home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 526 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  superFicie + en trilogi
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: superFicie + en trilogi  (Læst 11323 gange)
Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: superFicie + en trilogi
« Svar #45: 11 Feb 2009, 01:10 »

Hehe, nårh okay... for startede nemlig på denne her, om så så det med triologien, så ville have starten med... Grunden til det fangede mig, var at jeg selv overvejer at skrive min næste, og måske sidste blog, så noget nyt storslået, en rigtig triologi, i klassisk forstand.. Smiley
Logged


Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: superFicie + en trilogi
« Svar #46: 11 Feb 2009, 01:15 »

Hehe, nårh okay... for startede nemlig på denne her, om så så det med triologien, så ville have starten med... Grunden til det fangede mig, var at jeg selv overvejer at skrive min næste, og måske sidste blog, så noget nyt storslået, en rigtig triologi, i klassisk forstand.. Smiley
Spændende. Smiley Held og lykke, hvis det bliver til noget. Man får undervejs en forfærdelig masse idéer, så det er med at holde den røde tråd, hvis det skal blive ordentligt. Wink
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: superFicie + en trilogi
« Svar #47: 11 Feb 2009, 01:17 »

Det jo det, har i et par år haft en drøm om at blive forfatter, og det er i kølvandet på den drøm, at min næste blog kommer til at sejle... Smiley
Logged


Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: superFicie + en trilogi
« Svar #48: 13 Feb 2009, 16:07 »

listen stirrede på ham. Alt for mange mål og målsætninger, han umuligt ville kunne nå. Han ønskede også, de havde lidt forståelse. At man kunne snakke om tingene, og man havde mulighed for at diskutere problemerne – den magtfaktor han stod overfor, var urokkelig. Han tog handskerne på, og gik udenfor i kulden, hvor han vidste medierne ventede. I hvert fald de største af den. Pakkede listen forsigtigt sammen, og lagde den i inderlommen, inden han åbnede den store dør ud til virkeligheden.
”Ferrara – du er nu i gruppespillet i UEFA Cuppen, hvilket er ret flot i forhold til at I kom helt fra ToTo Cuppen. Hvor langt regner du med at komme?”
-   Jeg tror på, vi kan komme langt. Vi vinder. Vi skal vinde, for vi kan vinde.


Til aften hævede Napoli-manager sine forventninger til sæsonens UEFA Cup, der er forestående. Napoli er i gruppespillet, men allerede nu udtaler den nyligt ansatte Ferrara, at målet er at vinde hele turneringen, foran klassehold som Valencia, Ajax og Manchester City. Det er noget af et mål for Napoli, hvis spillermateriale bestemt har kvaliteter, men mon de lyseblå fra kaosset i Napoli kan få vendt det negative til noget positivt?
Napoli er i gruppe med Portsmouth, Heerenveen, Dnipro og Steaua Bukarest, hvor man er seedet 2'er, efter engelske Portsmouth.
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: superFicie + en trilogi
« Svar #49: 14 Feb 2009, 15:00 »


Efter 2 point i 2 svære kampe mod henholdsvis Lazio og Milan, skulle man på hjemmebane se, om man kunne tredoble pointhøsten fra sidste kamp – hjemme mod Reggina var Napoli i hvert fald storfavoritter. Det hele startede med det forventede  Napoli-pres, og inden der var spillet en halv time af kampen, så det ud til at blive en dag på kontoret for Napoli. Da Lavezzi, Napolis helt store stjerne for tiden, scorede til 1-0, så det ud til at forventningerne skulle holde stik. 
topscorerliste
lavezzi2
denis1
selvmål1

Men det var helt indtil det 76. minut, hvor Reggina udlignede ganske ufortjent. En fremragende bold i dybden og et indlæg overrumplede den søvndryssede bagkæde hos Napoli, og udligningen var officiel. Derefter satte Napoli ind i jagten på 3 point, men i det 88. minut slog den taktik fuldstændig fejl. En dybdebold fangede Napolis forsvar på det forkerte ben, og den hurtige angriber Ceravolo snød Napoli for alle point, samt sikrede Reggina en flot – men ufortjent – udebanesejr på 1-2.

