home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
21 Maj 2025, 22:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 502 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Fremtidens fodbold?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Fremtidens fodbold?  (Læst 8736 gange)
BenMusalho
Gæst

Sv: Fremtidens fodbold?
« Svar #30: 19 Jan 2009, 15:51 »

Jeg har heller ikke skrevet nogle steder at barca aldrig fighter Smiley..  Ja men så har du slet ikke forstået budskabet i det jeg skriver crazy...  
Har jeg sagt, at du har sagt, at Barca aldrig fighter? Rullende Øjne Jeg hiver derimod dette citat ud af et af dine indlæg:

Jeg savner simpelthen fighten, og det voldsomme over hold som Barcelona..
Og dertil svarede jeg, at Barca skam fighter! Men dette behøves ikke, da de simpelthen har så meget boldbesiddelse!

Eller er det omvendt? Rullende Øjne Jeg har skam fortstået "budskabet" i dit indlæg, jeg er bare uenig. Imo er det tekniske vigtigere end det fysiske, da det er langt mere fodbold-agtigt. Der er sgu' ikke meget fodbold over et hold, som tonser igennem alt. Et hold som leger og triller med bolden er langt federe imo, det er jo det, fodBOLD går ud på.

KF
Landsholdsspiller

« Svar #31: 19 Jan 2009, 15:54 »

Hvorfor siger du, at fodbold gaar ud paa, at lege og trille med bolden? Det passer jo ikke? Fodbold gaar ud paa én ting. Fodbold gaar ud paa at vinde. Om du goer det via flot teknisk spil eller ved at tonse din modspiller ned er jo knaldhamrende underordnet.

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

JKJ
Gæst

« Svar #32: 19 Jan 2009, 16:00 »

Har jeg sagt, at du har sagt, at Barca aldrig fighter? Rullende Øjne Jeg hiver derimod dette citat ud af et af dine indlæg:Og dertil svarede jeg, at Barca skam fighter! Men dette behøves ikke, da de simpelthen har så meget boldbesiddelse!

Eller er det omvendt? Rullende Øjne Jeg har skam fortstået "budskabet" i dit indlæg, jeg er bare uenig. Imo er det tekniske vigtigere end det fysiske, da det er langt mere fodbold-agtigt. Der er sgu' ikke meget fodbold over et hold, som tonser igennem alt. Et hold som leger og triller med bolden er langt federe imo, det er jo det, fodBOLD går ud på.

Men hvis de så vinder deres kampe på den måde så er alle jo glade, klubben, træneren, spillerne, sponsorerne og ikke mindst fansene...

Jeg har da set flere kampe hvor et hold har spillet virkeligt flot teknisk bold for at alligevel at tabe med 1 mål, og så er det vel helt lige meget hvor mange hælfinter bag om ryggen osv man har lavet hvis man står tilbage med o point.  Peace

Når man hører  om hvor meget de store klubber skylder væk er det et krav at de kommer i CL idag, det kan jo være en økonomisk ruin hvis de ikke gør, og så tror jeg altså langt de fleste er ligeglade med hvordan det så sker...

Hvis det så evt bliver krydret med en hælfinte eller ligende er det jo bare fint men bestemt ikke det vigtigste...

Der er idag imo ikke noget der hedder prof fodbold klubber, det er simpelthen virksomheder hvor det drejer sig om at lave et positivt resultat for dem i og omkring "klubben"...

BenMusalho
Gæst

« Svar #33: 19 Jan 2009, 16:01 »

Hvorfor siger du, at fodbold gaar ud paa, at lege og trille med bolden? Det passer jo ikke? Fodbold gaar ud paa én ting. Fodbold gaar ud paa at vinde. Om du goer det via flot teknisk spil eller ved at tonse din modspiller ned er jo knaldhamrende underordnet.
Fordi jeg mener det.. xD Selvfølgelig er det at vinde vigtigst, men det er ikke f*cking indianertonsebold, det er fodbold! Der er vi jo så uenige, det er langt federe at se et hold køre bolden rundt, som var det pærelet. Det er en holdsport, og der er godt nok ikke meget "holdsport" over et tonserhold, synes jeg. Men når f.eks. Barca spiller, løber alle jo ekstremt meget for hinanden, spiller en masse flotte kombinationer, osv.. Dét er holdsport!

verdenskrig
Manager

« Svar #34: 19 Jan 2009, 16:02 »

Har jeg sagt, at du har sagt, at Barca aldrig fighter? Rullende Øjne Jeg hiver derimod dette citat ud af et af dine indlæg:Og dertil svarede jeg, at Barca skam fighter! Men dette behøves ikke, da de simpelthen har så meget boldbesiddelse!

