home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1003 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Danmark øverst på terrorliste - er du bange?
0 Brugere og 15 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Danmark øverst på terrorliste - er du bange?  (Læst 9755 gange)
Mathié
Landsholdsspiller

Sv: Danmark øverst på terrorliste - er du bange?
« Svar #30: 13 Feb 2009, 12:24 »

Først vil jeg lige ytre mig om, hvorledes jeg er bange eller ej. Jeg er overhovedet ikke bange for de 'såkaldte' terrorister. De kan komme herop, og så skal jeg stopfodre dem med kyllingkød med svineprotein - de kan virkelig rende mig.

Med hensyn til Muhammed-krisen og de så meget omdiskuterede tegninger, så kan jeg, på den ene side, godt forstå dem; men på den anden side fatter jeg overhovedet ikke deres vrede. Før tegningerne, havde alle de muslimer ledt overalt efter en undskyldning for at brænde det danske flag af. Jeg har ikke sat mig helt ind i situationen, før tegningerne blev udgivet, men jeg lagde mærke til en meget væsentlig faktor i krisen; nemlig det, at der en uge før at Kurt Westergaard tegnede disse tegninger, havde en egyptisk journalist tegnet nogle lignende tegninger, i en landsdækkende avis. Blev folk sure? Nej, de skraldgrinede og roste journalisten til skyerne. Så der fandt de en undskyldning for at svine danskerne til, på et falskt grundlag.
« Seneste Redigering: 13 Feb 2009, 14:40 af Mathié » Logged

korzika
Gæst

« Svar #31: 13 Feb 2009, 12:36 »

De kunne også bombe Parken til en vigtig landskamp.
Men nu skal vi ikke give dem gode idéer, hvis de nu sidder og kigger med Shockeret

Der har faktisk været en epiosode omhandlende terror, da israelske Mac. Petach Tikva, gæstede Brøndby.

Mr.Langlet
Gæst

« Svar #32: 13 Feb 2009, 12:55 »

Jeg skrev faktisk i 2008 en projekt opgave omkring Terror, der snakkede min kammerat og jeg med PET's leder for Terrorbekæmpelse. Han fortalte at det faktisk er svært at lave terror i Danmark, for PET er ret gode til forbyggelse. Det er jo ikke noget man lige planlægger på en lørdag eftermiddag, det kan jo tage måneder. Jeg tror sq ikke man skal være bange. Chancen for at man skulle være tilstede under aktionen (Gud forbyde at det skulle ske) er meget lille. Jeg tror, som sagt osse Nørreport ville være det "bedste" sted at ramme, men der er jo masser af forskellige mål og masser af forskellige ting at opnå. Nørreport er jo indbyggere og mennesker man rammer. Christiansborg er politikere og det demokratiske system man rammer og Amalienborg er Kongehuset, vores øverste ledere. Ikke for at gøre grin med indvandre og muslimer, men altså nogle af de der terror folk, som sender videoer op til os er sq ikke de hurtigste knallerter på havnen. Under muhammedkrisen ville en af dem gerne have en undskyldning fra den danske konge! Smiley
Det viser hvor lidt de ved om vores land, men hvem fanden skulle os det? vi er et lille lorte land i norden, hvor det altid er pisse koldt og skatten er måske ikke den bedste Opstemt DER SIMPELTHEN IKKE NOK PRESTIGE I AT BOMBE OS! Opstemt

AmauriCarvalho
Juniorspiller
**

« Svar #33: 13 Feb 2009, 13:56 »

Utroligt de overhovedt gider udøve terror, deres gevinst er som oftest minimal og deres tab enorme. Da tårnene blev bombet mistede "vi" knap 5000 mennesker. Mens "de" fik bombet deres land stort set synder og sammen. For nylig sender palestinesærne 2 raketter ind i Israel, en længere fejde opstår, facit: 12 dræbte Israelere (heraf over halvdelen døde ved friendly fire) flere tusinde døde palestinænsere..mid t råd til terroristerne..drop det det kan tilsyneladende ikke betale sig;-)

absalonsen
Gæst

« Svar #34: 13 Feb 2009, 14:28 »

Jeg er ikke bange. Var jeg bange, ville det jo være bedst, at blive indendøre hele døgnet rundt. Der har efterhånden været en del trusler mod Danmark. Indtil videre har ingen af dem ført noget med sig, så jeg tvivler på, at der kommer noget seriøst.
Danmark er imo for småt til terror. Ja, man kan bombe Nørreport st., dræbe en masse mennesker og lamme infrastruktueren i hovedstadsområdet, men det er jo småting i forhold til mulighederne i flere andre andre lande.

