home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1054 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Danmark øverst på terrorliste - er du bange?
0 Brugere og 23 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: Danmark øverst på terrorliste - er du bange?  (Læst 9766 gange)
mvh6
Førsteholdsspiller

Sv: Danmark øverst på terrorliste - er du bange?
« Svar #45: 13 Feb 2009, 17:38 »

Der bliver jo også snakket meget om "verdens ende" d. 21 December 2012, det er noget regeringerne ved en masse om, men det gør befolkningen ikke.

Til dem der ikke lige ved hvad jeg snakker om med verdens ende, så er der jo en Planet X som svæver rundt et sted langt ude, som kommer imellem jorden og solen én gang hvert 36500 år, altså når Mayan kalenderen slutter. Der er så 2 teorier derefter;
1. Den blokerer for Solen i så lang tid at vi vil dø.
2. Den eksploderer og vi er væk.

wtf?!?!?!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!!?!?!?. Hvorfor fortalte du det!. Nu havde jeg lige fået ro på, ved at læse topicet igennem. Og nu bliver jeg sgu bange. Var ellers ikke bange for det andet.

Pepe
Gæst

« Svar #46: 13 Feb 2009, 18:28 »

Så kan jeg så berolige dig med, at det er det pure opspind, og det er i hvert fald ikke noget, man skal gå og spekulere over Smiley

Caspper
Manager

« Svar #47: 13 Feb 2009, 19:05 »

Så kan jeg så berolige dig med, at det er det pure opspind, og det er i hvert fald ikke noget, man skal gå og spekulere over Smiley

Efter lidt mere læsning på det, har jeg fundet ud af at det faktisk ikke er en Planet X der kommer i vejen, derimod er det vores galakse (altså mælkevejen) og noget nordligt solpis som møder hinanden - og det er der nogen der mener er verdens ende - så på en måde kan du godt kalde det pure opspind, fordi der sker jo ikke noget. Smiley

Bare et sjældent "fænomen"..

Men jeg glæder mig nu til at se om den der LHC (Large Hydron Collider) bliver til nogen verdens undergang. Opstemt men jeg tvivler.

søgaard
Gæst

« Svar #48: 13 Feb 2009, 19:07 »

Lad os nu komme tilbage til emnet og finde et andet emne, hvis I vil snakke naturfænomener..

Andersen
Reserveholdsspiller

« Svar #49: 13 Feb 2009, 19:50 »

At ramme regeringen (eller for den sags skyld Silo'en!) ville da blot gøre DK/verden en tjeneste! Smiley

Spøg til side..

Nej, jeg er ikke bange. Det er nok nærmere dem der skal være bange. Mens blomsten af Danmarks ungdom er med til at gøre livet for surt for terrorister og deres venner i Afghanistan/Pakistan, så er vores allierede i Israel også i særklasse til at fange dem.

De store fisk er formentlig så godt overvovede, at det er umuligt for dem at rejse til lande i vesten, uden at blive pågrebede. Man skal dog også huske på, at Al Queda ikke er en særlig "fast" organisation. Det består af hovedsageligt individuelle terror-celler som støtter som formål, men ikke har en direkte ledelse.

Dem man skal "frygte" er nok nærmere rabiate, der allerede er i DK. Lidt som dem der blev fanget i 2008.

Men de har jo allerede gjort os bange. Folk går i panik bare de ser en efterladt taske på en togstation. Jeg tror chancen for at vinde i lotto, er større end chance for at dø i et terrorangreb.. Der er i hvert fald andre ting jeg er mere bange for.. Umotiveret vold, eller at komme ud for en ulykke i en bil.

JKJ
Gæst

« Svar #50: 14 Feb 2009, 10:14 »

Jeg tror også godt at Christiansborg kunne være et potentielt terrormål.. Der kan de nok ramme os hårdest, fordi der har vi jo vores regering. 

Hvis du skal ramme regeringen skal du ikke bombe Christiansborg men derimod alle de ministerier der er rundt omkring i Kbh...

Regeringen er ikke ret tit samlet på engang, det sker stort set kun til folketingets åbning og så max 10 gange om året på Christiansborg, ellers sidder de jo i møder i deres respektive ministrerier eller farter (u)land  og rige rundt til møder, konferencer osv osv...

Så det vil altså sige min 15 bombemål på engang hvis du skal ramme dem...

plutonium
Manager

« Svar #51: 14 Feb 2009, 10:53 »

wtf?!?!?!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!!?!?!?. Hvorfor fortalte du det!. Nu havde jeg lige fået ro på, ved at læse topicet igennem. Og nu bliver jeg sgu bange. Var ellers ikke bange for det andet.

Det er en myte som så mange andre. Ja, der sker noget ved faste intervaller i universet. Alle kometer kører i en bane rundt om sole, og det betyder at vi ved hvert x år kan vi se den pågældende komet på nattehimlen. Derefter tager den lille en tur rundt om Solen, og forsvinder ud af sin bane igen. På samme måde som det caspper taler om.

En anden lille myte jeg gerne vil prøve at skyde i sænk er global opvarmning. Den effekt mennesker har på den globale temperatur er minimal. Der er to teoretikere jeg gerne vil fremhæve:

Milankovich (måske stavet forkert), der talte om at Jorden har en bane omkring Solen, der ikke er 100 % rundt. Det betyder at vi til tider er tættere på Solen end andre gange. Det ændrer selvfølgelig også temperaturen på Jorden. Det gør at vi får en istid hvert 100.000 år, og mini-istider hvert 19-22.000 år. Sjovt nok passer tallene med, at vi skal have en varm periode nu, hvis man kigger på klimaet i verden igennem de sidste mange tusind år.

Så er der Svenmark, som mener at Jordens temperatur afhænger af antallet af solpletter (mørke pletter på solen der har en væsentlig højere temperatur end resten af solen). I øjeblikket er der forholdsmæssigt mange solpletter, og det stemmer overens med den temperatur vi oplever på Jorden i øjeblikket.

Hvis blot én af teorierne passer, så er den hellige grav vel forvaret.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Caspper
Manager

« Svar #52: 14 Feb 2009, 16:59 »

Milankovich (måske stavet forkert), der talte om at Jorden har en bane omkring Solen, der ikke er 100 % rundt. Det betyder at vi til tider er tættere på Solen end andre gange. Det ændrer selvfølgelig også temperaturen på Jorden. Det gør at vi får en istid hvert 100.000 år, og mini-istider hvert 19-22.000 år. Sjovt nok passer tallene med, at vi skal have en varm periode nu, hvis man kigger på klimaet i verden igennem de sidste mange tusind år.

Så er der Svenmark, som mener at Jordens temperatur afhænger af antallet af solpletter (mørke pletter på solen der har en væsentlig højere temperatur end resten af solen). I øjeblikket er der forholdsmæssigt mange solpletter, og det stemmer overens med den temperatur vi oplever på Jorden i øjeblikket.

Hvis blot én af teorierne passer, så er den hellige grav vel forvaret.

Dem havde jeg aldrig hørt om.. Tak Smiley

plutonium
Manager

« Svar #53: 14 Feb 2009, 17:37 »

Så lidt, caspper Wink

Skrev et projekt om det i skolen sidste år, så har sat mig lidt ind i den globale opvarmning. Ikke at jeg ved alt, men nok til at danne mig en mening ud fra forskellige synsvinkler Peace

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010