home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 423 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Nope,ingen dope
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 22 Udprint
Forfatter Emne: Nope,ingen dope  (Læst 97947 gange)
vondracek
Gæst
 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #30: 25 Jul 2008, 22:04 »

Nu er det sådan, at da Basso kørte for CSC i 2002-2004 (tror jeg), var antidoping programmet overhovedet ikke det samme. Siden da er Blodpasset blevet en del af sporten, Rasmus Damsgaard (dopingsekspert) er blevet en del af CSC og ASTANA og har lavet et antidoping-program som ikke er set før.. Og så er det blevet et langt større tabu at blive taget for doping blandt rytterne end der nogensinde har været før.

Hehe okey. Jeg ved desvaerre ikke saa meget om cykelsporten, men det lyder da til, at der saa er god grund til at have tillid til Team CSC Saxo Bank.
Logged

njandersen
Gæst
 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #31: 25 Jul 2008, 22:05 »

Hehe okey. Jeg ved desvaerre ikke saa meget om cykelsporten, men det lyder da til, at der saa er god grund til at have tillid til Team CSC Saxo Bank.

Det er jo selvfølgelig helt op til den enkelte. Men som cykelfan og sikkert også en naiv cykelfan, så er det blandt andet CSC jeg har mest tillid til.. Der findes dog bunker af argumenter for og imod tillid til CSC og alle de andre hold.
Logged

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #32: 25 Jul 2008, 22:07 »

Det er jo selvfølgelig helt op til den enkelte. Men som cykelfan og sikkert også en naiv cykelfan, så er det blandt andet CSC jeg tror mest på.
Jeg er også begyndt at tro på Team Columbia(High Road) igen
Logged

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #33: 25 Jul 2008, 22:22 »

Nu har Damsgaard lige snuppet Gusev fra Astana med for megen doping i blodet. Astana er som bekendt ikke med i touren, netop pga. de mange dopingskandaler. Det er dog godt, vi fanger endnu en af dem der snyder..
« Seneste Redigering: 25 Jul 2008, 22:28 af Fitzpatrick » Logged

Build Me Up Buttercup!

søgaard
Gæst
 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #34: 25 Jul 2008, 22:31 »

Nu har Damsgaard lige snuppet Gusev fra Astana med for megen doping i blodet. Astana er som bekendt ikke med i touren, netop pga. de mange dopingskandaler. Det er dog godt, vi fanger endnu en af dem der snyder..
Han er ikke taget for doping, blot et mistænkligt højt tal i blodet, dette kan have flere begrundelser, men grunden til han blev fyret, var de skrappe krav i kontrakten, som faktisk næsten gør det umuligt og have for høje blodværdier uden at blive fyret.
Logged

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #35: 25 Jul 2008, 22:31 »

@ Vondracek: først og fremmest startede Damsgaards forsøg først efter Basso-tiden. Dernæst er Basso aldrig blevet taget, dømt eller noget lignende for at have doping i sig. Hvad han derimod selv havde erkendt, var at han VILLE tage doping i det års Tour de France – derfor er det ganske klart, at han ikke kunne nuppes i en doping-test.

@ DNE: Jeg ved ikke hvor meget du følger med i cykelsport, men det lyder ikke til at du er en der følger med på andre tider end Tour de France – fair nok, men du bevæger dig ind på farlig grund, når du debatterer på den måde, som du gør.

Lad mig først slå fast, at Sastres sejr på Alpe d’Huez på ingen måde var fantastisk i forhold til før. Faktisk kørte Sastre op af bjerget i den næstlangsommeste vindertid nogensinde på Alpe d’Huez – altså langt fra tiderne i de glade Pantani- og Armstrong-dage. Dette fortæller mig i hvert fald at feltet i den grad er mere rent, også selvom Lance aldrig blev taget.

Din iagttagelse af Rasmus Damsgaard tror jeg heller ikke på. Han var længe en kæmpe kritiker af cykelsport, og specielt af Bjarne Riis’ cykelhold. Dette blev Bjarne træt af, og for at lukke munden på ham og andre kritiker blev Rasmus Damsgaard ansat. Siden da har han intet fundet hos CSC, men så sent som i dag blev Vladimir Gusev fyret fra Astana på baggrund af Damsgaards testresultater.

Mht. de medikamenter nogen kan få lov til at tage, så er der jo en helt igennem naturlig grund til det: kroppen kan ikke selv producere det, og derfor får de lov til at tage lige nøjagtigt nok til at de er på normale vilkår igen. De får jo ikke lov til at tage mere end hvad et almindeligt menneske har – Petacchi blev blandt andet fældet fordi han tog lidt for meget astma-medicin, og helt ærligt: det er noget af det letteste at teste, så denne hopper jeg heller ikke på.

