home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23335
  1 Bruger, 365 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: juli000
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Brugernes top 15 lister
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvem skal med på brugernes top 15 målmænd i verden  (Afstemning slut: 24 Feb 2009, 15:14)
Manuel Neuer
- 8 (4,1%)
Brad Friedel
- 5 (2,6%)
René Adler
- 7 (3,6%)
José Manuel Reina
- 11 (5,6%)
David James
- 3 (1,5%)
Júlio César
- 7 (3,6%)
Diego Benaglio
- 1 (0,5%)
Artur Boruc
- 7 (3,6%)
Andrés Palop
- 4 (2%)
Grégory Coupet
- 6 (3,1%)
Petr Cech
- 15 (7,7%)
Edwin van der Sar
- 13 (6,6%)
Sebastien Frey
- 11 (5,6%)
Iker Casillas
- 15 (7,7%)
Gianluigi Buffon
- 15 (7,7%)
Carlos Kameni
- 5 (2,6%)
Victor Valdes
- 10 (5,1%)
Manuel Almunia
- 6 (3,1%)
Hugo Lloris
- 6 (3,1%)
Igor Akinfeev
- 7 (3,6%)
Gomes
- 1 (0,5%)
Doni
- 1 (0,5%)
Steve Mandanda
- 7 (3,6%)
Craig Gordon
- 2 (1%)
Sergio Asenjo
- 4 (2%)
Mickaël Landreau
- 5 (2,6%)
Scott Carson
- 2 (1%)
Shay Given
- 6 (3,1%)
Tim Wiese
- 0 (0%)
Dida
- 5 (2,6%)
Frank Rost
- 1 (0,5%)
Antal Stemmer: 17

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Brugernes top 15 lister  (Læst 7876 gange)
United-styrer
Gæst
 
Sv: Brugernes top 15 lister
« Svar #30: 25 Jun 2009, 18:39 »

Ja?

Noget galt i det? Jeg har sat dem op efter hvor god jeg synes de er? Det er vel formålet med tråden? Wink

Hvis den liste er ment i ramme alvor, er der en del navne, der kræver en forklaring. Ikke mindst Jesper Christiansen, der i min optik ikke hører til på en top-50-liste. Han er end ikke nummer ét på det danske landshold.

Jeg prøver på et senere tidspunkt.
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Brugernes top 15 lister
« Svar #31: 25 Jun 2009, 18:40 »

Okay..

Men så vil jeg gerne spørge. Hvis du skulle sætte en dansk keeper på listen her fra SAS Ligaen, hvem ville du så vælge?
Nu behøves der nødvendigvis ikke at være en fra Sas-ligaen på listen Wink
Jesper Christiansen vil umiddelbart heller ikke være på min top 15 (Som er på vej Wink ), men du må jo have nogle gode argumenter for at han er der på? Smiley
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brugernes top 15 lister
« Svar #32: 25 Jun 2009, 18:45 »

1. Buffon
2. Boruc
3. Reina
4. Tim wiese
5. VDS
6. Cech
7. Casillas
8. Akinfeev
9. Diego benaglio
10. Tim Howard
11. Shay Given
12. Valdes
13. Adler
14. Kameni
15. AFC

Smiley
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

søgaard
Gæst
 
Sv: Brugernes top 15 lister
« Svar #33: 25 Jun 2009, 19:07 »

