home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:37:30 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  1 Bruger, 511 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Fremtidens fodbold?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Fremtidens fodbold?  (Læst 8735 gange)
ManUtd83
Manager

Sv: Fremtidens fodbold?
« Svar #15: 19 Jan 2009, 14:27 »

Alle sammen hold som ikke kan noget når de ikke selv har boldet.

Sikke noget vås. For det første er det en kæmpe bedrift af Barcelona at holde bolden fra sådan nogle hold. For er de spanske storhold stort set alle farlige på kontraer, for eksempel har Valencia lynhurtige typer som Silva, Villa, Joaquin osv. som virkelig kan gøre ondt på kontraer.

Tror ikke Barce kan gøre det samme mod Chelski, Man utd eller Juventus.

Uenig, men det får vi at se i Champions League til foråret.

kombinationsspil er kedeligt at se på

Du må være den eneste fodboldfan i verden der ikke værdsætter teknisk fodbold.

I Bayern har vi kun Ribéry og det er nok, da der stadig er plads til spiller som Toni og Van Bommel som giver lige så meget til fodbold spillet som de små hurtige spiller.

Vil bare ikke selv håbe at Bayern kommer til at spille sådan, da det er mod Bayerns natur.

Van Bommel er en skændsel for fodbold. Tror heller ikke der er udsigter til at Bayern kommer til at spille flot fodbold.

(så der var en der kaldte Barcelonas spil for hurtigt, men det er altså en udbredt misforståelse, Spansk fodbold generelt, og Barcelonas i særdeleshed er noget så tempoforladt, det er det der gør det så teknisk flot at se på).

Barcas spil er da hurtigt. Det er klart at de ikke holder samme tempo gennem en hel kamp, men når først Messi, Iniesta, Eto osv. går i gang går det fandeme hurtigt. Det kan der ikke være to meninger om.

verdenskrig
Manager

« Svar #16: 19 Jan 2009, 14:58 »

Må jo hellere give mit bidrag, selvom jeg ganske sikkert kommer i modvind for det, men det tager jeg som det kommer Peace

Jeg er af en helt anden mening end BenM og mange andre i denne debat...
Jeg kan personligt slet ikke klare tanken om at "fissefodbold" skulle præge fremtidens fodbold...

Det er ganske enkelt fordi jeg ikke syntes fodbold er kunst, men jeg syntes det er en rå mandesport, hvor man skal kæmpe til blodet sprøjter, og hvor det er fighten og viljen samt tempoet der kommer før alt andet..

En god fodboldkamp for mig er en i vanvittigt højt tempo, med bidende tacklinger, hårde dueller, et par spillere som ligger ned, og selvfølgelig et par mål...

Som elkjær sagde engang: Fodbold er en kampsport, og kan man ikke klare mosten må man spille ludo!  Thumbs Up

Jeg savner simpelthen fighten, og det voldsomme over hold som Barcelona.. ja vist de spiller fantastisk flot fodbold, og det er en fryd for øjet når mange andre hold har andre filosofier omkring hvordan fodbold skal spilles, sådan at man kan se lidt af hvert..

Men at den filosofi som Barcelona køre med, skulle blive den dominerende, finder jeg irriterende, og klamt, fordi det ikke er det ikke kun er fisse flotte tekniske detaljer jeg vil se når jeg ser fodbold... Jeg vil samtidig se intensitet, aggresivitet, og jeg vil have følelsen af at jeg ser en sand mandesport, hvor der bliver gået til stålet i 90 min!

Det er nok derfor jeg stort set aldrig ser spansk fodbold, det det kort sagt keder mig... Samtidig er det også derfor jeg har en forkærlighed for tysk/engelsk, og dansk fodbold... Men nok mest engelsk...