Ja okay den kunne misforstås, det erkender jeg Peace... Men det jeg bare mener er at det fysiske, fighten, og den stålfaste vilje som specielt præger britisk fodbold ikke er en del af barcas filosofi... Ja vist i presser og fighter når i taber bolden, men det er stadig ikke i samme dur som man ser det i england, hvor boldfordelingen er mere lige, og derfor er der konstant bidende tacklinger, og knaldhårde dueller...

Ja den holdning har du også lov at have, men jeg er ikke dybt uenig med dig.. Altså selvføgelig skal holdende kunne spille fodbold, og have det tekniske i orden, og kunne skabe chancer, men måden du skriver på er altså ret uholdbar...

Imo er det tekniske vigtigere end det fysiske, da det er langt mere fodbold-agtigt. Der er sgu' ikke meget fodbold over et hold, som tonser igennem alt. Et hold som leger og triller med bolden er langt federe imo, det er jo det, fodBOLD går ud på.

Det er omvendt latterligt.. Du kan ik sige at det ene er vigtigere eller bedre end det andet.. Spiller alle andre hold end barca så forkert fodbold ?... For barca er nok det eneste hold i verden der lever så meget på deres teknik...

Og igen.. Jeg har igen aldrig sagt at jeg bare ønsker to hold der bare tonser igennem alt.. Du får det til at lyde som om jeg er fan af at der er 22 boldmongoler på banen funny...
Det skal jo netop være spillere der stadig har det tekniske i orden, men kampen skal stadig bære stort præg af det som jeg kalder rigtig fodbold, nemmelig knaldhårde tacklinger og dueller, som næsten kan høres hjemme i stuen, så man kan se det er fodbold som i mine øjne er lige så meget kampsport som boldspil Thumbs Up

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

plutonium
Manager

« Svar #35: 19 Jan 2009, 16:08 »

Personligt tror jeg at fremtidens fodbold vil bygge meget mere på fight og kynisme, end i dag hvor tekniske spillere kan kreere utroligt meget. Jeg tror at de spillere der er unge i dag, vil blive utroligt gode til at læse spilleren på bolden, så det bliver sværere for dribleren at vinde mand-mod-mand dueller. Det vil alle dage være sådan, at det der virker godt i den ene periode, vil virke dårligt i den næste. Som indenfor historie, er den ene periode en reaktion på den forrige.

Jeg tror derfor at det bliver fysik der bliver dominerende, og så tålmodigt pasningsarbejde. Teknik falder lidt i baggrunden.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

-LFC-
Manager

« Svar #36: 19 Jan 2009, 16:08 »

Der er flere ting der spiller ind på hvilken fodbold der bliver spillet rundt omkring i fremtiden. Barcelona kan sagtens spille teknisk spil på de enorme baner de har i Spanien, hvor teknikkerne får pladsen til at lave alt deres lir for kameraerne, i det meget godmodige tempo, som de store baner også fører med sig (så der var en der kaldte Barcelonas spil for hurtigt, men det er altså en udbredt misforståelse, Spansk fodbold generelt, og Barcelonas i særdeleshed er noget så tempoforladt, det er det der gør det så teknisk flot at se på).

På et mere "intimt" stadion i England eller Italien, er det i højere grad musklerne der tæller, der får teknikkerne ikke plads til ret mange kattepoter, før de har et par granvoksne muskelbundter af forsvarsspillere at være over sig. Der skal mere tempo på for at klare sig, der er ikke tid til, at hver spiller lige skal varme bolden lidt, inden den bliver sendt videre.

