home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 687 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Brugernes top 15 lister
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvem skal med på brugernes top 15 målmænd i verden  (Afstemning slut: 24 Feb 2009, 15:14)
Manuel Neuer
- 8 (4,1%)
Brad Friedel
- 5 (2,6%)
René Adler
- 7 (3,6%)
José Manuel Reina
- 11 (5,6%)
David James
- 3 (1,5%)
Júlio César
- 7 (3,6%)
Diego Benaglio
- 1 (0,5%)
Artur Boruc
- 7 (3,6%)
Andrés Palop
- 4 (2%)
Grégory Coupet
- 6 (3,1%)
Petr Cech
- 15 (7,7%)
Edwin van der Sar
- 13 (6,6%)
Sebastien Frey
- 11 (5,6%)
Iker Casillas
- 15 (7,7%)
Gianluigi Buffon
- 15 (7,7%)
Carlos Kameni
- 5 (2,6%)
Victor Valdes
- 10 (5,1%)
Manuel Almunia
- 6 (3,1%)
Hugo Lloris
- 6 (3,1%)
Igor Akinfeev
- 7 (3,6%)
Gomes
- 1 (0,5%)
Doni
- 1 (0,5%)
Steve Mandanda
- 7 (3,6%)
Craig Gordon
- 2 (1%)
Sergio Asenjo
- 4 (2%)
Mickaël Landreau
- 5 (2,6%)
Scott Carson
- 2 (1%)
Shay Given
- 6 (3,1%)
Tim Wiese
- 0 (0%)
Dida
- 5 (2,6%)
Frank Rost
- 1 (0,5%)
Antal Stemmer: 17

Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: Brugernes top 15 lister  (Læst 8134 gange)
g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Brugernes top 15 lister
« Svar #45: 04 Jul 2009, 14:53 »

Hvad er der at argumentere for? Det bliver jo det samme ved hver spiller: "han er rigtig dygtig, fordi han redder mange bolde". Det giver sig selv, når man rangerer ham som verdens bedste målmand. De her lister er subjektive skøn og kan reelt ikke argumenteres særlig dybdegående. Måske man bare skulle flytte tråden til Børnehaven, hvis ren opremsning ikke kan accepteres.

Prøv at læse Søgaards indlæg eksempelvis.
Logged



verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brugernes top 15 lister
« Svar #46: 04 Jul 2009, 14:59 »

Du har selv valgt ham ind på en 7. plads under folk som Wiese, VDS, Boruc og Reina! Hvis sidstenævnte var bedre, ville han nok ikke sidde på bænken på landsholdet kamp efter kamp, fordi han altid har stået og vil stå i skyggen af verdens - uden tvivl - bedste målmand Iker Casillas. En holdning jeg i øvrigt deler med Reina.

TT: Jeg aner da overhovedet intet om 15 forskellige målmænd, så jeg vil på ingen måde kunne levere en fornuftig argumentation. Dog er jeg ikke i tvivl om, hvem der ligger på førstepladsen.

Jeg syntes Reina og de andre jeg nævner før ham, har haft en klart bedre og ikke mindst mere STABIL sæson end casillas.. Casillas har lavet alt for mange fejl til at han imo kan ende højere.. Jeg vurderer ud fra hvordan målmændende har gjort det i den forgangende sæson.. Hvis jeg skulle lave all time ville casillas være højere..

Men hvad kan vi bruge til at casillas måske måske ikke har været verdens bedste, når han rent ud sagt ikke har stået en særlig stabil sæson Smiley.. Stabilitet som er nøgleordet hos en verdensklasse keeper!

edit: Nu spiller boruc så godtnok i den skotske liga hvilket er tyndt, men medham handler det mere om at jeg syntes han efter buffon er verdens mest komplette målmand Smiley.. Og casillas vil aldrig blive sat af det spanske landshold pga hans navn.. Hvis han nogensinde skulle blive det, skulle det faktisk være nu, fordi reina har stået en langt bedre sæson i en langt mere krævende liga at være målmand i Smiley
« Seneste Redigering: 04 Jul 2009, 15:01 af verdenskrig » Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brugernes top 15 lister
« Svar #47: 04 Jul 2009, 15:34 »

1. Buffon
2. Boruc
3. Reina
4. Tim wiese
5. VDS
6. Cech
7. Casillas
8. Akinfeev
9. Diego benaglio
10. Tim Howard
11. Shay Given
12. Valdes
13. Adler
14. Kameni
15. AFC

 Smiley
Tim Wiese? Hold da op man. Ja, Bremen nåede UEFA Cup finalen, men det er vel også klart det største i deres sæson overhovedet. Endda en finale, hvor han formåede at lave et drop i. Og 50 mål lukket ind på 34 kampe samt en 10. plads taler vel også sit tydelige sprog. Og Casillas lukkede kun 52 mål ind på 38 kampe i en liga, hvor offensiven er meget stærkere end defensiven, hvilket vil resultere i flere afslutninger mod målmanden. Hvis du skulle vælge en tysk målmand, skulle det helt klart være Adler, der har stået en langt bedre sæson.

