home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 425 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Nope,ingen dope
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 22 Udprint
Forfatter Emne: Nope,ingen dope  (Læst 97808 gange)
Elmander9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #15: 25 Jul 2008, 21:29 »

Nu er der jo langt flere fodboldspillere, end der er ryttere, og langt flere store boldstjerner...

Jamen, hvis fodbold og cyckling blev vendt om, og der kun var 20 hold i fodbold Der skulle kæmpe om den samlede sejre.. Og hvis der var over 100 hold i cyckling i hver deres nation.. Ville i så bare miste lysten til fodbold, hvis at de 7 største blev smidt ud..? Huh selvom det er mega fedt og underholden at se?
Logged

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #16: 25 Jul 2008, 21:29 »

Hvad så hvis at C. Ronaldo, Kaka, Ronaldinho og Messi er dopet?Huh - Vil i så også bare lade være med at se fodbold??
-For det er jo den holdning i har til det.. Bare at fodbold er noget større end cyckling, men alligevel..  Peace
Men nu har doping så været i cykelsporten i lang tid og i mange tilfælde og det er derfor jeg er ved at miste tilliden
« Seneste Redigering: 25 Jul 2008, 21:36 af Sulo » Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #17: 25 Jul 2008, 21:29 »

heller ikke mig for så er han simpelthen ikke værdig til at sidde på en cykel i et stort løb

Hvis du stjæler penge fra banken i Matador, er du så en værdig Matador-spiller?

Vi får aldrig et ikke-dopet felt. Det ville alt alt alt for optimistisk. Der er altid nogle der snyder i konkurrencer, på alle plan, og selv den største optimist kan da umuligt tro på at blandt ca. 200 konkurrende ryttere, at INGEN har snydt.

Når nogen snyder med doping, har man overhovedet ikke fortjent at køre på cyklen på professionelt plan mere. Jeg er dog umiddelbart godt tilfreds med 2-års dopingkarantæne, da den tilsyneladende giver rytterne en lærestreg.

Når det ovenstående så er sagt, så synes jeg heller ikke at man kan udvide dopingsystemet meget mere. For at kopiere Jens Voigt er de ved at gå langt over stregen mellem privatlivet og det professionelle liv. Eller det vil sige, den linje har de allerede krydset, ved at indøfre de såkaldte "whereabouts", som jeg synes er et fuldstændig tåbeligt tiltag.

Nu er der jo langt flere fodboldspillere, end der er ryttere, og langt flere store boldstjerner...

Det var da godt nok en mærkelig holdning. De snyder mindst ligeså meget, og jeg synes da godt nok ikke at fodbolden burde være et hak bedre end cykelsporten, hvis der også opstod systematisk doping der. Bare fordi der er flere professionelle gør det dem ikke bedre, rent moralsk set.
Logged

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #18: 25 Jul 2008, 21:30 »

Jamen, hvis fodbold og cyckling blev vendt om, og der kun var 20 hold. det skulle kæmpe om den samlede sejre.. Og hvis der var over 100 hold i cyckling i hver deres nation.. Ville i så bare miste lysten til fodbold, hvis at de 7 største blev smidt ud..Huh selvom det er mega fedt og underholden at se?
det kunne da godt være hvis der kun var 20 hold for så er det jo næsten ligesom cykling
Logged


GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #19: 25 Jul 2008, 21:32 »

Jamen, hvis fodbold og cyckling blev vendt om, og der kun var 20 hold i fodbold Der skulle kæmpe om den samlede sejre.. Og hvis der var over 100 hold i cyckling i hver deres nation.. Ville i så bare miste lysten til fodbold, hvis at de 7 største blev smidt ud..? Huh selvom det er mega fedt og underholden at se?

Det er rigtigt, men sådan er det nok en gang ikke Wink
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #20: 25 Jul 2008, 21:33 »

Ikke andet end de har en af de bedste anti-doping programmer - men det er selvfølgelig ikke en garanti. Men det ville være et større slag, hvis en fra enten CSC, Columbia eller Garmin blev taget, netop pgr. af deres store arbejde mod doping.