1. Iker Casillas. Han må betegnes, som verdens bedste målmand, selvom han til tider har nogle black-outs, hvor Real-fans må sidde, at rive sig i håret over hans aktioner. Det kan dog ikke sætte tvivl ved hans position! En målmand enhver klub vil have. Han er formentlig ikke til salg for penge hos Real Madrid.
2. Shay Given. Han har virkelig udviklet sig til at være måske Premier Leagues bedste målmand! Da han spillede i Newcastle leverede han jo mirakler på stregen, hvilket de tydeligt har manglet efter hans skifte til City. Her har han også vist stor klasse og ene mand reddede han jo City fra katastrofe mod AaB
3. Petr Cech. På trods af, at han er faldet en del i niveau i forhold til tidligere, så må han stadig betegnes, som en verdensklasse keeper. Han viser for det meste sikre hænder i feltet og på trods af hans størrelse, så er han overraskende god på stregen. Til tider har han reddet Cavalho og Alex, når de har lavet nogle slemme fejl i forsvaret hos Chelsea.
4. Gianluigi Buffon. Han var for 3-4 år siden uden tvivl verdens bedste målmand, men karriereren i Juventus og deres tvangsnedrykning gjorde at han måske forsvandt lidt fra rampelyset, hvilket også kan skyldes skader, som han har haft en del af. Han er uden tvivl blandt verden bedste målmænd på stregen, hvis ikke den bedste. men han har nogle mangler og det faktum at han er 31 og allerede på nuværende tidspunkt godt kan ligne en mand på 38 i målet, gør at han er røget ned ad på listen.
5. José Manuel Reina. Liverpool keeper virker hverken som den store stjerne eller som manden der afgører kampe, men han har noget over sig, som gør at han er utrolig stabil og næsten aldrig har en dårlig dag. Han beholder altid roen i stressede situationer og forstår at dirigere sit forsvar på plads på trods af, at der kan optræde 4 forskellige nationaliteter i det forsvar.
6. Julio Cesar. Inter keeperen har været utrolig solid og i enkelte kampe været en levende mur i Inter og Brasiliens mål. Han kan hive verdensklasse redninger ud af ærmet på selv de meste håbløse bolde for en målmand, men til gengæld har han de brasilianske gener i sig og derfor kan han i næste øjeblik lade en ufarlig bold trille i mål. Overalt er det dog redninger, som der er flest af og en plads i målet hos Inter vidner om klasse.
7. Victor Valdes. Barcelona keeper har spillet en fantastisk sæson, hvor han har spillet mere stabil end nogensinde. De hovedløse aktioner, som han før har lavet, er nu forsvundet og angriberne i La liga er begyndt at frygte ham i stedet for at regne med at han laver en dårlig udspark. Der er dog stadig missere, hvilket sender ham ned på en 7. plads. Hans refleksredninger og hans rolighed i 1-1 situationer er verdensklasse, men til gengæld er han for lille og klejn i feltet på indlæg og hjørnespark, hvilket i forvejen ikke er Barcelonas styrke.
8. Sebastian Frey. Den franske keeper har udviklet sig til en af Serie A's bedste keepere og han kan være ligeså kontrovosielle, som en del italienere. Han har meddelt at han ikke vil stille op for det franske landshold, hvilket er synd, da han er deres stærkeste keeper!
9. Manuel Almunia. Den spanske eller måske snart engelske keeper har udviklet sig enormt efter at han er blevet 1.valg hos Arsenal. Da han overtog efter Lehmann var folk hurtige til at afskrive ham og kritisere ham. Han har dog udviklet sig til at være en god keeper for det engelske hold. Han mangler dog det sidste for virkelig at træde ind blandt de bedste. Han er ganske solid og sikker målmand, men han mangler det ekstra, som gør dem ekseptionelle.
10. Igor Akinfeev Den russiske bjørn har udviklet sig fra blot at være et talent til at vise det talentet også. Han er en stærk sidste skanse for både Rusland og hans klub CSKA Moskva. At allerede have 32 landskampe for et for tiden flyvende russisk landhold, i en alder af 23 er godt gået af Akinfeev.
11. Edwin Van da Sar. Den gamle Manchester United målmand må vel snart gå på pension?! Han har været med en evighed og er vel den første succesfulde keeper siden Schmeichel i Man U. Han har været en god målmand for dem i denne sæson, men med det forsvar foran sig, så er det svært at være andet. Det skal dog ikke tage alt fokusset, da han jo stadig skal redde boldene. Hans fremtrædne alder og hans til tider håbløse fodspil gør, at han ikke kommer længere op end 11.pladsen.
12. René Adler. Den unge tyske keeper hos Leverkusen har gjort det rigtig godt. Han vil i fremtiden komme til at kæmpe med Manuel Neuer om pladsen i det tyske mål. Adler har dog allerede taget første skridt mod det tyske mål, ved hans solide præstationer og sikre hænder i Leverkusen målet.
13. Manuel Neuer. Den anden unge tysker, som spiller i Schalke er, som sagt tæt på at skifte plads med Adler, men hans til tider usikre spil og nogle vil måske kalde det umodne spil, har gjort at han er røget ned på listen. Han mangler at få et stabil bundniveau, således at han ikke laver de kostbare fejl, som han har gjort hidtil. Dog er han stadig en fremtidens mand og vil helt klart give Adler kamp til stregen på det tyske landshold og blive en af de bedre målmænd om 5-6 år.
14. Hugo Lloris. Den tidligere Nice målmand må siges at være ret nice. På trods af hans unge alder står han allerede i mål på et storhold (Lyon) og må betegnes som en af Ligue 1s bedste målmand, dog i tæt konkurrence med Mandanda fra Marseille. Den unge franskmand imponerer med sine reflekser og uimponerende stil overfor bomberne i Ligue 1, men så sandelig også i Champions League. Det er en mand, som jeg forventer store ting af, når han bliver ældre. Lige nu må han dog nøjes med en 14.plads, da hans nuværende niveau kan forbedres og en skifte til en af de helt store klubber bliver ikke utænkeligt, når han bliver ældre.
15. Athur Boruc. Polakken fra Skotland sniger sig lige akkurat med på listen, Han må betegnes som en rigtig god keeper, men det faktum at han spiller i Skotland gør, at han ikke er længere oppe. Et skifte til en klub i England ville gavne hans karriere og hans udvikling. Han har ingen deciderede svagheder, men heller ikke nogen i øjnefaldende styker. I bund og grund en stabil keeper, som enhver klub glædeligt vil have fat i.