Ude mod Siena havde Napoli bebyrdet et comeback og en revanche-lyst af rang, og det var da også til at se, at Napolispillerne var interesserede i sejr, da kampen blev fløjtet i gang. Målene udeblev dog hele kampen igennem – så på trods af at Napoli havde 15 chancer og 2 skud på stolpen, ligger den samlede pointhøst på 6 point efter 5 kampe – hvilket bestemt ikke er godt nok for Napoli. Med det ene point ryger Napoli langt ned i tabellen, og ligger nu nummer 14 – der er dog ikke langt op til bedre pladser, og hvis Napoli i næste kamp kan hente 3 point, kan man komme op i den gode ende af tabellen igen.


Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: superFicie + en trilogi
« Svar #50: 15 Feb 2009, 16:05 »


lidt af hvert
Efter det skuffende første nederlag i årets Serie A til Reggina, og en nulløsning i Siena, vendte Napoli nedturen til optur – da man hjemme bankede Atalanta 3-1. Spillede ikke mindre end et kvarter, og Lavezzi – Napolis topscorer, samt manden med flest assist – gjorde det til 1-0. Denis headede en bold videre til Lavezzi, der allerede var løbet i dybden, og den unge argentiner scorede iskøligt.
kommende kampe
napoli - cagliari
roma - napoli
juventus - napoli
napoli - sampdoria
napoli - internazionale


Indtil halvleg bølgede spillet frem og tilbage, men efter pausen gjorde først Hamsik på straffespark og senere Denis det til 3-0 – inden Atalantas indskiftede Diego De Ascentis reducerede til kampens slutresultat 3-1. Kampen efter drog Napoli til Firenze, hvor de gæve fiorentinere ventede. Hjemmeholdet var store favoritter i dagens opgør, og på trods af en ganske lige kamp, trak Fiorentina da også det længste strå. Mutu var efter 51 minutter manden bag kampens eneste mål; et flot et af slagsen fra Mutu, der senere i kampen blev skadet.

Efter nederlaget, vendte Napoli hjem i vante rammer, hvor man også tog en stensikker sejr over Genoa. På trods af resultattavlen, der efter kampen sagde 2-1, spillede Napoli Genoa ud af banen – hvilket chancestatistikken 16-2 siger meget godt. Denis lavede Napolis første mål i første halvlegs overtid, mens Hamsik – igen på straffespark – sendte kuglen ind til 2-0. Genoa reducerede i overtiden. De tre kampe med seks point betyder, at Napoli klatrer op i tabellen - netop nu ligger holdet nummer 8 efter 8 runder - hvilket er en klar forbedring, fra tidligere ugers placeringer.
Napoli har herefter et ganske spændende program, hvor man indenfor de næste tre kampe skal dyste mod både Roma og Juventus.

Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: superFicie + en trilogi
« Svar #51: 15 Feb 2009, 16:09 »

Ja. Hvad skal man sige? Godt hold du blogger med Wink

Sidens bedste blog, uden tvivl.
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: superFicie + en trilogi
« Svar #52: 15 Feb 2009, 19:44 »

flot sejr i svær kamp
Det er meget muligt, at Napoliforsvaret har været en anelse konfust efter afbankningen i hovedstaden – ude mod Roma, tog hjemmeholdet nemlig sagen i egen hånd og smadrede Napoli 3-0. Allerede efter 2 minutter var roma foran ved stortalentet Aquilani, der næsten som i en træningsøvelse, bare satte bolden i mål fra 25 meters afstand, som var det ingenting. Ved halvleg gjorde Baptista det til 2-0 på et oplæg af Perotta, og to minutter inde i overtiden, var det Vucinic – det klassiske indskifter-es, en Romamanager altid har ved hånden – der gjorde det til kampens resultat 3-0 foran over 70.000 mennesker i Rom. Det er værd at nævne at Napolis foretrukne forsvarsspiller Aronica fik sit andet gule kort efter 65 minutters spil, hvilket naturligvis ikke gjorde opgaven lettere for Ferrara og co., som dog alligevel ikke havde haft noget indtil da.