En god engelsk fodboldkamp på en muddret regnvåd bane, med et par psykopater, et par teknikkere, et vanvittig højt tempo, masser af chancer, bidende tacklinger, et par skader, og høj aggresivitet er en FRYD for mit elskede fodboldøje...  Thumbs Up

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

JKJ
Gæst

« Svar #17: 19 Jan 2009, 15:02 »

Må jo hellere give mit bidrag, selvom jeg ganske sikkert kommer i modvind for det, men det tager jeg som det kommer Peace

Jeg kan personligt slet ikke klare tanken om at "fissefodbold" skulle præge fremtidens fodbold...

Det er ganske enkelt fordi jeg ikke syntes fodbold er kunst, men jeg syntes det er en rå mandesport, hvor man skal kæmpe til blodet sprøjter, og hvor det er fighten og viljen samt tempoet der kommer før alt andet..

En god fodboldkamp for mig er en i vanvittigt højt tempo, med bidende tacklinger, hårde dueller, et par spillere som ligger ned, og selvfølgelig et par mål...

Som elkjær sagde engang: Fodbold er en kampsport, og kan man ikke klare mosten må man spille ludo!  Thumbs Up

Jeg savner simpelthen fighten, og det voldsomme over hold som Barcelona.. ja vist de spiller fantastisk flot fodbold, og det er en fryd for øjet når mange andre hold har andre filosofier omkring hvordan fodbold skal spilles, sådan at man kan se lidt af hvert..

Men at den filosofi som Barcelona køre med, skulle blive den dominerende, finder jeg irriterende, og klamt, fordi det ikke er det ikke kun er fisse flotte tekniske detaljer jeg vil se når jeg ser fodbold... Jeg vil samtidig se intensitet, aggresivitet, og jeg vil have følelsen af at jeg ser en sand mandesport, hvor der bliver gået til stålet i 90 min!

Det er nok derfor jeg stort set aldrig ser spansk fodbold, det det kort sagt keder mig... Samtidig er det også derfor jeg har en forkærlighed for tysk/engelsk, og dansk fodbold... Men nok mest engelsk...

En god engelsk fodboldkamp på en muddret regnvåd bane, med et par psykopater, et par teknikkere, et vanvittig højt tempo, masser af chancer, bidende tacklinger, et par skader, og høj aggresivitet er en FRYD for mit elskede fodboldøje...  Thumbs Up

Hørt!!

Barca spiller vel det pæneste bold pt, men når de møder de hold der spiller lidt mere med musklerne har de jo som regel mere end svært ved at spille den slags bold...

Og når det kommer tilstykket i dag handler det jo faktisk ikke om at spille pænt, flot og teknisk fodbold i den moderne fodbold idag, det handler om at vinde lige meget hvordan det sker og absolut intet andet...
Hvis man så kan gøre det lidt pænt er det jo så bare et ekstra plus, men bestemt ikke det vigtigste...

verdenskrig
Manager

« Svar #18: 19 Jan 2009, 15:09 »

Dine ord er som slik for mit øje JKJ Opstemt

Det er jo lige præcis det som er temaet.. I dag er det sku ikke nok bare at spille flot fodbold... Det drejer sig om at vinde. At Barca som det eneste hold i verden, kan spille den slags fodbold og vinde med det, anser jeg for at være heldigt for fodbolden, da fodbolden skal være et miks af alt...

Jeg har det omvendt også sådan, at skulle det ske at barcas strategi bliver dominerende inden for fodboldens verden, ja så tror jeg måske jeg vil stoppe med at se fodbold, for det har for mig begrænset med det jeg kalder fodbold at gøre Peace...

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

BenMusalho
Gæst

« Svar #19: 19 Jan 2009, 15:20 »

Du siger selv, at du sjældent ser spansk fodbold, men så vil jeg lige fortælle dig, at når f.eks. Barca mister bolden, er HELE holdet utrolig aggresive og kæmper hårdt for at få bolden igen. Daniel Alves ender ofte med en tackling på den onde klinge, når han skal have bolden igen, og der bliver lagt et massivt pres på modstanderne. Så at der ikke er noget fight, passer ikke helt synes jeg.

