ***

- Kampprogrammet
- Omklædningsrummet
- Det varme sæde

*** NÆSTE UPDATE ***
« Seneste Redigering: 19 Mar 2009, 16:39 af TBM_DK » Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #20 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #36: 21 Mar 2009, 11:04 »

#20



* Den første halvdel af Maj - inden pokalfinalen…





1. Maj ’09 - 17. Maj ‘09




Egentligt var der fire kampe på programmet i disse dage, men kampen mod FC Nordsjælland er blevet flyttet grundet landskampe.
Vi havde, som bekendt sikret os mesterskabet i April måned, men derfor var det alligevel vigtigt, at vi ikke begyndte at tage for let på de kommende kampe. Vi skulle derimod holde spillet, kampformen og gejsten i top med henblik på den kommende pokalfinale, så kravet til mine spillere var sejr!

Lørdag d. 2. Maj. Hjemme vs. Brøndby (Superliga)


Den sidste kamp mod ærkerivalerne fra vestegnen i denne sæson skulle vindes for vores fans. Vi havde da også haft et godt tag på Brøndby i de kampe vi havde mødt dem i gennem sæsonen, hvor alle kampe havde givet sejr.

Vi spiller en god kamp og holder Brøndby væk fra de helt åbne chancer, trods deres lille overvægt i spil.
Det er dog først i første halvlegs overtid, at vi får hul på bylden ved Nordstrand. Den føring udbygger Santín et stykke inde i anden halvleg, inden David Williams får pyntet på resultatet.


Målscorere:

1-0 Nordstrand ‘45 +1
2-0 Santín ‘72
2-1 Williams ‘76

Advarsler: -
Udvisninger: -
Skader: Aílton, J. Grønkjær
Kampens spiller: C. Santín
Tilskuere: 33125



Onsdag d. 6. Maj. Hjemme vs. AC Horsens (Superliga)


Igen overlader vi spillet lidt mere til modstanderen, end jeg bryder mig om, men vi skaber mange chancer mod deres meget få. N’Doye viser klassen i dag og scorer begge vores mål i 2-0 sejren over den Gule Fare.


Målscorere:

1-0 N’Doye ‘16
2-0 N’Doye ‘66

Advarsler: P. Larsson. - AC Horsens (2)
Udvisninger: -
Skader: -
Kampens spiller: D. N’Doye
Tilskuere: 16506



Søndag d. 17. Maj. Ude vs. Vejle (Superliga)


Kampen inden pokalfinalen mod et Vejle hold, der har overrasket gevaldigt i denne sæson skulle simpelthen også vindes, så vi ikke fik et mentalt dyk.

Det blev en meget hårdt spillet kamp, hvilket gjorde, at der ikke var mange af de helt åbne chancer i kampen. Men endelig fik vi et godt overtag i kampen og styrede kampen fra start til slut. Kampens enlige mål blev scoret i begyndelsen af anden halvleg, hvor Santín opsnappede en ripost og sendte bolden ind bag Nielsen i Vejle målet.


Målscorere:

0-1 Santín ‘49

Advarsler: E. Eboué, L. Sionko, J. Grønkjær. - Vejle (4)
Udvisninger: B. Priske (Vejle) ‘72
Skader: T. Kristensen
Kampens spiller: C. Santín
Tilskuere: 7706





Kommende kampe

21. Maj. Parken vs. AaB (Pokal Finale)
24. Maj. Hjemme vs. Esbjerg (Superliga)
27. Maj. Ude vs. FC Nordsjælland (Superliga)
31. Maj. Hjemme vs. AGF (Superliga)







Der er en fantastisk stemning i omklædningsrummet her op til Pokalfinalen mod AaB. Vi spiller godt og får skabt mange chancer i vores kampe, samt lukket godt af bagude.

Kun Thomas Kristensen er tvivlsom til Pokalfinalen, ellers er alle klar.







Det glæder mig, at vi har fortsat vores stime med sejre, selv efter mesterskabet var i hus. Spillerne virker stadig sultne efter mere hæder og den får de forhåbentligt den 21. Maj i Parken.

Bestyrelsen og vores tilhængere er også tilfredse og ser frem til Finalen mod AaB.

De kommende kampe, spiller vi selvfølgelig for at vinde. Hvis vi vinder Pokalfinalen, kan jeg godt se igennem fingrene med kravet om sejr i de sidste turneringskampe, men jeg vil kræve, at de spiller for at underholde.





*** NÆSTE UPDATE ***

- Danmark Rundt

*** NÆSTE UPDATE ***
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

korzika
Gæst
 
Sv: #20 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #37: 21 Mar 2009, 11:07 »

Fin blog. Dejlige at der er sat fokus på spillet..
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #20 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #38: 21 Mar 2009, 11:08 »

Nok er det nytænkning, her tænker jeg på layoutet, men det er efter min mening ikke prængende. Bannerne er gramsede og ikke særligt flotte, det er meget kort og sproget flyder ikke rigtigt.

Det kan du godt gøre bedre.
Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #20 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #39: 21 Mar 2009, 11:26 »

Fin blog. Dejlige at der er sat fokus på spillet..