Jeg er måske meget naiv, men jeg ser feltets meget svage kørsel som et godt tegn, og de har godt nok kørt svagt, specielt i bjergene. Favoritterne – med undtagelse af naturligvis Riccó – har ikke kunne angribe igen og igen. Positivt i mine øjne. 
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #36: 25 Jul 2008, 22:36 »

Hvad så hvis at C. Ronaldo, Kaka, Ronaldinho og Messi er dopet?Huh - Vil i så også bare lade være med at se fodbold??
-For det er jo den holdning i har til det.. Bare at fodbold er noget større end cyckling, men alligevel..  Peace
Fodbold er noget andet. I cykling kommer der jo dopingskandaler hvert år, det er sikkert. Riis brugte det i 96', Zabel, Jörg Jaschke (stav?) osv. har jo indrømmet doping. Det ser man ikke i fodbold. Seneste store sag var den Rio Ferdinand var indblandet i. Det er jo ikke et normalt syn i fodbold, men det er det i cykelsporten. Senest SDV og Riccó.
Logged


søgaard
Gæst
 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #37: 25 Jul 2008, 22:38 »

Fodbold er noget andet. I cykling kommer der jo dopingskandaler hvert år, det er sikkert. Riis brugte det i 96', Zabel, Jörg Jaschke (stav?) osv. har jo indrømmet doping. Det ser man ikke i fodbold. Seneste store sag var den Rio Ferdinand var indblandet i. Det er jo ikke et normalt syn i fodbold, men det er det i cykelsporten. Senest SDV og Riccó.
Men, hvor tit bliver fodboldspillere testet ? Jeg vil vædde med, at hvis fodboldspillere blev testet efter hver eneste kamp, så blev der snuppet mindst ligeså mange som i cykelsporten. Man kan slet ikke sammenligne disse to sporter på dopingbekæmpelsesom rådet, da cykelsporten er så meget mere grundtlig end fodbolden.
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #38: 25 Jul 2008, 22:38 »

Nu er Fränk Schleck også under mistanke Shockeret.
Logged


alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #39: 25 Jul 2008, 22:39 »

Men, hvor tit bliver fodboldspillere testet ? Jeg vil vædde med, at hvis fodboldspillere blev testet efter hver eneste kamp, så blev der snuppet mindst ligeså mange som i cykelsporten. Man kan slet ikke sammenligne disse to sporter på dopingbekæmpelsesom rådet, da cykelsporten er så meget mere grundtlig end fodbolden.
Hvis jeg skal være helt ærlig, mener jeg ikke det samme som dig. JEG mener cykelsporten er langt mere præget af snyd end fodboldverdenen.
Logged


Wonder Jones
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #40: 25 Jul 2008, 23:03 »

Man bliver ved med at håbe på et rent løb, men hver gang er der en tumpe, sikkert mange tumper, der ryger i fælden.
Det virker som om at de har godt middel mod snyderne, og jeg håber skam de fanger dem alle sammen.

Jeg vælger at tro på rytterne, uskyldig indtil modsatte er bevidst, men det er svært at tro på, at den her sport en dag bliver ren.

Min personlige holdning er at det er sjovere at se et helt felt på doping, end at se den trække cyklen op af Alpe D'huez! (Sikkert en der har sagt det allerede) Men sådan skal det jo ikke være? Det er utroligt så mange skandaler der er i denne sport. Jeg bliver ved med at se cykling, og jeg håber at rytterne snart begynder at tænke sig om.

Der har været snak om at ASO "blander" sig lidt for meget, og lige kommer til at proppe noget ned hist og her, men det lyder simpelthen for usandsynligt....

Jeg elsker Tour De France, men det kan ikke være rigtigt at doping skal fylde så meget. Også selvom de skal igennem umulige strabasser...
Logged

Brøndby fan til jeg dør!

Haha! Det dér, det er nice  Opstemt

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #41: 25 Jul 2008, 23:04 »

Nu er CSC-Saxo Banks dopingprogram ikke bedre end alle der er involveret i det er på lønningslisten hos CSC-Saxo Bank eller bliver betalt for at analysere disse prøver, så alt det kan jo sagtens være et skjul, hvis man vil gå i ekstremer. Men der er jo ikke forskel på fodbold og cykling, desværre føler mange ryttere ikke, at de kan klare Touren uden doping, men resten af året er det begrænset, hvor mange ryttere der bliver taget for doping. I fodbold er der ikke mange der bliver taget, men kontrollen er slet ikke så grundtlig som i cykelsporten, hvor samtlige der bare præsterer lidt bliver testet igen og igen. Jeg vil vædde med, hvis fodboldspillere blev testet ligeså meget som cykelryttere, så blev der også taget mange flere spillere.
Jeg tror aldrig vi får et dopingfrit Tour de France, men så længe de tager synderne, så bliver jeg ved med at se det, hvor kontrollerne er efterhånden ved, at være så gode, at det næsten er umuligt og snyde. 

Sjovt du siger det. Jeg havde lige en samtale med en ven i dag, og han sagde at der blev taget 23 dopingtests under EM her i sommers. 23!? Det er jo næsten hvad der tages i Touren på 1-2 dage...

Jeg synes man skal passe på med at "være efter cykelsporten" hele tiden, når der tales om doping. Jo, der har været mange skandaler, men var det ikke TV2 der afslørede at SAS-ligaklubberne havde samme forbrug af gigtpiller som et helt plejehjem? Det sætter vist tingende lidt i relief.
Logged


alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #42: 25 Jul 2008, 23:09 »

Hvorfor ikke bare lade dem dope sig alt det de vil? Den der doper sig bedst vinder Touren. Meget simpelt Opstemt
Logged


Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #43: 25 Jul 2008, 23:10 »

Hvorfor ikke bare lade dem dope sig alt det de vil? Den der doper sig bedst vinder Touren. Meget simpelt Opstemt

Jah, fordi det er pisse usundt måske. Fordi er det er livstruende måske?
Logged


alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #44: 25 Jul 2008, 23:13 »

Jah, fordi det er pisse usundt måske. Fordi er det er livstruende måske?
Det må rytterne jo så tage højde for.  Wink.
Logged


Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 22 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010