Boruc burde heller ikke være så langt oppe. Han spiller for det bedste hold i en lige, hvor der reelt set kun er to hold, der kan kæmpe med om mesterskabet. Og hvad har han opnået i Europa? En fjerdeplads i Champions League gruppespil, hvor de fik 5 point. Derudfra kan man vel konkludere, at han slet ikke har niveauet til at være nummer to i verden.

Men min egen liste:

1. Van der Sar - Endnu en fremragende sæson med et mesterskab og en Champions League semifinale. Utrolig sikker skanse, og han er vel den bedste hollandske målmand nogensinde. Desværre er han dog ved at være oppe i alderen.

2. Casillas - Måske ikke sin bedste sæson, men stadig førstemålmand for et spansk landshold, der vandt EM suverænt. Har skullet holde et vaklende forsvar op.

3. Buffon - Stadig en verdensklasse målmand med en kæmpe karisma. Han er ikke til at komme udenom.

4. Valdes - Meget undervurderet målmand. Før i tiden antog man ham som en målmand, som lavede mange fejl, men det har han rettet op, kan man roligt sige. Barcelona har vundet alt, hvad der var at vinde denne sæson, og han har sin fortjeneste i det.

5. Given - Endnu en undervurderet målmand, som imo kunne begå sig på ethvert storhold. Fremragende reflekser på stregen, næsten Casillas klasse på det punkt.

6. Reina - Har spillet en god sæson uden at gøre noget ekstraordinært. En god mand for Liverpool.

7. Frey - Fiorentina har spillet en fremragende sæson både i Champions League (uheldig gruppe at komme i) og i Serie A, hvor det er blevet til endnu en kvalifikation til Champioins League. Frey har spillet en stor rolle i klubben.

8. Howard - En målmand med en kæmpe autoritet. En vigtig brik i Everton.

9. Cech - Stadig en af verdens bedste, men han er bestemt blevet mere og mere usikker. Før sit grimme uheld var han i top 5, men ikke mere.

10. Neuer - Kæmpe talent fra Schalke 04. Bayern var ude efter ham, men Neuer ville ikke skifte. Han går en stor fremtid i møde.

11. Diego Lopez - Endnu en fremragende spansk målmand. Villarreal formåede desværre ikke at komme i top 4, men det ændrer det ikke på Diego Lopez faktum som en rigtig stabil målmand.

12. Palop - Jeg er meget i tvivl, om hvor han skulle placeres. Han burde måske være længere oppe grundet hans præstationer i år, men fordi jeg ikke har set så meget til ham, kommer han på en 12. plads. Kun lukket 39 mål ind i 38 kampe i Primera Division og 2 mål ind i gruppespillet i UEFA Cuppen.

13. Mandanda - Et kæmpe fransk målmandstalent fra Marseille, hvor vi har set smagsprøver af ham i Champions League. Afløseren for Van der Sar?

14. Julio Cesar - Endnu et mesterskab til Inter med ham i kassen. Han er svær at komme udenom pga. Inters præstationer, men jeg har det ikke helt godt med ham.

15. Benaglio - Også svær at komme udenom med Wolfsburgs succes, så han fortjener også en plads på listen.
Logged


Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brugernes top 15 lister
« Svar #48: 04 Jul 2009, 16:33 »

1. Lars Winde (Esbjerg fB)
Så kan Casillias, Buffon og Reina godt gå hjem og lægge sig, for ingen overgår fiskeren fra Esbjerg. Winde er stort set verdens bedste på alle punkter i målmandsspillet, og derfor skal han selvfølgelig placeres øverst på denne liste.(eller noget)

2. Iker Casilias (Real Madrid)
Denne fantastiske keeper har som den eneste Real-spiller min store sympati, og han er uden diskussion en af verdens bedste keepere overall. Godt nok har han ikke haft sin bedste sæson i Real, men alligevel har han stået forholdsvis stabilt på landsholdet.

3. Edwin van der Saar (Manchester United)
Hollænderen er måske nok oppe i alderen, men alligevel står han ufatteligt stabilt, og fuldender den fantastiske defensiv, som Manchester United jo er i besiddelse af. Han er rimelig god med fødderne, og når bolden bliver kørt tilbage til ham skiller han sig for det meste fornuftigt af med den.