Efter afklapsningen ude i Rom, ventede endnu en, på papiret, umulig udebanekamp – men på banen, så spillet godt ud for Napoli, og spillerne i lyseblå fik pludselig mod på mere end et nederlag. Juventus var indtil halvlegen det dårligste hold, men efter halvlegen vendte spillet og Juventus tog initiativet. Det hjalp dog intet på måltavlen, og da der stadig stod 0-0 efter 70 minutter, sendte Juventus Del Piero ind for at ligge ekstra pres på Napoli. Men da Zebina blev skadet i det 84 minut, og Juventus ikke have flere udskiftninger at bruge, røg momentum over på Napolis side og blot tre minutter efter reddede Denis Napoli 3 point efter en fremragende aktion på højrefløjen fra Maggio.


Fra en usikker sejr, til en mere sikker en af slagsen. Hjemme på San Paolo gæstede Sampdoria Napoli; men Napoli var alt andet end gæstfri, da højrefløjen Maggio allerede efter 2 minutter bragte sit hold flot foran. Sidste kamps helt, Denis, var gået ud med en småskade og blevet erstattet af Zalayeta, hvilket dog ikke så ud til at svække Napoli. Cassano reducerede i anden halvleg, men dette var ubetydligt, at Lavezzi tilkæmpede sig straffe sent i kampen. Selvsamme satte bolden iskøligt langt udenfor keeperens rækkevidde, og fastslog dermed sejren.
Efter dårlige og gode perioder ligger Napoli lige nu igen på ottendepladsen – akkurat som sidst, og akkurat som forudset før sæsonen.
 

Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: superFicie + en trilogi
« Svar #53: 16 Feb 2009, 23:06 »

Nu er det ikke for at spille enormt bred, men nu er det for at høre, hvorfor I ikke kommenterer - bare en lille smule.
Jeg har på mine seneste 11 updates fået 6 kommentarer angående bloggen, alle forholdsvist korte og overskuelige updates, som IMO har holdt mit niveau. 2 ud af de 6 har jeg nærmest hevet ud af Inferno - ikke fordi jeg tørster efter kommentarer, men jeg har i hvert fald tvunget ham til at læse bloggen; at han så synes om den, og måske havde kommenterert alligevel er en anden sag, men come on. Giv mig nu noget at forholde mig til. Jeg laver en trilogi, som skulle have været banebrydende, som skulle overraske alle - fordi jeg mener jeg har forbedret mit skriftlige niveau + jeg fik tilføjet et helt tredje niveau på bloggen, et tema - noget som 3 forskellige historier skulle være sammen om, være en trilogi som passede ind som tre puslespilsbrikker, med hentydninger og alligevel spørgsmål til hinanden.
Bliver det for mærkeligt, er det skriftlige for dårligt, bliver det for småt, stort? Der må kunne hives et eller andet ud af jer.

Grunden til jeg spørger ihærdigt, er jo, at jeg kan se der bliver læst, og flere gange de samme; og egentlig bare skal have noget respons. Jeg er ikke typen, der sidder og skriver til et forum, som aldrig læser eller noget - jeg skriver blandet andet for at forbedre mit skriftlige i en periode, hvor jeg kan lære rigtig meget, samt forberede mig til andre udfordringer. Det er min fritid og jeg bruger forholdsvist meget tid på bloggen. (:
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: superFicie + en trilogi
« Svar #54: 16 Feb 2009, 23:54 »

Ja, det er virkeligt frustrerende hvis kommentarerne udebliver over en længere periode, hvorfor jeg også sagtens forstår dig. Vanen tro har jeg fyldt med her, da navnet Zulue i mit hoved er synonym for kvalitet. Idéen med en trilogi er jo fantastisk, og du udfører den med så meget separation og dog så mange overensstemmelser, at man ikke kan andet end blive imponeret over den balance gang du formår at gå. Det grafiske er smukt, det skriftlige godt og de små, korte updates i kursiv er jo banebrydende. Den måde du kommer uden huden på en opdigtet person er fantastisk, jeg er dybt, dybt imponeret. Jeg ved ærligt talt ikke helt hvad jeg skal skrive, for hvordan skal man rette på scenes bedste blog-skaber?
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: superFicie + en trilogi
« Svar #55: 17 Feb 2009, 19:41 »

Store ord fra en fremragende blogskriver, det varmer altså rigtig meget. (:
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: superFicie + en trilogi
« Svar #56: 17 Feb 2009, 19:58 »

Hephey Zulue. Jeg synes også at du trænger til en kommentar nu!
Ja, som mange andre, har jeg ikke rigtigt noget at sætte en finger på, eller jo måske alligevel. Du skriver suverænt med store bogstaver og udråbstegn bagefter, det ved du også godt, men jeg synes det bliver lidt monotomt i længden. Det minder en smule om din Real Madrid-blog, altså den første i triologien, og det ved jeg ikke helt om er så smart. Du skriver jo godt, præcist og spændende, men det bliver lidt det samme i længden.

