home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:39:03 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23343
  0 Brugere, 229 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: Angelo90R
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  #5 Schalke 04 - Mit comeback
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: #5 Schalke 04 - Mit comeback  (Læst 10120 gange)
Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #2 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #30: 28 Feb 2009, 14:59 »



#3


Sæsonstarten er overstået, og nu venter nogle hæsblæsende måneder, i det tyske hvor Schalke 04 og Lars Aanæs skal forsøge at tilfrestille de mange tilskuere på Velting-Arena der har plads til godt og vel 61482 tilskuere, hvor kun de 45175 er siddepladser. Desuden er supporterne yderst krævende, og på trods af 43935 har købt sæsonkort, så er kravet sejr.


Sæsonen startede med cup kampe. Først i Oberhausen hvor hjemmeholdet måtte se sig slået 2-0. Begge mål sat ind af midterforsvaren Heiko Westermann som kom højst til vejs og fik sat panden på bolden, og dirrigeret den ind i nettet.
Det åbnede for et stort brag allerede i anden runde. Her skal Schalke 04 nemlig til Hoffenheim og spille for sølle 6350 tilskuer. Hoffenheim flytter dog ind på Rhein-Neckar-Arena den 2. Januar i det kommende år. Hoffenheims største profiler er målmand Timo Hildebrand, offensiv midt Carlos Eduardo og de to angribere Demba Ba og Vedad Ibisevic. Demba Ba kommer dog ikke til at deltage i opgøret, da han er ude i ni måneder med et skadet korsbånd.

Selvom man regnede med storsejre til Schalke mod Tampere United, så var faktum at Schalke ikke havde spillet andre vigtige kampe, end den mod Oberhausen, og måske derfor var lidt rusten. Alligevel styrede Schalke spillet, og via en 2-0 sejr, hjemme i første kamp gik man videre, da man klarede 1-1 ude, hvor reserverne fik godt med spilletid.
Herefter ventede lodtrækningen til gruppespillet, og efter den lette vejr til de store penge, venter der nu tyskerne en stor opgave. Lodtrækningen resulterede i at selvom man fik de forholdsvis overkommelige hollændere Fc Twente, skal man også på besøg på Old Trafford for at møde Manchester United. Fransk besøg kommer der også da det sidste hold i puljen viste sig at være Olympique de Marseille.


I ligaen er man også kommet skidt fra start. Først lykkes det Frankfurt at tage et point med sig tilbage, i en kamp der var præget af mange langskuds forsøg. Begge hold fik da også kun en enkel åben chance. Dog var det skræmmende at Frankfurt havde bolden hele 63% af tiden. Resultatet blev 0-0.
I Köln fik man en ufortjent vinder, for selvom Schalke 04 scorede hele 2 gange, blandt andet på mål af nyindkøbte Edú, så sejrede hjemmeholdet 3-2, efter at være blevet nedspillet det meste af kampen. Det vidnede skudstatisken også om, da Schalke havde hele 18 skud, men skarpeheden manglede og kun de 5 ramte målet.
Dog har Schalke også haft en god kamp. Det skete i den sidste kamp mod Stuttgart. Hjemme foran 60445 tilskuer sejrede Schalke 2-0, efter en heroisk indsats, hvor man var en mand i undertal de sidste 20 minutter, ved stillingen 1-0 da Bordon måtte udgå skadet. Det lykkedes dog at holde stand, og da Asamoah scorede til 2-0, med få minutter tilbage var kampen afgjort. Der burde hellere ikke være tvivl om resultatet, for trods lige meget boldbesiddelse havde Stuttgart kun fem skud i alt, og deraf kun en på rammen, hvor imod Schalke kunne trykke bolden af hele 21 gange, og ramme kassen på de 10 forsøg.