Naar det er sagt, saa kan der jo stadig vaere mulighed for at nogle af rytterne er dopet. Der jeg ville hen var, at selvom nogle af cykelsportens stoerste ryttere bliver taget, saa har man stadig tillid til cykelsporten paa grund af Team CSC Saxo Bank, fordi man er helt hundrede procent sikker paa, at ingen af dem er dopet.
Logged

Elmander9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #21: 25 Jul 2008, 21:35 »

Det er rigtigt, men sådan er det nok en gang ikke Wink

Nej men hvis det nu var.. Så ville man jo automatisk gøre det.. Thumbs Up
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #22: 25 Jul 2008, 21:38 »

Nej men hvis det nu var.. Så ville man jo automatisk gøre det.. Thumbs Up

Det ville man, men som sagt, så er det ikke sådan, og så bliver det (nok) ikke sådan :-)
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #23: 25 Jul 2008, 21:38 »

CSC-Saxo Banks dopingprogram kan slå fejl, ligesom alle andres kan det. Se bare med Ivan Basso. Han havde planlagt at indtage sit eget blod, under.. forrige års tour mener jeg det var. Det kan man på CSC-Saxo Bank's dopingprogram jo ikke forudsige. På den led, kan man sagtens snyde sit eget holds dopingprogram.
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #24: 25 Jul 2008, 21:44 »

CSC-Saxo Banks dopingprogram kan slå fejl, ligesom alle andres kan det. Se bare med Ivan Basso. Han havde planlagt at indtage sit eget blod, under.. forrige års tour mener jeg det var. Det kan man på CSC-Saxo Bank's dopingprogram jo ikke forudsige. På den led, kan man sagtens snyde sit eget holds dopingprogram.

Nu var jeg ikke klar over, at CSC havde dette dopingprogram koerende(er ikke saa stor fan af cykelsporten), da Basso blev taget. Det er dog bare med til at hjaelpe mig paa mit spoergsmaal om hvordan man stadig kan have tillid til Team CSC Saxo bank, selvom Basso blev taget mens de havde 'en af de bedste anti-doping programmer' koerende. Det er maaske svaert at sige, da man ikke ser et professionelt kroatisk cykelhold koere i Touren, men havde der vaeret det, og deres stoerste stjerne var blevet taget, saa ville jeg for laengst have mistet tilliden til det hold.

Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #25: 25 Jul 2008, 21:49 »

Nu var jeg ikke klar over, at CSC havde dette dopingprogram koerende(er ikke saa stor fan af cykelsporten), da Basso blev taget. Det er dog bare med til at hjaelpe mig paa mit spoergsmaal om hvordan man stadig kan have tillid til Team CSC Saxo bank, selvom Basso blev taget mens de havde 'en af de bedste anti-doping programmer' koerende. Det er maaske svaert at sige, da man ikke ser et professionelt kroatisk cykelhold koere i Touren, men havde der vaeret det, og deres stoerste stjerne var blevet taget, saa ville jeg for laengst have mistet tilliden til det hold.

Det jeg mente ved indlægget, var at en rytter godt at snyde sit eget hold. Jeg mener ikke at man kan skyde skylden på CSC-Saxo Bank i denne situation. Der er tale om at Ivan Basso er gået uden om CSC-Saxo Bank og opsøgt en "privatlæge" (Fuentes), og fået tappet noget af sit blod, som han ville kunne drage nytte af under Touren. Så jeg mener ikke at man i denne situation, kan skyde skylden på holdet.
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #26: 25 Jul 2008, 21:52 »

Det jeg mente ved indlægget, var at en rytter godt at snyde sit eget hold. Jeg mener ikke at man kan skyde skylden på CSC-Saxo Bank i denne situation. Der er tale om at Ivan Basso er gået uden om CSC-Saxo Bank og opsøgt en "privatlæge" (Fuentes), og fået tappet noget af sit blod, som han ville kunne drage nytte af under Touren. Så jeg mener ikke at man i denne situation, kan skyde skylden på holdet.