Og jeg er enig i, at en god omgang fight er fedt en gang imellem, men imo er det fantastisk at kunne se et hold kunne køre den rundt og have boldbesiddelse i 70% af kampen.

At fighte er ikke nogen kunst i sig selv, det kræver ikke det store. Jo, man skal have en høj løbekapacitet og være modig for at gå ned i tacklingerne, men at kunne lege med bolden som Barca og spanske hold gør det, se det er en kunst! Der er så mange forskellige faktorer, der spiller ind her: Man skal have en fantastisk teknik og overblik, man skal kunne noget på egen hånd, have spillere der er er meget boldsikre, osv. osv ... Det i sig selv er langt hårdere end at købe et Lantz-hold, hvor alle løber rundt som en gal.

Peace

alek9000
Manager

« Svar #20: 19 Jan 2009, 15:24 »

Dine ord er som slik for mit øje JKJ Opstemt

Det er jo lige præcis det som er temaet.. I dag er det sku ikke nok bare at spille flot fodbold... Det drejer sig om at vinde. At Barca som det eneste hold i verden, kan spille den slags fodbold og vinde med det, anser jeg for at være heldigt for fodbolden, da fodbolden skal være et miks af alt...

Jeg har det omvendt også sådan, at skulle det ske at barcas strategi bliver dominerende inden for fodboldens verden, ja så tror jeg måske jeg vil stoppe med at se fodbold, for det har for mig begrænset med det jeg kalder fodbold at gøre Peace...
Barcelona spiller vel bare fodbold ligesom alle andre hold. Spanien og England har jo hver sin spillestil.

Man kan jo vende den om og sige, at engelsk fodbold er mere vold end spansk fodbold, og derved er det begrænset, hvad det har med fodbold at gøre.
« Seneste Redigering: 19 Jan 2009, 15:29 af alek9000 » Logged

verdenskrig
Manager

« Svar #21: 19 Jan 2009, 15:34 »

Du siger selv, at du sjældent ser spansk fodbold, men så vil jeg lige fortælle dig, at når f.eks. Barca mister bolden, er HELE holdet utrolig aggresive og kæmper hårdt for at få bolden igen. Daniel Alves ender ofte med en tackling på den onde klinge, når han skal have bolden igen, og der bliver lagt et massivt pres på modstanderne. Så at der ikke er noget fight, passer ikke helt synes jeg.

Og jeg er enig i, at en god omgang fight er fedt en gang imellem, men imo er det fantastisk at kunne se et hold kunne køre den rundt og have boldbesiddelse i 70% af kampen.

At fighte er ikke nogen kunst i sig selv, det kræver ikke det store. Jo, man skal have en høj løbekapacitet og være modig for at gå ned i tacklingerne, men at kunne lege med bolden som Barca og spanske hold gør det, se det er en kunst! Der er så mange forskellige faktorer, der spiller ind her: Man skal have en fantastisk teknik og overblik, man skal kunne noget på egen hånd, have spillere der er er meget boldsikre, osv. osv ... Det i sig selv er langt hårdere end at købe et Lantz-hold, hvor alle løber rundt som en gal.

Peace

Prøv at se en kamp mellem engelske hold der fighter, og så se en barca kamp... Selvfølgelig fighter barcas hold også, ellers ville de jo slet ikke vinde noget som helst, da fight er en så stor del af fodbold at man ik kan undlade det... Jeg har heller ikke skrevet nogle steder at barca aldrig fighter Smiley.. Men at fighte er bare ikke en del af jeres fodbold filosofi, og det er det generelt ik i spansk fodbold... Samtidig kan man jo undrer sig over at både liverpool, og man u har slået barca ud af cl de seneste to sæsoners cl... Så kan man jo drage sine konklusioner ud fra det, og det er vel næppe en tilfældighed da det viser at de hold som formår at finde den bedste kombination mellem mandsmod, fight, og tekniske evner ofte trækker sig sejrene ud af kampen Smiley...