Der er et hav af faktorer der spiller ind, nogle steder spiller man med tættere markeringer, end det generelle niveau i Spanien, andre steder er banerne meget mindre. Fremtidens fodbold, er den fodbold, der virker under alle disse forhold, og det er jeg ret sikker på, at Barcas stil ikke gør. Uniteds er nok et mere realistisk bud, stadig teknisk, men med mere tempo og fysik i spillet (og som United-styrer pointerer, 3 Engelske hold i Champions League semifinalen sidste år, vidner da om, at Englændernes måde at spille spillet på, da i hvert fald ikke er hægtet helt af). Men nu ændrer fodbolden sig jo hele tiden, og det der virker i år, virker ikke nødvendigvis næste år, hvor modstanderne har haft tid til at vænne sig til det.
Ja, når de bare triller bolden rundt på banen, så ja, der er det langsomt. Smiley Men når de tilgengæld sætter farten op med alle deres små trekanter (Rullende Øjne), så går det fantastisk stærkt og er fantastisk flot at se på. Smiley

BenMusalho
Gæst

« Svar #37: 19 Jan 2009, 16:27 »

Imo er det tekniske vigtigere end det fysiske, da det er langt mere fodbold-agtigt. Der er sgu' ikke meget fodbold over et hold, som tonser igennem alt. Et hold som leger og triller med bolden er langt federe imo, det er jo det, fodBOLD går ud på.

Det er omvendt latterligt.. Du kan ik sige at det ene er vigtigere eller bedre end det andet.. Spiller alle andre hold end barca så forkert fodbold ?... For barca er nok det eneste hold i verden der lever så meget på deres teknik...

Og igen.. Jeg har igen aldrig sagt at jeg bare ønsker to hold der bare tonser igennem alt.. Du får det til at lyde som om jeg er fan af at der er 22 boldmongoler på banen funny...

Jeg siger nu bare, at det tekniske er vigtigere end det fysiske .. Altså, du skrev at du hellere ville have et fightende fodboldhold end et mere teknisk betonet ditto, og jeg skrev, at jeg hellere ville have det omvendte. Det var måske lidt dårligt formuleret ..

Der er ikke noget imponerende i at løbe rundt, som var Zone efter én, men at spiller bolden rundt er meget flottere, og det er det, man skal i fodbold, synes jeg. Prøve at være boldbesiddende og spille flot kombinationsspil. Dette gør man ved at være boldbesiddende, ikke ved at gå ind i en masse tacklinger, hvilket der ikke er noget imponerende i.

Overdrivelse fremmer forståelse. Wink

JKJ
Gæst

« Svar #38: 19 Jan 2009, 16:33 »

Jeg siger nu bare, at det tekniske er vigtigere end det fysiske .. Altså, du skrev at du hellere ville have et fightende fodboldhold end et mere teknisk betonet ditto, og jeg skrev, at jeg hellere ville have det omvendte. Det var måske lidt dårligt formuleret ..

Der er ikke noget imponerende i at løbe rundt, som var Zone efter én, men at spiller bolden rundt er meget flottere, og det er det, man skal i fodbold, synes jeg. Prøve at være boldbesiddende og spille flot kombinationsspil. Dette gør man ved at være boldbesiddende, ikke ved at gå ind i en masse tacklinger, hvilket der ikke er noget imponerende i.

Ikke enig... Jeg vil altså heller se en kamp hvor der er knald på og høj intencitet (stav?) 90 min plus det løse og hvor tacklingerne kommer lidt for sent engang imellem, som feks i PL, fremfor en kamp i La Liga hvor et hold styrer alt og de andre ligner en flok kegler...

Desuden er det imo også korrekt det som -LFC- nævner, det kan virkeligt gå langtsomt i flere min før de eksplodere i ganske korte øjeblikke, det er ikke særligt underholdene imo...

Men det er jo en smags sag  Peace
« Seneste Redigering: 19 Jan 2009, 16:40 af JKJ » Logged

verdenskrig
Manager

« Svar #39: 19 Jan 2009, 16:35 »

Det er netop så forkert som det kan være Peace.. Hvis holdet ikk har fysikken i orden, ergo hvis de ikke er stærke nok, hurtige nok, og har nok udholdenhed til at bevare koncentrationen kan du ikke spille flot teknisk fodbold, da spillerne så ik vil kunne sætte deres mand af, og ik vil have kræfter til at løbe for hinanden, samtidig emd at en forringet fysisk medfører koncentrations svigt.. For mig at se er det fysiske niveau der danner grundlag for et teknisk stærkt hold som barca, men dertil kræves selvfølgeligt også de rigtige spillere, hvis man vil spille som barca Smiley

Igen forstår du det ikke... Jeg har aldrig sagt at jeg syntes fodbold skal være imponerende, og flot.. Syntes du kampsport er imponerende i den kunstneriske forstand.. Kunst er imponerende, og det er netop ik det som jeg bifalder ved fodbold...