4. Steve Mandanda (Marseille)
En fantastisk keeper som i en forholdsvis ung alder har bevist sit værd for Marseille. Også i CL har han vist prøver på sit talent, og hans reflekser er fuldstændigt vanvittige, hvilket man har fået op til flere store beviser på i den seneste sæson.

5. Shay Given (Manchester City)
En undervurederet keeper, som virkelig hører til i toppen. Han har i flere omgange reddet City i denne sæson, og selvom han er oppe i alderen er han stadig en rigtig god målmand.

6. Julio Cesar (Inter)
En virkelig god målmand som gang på gang præsterer på højt niveau i Inter. Han er i forhold til hans klub, rimelig ukendt, men han er uden tvivl en af verdens bedste keepere.

7. Gianluigi Buffon (Juventus)
Han bliver aldrig min kop te, og nogengange kommer han med nogle underlige udmeldinger i medierne. Dog er han en god målmand, og helt klart en af de 10 bedste i verdenen.

8. Diego Lopez (Villarreal)
Jeg er helt vild med Lopez, som virkelig er en klassemålmand. Han er meget anonym nede i Spanien, men han står rigtig godt og holder niveau i næsten alle kampe. Der er ingen tvivl om at han kunne begå sig i alle klubber rundt omkring i verdenen.

9. Jose Reina (Liverpool)
Glimrende målmand, som har stået en anonym sæson i Liverpool. Dog kan man ikke kringle ham for noget, og derfor fortjener han lige nøjagtig en plads i top 10.

10. Rene Adler (Leverkusen)
Han har stået en kanon sæson for Leverkusen, hvis forsvar til tider har sejlet rundt som en andet Serie 6 klub herhjemme i Danmark. Der er uden tvivl fremtid i ham, og sammen med Manuel Neuer vil han i fremtiden udgører en god landsholdsduo for tyskerne.

11. Petr Cech (Chelsea)
Tjekken fra Chelsea er selvfølgelig stadig en ganske god keeper, men han har i flere omgange fejlet i den seneste sæson, og han virkelig blevet mere og mere usikker i takt med at årene er gået. Man kan ikke regne helt så meget med ham som tidligere, og han er begyndt at droppe mere og mere, hvilket sidste sæson var et glimrende eksempel på.

12. Carlos Kameni (Espanyol)
En lidt spøjs målmand, som bestemt også er blandt de bedste. Han er vel i besiddelse af verdens måske bedste reflekser, og han præsterer ofte fantomredninger for Espanyol.

13. Victor Valdes (Barcelona)
Han er i takt med årene blevet bedre og bedre, og han er bestemt kommet efter de drops man før i tiden så ham lave. Han er blevet stabil, og da Barcelona i sidste sæson vandt alt, er han selvfølgelig også værdi til denne liste.

14. Diego Benaglio (Wolfsburg)
En af denne sæsons bedste målmænd, og han er har en kæmpe andel i deres ligasejr. Foran et til tider usikkert forsvar har han virkelig været en god sidste skanse, og derfor finder han lige nøjagtig vej til listen her.

15. Hugo Lloris (Lyon)
En af de bedste keepere i Frankrig finder lige nøjagtig også vej til listen, men Neuer, Palop eller Boruc kunne også godt have prydet listen i stedet. Dog mener jeg lige at hans alder og status er nok til at overgå de andre, hvis man tænker på at han i en meget ung alder er førstekeeper i en storklub som Lyon. 
Logged

Hallihallo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Brugernes top 15 lister
« Svar #49: 04 Jul 2009, 17:06 »

1. Casillas - Ikke så høj, men hans reflekser opvejer dette og gør ham i stand til at lave klasse redninger på stribe.
2. Buffon - Har gennem mange sæsoner været en klippe for Juve, og var for mig nummer 1 inden Casillas slog igennem.
3. Cech - Kandiderede stærkt til en førsteplads inden hans slemme uheld. Stadig en gudsbenådet målmand.
___________________ _____
Synes jeg ville isolere disse tre, da de er i særklasse.
___________________ _____

4. Van der sar - Kan egentlig ikke lide ham, men efter denne sæsons præstationer, må man nok hellere tage ham med.
5. Frey - For stor til Fiorentina. Potentiale til en af de helt store klubber.


Resten vil jeg faktisk ikke give min mening om, da det ville blive baseret på Fm, hvilket jo ikke er grundlag nok til at tage dem med på listen. Er dog ikke i tvivl om at Adler, Neuer og Asenjo går en stor fremtid i møde.

Synes det er svært at finde en top 15, fordi jeg ikke tror folk har nok kendskab til det. Ved ikke om det kun er mig der har det sådan?
Logged

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010