Ja men så har du slet ikke forstået budskabet i det jeg skriver crazy... Jeg skriver at jeg gerne vil have lidt af hvert, men at fight og vilje skal være i højsædet, da fodbold for mig ikke har noget med kunst at gøre.. Så kan ik se hvorfor du så netop fremhæver kunst, for alle ved at barcas spil er kunst, men jeg har netop sagt at det ikke er kunsten der for mig til at se fodbold Rullende Øjne!?..

Selvfølgelig skal et hold have teknik, og overblik, osv ellers er det jo en røvsyg kamp at se på... Men det må bare ikke være det som er så fremtrædende at man stort set ser sig blind på det som imo er charmen ved fodbold...

Det er derfor jeg godt kan lide tysk og engelsk fodbold.. Der er en genial blanding af alt, og fodbolden bliver spillet som det det burde være.. Nemlig en hardcore sport, hvor blodet sprøjter, og hvor tempoet i alle 90 min er så højt at spillerne næsten brækker sig til sidst Thumbs Up..

Barcelona spiller som kunst.. Fodbold har bare imo intet med kunst at gøre Peace

Cool

JKJ
Gæst

« Svar #22: 19 Jan 2009, 15:37 »

Barcelona spiller vel bare fodbold ligesom alle andre hold. Spanien og England har jo hver sin spillestil.

Man kan jo vende den om og sige, at engelsk fodbold er mere vold end spansk fodbold, og derved er det begrænset, hvad det har med fodbold at gøre.

Der er 2 spillestile ja... Men at sige at spillet i PL intet har med fodbold at gøre og er vold er da helt ude i hampen... på nuværende tidspunkt er der givet 37 røde kort i PL og 66!! i La Liga, så hvis vi snakker om vold må det da være i Spanien...

NiielsenxD
Førsteholdsspiller

« Svar #23: 19 Jan 2009, 15:40 »

så sgu i bare tjekke den kinesiske Wink

- manchesterunited -
forever i'll be a
red devil.

KF
Landsholdsspiller

« Svar #24: 19 Jan 2009, 15:42 »

Der er 2 spillestile ja... Men at sige at spillet i PL intet har med fodbold at gøre og er vold er da helt ude i hampen... på nuværende tidspunkt er der givet 37 røde kort i PL og 66!! i La Liga, så hvis vi snakker om vold må det da være i Spanien...

Det kan du jo slet ikke konkludere. Det afhaenger jo 100% af, hvor tilboejelige dommerne er til at give roedt kort. Uden at vide vanvittigt meget om det, fordi jeg ikke ser ret meget spansk bold, saa kunne jeg forestille mig, at de er mere tilboejelige til at give roedt kort i La Liga end i PL.

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

verdenskrig
Manager

« Svar #25: 19 Jan 2009, 15:42 »

Ja det har de... Og jeg foretrækker den engelske/ nordeuropæiske..

Jeg har netop sagt at jeg syntes at fight( vold wtf  Rullende Øjne )er noget jeg sætter ekstremt stor pris på, og det er det jeg finder charmerend eved fodbold... Jeg kan komme helt op og køre over en engelsk kamp hvor der er tackling på tackling som næsten kan høres hjemme i stuen  Opstemt...

JKJ's indlæg besvarer jo fint din påstand om at PL er mere voldelig... Det er den måske, men dommerne tillader det, modsat i den spanske, og derfor er stilene anderledes Smiley

Cool

alek9000
Manager

« Svar #26: 19 Jan 2009, 15:43 »

Jeg nævner ikke på noget tidspunkt, at engelsk fodbold ikke har noget med denne fremragende sport at gøre. Jeg nævner blot, at VK's begrundelse ikke helt holder. Men VK sagde bare, at hvis Barcas spillestil blev dominerende ville han ikke se fodbold mere, fordi han mener, at den ikke rigtig har noget med fodbold at gøre, hvilket jeg er ret så meget uenig i.