Logged


Zachar
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #3 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #31: 28 Feb 2009, 15:04 »

God update, kan godt lide måden du skriver på.. Smiley
Held og lykke i Europa og selvfølgelig i den tyske Bundesliga, hvor jeg tror du får nok at se til med FC Bayern... Smiley
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #32: 28 Feb 2009, 15:28 »

God update, kan godt lide måden du skriver på.. Smiley
Held og lykke i Europa og selvfølgelig i den tyske Bundesliga, hvor jeg tror du får nok at se til med FC Bayern... Smiley

Hehe jamen mange tak, er jeg glad for du kan Smiley

Jaa, Bayern er de store favoritter, det bliver der ingen tvivl om Smiley
Logged


steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #3 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #33: 28 Feb 2009, 15:31 »

Endnu en fin update og en sejr Smiley

Ser sku godt ud og med lidt held havde du haft 9 point nu, det skal nok blive godt Smiley
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #34: 28 Feb 2009, 16:09 »

Endnu en fin update og en sejr Smiley

Ser sku godt ud og med lidt held havde du haft 9 point nu, det skal nok blive godt Smiley

Jo tak Smiley

Jaa, med lidt ekstra held havde der stået 9 point på kontoen i stedet for 4..
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #35: 28 Feb 2009, 21:30 »



#4


At lukke kampe har vist sig at være et stort problem for danske Lars Aanæs og hans klub Schalke 04. Således har hele fem, af deres sidste 17 kampe, gjort Schalke ikke har vundet men i stedet måtte nøjes med et enkelt point, og endda et nederlag en enkel gang. Det er den hårde facts for klubben som efter 14 kampe ligger på en skuffende 11 plads.
Ligaen er dog tæt, og Schalke har bare fire point op til fjerde pladsen. I toppen er Bayern München dog stukket af, og har utroligt nok kun lukket 2 mål ind i løbet af sæsonen indtil videre. Det lykkes hellere ej Schalke at score mod dem, da man tabte en tæt kamp 1-0.


Schalke kunne hellere ikke finde vej til målet i opgøret mod Hoffenheim i anden runde af cuppen, og måtte se sig slået, fortjent 1-0 efter mål af Baubacar Sanogo.

En af de positive overraskelser er dog Halil Altintop som har fået overraskende meget spilletid, da Kevin Kuranyi ikke har kunne holde sig skadesfrit. Syv liga mål er det indtil videre blevet til for tyrkeren. Og det placere ham på en tredje plads på topscorerlisten. Kun overgået af de to Hsv´ere Ivica Olic og Mladen Petric der har scoret en enkelt pind mere. Petric var desuden ham der sænkede Schalke med 3 mål i deres 3-2 sejr. Det sidste mål sat ind, direkte på frispark i overtiden.

Men mens der ikke er den store succes i Bundesligaen har Schalke spillet godt i europa hvor Kevin Kuranyi har scoret tre mål som holdets topscorer. Efter et nederlag på Old Trafford på 2-0 i den første kamp, har Schalke ikke tabt siden. Twente er blevet slået 2-1 og 1-0, mens Marseille blev sendt hjem fra Tyskland med et 2-0 nederlag. Det lykkes Manchester United med nød og næppe at komme tilbage til britisk jord med et 2-2 resultat. Schalke var ellers tæt på at score det afgørende mål til 3-2 langt inde i overtiden, men Heiko Westermanns hovedstod blev reddet på stregen, af Patrice Evra. Var bolden nået over stregen var Schalke sikker på videre avancement, mens United havde været færdig i Champions League. Franske Marseille har nemlig vundet deres kampe mod United. Først 2-1 hjemme og siden 4-3 på Old Trafford. Derfor er det engelske mestre i dyb krise, og kan ikke selv afgøre deres skæbne. Schalke 04 skal nemlig en tur til Frankrig i sidste runde. Ender den kamp uafgjort går begge hold videre, og United skal spille Uefa Cup i foråret lige gyldig deres resultat mod Twente. Skulle Schalke sejre i Frankrig går begge hold også videre, da United med en sejr over Twente kun når op på Marseille. Og da indburdes opgør tæller, får Marseille den sidste plads. United skal altså vinde over Twente, og samtidig håbe på Marseille vinder for at gå videre i gruppen.