Det gælder også for dit layout, som jeg nogengange synes du rammer en smule forkert ved siden af. Jeg ville gøre det lidt anderledes, men jeg kan jo også godt se, at det passer til din blogs stemning. Dog synes jeg også at det ligner dine andre blogs alt for meget. Nytænkning er noget jeg søger ved dig Oskar, for jeg føler du er gået lidt i stå med hensyn til design hvert fald. Du bruger nemlig altid de samme løsninger, og de er selvfølgelig ikke kiksede eller noget, men jeg søger nye ting i din blog.

Men ja, du ved godt at din blog burde være pinned altid. Selv om der ikke er mange læsere, skal du ikke tvivle på dit talent, for jeg tror også selv du ved, du godt kan. Det er altid frustrerende når man ikke får kommentarer, jeg kan godt sætte mig i din situation, men ja, måske er det bare for godt til de fleste brugere. Jeg synes måske også din blog rammer et smallere publikum end hvad en blog-for-brugerne gør. Når jeg skriver en blog-for-brugerne, er det en blog som sigter efter brugerne og får dem med på en anden måde. JimmyGP og Metsu1 er god til det - og de får rigtig mange kommentarer. Men Oskar, klø på. Du er stadig en smule ny i bloggens verden, og kommentarerne skal nok komme. Tror bare din blog er god til en side som FmFreaks, men dejligt du skriver den herinde.

Bliv ved Zulue. Glæder mig til at se om min kommentar hjælper dig, eller hvad den gør...
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: superFicie + en trilogi
« Svar #57: 18 Feb 2009, 19:57 »

Tak Cesc, glad for din lange kommentar, og naturligvis kan jeg jo bruge din kommentar. Jeg vil prøve at vride hjernen endnu mere med hensyn til skriftligt og grafik - mest fordi, jeg tit falder ned i hullet af, at jeg simpelthen ikke fornyer mig nok, ligesom jeg ikke gjorde under blogkonkurrencen, men noglegange bliver man lidt blind. Tak Cesc. (:
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: superFicie + en trilogi
« Svar #58: 18 Feb 2009, 23:19 »


 
tættere på den argentinske trekløver
Hvis man går tættere på den argentinske trekløver, når man tættere på nogle af de tre bedst fungerende spillere i denne sæson – og nogle af de bedst fungerende spillere i denne sæson, nogle af Napolis bedst fungerende spillere nogensinde.
Det var som om, der var lagt op til noget stort, da Napoli hentede Angel Di Maria. I forvejen, med den argentinske frontduo i mega-talentet Lavezzi og den mere rutinerede, men stadig forholdvist nye Denis – men med Di Maria i truppen, har de to vist sig at fungere endnu bedre. Di Maria forbandt og forbedrede de to i front, mens de to i front supplerede Di Marias niveau. Sammen repræsenterer de tre næsten den enmandshær Maradona i sin tid udgjorde, men dette vil de tre sydamerikanere ikke høre tale om.

”Maradona var noget for sig, og netop derfor er det specielt for en argentiner at spille i Napoli,” siger Lavezzi, straks suppleret af Di Maria – ”Maradona var den bedste nogensinde, og jeg ved aldrig om nogle overstiger ham, og derfor vil det heller ikke være rimeligt at sammenligne os 3 som den samme styrke han havde. Han tilførte Napoli noget, mens vi tilfører noget andet.”

Det er andre tider, og Napoli skal ikke længere sammenlignes med de bedste i verden. Med den nye manager Ferrara har de tre oplevet fremgang, både som holdspiller, men også på det personlige plan. De tre er jævnt enige i, at Ferrara har hjertet med i klubben, hvilket er nødvendigt – ligesom han har fået fansenes tillid på meget kort tid. Alt dette har betydet, at Napoli på træningsbanen har fået et bedre sammenhold, som naturligvis smitter af på spillet på banen.