Jeg har skrevet hvad jeg bifalder utallige gange nu, så det gider jeg egentlig ik gentage igen  Smiley

Desuden flygter man da ik fra zone  Wink

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

verdenskrig
Manager

« Svar #40: 19 Jan 2009, 16:36 »

Ikke enig... Jeg vil altså heller se en kamp hvor der er knald på og høj intencitet (stav?) 90 min plus det løse og hvor tacklingerne kommer lidt for sent engang immelm, som feks i PL, fremfor en kamp i La Liga hvor et hold styrer alt og de andre ligner en flok kegler...

Desuden er det imo også korrekt det som -LFC- nævner, det kan virkeligt gå langtsomt i flere min før de eksplodere i ganske korte øjeblikke, det er ikke særligt underholdene imo...

Men det er jo en smags sag  Peace

Som talt ud af min mund..

Sorry for et kort indlæg, men det kan bare ikke siges bedre Peace

Cool

-LFC-
Manager

« Svar #41: 19 Jan 2009, 16:39 »

Jeg elsker både spansk og engelsk fodbold selvom det slet ikke minder om hinanden. Spansk fordi det er så teknisk og elegant og engelsk fordi det går så stærkt nogle gange og der er altid gang i den. Opstemt

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #42: 19 Jan 2009, 16:45 »

Ja, når de bare triller bolden rundt på banen, så ja, der er det langsomt. Smiley Men når de tilgengæld sætter farten op med alle deres små trekanter (Rullende Øjne), så går det fantastisk stærkt og er fantastisk flot at se på. Smiley

Selvom bolden bliver kørt hurtigt rundt i trekanter, er tempoet i kampen da ikke nødvendigvis højt, for de kommer jo ingen vejne med det. Tempo er mange ting, det jeg mener er ikke, at de ikke har nogen spillere, der kan løbe fra den ene ende af banen til den anden, hurtigere end jeg kan nå at sætte mig til rette foran fjernsynet, det jeg mener med tempo er, hvor hurtigt de får noget ud af deres boldbesiddelse, og det er umådeligt langsomt (prøv bare at skrue op for Morten Bruun næste gang han kommenterer en Barca kamp, han vil helt sikkert give mig ret en 15-20 gange i løbet af kampen). Barcas stil er at holde på bolden, kører den lidt rundt i egne rækker, varme den lidt, når man har tid til det, og så smide den hen til Messi eller Eto'o, når de finder et hul at komme igennem, det har intet med højt tempo at gøre, det er tålmodig disciplin og teknik så tilskuerne ikke skal falde i søvn, mens de kører bolden rundt i egne rækker  Smiley

Angående den der statistik, der var oppe tidligere med de røde kort, så kan den ikke bruges til så meget, da de i England vel ofte bliver givet for hårde tacklinger, mens de i Spanien som regel kommer op af lommen, når en spiller trækker sit andet gule kort for film  Wink

Personligt er jeg ikke bange for, at fremtidens fodbold, bliver som det fodbold Barcelona spiller i dag, det kan simpethen ikke lade sig gøre. Det er kun de allerbedste der kan spille den slags fodbold, og få point med fra banen, og umiddelbart vil jeg tro, at Barca faktisk er det eneste hold i den Europæiske top, der magter det, ikke fordi de andre holds spillere nødvendigvis er dårligere, men fordi de bare ikke er de rette typer til den slags fodbold.

Fodbold er meget simpelt, det går ud på at score flere mål end modstanderen, og så er det ellers op til hvert hold selv at finde ud af, hvordan de vil opnå det.

JKJ
Gæst

« Svar #43: 19 Jan 2009, 16:49 »

Fodbold er meget simpelt, det går ud på at score flere mål end modstanderen, og så er det ellers op til hvert hold selv at finde ud af, hvordan de vil opnå det.

Så kort kan det faktisk siges, helt enig  Thumbs Up

Vassell
Juniorspiller
**

« Svar #44: 19 Jan 2009, 18:03 »

så sgu i bare tjekke den kinesiske Wink

QFT.

Time to kick ass and chew bubblegum, and I'm aaaall outta gum.

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010