Målmænd som: Mandanda, Kameni og Diego Lopez kunne ligeså godt have taget den sidste plads.

Jeg har tilladt mig at skrive en lille tekst til hver spiller, så det hele ikke bare bliver opremsning Smiley
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Brugernes top 15 lister
« Svar #34: 25 Jun 2009, 19:24 »

Jeg har tilladt mig at skrive en lille tekst til hver spiller, så det hele ikke bare bliver opremsning Smiley

Jeg tillader mig lige at gøre ekstra opmærksom på denne sætning. Det er et krav at der kommer forklaringer, argumenter osv. med, så det ikke bare bliver en opremsningstråd (som det ellers er godt på vej til). Opremsningstråde accepteres ikke.

Det gælder i øvrigt også for de andre "Top xx"-tråde som lige nu florerer på forummet.
Logged



verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brugernes top 15 lister
« Svar #35: 25 Jun 2009, 19:27 »

1. Iker Casillas. Han må betegnes, som verdens bedste målmand, selvom han til tider har nogle black-outs, hvor Real-fans må sidde, at rive sig i håret over hans aktioner. Det kan dog ikke sætte tvivl ved hans position! En målmand enhver klub vil have. Han er formentlig ikke til salg for penge hos Real Madrid.


Flot indlæg søgaard, at vi så er langt fra enige er hva det må være Wink

Men lige den her falder jeg altså over.. For jeg mener på ingen måde at casillas kan kaldes verdens bedste med det niveau han har lagt for dagen i denne sæson.. Verdens bedste målmand må ikke lave fejl så ofte som han har gjort, og skal hele tiden udvise et super højt bundniveau..

Casillas er glimrende inde på stregen, men hans spil i luftrummet lader imo en del tilbage at ønske, og jeg syntes der er et par målmænd der er mere komplette og har haft højere niveau i denne sæson Smiley

Går jo stærkt ud fra at vi snakker om verdens bedste NU og derfor mener jeg ikke man kan bruge hans gamle niveau til noget..

Ikke dermed sagt at casillas ikke er god nu Wink
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brugernes top 15 lister
« Svar #36: 25 Jun 2009, 19:52 »

Søgaard; Jeg forstår ikke helt, hvordan du kan have Shay Given så højt oppe. Han er fremragende, ja. Men sådan som jeg læser dit indlæg, er dine bedste argumenter at han reddede City mod AaB, og at han lavede mirakler i Newcastle. Og eftersom vi snakker verdens bedste målmand nu og her, ville jeg personligt sætte nogle andre keepere over ham. Smiley
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Brugernes top 15 lister
« Svar #37: 25 Jun 2009, 20:58 »

Flot indlæg søgaard, at vi så er langt fra enige er hva det må være Wink

Men lige den her falder jeg altså over.. For jeg mener på ingen måde at casillas kan kaldes verdens bedste med det niveau han har lagt for dagen i denne sæson.. Verdens bedste målmand må ikke lave fejl så ofte som han har gjort, og skal hele tiden udvise et super højt bundniveau..

Casillas er glimrende inde på stregen, men hans spil i luftrummet lader imo en del tilbage at ønske, og jeg syntes der er et par målmænd der er mere komplette og har haft højere niveau i denne sæson Smiley

Går jo stærkt ud fra at vi snakker om verdens bedste NU og derfor mener jeg ikke man kan bruge hans gamle niveau til noget..

Ikke dermed sagt at casillas ikke er god nu Wink
Casillas har helt sikkert ikke spillet sin bedste sæson, men jeg synes ikke, at vi har set en målmand, som virkelig har skilt sig ud fra resten. Så det var lige før, at jeg hellere havde lavet 2 andenpladser. Men en skal jo være den bedste og Casillas har vist at klassen i et vaklende Real Madrid forsvar, hvor han ene mand til tider har holdt nullet.
Søgaard; Jeg forstår ikke helt, hvordan du kan have Shay Given så højt oppe. Han er fremragende, ja. Men sådan som jeg læser dit indlæg, er dine bedste argumenter at han reddede City mod AaB, og at han lavede mirakler i Newcastle. Og eftersom vi snakker verdens bedste målmand nu og her, ville jeg personligt sætte nogle andre keepere over ham. Smiley
Hvis vi siger nu og her, så må man vel vælge en periode. Jeg har valgt den forgangne sæson, som min tidsperiode for bedømmelse.
Det er skam heller ikke kun pga. de to ting, som sender ham på 2.pladsen. Given stod til tider guddommeligt for Newcastle, men resten af holdet havde bare ikke den samme klasse og derfor var det tit ikke nok for Newcastle. I Manchester City har han været et af få lyspunkter på et stjernespækket hold, men spillemæssigt har de jo ikke kunne hænge sammen. Her har Given gjort det fantastisk.
Jeg føler ikke, at der er en anden, som har lavet præstationer, som gør ham mere berettiget til 2.pladsen end Shay Given.
Logged