”Reja var en stor træner, men det blev ensformigt, og han nød ikke fodbolden på samme måde som fodbolden skal nydes i en argentiners øje. Det skal være smukt og pænt, man skal have det sjovt. Det har vi nu,” siger Denis om klubbens fremgang spillemæssigt.

Det har dog ikke været lutter lagkage for Ferrara og co., der dog er kvalificeret til UEFA Cuppens gruppespil, men stadig mangler at gøre sig positivt bemærket i den hjemlige liga. På trods af sejre over Sampdoria og Juventus, ligger man stadig på en beskeden ottende plads i Serie A – hvor målet inden sæsonen eftersigende skulle have været top5.
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: superFicie + en trilogi
« Svar #59: 19 Feb 2009, 18:45 »


Han svedte forfærdeligt, stod udenfor kontoret i over en halv time, inden han bankede på døren. Fortrød i samme øjeblik, men der var nu intet at gøre. Han fik tilladelse til at lukke op, gik diskret ind og sagde: ”Der er noget jeg har tænkt over,” sagde han, inden han tørrede sveden af panden og fortsatte. ”Det er ikke for at være hård, på ingen måde.”
Han tog listen op ad inderlommen, så rystende at han næsten ikke kunne holde den i hånden. Pegede på det første mål, og sagde: ”hvis jeg nu ikke når dette, men forbedrer et andet – er jeg her så stadig?”
”Selvfølgelig ikke.”

Med åbningen til UEFA Cuppens gruppespil var humøret højt i Napoli, og det var et tydeligt motiveret mandskab der åbnede alvoren i UEFA Cuppen, i Bukarest – på blot 7 minutter havde Denis bragt Napoli foran, inden makker-Lavezzi og igen Denis færdiggjorde et italiensk sejr med argentinsk dominans. 0-3 lød slutresultatet i Bukarest, hvilket var nok til at sende Napoli på en foreløbig førsteplads i gruppespillet.

Hjemme i Italien kunne Napoli dog ikke fastholde det gode spil man viste i udlandet, og det var kun på en sen overtidsscoring af Marek Hamsik, at Napoli fik point. Heerenveen var modstanderen, da over 30.000 mennesker fik sig en skuffelse, da Kalou efter stort Napoli-pres, ufortjent kunne bringe Heerenveen i front. Der var intet mindre end et enkelt minut af kampen tilbage, da Di Maria var på dribletur i feltet – en umulig opgave for den unge argentiner, omgivet af 4 mand; Di Maria fik dog alligevel lagt bolden tilbage til Hamsik, der med et sandt heltemål skaffede Napoli point, samt sendte Napoli på andenpladsen – en fin forudsætning for avancement.

I udekampen mod Portsmouth lignede Napoli de første tre minutter et hold, der simpelthen ikke havde opdaget at kampen var i gang. Det gav anledning til en komplet antændelse af Ferrara – et raserianfald af den anden verden, der hjalp Napoli i gang med et magisk comeback.
De famøse tre minutter var Peter Crouchs tre minutter. Spillet ikke engang 20 sekunder og Johnson med bolden på midten af banen, en stikning i dybden til den høje angriber, der let kunne udplacere Iezzo i Napoli-kassen. Vi springer akkurat 2 minutter frem i kampen, Crouch er gået dybt i banen for at ligge bolden af til en fløjspiller; selvsamme Crouch tager turen op i dybden, får bolden elegant igen og stillingen er 2-0. Raserianfaldet kom her, et anfald der antændte spillerne i den grad – og nogle lidt for meget. Med 24 minutter spillet modtog Gargano et korrekt rødt kort efter at have slagtet Kranjcar – ikke en situation, som forbedrede tingene for Napoli.
Miraklet skete dog – Di Maria reducerede og bragte håb i øjnene efter 29 minutter, inden Denis nettede to gange efter pausen, og med et kvarter igen sendte Napoli foran 2-3. De sidste minutter blev et hæsblæsende pres fra hjemmeholdet, men stillingen holder og en vital sejr er sikret – Napoli tilbage i front.

Frontpositionen holdte Napoli fast i i den sidste kamp – et reservespækket Napolimandskab slog Dnipro og giver Napoli en total på 10 point – nok til at avancere i gruppespillet.

Han tørrede svedet af panden, og krydsede endnu et punkt af.




Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010