Men jeg har ikke tid til at være bange.. Smiley

andersfa123
Gæst

« Svar #35: 13 Feb 2009, 14:37 »

Jeg er ikke bange. Jeg mener som mange andre at Danmark er for lille et land til at så "store" terrorister vil bombe det. Jeg syntes nu at vi har været på den liste i et par år men der er ikke sket noget. Godt nok har PET haft anholdt et par for terrorplaner så vidt jeg husker, så der kan man se hvor gode PET er til at udføre deres job.

JKJ
Gæst

« Svar #36: 13 Feb 2009, 14:46 »

Hvad vil de sprænge i luften ? "den lille havfrue?". Kan huske den gang de Brændte flag af under mohammed krisen, at de brændte Schweizisk (stave) flag af... så det kunne jo være at vi er heldige at de fare vild på vej her op. haha

Hehe og kongen skulle komme med en undskyldning... De var vist ikke helt klar over hvad de snakkede om...

Men frygter heller ikke terror. Hvis det sker så sker det, men tror som andre har skrevet ikke at chancen er ret stor. Dermed ikke sagt at vi ikke bliver ramt, men vi bør ikke frygte det...

Desuden har vi nu været nævnt på den " liste" stort set siden man gik ind i Irak og der er jo ikke sket noget siden da...
Andre lande er blevet ramt siden men vi er gået ram forbi så hvorfor skulle vi pludselig bombes nu??

Hvis vi begynder at frygte for terror har de jo desuden allerede vundet en moralsk sejr og det er der jo ingen grund til at give dem på forhånd...

Jeg er faktisk mere bange for at gå enkelte steder i Aalborg by eller gå på Veterbro også i Aalborg i myldretiden... Der er chancen for at der vil ske mig et eller andet en del større...

Caspper
Manager

« Svar #37: 13 Feb 2009, 15:21 »

Som absalonsen siger, vil det primære mål helt sikkert være en undergrundsstation ligesom det var i London og Madrid, for at ødelægge infrastrukturen. Men som nogen andre også nævner, så er chancen for at det sker nok meget lille i Danmark - fordi de snakker og snakker jo bare, men intet sker.

Men dog tror jeg ikke på at PET har så meget styr på det som de siger.. De ved trods alt ikke hvad Mohammed og Ali sidder og snakker om over lørdagskaffen i bagdad Smiley

JKJ
Gæst

« Svar #38: 13 Feb 2009, 15:28 »

Som absalonsen siger, vil det primære mål helt sikkert være en undergrundsstation ligesom det var i London og Madrid, for at ødelægge infrastrukturen. Men som nogen andre også nævner, så er chancen for at det sker nok meget lille i Danmark - fordi de snakker og snakker jo bare, men intet sker.

Men dog tror jeg ikke på at PET har så meget styr på det som de siger.. De ved trods alt ikke hvad Mohammed og Ali sidder og snakker om over lørdagskaffen i bagdad Smiley

Enig her...

Men på den anden side ved de så også meget mere end de siger... Og fordi 2 elever spørger om nogle ting til et projekt så sidder de jo ikke og fortælle nogle ting som andre ikke ikke må få et vide. De skal naturligvis sige de har styr på det, tænk på hvor meget panik der ville blive hvis PEt sad og sagde at de ikke rigtig havde styr på det og det indenfor terror...

Vi, den alm borger, får vel max 2-3% at vide om hvad der faktisk foregår inden bag murerne hos PET, og det er ganske ok imo...

Caspper
Manager

« Svar #39: 13 Feb 2009, 15:36 »

Enig her...

Men på den anden side ved de så også meget mere end de siger... Og fordi 2 elever spørger om nogle ting til et projekt så sidder de jo ikke og fortælle nogle ting som andre ikke ikke må få et vide. De skal naturligvis sige de har styr på det, tænk på hvor meget panik der ville blive hvis PEt sad og sagde at de ikke rigtig havde styr på det og det indenfor terror...

Vi, den alm borger, får vel max 2-3% at vide om hvad der faktisk foregår inden bag murerne hos PET, og det er ganske ok imo...

Ja selvfølgelig. Fordi, som du selv siger der ville gå total panik i befolkningen, hvis PET nu sagde at de ikke vidste særlig meget.

Der bliver jo tit snakket i medierne om diverse kriser, som ikke kommer ud til befolkningen før det er sker - for at undgå panik. Fx. Tsunamien - USA og Thailand vidste det før alle andre, de ville bare ikke sige noget - der ville jo gå i panik i folk! Og ja, det kostede 300.000(?) menneskeliv. Derimod ville den tidligere panik, måske kun dræbe 20.000.

Dog er en naturkatastrofe noget helt andet end et terrorangreb, fordi vi kan ikke flygte fra et terrorangreb - med mindre vi ved hvor det er.