Logged


Mikkellas
Gæst
 
Sv: #4 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #36: 28 Feb 2009, 22:45 »

Super update! Ikke så positivt med en 11. plads i Bundesligaen, men som du selv siger, så er der ikke lang vej op til Champions League-pladserne. I Champions League er det jo gået forrygende, og ja, Manchester United må da være i en dyb krise, siden de kan gå hen at ryge ud af turneringen, hvilket de højst sandsynligt før, for du taber da ikke til Marseille Wink

Christian Pander er sgu udmærket. Fantastisk offensiv back, der har en god sparketeknik. Så jeg kan bedre forstå, hvorfor du scorer så mange mål ved dødbolde Thumbs Up
« Seneste Redigering: 28 Feb 2009, 22:57 af Mikkellas » Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #37: 28 Feb 2009, 23:20 »

Super update! Ikke så positivt med en 11. plads i Bundesligaen, men som du selv siger, så er der ikke lang vej op til Champions League-pladserne. I Champions League er det jo gået forrygende, og ja, Manchester United må da være i en dyb krise, siden de kan gå hen at ryge ud af turneringen, hvilket de højst sandsynligt før, for du taber da ikke til Marseille Wink

Christian Pander er sgu udmærket. Fantastisk offensiv back, der har en god sparketeknik. Så jeg kan bedre forstå, hvorfor du scorer så mange mål ved dødbolde Thumbs Up

Ja en 11 plads er ikke lige det bedste, man med få sejre avancere man meget Peace

Håber på at få point i Frankrig, selvom det er en MEGET svær udekamp..

Pander har en glimrende sparketeknik. Også ham der står for mine frispark og hjørnespark. Og for den sags skyld også indkast  Thumbs Up
Logged


steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #4 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #38: 01 Mar 2009, 10:26 »

Fantastisk update som sædvanlig :p

Og selvom det er lidt ærgerligt med resultaterne er du jo stadig godt med.

KIU
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #39: 01 Mar 2009, 11:24 »

Så blev det vidst min tur til at kommentere. Jeg synes det er en god blog du har lavet, og længden på dine updates samt indholdet er virkeligt flot.
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #40: 01 Mar 2009, 12:08 »

Fantastisk update som sædvanlig :p

Og selvom det er lidt ærgerligt med resultaterne er du jo stadig godt med.

KIU

Jaa der er ikke så langt op, og jeg håber selv på jeg måske kan få tilkæmpet mig tredje pladsen, og Champions League igen næste år Peace

Så blev det vidst min tur til at kommentere. Jeg synes det er en god blog du har lavet, og længden på dine updates samt indholdet er virkeligt flot.

Jo tak, det er jeg glad for at høre Smiley
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #41: 01 Mar 2009, 16:20 »



#5


Inden man kunne fejre ferie i Schalke, havde man lige tre liga kampe der skulle overståes, og en enkel Champions League kamp. Hoffenheim der på hjemmebane slog Schalke ud af pokalturneringen kom på besøg has Veltins-Arena. Denne gang fik Schalke taget revance, og sejrede 3-0. Problemet for Schalke er dog, at de i ny og næ leverer virkelige elendige præstationer. Derfor blev det også til et nederlag på 1-0 efterfølgende mod Hannover, som ellers klart burde kunne besejres.
Dog tog Schalke revanche, da man foran 53338 tilskuere på hjemmebane slog Cottbus hele 4-0 i den sidste kamp i 2008.

Schalke havde en vigtig Champions League kamp mod Olympique de Marseille. Man skulle forsøge at få point mod det hold der ligger nummer fire i den franske 1. Liga, kun tre point efter FC Nantes.
Efter 14 minutter jublede Kuranyi, da han troede han havde bragt Schalke foran. Der blev dog dømt offside, noget der ikke behagede manager Lars Aanæs, som efterfølgene brokkede sig til medierne. Det var som om kendelsen fik Schalke til at gå i stå, og i stedet kunne det franske stjernefrø, Hatem Ben Arfa bringe Marseille i front efter en halv times spil.
Bedst som begge hold troede det også var stillingen ved pausen, dukker Guy Gnabouyou frem og retter et ufarligt skud af, så den snyder Neuer i målet, og ændre kampen fuldstændig.
Samtidig førte United 3-0 hjemme over Twente, som også blev kampens resultat. Derfor skulle Schalke op og score to gange. Reduceringen kom i det 75 minut, hvor Kuranyi endelig fik bolden over stregen lovligt. Desværre blev det efterfølgende kun til nærgående forsøg af Kobiashvili og Rakitic, og derfor må Schalke 04 stille sig tilfreds med Uefa Cup næste år.