1000 tak for kommentaren Smiley

Nok er det nytænkning, her tænker jeg på layoutet, men det er efter min mening ikke prængende. Bannerne er gramsede og ikke særligt flotte, det er meget kort og sproget flyder ikke rigtigt.

Det kan du godt gøre bedre.

Jeg takker mange gange for din kritik Smiley

Hvad angår billederne, så har jeg fortalt i starten af bloggen, at jeg er en skovl til det grafiske. Hvad angår de andre ting er det da noget, som jeg vil kigge nærme på, når jeg når til den anden sæson Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #21 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #40: 21 Mar 2009, 11:54 »

#21



* Kampen om medaljer intensiveret og den første nedrykker er fundet…





17. Maj 2009




Med FC Midtjylland fire point foran nummer tre i tabellen og med en kamp mindre spillet, er de så godt som sikret metal i denne sæson. Det ender nok med sølvmedaljer til Ulvene, hvor kampen om bronze står mellem Brøndby og AaB.
Nordjyderne, har det nemmeste program tilbage med to hjemmekampe mod henholdsvis FC Nordsjælland og SønderjyskE og udekampen er mod FC Midtjylland.
Brøndbys program ser svært ud med kun en hjemmekamp, som er mod nedrykkede Randers FC, der nu kan spille helt frit. De to udekampe er mod FC Midtjylland, samt mod OB, der stadig kæmper en hård kamp i bunden af rækken for at undgå nedrykning.

Nedrykningskampen bliver en uhyggelig en af slagsen, hvor ingen hold helt op til FC Nordsjælland på syvendepladsen ikke kan føle sig sikre. Jeg tror dog selv at det bliver enten AC Horsens eller Esbjerg, der trækker det korteste strå, da de kun har to kampe tilbage til at skrabe point sammen i.





*** NÆSTE UPDATE ***

- Kampprogrammet
- Omklædningsrummet
- Det varme sæde

*** NÆSTE UPDATE ***
« Seneste Redigering: 21 Mar 2009, 11:56 af TBM_DK » Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Guldbrand
Gæst
 
Sv: #21 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #41: 21 Mar 2009, 12:26 »

Syntes at det er en skam at du fejer alt modstand af vejen i ligaen, det gør desværre at bloggen ikke er specielt interssant at følge..   Skuffet
Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #21 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #42: 21 Mar 2009, 14:20 »

Syntes at det er en skam at du fejer alt modstand af vejen i ligaen, det gør desværre at bloggen ikke er specielt interssant at følge..   Skuffet

Det kan jeg sagtens følge dig i. Det har heller ikke været specielt spændende at spille kampene med det store forspring, som jeg har haft igennem det meste af spillet. Jeg håber, at der kommer større modstand i den næste sæson.

Det eneste spændende, der har været at se frem til er pokalfinalen, hvis man ser fra midten af marts og frem. Det har måske også resulteret i nogle korte og ringere updates, end hvis der havde været spænding og mere at fortælle om, som Riis påpegede tidligere.
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #22 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #43: 21 Mar 2009, 15:39 »

#22



* Anden halvdel af Maj - samt Pokalfinalen…





18. Maj ’09 - 31. Maj ‘09




Den 21. Maj, datoen, hvor sæsonens sidste vigtige kamp var på programmet. Pokalfinalen mod sidste års Danske mestre fra AaB, ville blive en meget lige kamp ifølge medierne, som dog gav os favoritrollen.

Jeg kunne vælge og vrage imellem alle mine spillere, med undtagelse af Thomas Kristensen, der desværre ikke nåede at blive sin skade kvit. Spørgsmålet er også, om han var blevet udtaget til kampen alligevel, da andre midtbanefolk havde gjort det ganske godt i en længere periode.

Torsdag d. 21. Maj. Parken (ude) vs. AaB (Pokalfinale)


Det blev en uhyggelig lige kamp, hvor vi kommer bedst fra start med en scoring efter godt en halv times spil, da Nordstrand sparkede en ripost i mål efter et hjørnespark. Det mål holder os i front indtil M. Jakobsen header et hjørnespark i mål efter skidt opdækning på første stolpe. Der er nu spillet godt en time af kampen.
Vi forsøger at presse dem yderligere ved at ændre taktikken en smule, til kun at spille over kanterne, men de holder os fra at score mere i de første 90 minutter. Da AaB heller ikke formår at presse bolden ind over stregen bag en godt spillende Christiansen i vores mål, skal kampen ud i forlænget spilletid.

Tre minutter inde i forlængelsen laver Lasse Nielsen straffe på Santín. Før kampen er det allerede aftalt, at Nordstrand sparker, hvilket han gør godt og sender os i front igen. Vi formår at holde AaB væk fra vores mål i de første 15 ekstra minutter, men efter pausen ændre AaB til en 2-4-4 formation og lægger et gevaldigt pres for at få en udligning. De spiller sig frem til et par chancer, men vi er farlige på kontra.
Med otte minutter igen, må vi spille kampen til ende med 10 spillere, da Pospech bliver skadet og jeg har brugt mine tre udskiftninger. AaB presser og presser, men vi holder stand og lukker kampen fire minutter før tid på en scoring af Vingaard.