Der bliver jo også snakket meget om "verdens ende" d. 21 December 2012, det er noget regeringerne ved en masse om, men det gør befolkningen ikke.

Til dem der ikke lige ved hvad jeg snakker om med verdens ende, så er der jo en Planet X som svæver rundt et sted langt ude, som kommer imellem jorden og solen én gang hvert 36500 år, altså når Mayan kalenderen slutter. Der er så 2 teorier derefter;
1. Den blokerer for Solen i så lang tid at vi vil dø.
2. Den eksploderer og vi er væk.

JKJ
Gæst

« Svar #40: 13 Feb 2009, 15:48 »

Det er så ikke helt rigtigt... USA feks fandt først ud af hvor slemt det var ganske kort tid inden den skete, og så er det svært at advare om noget der faktsik sker allerede...

Derudover skal du også huske på hvor det skete henne. De har ikke den samme form for kommunikation som vi har i den vestlige verden. Nogle gange skal de være heldige hvis de har el og varm bare 12 ud af døgnets 24 timer (det sker ikke tit men det sker)

Desuden kan man på ingen måde sammeligne naturkatastrofer og terror med hinanden. Det første tager ikke hensyn til noget som helt, det er bare alt ødelæggende for selv de gode som de onde.

Terror er menneskeligt og har til sigt at gøre ondt på de gode så de onde kan hygge sig over det...

Rooland
Manager

« Svar #41: 13 Feb 2009, 15:52 »

Det med at DK er for lille og der er for lidt prestige i at bombe er da en gang vrøvl. Vi har generet dem og det vil da nok ikke stoppe de skægaber for at bombe et sted i Danmark, hvor der er massere af mennesker.

Jeg tror sgu ikke, at de sker lige i de kommende par år, men måske om 10-15 år tror jeg godt de kan ramme os. De arabiske lande gør jo heller ikke en særlig stor indsats med hjælpen til at få dem udslettet fra jordens overflade. Den pakistanske hær har fx. "forlagt" 87.000 våben fra den Amerikanske hær til at bekæmpe terroristerne. Så er man altså heller ikke særlig intresseret i at komme af med terrorismen, hvis man kan miste så mange våben. Og hvem siger at Pakistan ikke også kan "miste" lidt større ting til Al-Queda i fremtiden?

http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/article1125233.ece

-LFC-
Manager

« Svar #42: 13 Feb 2009, 16:08 »

Ja selvfølgelig. Fordi, som du selv siger der ville gå total panik i befolkningen, hvis PET nu sagde at de ikke vidste særlig meget.

Der bliver jo tit snakket i medierne om diverse kriser, som ikke kommer ud til befolkningen før det er sker - for at undgå panik. Fx. Tsunamien - USA og Thailand vidste det før alle andre, de ville bare ikke sige noget - der ville jo gå i panik i folk! Og ja, det kostede 300.000(?) menneskeliv. Derimod ville den tidligere panik, måske kun dræbe 20.000.

Dog er en naturkatastrofe noget helt andet end et terrorangreb, fordi vi kan ikke flygte fra et terrorangreb - med mindre vi ved hvor det er.

Der bliver jo også snakket meget om "verdens ende" d. 21 December 2012, det er noget regeringerne ved en masse om, men det gør befolkningen ikke.

Til dem der ikke lige ved hvad jeg snakker om med verdens ende, så er der jo en Planet X som svæver rundt et sted langt ude, som kommer imellem jorden og solen én gang hvert 36500 år, altså når Mayan kalenderen slutter. Der er så 2 teorier derefter;
1. Den blokerer for Solen i så lang tid at vi vil dø.
2. Den eksploderer og vi er væk.

Se dét frygter jeg! Terror frygter jeg ikke på nogen måde mere, men snakken om 2012 skræmmer livet af mig. Af 2 meget simple grunde: Fordi jeg er så ung og fordi jeg ved så lidt om det. Men jeg har tiltro til, at som det nærmer sig vil vi komme nærmere løsningen og overleve. Håber jeg ihvertfald...

Barca-boy
Landsholdsspiller

« Svar #43: 13 Feb 2009, 16:13 »

Jeg frygter sådan set ikke for mig selv. Men for min familie, da mange af dem bor i København og omegn. Men det ville da selvfølgelig være frygteligt HVIS det skete, men tror bare ikke på det. Så går i hvert fald ikke og tænker på det i hverdagen.

Caspper
Manager

« Svar #44: 13 Feb 2009, 16:52 »

Jeg tror også godt at Christiansborg kunne være et potentielt terrormål.. Der kan de nok ramme os hårdest, fordi der har vi jo vores regering. 

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010