home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 728 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  #5 Schalke 04 - Mit comeback
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: #5 Schalke 04 - Mit comeback  (Læst 10494 gange)
Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #1 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #15: 27 Feb 2009, 13:54 »

En rigtig god update Lars! Du skriver fantastisk og du skriver sådan, at det bliver spændende, at læse. Så får vi se om lidt "Danish dynamite" kan føre Schalke til deres første mester siden 1958.

Keep It Up! Smiley

Mange tak Knut! Og jeg går da udfra vi snart får det første mesterskab siden 58 Wink
Logged


steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #1 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #16: 27 Feb 2009, 14:34 »

Flot update glæder mig sku til at se, hvordan du klarer løjerne i det tyske..

Er dog lidt skuffet over jeg ikke har været inviteret til de sidste 13 fødselsdage.. Skuffet
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #1 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #17: 27 Feb 2009, 15:01 »

Flot update glæder mig sku til at se, hvordan du klarer løjerne i det tyske..

Er dog lidt skuffet over jeg ikke har været inviteret til de sidste 13 fødselsdage.. Skuffet

Gør jeg også selv Peace

Du skylder efterhånden så mange penge, at jeg ikke gad invitere dig med til dem Wink
Logged


AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #1 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #18: 27 Feb 2009, 19:05 »

Hey Shaft. Godt at se du er tilbage på blogscenen nu hvor du også har en Madden blog kørende. Var stor fan af din Fulham blog i 08'eren, men der fik jeg ikke rigtig kommenteret og læst med ordenligt og det fortryder jeg når jeg ser dine kendskaber til at lave en god blog.

Schalke 04 er et yderst spændende hold. Sidst jeg læste en Schalke blog var i 08'eren af Cesc, men den mistede han lysten i, selvom den var god. Det niveau håber jeg du kan opfylde. I så fald vil jeg give den en ekstra chance her Shaft!
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #1 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #19: 27 Feb 2009, 20:36 »

Hey Shaft. Godt at se du er tilbage på blogscenen nu hvor du også har en Madden blog kørende. Var stor fan af din Fulham blog i 08'eren, men der fik jeg ikke rigtig kommenteret og læst med ordenligt og det fortryder jeg når jeg ser dine kendskaber til at lave en god blog.

Schalke 04 er et yderst spændende hold. Sidst jeg læste en Schalke blog var i 08'eren af Cesc, men den mistede han lysten i, selvom den var god. Det niveau håber jeg du kan opfylde. I så fald vil jeg give den en ekstra chance her Shaft!

Tak tak, og det er dejligt at være tilbage Wink

Hehe, det må du lave om på, ved at kommentere denne blog lidt oftere så Wink Og tak for rosen Peace

Schalke er et rigtigt spændende hold ja. Og jeg håber da min blog holder længere end Cesc, som jeg lige har tjekket Peace
Logged


AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #1 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #20: 27 Feb 2009, 20:37 »

Tak tak, og det er dejligt at være tilbage Wink

Hehe, det må du lave om på, ved at kommentere denne blog lidt oftere så Wink Og tak for rosen Peace

Schalke er et rigtigt spændende hold ja. Og jeg håber da min blog holder længere end Cesc, som jeg lige har tjekket Peace
Har du ikke et link til Cescs Schalke blog dengang?
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #1 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #21: 27 Feb 2009, 20:41 »

Lige en hurtig søgning på Cesc og Schalke gav mig denne blandt resultaterne Wink http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=16732.0
Logged


AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #1 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #22: 27 Feb 2009, 20:42 »

Lige en hurtig søgning på Cesc og Schalke gav mig denne blandt resultaterne Wink http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=16732.0
Hehe. Tak. Kunne ikke huske hvad den hed. Ellers havde jeg søgt på den selv. Ej, tak. Er for doven til det Wink
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #1 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #23: 27 Feb 2009, 22:20 »



#2


Træningskampe bliver ofte brugt til at vudere et holds styrke, og sammensætte ens startopstilling. Hos Schalke har man også brugt det til at finpudse taktikken, og Lars Aanæs skulle angiveligt have fundet en taktik han har tænkt sig at bruge. Det har givet fem sejre i venskabskampene, og et enkelt nederlag, da det ikke lykkedes Schalke at få scoret mod Paok, som derfor tog en fortjent 1-0 sejr i opgøret. De resterende to kampe i Grækkenland blev vundet, og ligeså blev de to kampe i Tyskland, og den ene i Belgien mod samarbejdsklubben Westerlo. Det blev gennem alle seks kampe til en målscorer på 12-3.


Spillertruppen i Schalke har haft brug for bredde. Noget af det Lars Aanæs har arbejdet hårdt på at få. Planen var at der skulle hentes en til hver back position, en venstre midtbane og en offensiv midtbane til at give backup til de forventede starter. Derfor er den generale holdning hos Schalke da også at de er kommet godt ud af transfers perioden, selvom der er endnu en måned tilbage at gøre handler i.

Den første spiller der blev hentet til Schalke kommer fra liga rivalerne Leverkusen. Christian Pander er fast inventar som venstreback hos Schalke, men man har ikke nogen til at dække for ham, hvis han skulle få karentæne, blive skadet, eller bare har brug for en pause. Derfor smed man 1,7 millioner på bordet for den rutinerede Vratislav Gresko.
Gresko er blevet 31 år, og har overraskende kun spillet 34 landskampe for Slovakiet. Hos Schalke spiller man med offensive backs, og det er der Gresko er bedst, og gør ham til en god backup for Pander. Vratislav har efterhånden spillet for otte forskellige klubber, hvor de største er Parma, Leverkusen, Blackburn og selvfølgelig mægtige Inter i Serie A, hvor han spillede tilbage i 2000 til 2002. Gresko har fået en to-årige kontrakt.