Vi er vældigt tilfredse med at kunne strække vores arme i jubel og hæve endnu en pokal i en fremragende sæson.


Målscorere:

0-1 Nordstrand ‘33
1-1 Jakobsen ‘56
1-2 Nordstrand ‘93
1-3 Vingård ‘116

Advarsler: O. Wendt, Vicente. - AaB (1)
Udvisninger: -
Skader: Z. Pospech
Kampens spiller: M. Nordstrand
Tilskuere: 33140



Søndag d. 24. Maj. Hjemme vs. Esbjerg (Superliga)


En flok veltilfredse spillere gik på banen i parken for at spille mod vestjyderne, vi gik som sædvanligt ind til opgaven, som til en hver anden kamp, med kun sejren for øje. Selvom mine spillere ikke rigtigt havde mere at spille for giver de publikum en fantastisk kamp, hvor vi besejre esbjergenserne med 3-1.


Målscorere:

1-0 Vingård ‘14
1-1 Beck ‘27
2-1 Santín ‘44
3-1 Kvist ‘80

Advarsler: -
Udvisninger: -
Skader: -
Kampens spiller: W. Kvist
Tilskuere: 16643



Onsdag d. 27. Maj. Ude vs. FC Nordsjælland (Superliga)


I en fantastisk velspillet, medrivende og spændende kamp på Farum park hiver vi en smal 1-0 sejr i land, men resultatet kunne ligeså godt have været omvendt, da nordsjællænderne giver os kamp til stregen hele kampen igennem.


Målscorere:

0-1 Nordstrand ‘37

Advarsler: FC Nordsjælland (1)
Udvisninger: -
Skader: -
Kampens spiller: N. Novakovic
Tilskuere: 7230



Søndag d. 31. Maj. Hjemme vs. AGF (Superliga)


Sæsonens sidste kamp blev spillet hjemme i Parken, hvor vi tog imod AGF, der havde overrasket alle sæsonen igennem med en flot placering som nummer seks inden de mødte os. Vores sidste kamp mod AGF var noget skidt fra vores side og vi havde derfor noget at revanchere. Vi holder AGF helt væk fra de store chancer og scorer selv to gange og sejrer dermed også i sæsonens sidste kamp.


Målscorere:

1-0 Antonsson ‘37
2-0 Aílton ‘86

Advarsler: AGF (2)
Udvisninger: -
Skader: -
Kampens spiller: M. Antonsson
Tilskuere: 29640






Det er en flok super tilfredse spillere der er i omklædningsrummet og atmosfæren er fantastisk.
Mange spillere er efterspurgt af udenlandske klubber, men jeg håber at kunne holde på de fleste ved at forhandle nye kontrakter med dem.

Det er lykkes mig at forhandle en ny kontrakt hjem med Atiba Hutchinson, så han nu er i klubben indtil sommeren 2013. Snart skal der forhandles med en lang række af de andre spillere, så vi kan arbejde videre på denne sæson.

Ingen spillere er på lazarettet, hvilket jeg kan takke mine dygtige fysioterapeuter  for, der har gjort et fantastisk stykke arbejde sæsonen igennem.






Nyt fra mit kontor er, at jeg selv har fået forlænget min kontrakt med to år, samt fået en lille lønstigning tilmed.

Jeg er yderst tilfreds med sæsonen og har absolut ikke kunne forlange mere af mine spillere.

Bestyrelsen er begejstret for, at jeg har forlænget kontrakten og det samme er klubbens fans.




*** NÆSTE UPDATE ***

- Danmark Rundt

*** NÆSTE UPDATE ***
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #23 *Update* - Vejen mod Stjernerne
« Svar #44: 21 Mar 2009, 19:40 »

#23



* Kampen om metal har fundet sted og medaljerne er blevet fordelt…





31. Maj 2009





Så er sæsonen slut og vi er i gang med den næstsidste omgang Danmark rundt. På stillingen kan det ses, hvor suveræne vi har været i ligaen. Her i foråret har der egentligt aldrig været den store spænding om, hvor guldet havnede, men derimod har kampen om de andre medaljer været forholdsvis tæt, men helt fortjent er det, at Ulvene har taget sølvet. Bronzen kunne godt være gået til enten til Brøndby, Vejle eller AGF, men AaB havde mest krudt i støvlerne og har også spillet en god sæson med både metal og Pokalfinale.

I bunden blev det hurtigt afgjort, at Randers FC måtte en tur ned i den næstbedste række. De kom sig aldrig helt efter salget af Kevin S. Ellegaard, så han har været et dyrt salg.  Det andet hold AC Horsens har ellers haft en udmærket sæson, men kunne ikke stå distancen til sidst selvom, kapløbet var meget tæt i bunden.




*** NÆSTE UPDATE ***

- Danmark Rundt
- Transfercenteret
- Det varme sæde

*** NÆSTE UPDATE ***
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010