Det indlaeg var nu heller ikke rettet mod dig, men Njandersen, som skrev at 'det ville være et større slag, hvis en fra enten CSC, Columbia eller Garmin blev taget, netop pgr. af deres store arbejde mod doping.' - hvilket Basso gjorde(?)
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #27: 25 Jul 2008, 21:59 »

Nu er CSC-Saxo Banks dopingprogram ikke bedre end alle der er involveret i det er på lønningslisten hos CSC-Saxo Bank eller bliver betalt for at analysere disse prøver, så alt det kan jo sagtens være et skjul, hvis man vil gå i ekstremer. Men der er jo ikke forskel på fodbold og cykling, desværre føler mange ryttere ikke, at de kan klare Touren uden doping, men resten af året er det begrænset, hvor mange ryttere der bliver taget for doping. I fodbold er der ikke mange der bliver taget, men kontrollen er slet ikke så grundtlig som i cykelsporten, hvor samtlige der bare præsterer lidt bliver testet igen og igen. Jeg vil vædde med, hvis fodboldspillere blev testet ligeså meget som cykelryttere, så blev der også taget mange flere spillere.
Jeg tror aldrig vi får et dopingfrit Tour de France, men så længe de tager synderne, så bliver jeg ved med at se det, hvor kontrollerne er efterhånden ved, at være så gode, at det næsten er umuligt og snyde. 
Logged

njandersen
Gæst
 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #28: 25 Jul 2008, 22:00 »

Det indlaeg var nu heller ikke rettet mod dig, men Njandersen, som skrev at 'det ville være et større slag, hvis en fra enten CSC, Columbia eller Garmin blev taget, netop pgr. af deres store arbejde mod doping.' - hvilket Basso gjorde(?)

Nu er det sådan, at da Basso kørte for CSC i 2002-2004 (tror jeg), var antidoping programmet overhovedet ikke det samme. Siden da er Blodpasset blevet en del af sporten, Rasmus Damsgaard (dopingsekspert) er blevet en del af CSC og ASTANA og har lavet et antidoping-program som ikke er set før.. Og så er det blevet et langt større tabu at blive taget for doping blandt rytterne end der nogensinde har været før.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #29: 25 Jul 2008, 22:01 »

Jeg tror ikke et øjeblik på, at cykelsporten er en skid renere nu, end den var for ti år siden, det er der simpelthen for mange penge i sporten til. Diverse antidopingprogramme r, betalt af holdene selv, har jeg ikke den mindste tillid til, og netop udtalelser som dem Rasmus Damsgaard (der står bag CSC's antidopingprogram) kom med omkring Ricco's dopingsag, forstærker jo bare den mistillid. Det lød snarere som udtalelser fra en, der til daglig beskæftiger sig med at snyde lige til grænserne, og ved at holde sig foran dopingkontrollørern e, end en der forsøger at rense ud i en møjbeskidt sport.

Ud over at forsøge at holde sig foran, er det jo også et kendt faktum, at stort set alle forsøger at snige sig udenom, med dispensationer der tillader at bruge de ulovlige stoffer, f.eks. virker det da lidt besynderligt, at der blandt et felt af toptrænede atleter er en procentvis større gruppe, der lider af astma, end i befolkningen generelt. Lider man af astma, kan man, sjovt nok, får dispensation til at bruge nogle præstationsfremmend e midler.

Jeg har også læst et eller andet sted, husker ikke hvor, at f.eks. Armstrong, havde dispensation til at tage testosteron, da hans krop, som en følge af hans kræftsygdom, ikke længere selv havde en normal produktion af stoffet. Han kunne med andre ord, lovligt fylde sig til grænsen hver dag, mens hans konkurrenter selv skulle producere stoffet, eller snyde sig til det, og risikere at blive knaldet.

Det mest kedelige i udviklingen er vel næsten, at det lader til at grænsen for hvad vi som udenforstående mener er i orden, stille og roligt flytter sig i den helt forkerte retning. For år tilbage gik debatten på at problemet eventuelt kunne løses, ved helt at stoppe den professionelle cykelsport i en periode, mens flere og flere i dag mener at man bare skulle legalisere dopingen (man må formode at folk med den holdning, ikke har børn med interesse for cykelsport...).

Men konklusionen må være, at så længe der er så mange penge i sporten som der er, så vil der altid være nogen der snyder, akkurat som i fodbold, hvor vi ikke har set den sidste matchfixing skandale, og ej heller det sidste dopingtilfælde, desværre.
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 22 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010