På den anden backplads husere Rafinha. Men der er, ligesom tilfældet med Pander, ingen til at afløse. Derfor har man været på besøg hos italienske Udinese. Her fandt man den 23 årige italiener Damiano Ferronetti, som ligesom Gresko er den offensive type. Ferronetti der har spillet fire U-21 landskampe er udover at være en god forsvarspiller, også er en stor trussel i modstandernes felt, hvor han med sit eminente hovedspil, kan regnes med at score en håndfuld mål i løbet af sæsonen.
På trods af hans unge alder, har Ferronetti allerede spillet for fem klubber, da det før er blevet til ophold hos Roma, Triestina, Parma og Udinese. Ferronetti er kun kommet til Schalke på en et-årig leje aftale, og skal derfor retur til Italien igen om et år.


Den sidste spiller der er hentet til Tyskland skal dække de offensive pladser hos Schalke. Edú har siden 2000 været fast inventar i den bedste spanske række. Først for Celta, der hentede ham fra Säo Paulo, og siden for Betis hvor han har tilbragt fire sæsoner inden turen nu går til Tyskland.
For 27 millioner lykkes det Schalke at købe ham fri af sin kontrakt, og derfor er den 29-årig brasiliener, der har spillet en enkel landskamp klar til at sparke Bundesligaen igang.
Edús styrker er han er god allround spiller på de offensive pladser, og kan også dække positionen helt på toppen. Teknik har han masser af, og han mester samtidig også hovedspillet. Det eneste der efterlader noget tilbage at ønske er det defensive, men det har man ikke brug for, på hans position. Edú har fået en to-årig kontrakt.

Der er desuden også blevet trukket lod til både Champions League og den Tyske Pokalturnering.
I første runde skal Lars Aanæs og hans mandskab op imod Oberhausen som hører hjemme i den Tyske 2. Liga. Oberhausen og Schalke er evige rivaler, så der er lagt op til drama, nå klubben der, af medierne, er regnet til en 16 plads tager imod mægtige Schalke.

I Champions League har man fået den, formentlige nemmeste lodtrækning der var muligt. Modstanderen kommer nemlig fra Finland af, og hedder Tampere United. Tampere slog Wisla Krakow ud med sammenlagt 3-2 i anden kvalifikations runde.
Tampere har ikke de mest kendte navne, men måske siger Tomi Petrescu folk lidt. Petrescu er lejet for resten af sæson i Ascoli. Alle er enige om, at hvis ikke Schalke går videre, er det en stor katastrofe.
Logged


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #2 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #24: 27 Feb 2009, 22:26 »

Det var ikke de indkøb, som jeg havde regnet med.. men alt i alt ser det spændende ud og jeg glæder mig nok mest til at se Edu i aktion.. I øvrigt forventer jeg storsejre i både pokalen og CL.. Alt andet er skuffende... Jeg lå mærke til et par slå fejl hist og pist, men det er ikke noget der gør det helt store..

Ser frem til mere fra dit tastatur.. KIU Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #2 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #25: 27 Feb 2009, 23:28 »

Det var ikke de indkøb, som jeg havde regnet med.. men alt i alt ser det spændende ud og jeg glæder mig nok mest til at se Edu i aktion.. I øvrigt forventer jeg storsejre i både pokalen og CL.. Alt andet er skuffende... Jeg lå mærke til et par slå fejl hist og pist, men det er ikke noget der gør det helt store..

Ser frem til mere fra dit tastatur.. KIU Thumbs Up

Hehe nej, tror ikke nogen havde gættet nogen af spillerne Thumbs Up Kan hellere ikke lide at lave køb som alle herinde bare køber Smiley

Jeg glæder mig også virkelig meget til at se hvad Edú kan levere. Og selvom han lige pt. er ude af start 11-ern, så vil jeg ikke benægte han er meget tæt på en plads derinde.

Storsejre og storsejre.. Så længe det bliver sejre så er jeg tilfreds Peace

Slåfejl er gratis Smiley Og tak for kommentaren  Kys
Logged


Mikkellas
Gæst
 
Sv: #2 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #26: 27 Feb 2009, 23:29 »

Dine indkøb udfylder de mål, du havde sat dig, inden du begyndte at købe ind. Du fik købt nogle backups, som er rutinerede, og Edú bliver spændende at følge, når han får chancen istedet for Rakitic Smiley

KUTGW Thumbs Up
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #2 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #27: 27 Feb 2009, 23:52 »

Dine indkøb udfylder de mål, du havde sat dig, inden du begyndte at købe ind. Du fik købt nogle backups, som er rutinerede, og Edú bliver spændende at følge, når han får chancen istedet for Rakitic Smiley

KUTGW Thumbs Up

Det er netop det de gør Thumbs Up Dog er Damiano ikke særlig erfarn med sine 23 år Wink

Mange tak, jeg skal forsøge Peace
Logged


steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #2 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #28: 28 Feb 2009, 11:38 »

Endnu en god update og nogle interessante indkøb, der nemlig ikke er som alle andres Smiley

Og har set fint ud i træningskampene, så glæder mig til at se, hvad du kan udrette i ligaen Smiley

KIU

Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #2 Schalke 04 - Mit comeback
« Svar #29: 28 Feb 2009, 12:38 »

Endnu en god update og nogle interessante indkøb, der nemlig ikke er som alle andres Smiley

Og har set fint ud i træningskampene, så glæder mig til at se, hvad du kan udrette i ligaen Smiley

KIU



Jo tak, det bliver spændende Thumbs Up
Logged


Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010