I den pågældende Uefa Cup er der også blevet trukket lod om hvem der skal møde hvem i den første knald eller fald kamp. Schalke skal igen til England. Denne gang for at møde Aston Villa der ligger på en fjerde plads efter 19 kampe. Deres topscorer er Gabriel Agbonlahor som har scoret 11 gange, og sammen med Emile Heskey har været en farlig duo. Den første kamp bliver i England på Villa Park i Birmingham, der har plads til 42640 tilskuere. Returopgøret er en uge efter.
Vinderen af det opgør, skal møde vindere af AEK og Galatasaray.

Schalke 04 har også brugt de sidste 3 millioner kroner af sit transfers budget. Man har hentet den 18-årige midtbane spiller Franco Zuculini fra Racing Club i Argentina. Zuculini bliver spået en stor fremtid, og starter på klubben B hold resten af sæsonen. Zuculini har fået en tre og et halvt år lang kontrakt, og spiller med trøjenummer 7.
Som opvarmning til nå Bundesligaen begynder igen, skal Schalke en tur til München og møde 1860 München. Desuden gæster man også Osnabrück og Zenit.




Logged


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #42: 01 Mar 2009, 16:30 »

Kommaer er da vist ikke din bedste ven - der er et par som sidder lidt forkert i mit hoved, men det er nok bare mig.. Peace Det var sgu ærgerligt med CL og ligeså ærgerligt at du trækker et så stærkt hold, som Aston Villa.. Jeg tror dog at det bliver to gode kampe, som jeg personligt ser frem til.. Wink

Opsætningen fejler bestemt ingen ting og dit sprog er behageligt at læse, selvom der dog du hopper imellem nutid og datid.. MEN ellers er jeg yderst tilfreds med dit Comback og jeg ser frem til at høre mere om Die Königblaue, som jeg håber kommer lidt højere op end nummer seks.. Hvilken placering har medierne sat dig til?

EDIT: OMG Bayern går amok..
EDIT2: Skal vi ikke snart have et danskerkøb?
EDIT3: Westermann går da amok... NICE Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #43: 01 Mar 2009, 16:40 »

Kommaer er da vist ikke din bedste ven - der er et par som sidder lidt forkert i mit hoved, men det er nok bare mig.. Peace Det var sgu ærgerligt med CL og ligeså ærgerligt at du trækker et så stærkt hold, som Aston Villa.. Jeg tror dog at det bliver to gode kampe, som jeg personligt ser frem til.. Wink

Opsætningen fejler bestemt ingen ting og dit sprog er behageligt at læse, selvom der dog du hopper imellem nutid og datid.. MEN ellers er jeg yderst tilfreds med dit Comback og jeg ser frem til at høre mere om Die Königblaue, som jeg håber kommer lidt højere op end nummer seks.. Hvilken placering har medierne sat dig til?

EDIT: OMG Bayern går amok..
EDIT2: Skal vi ikke snart have et danskerkøb?
EDIT3: Westermann går da amok... NICE Thumbs Up

Damn mange editer Opstemt

Men ja, komma har aldrig været sød mod mig Skuffet

Går efter en tredje plads, som medierne også har sat mig til Peace

Westermann har endda været ude i 4-5 kampe, så ja, han går amok Opstemt Og kommer måske en dansker til næste sæson. Men det skal også være en med kvalitet Smiley

Ps. Desuden hedder det vist comEback ?  Opstemt
Logged


Mikkellas
Gæst
 
Sv: #5 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #44: 01 Mar 2009, 18:55 »

Lidt svingende resultater i Bundesligaen, men jeg regner med, at du ender i top 3, som også er dit mål. Dog også ærgerligt, at du røg ud i Champions League, men Marseille er et stærkt hold, og så må vi bare håbe, at du kan nå langt i UEFA Cuppen Thumbs Up

Desuden et godt indkøb af Franco Zuculini. Han ser sgu syg ud, og det bliver jo kun bedre med årene.
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010