SkovGaards
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Brugernes top 15 lister
« Svar #38: 25 Jun 2009, 21:58 »

1) Casillas
2) Buffon
3) Cech
4) Reina
5) Van der Sar
6) Craig Gordon
7) Boruc
8) Akinfeev
9) Neuer
10)Valdes
11) Lloris
12) Mandanda
13) Kameni
14) Shay Given
15) Abbiati

Placeringerne 7-12 betragter jeg som stort set lige, og de kunne ligge lidt hvor som helst, men det var dog sådan der jeg fik dem placeret.
Logged


Mikkellas
Gæst
 
Sv: Brugernes top 15 lister
« Svar #39: 25 Jun 2009, 22:09 »

Så vil jeg også lige give mit bud på en top 15-liste:

1. Iker Casillas
2. Julio Cesar
3. Gianluigi Buffon
4. Edwin van der Sar
5. Petr Cech
6. Pepe Reina
7. Diego Lopez
8. Kameni
9. Steve Mandanda
10. Victor Valdez
11. Igor Akinfeev
12. Rene Adler
13. Shay Given
14. Arhtur Boruc
15. Manuel Neuer

Og til AFC: Selvom jeg synes, at JC er god, så hører han altså ingen steder hjemme på en top 15 over bedste målmænd i verden Smiley
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Brugernes top 15 lister
« Svar #40: 25 Jun 2009, 22:44 »

Jeg bliver vist lige nødt til at gentage - hvis denne tråd skal overleve, SKAL der argumenter og debat på bordet, og ikke bare en oplistning af 15 spillere.
Logged



SoAP
Gæst
 
Sv: Brugernes top 15 lister
« Svar #41: 04 Jul 2009, 00:04 »

Jeg tilføjer argumentering i morgen, orker ikke lige nu.

01. Gianlugi Buffon
02. Shay Given
03. Iker Casillas
04. Petr Cech
05. Edwin van der Sar
06. Julio Cecar
07. René Adler
08. Arthur Boruc
09. Igor Akinfeev
10. Robert Enke
11. Steve Mandanda
12. José Reina
13. Manuel Neuer
14. Diego Benalgio
15. Hugo Lloris
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Brugernes top 15 lister
« Svar #42: 04 Jul 2009, 00:21 »

Indlæg med ren opremsning uden argumentation vil blive slettet.
Logged



United-styrer
Gæst
 
Sv: Brugernes top 15 lister
« Svar #43: 04 Jul 2009, 10:23 »

Indlæg med ren opremsning uden argumentation vil blive slettet.

Hvad er der at argumentere for? Det bliver jo det samme ved hver spiller: "han er rigtig dygtig, fordi han redder mange bolde". Det giver sig selv, når man rangerer ham som verdens bedste målmand. De her lister er subjektive skøn og kan reelt ikke argumenteres særlig dybdegående. Måske man bare skulle flytte tråden til Børnehaven, hvis ren opremsning ikke kan accepteres.
Logged

CR9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brugernes top 15 lister
« Svar #44: 04 Jul 2009, 11:07 »

Men lige den her falder jeg altså over.. For jeg mener på ingen måde at casillas kan kaldes verdens bedste med det niveau han har lagt for dagen i denne sæson.. Verdens bedste målmand må ikke lave fejl så ofte som han har gjort, og skal hele tiden udvise et super højt bundniveau..

Du har selv valgt ham ind på en 7. plads under folk som Wiese, VDS, Boruc og Reina! Hvis sidstenævnte var bedre, ville han nok ikke sidde på bænken på landsholdet kamp efter kamp, fordi han altid har stået og vil stå i skyggen af verdens - uden tvivl - bedste målmand Iker Casillas. En holdning jeg i øvrigt deler med Reina.

TT: Jeg aner da overhovedet intet om 15 forskellige målmænd, så jeg vil på ingen måde kunne levere en fornuftig argumentation. Dog er jeg ikke i tvivl om, hvem der ligger på førstepladsen.
Logged


Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010