Jeg håber vel godt vi kan blive enige om, at engelsk fodbold er mere hårdført. Så de tal kan man ikke rigtig bruge til noget. De engelske dommere tillader mere, hvorimod de spanske dommere giver gult lige så snart der ligger en spiller i græsset. Man får ikke lov til det samme i den spanske, som i den engelske. Der bliver jo også filmet noget mere i den spanske, men det er jo også bare en del af spillestilen.

verdenskrig
Manager

« Svar #27: 19 Jan 2009, 15:44 »

Det kan du jo slet ikke konkludere. Det afhaenger jo 100% af, hvor tilboejelige dommerne er til at give roedt kort. Uden at vide vanvittigt meget om det, fordi jeg ikke ser ret meget spansk bold, saa kunne jeg forestille mig, at de er mere tilboejelige til at give roedt kort i La Liga end i PL.

Fuldstændig som talt ud af min mund, og derfor er den engelske stil mere fysisk og fightende, da de får lov til det i kampene, mens den spanske er mere teknisk, og kunstnerisk da dommerne tillader det hårde spil mindre Smiley

Cool

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #28: 19 Jan 2009, 15:45 »

Prøv at se en kamp mellem engelske hold der fighter, og så se en barca kamp... Selvfølgelig fighter barcas hold også, ellers ville de jo slet ikke vinde noget som helst, da fight er en så stor del af fodbold at man ik kan undlade det... Jeg har heller ikke skrevet nogle steder at barca aldrig fighter Smiley.. Men at fighte er bare ikke en del af jeres fodbold filosofi, og det er det generelt ik i spansk fodbold... Samtidig kan man jo undrer sig over at både liverpool, og man u har slået barca ud af cl de seneste to sæsoners cl... Så kan man jo drage sine konklusioner ud fra det, og det er vel næppe en tilfældighed da det viser at de hold som formår at finde den bedste kombination mellem mandsmod, fight, og tekniske evner ofte trækker sig sejrene ud af kampen Smiley...

Ja men så har du slet ikke forstået budskabet i det jeg skriver crazy... Jeg skriver at jeg gerne vil have lidt af hvert, men at fight og vilje skal være i højsædet, da fodbold for mig ikke har noget med kunst at gøre.. Så kan ik se hvorfor du så netop fremhæver kunst, for alle ved at barcas spil er kunst, men jeg har netop sagt at det ikke er kunsten der for mig til at se fodbold Rullende Øjne!?..

Selvfølgelig skal et hold have teknik, og overblik, osv ellers er det jo en røvsyg kamp at se på... Men det må bare ikke være det som er så fremtrædende at man stort set ser sig blind på det som imo er charmen ved fodbold...

Det er derfor jeg godt kan lide tysk og engelsk fodbold.. Der er en genial blanding af alt, og fodbolden bliver spillet som det det burde være.. Nemlig en hardcore sport, hvor blodet sprøjter, og hvor tempoet i alle 90 min er så højt at spillerne næsten brækker sig til sidst Thumbs Up..

Barcelona spiller som kunst.. Fodbold har bare imo intet med kunst at gøre Peace

Barca sidste 2 sæsoner har været fiaskoer.. Så det kan du ikke bruge til noget

verdenskrig
Manager

« Svar #29: 19 Jan 2009, 15:46 »

Barca sidste 2 sæsoner har været fiaskoer.. Så det kan du ikke bruge til noget

Fiaskoer hvorfor ?.. Fordi de ikke vandt mesterskabet?

Det ændrer da ik på at deres stil er som den er, og som den vel praktisk talt altid har været Rullende Øjne?

Og hvis i var i krise hvad i alverden vil du så kalde liverpools situation det år vi slog dem ud  Opstemt?
« Seneste Redigering: 19 Jan 2009, 15:48 af verdenskrig » Logged

Cool

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010