home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 146 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Number One
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Starte en ny blog, eller prøve lykken med denne
Starte en ny blog
- 7 (53,8%)
Fortsætte i Blackburn
- 6 (46,2%)
Antal Stemmer: 13

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 Udprint
Forfatter Emne: Number One  (Læst 27929 gange)
Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Number One
« Svar #105: 21 Jan 2009, 22:42 »

Super blog:P. Nu har jeg jo været fast læser i dine storys på Geeks, så jeg ved hvad du kan. Og jeg må sige grafik er i top(som sædvandlig) og det skriftlige er også helt i top Peace. Det er en super blog at læse.
 KIU! Peace

Du har simpelthen fantastisk flot grafik.
Skriftligt er det også kanon, så bre kiu! Peace

Jeg takker x2!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #106: 22 Jan 2009, 22:41 »



Number One - Benni McCarthy
At stoppe på toppen, må være den rette betegnelse for en af Blackburns sande legender. Om end Benni McCarthy end ikke spillede én kamp under hverken Ståle Solbakken eller Alfonso Pérez, var det en sydafrikaner i absolut topform der stoppede sin karriere den 30. juni 2012. Blot én uge før sin afsked, faktisk han sidste kamp på professionelt plan, blev det nemlig til intet ringere et hattrick. Faktisk blev det til vanvittige syv landsholds mål for Blackburn spilleren, i den sidste måned af hans karriere. Alle i landsholds sammenhæng.

I Afrikas spids, blev en stjerne født. Cape Town var byen og person var Benni McCarthy. Om end navnet nok vil associer til sang og lyrik, er det på grønsværmen han har slået sin folder. Folder der fra første sæson har fået følger
- for modstanderne. I sin første sæson scorede McCarthy fireogtredve mål i niogtyve kampe, mens hans anden bød på fireogtyve scoringer i tyve kampe. Et utroligt imponerende snit for en angriber tyve år. Netop derfor røg han i 1997 fra Seven Stars til Ajax Cape Town, inden han syv kampe senere stod på det europæiske version; Ajax Amsterdam.

Hans europæiske eventyr startede som en drøm, da hans to sæsoner i Ajax Amsterdam bød på ét mesterskab, tyve scoringer samt femogtredve kampe. Men Ajax var blot et udviklingshold, et springbræt. Forude ventede en stor karriere, hvorfor han tog turen ned gennem Europa – fra Holland til Spanien. I 1999 betalte Celta Vigo i omegnen af halvtreds millioner kroner for Sydafrikaneren. Det dyreste der var betalt for nogen Afrikaner, på dette tidspunkt.

Succesen han var så vant til, udeblev dog i Spanien. Efter en første sæson der bød på otte scoringer, var der end ikke ét mål i McCarthys støvler den næste næste. For første gang smagte Benni McCarthy måltørkens uendeligt grimme smag. Efter blot to kampe i hans tredje sæson for Celta Vigo, blev han udlejet til Porto fra Spaniens naboland, Portugal.
Her blev det straks til mere succes, da han nettede imponerende tolv gange i elleve kampe.

Grundet denne fantastiske statistik, gav Celta Vigo ham én sidste chance. Da det blot blev til to mål i fjorten kampe, var et farvel en realitet. Meget naturligt gav Porto glædeligt ca. 30 millioner for manden der var så fantastisk for dem. Her var McCarthy meget afgørende i José Mourinhos Champions League sejr. Kort efter forlod Mourinho dog Porto. Hans efterfølgere blev Celta Vigos træner Luigi Del Neri. Selv samme Del Neri, der var skyld i McCarthy udtalte ” Jeg vil heller stoppe med at spille fodbold, end at spille under ham igen”. Derfor lagde McCarthy pres på for at blive solgt. Især Everton der skulle finde en erstatning for Rooney, var i kikkerten. Porto ville dog ikke sælge deres angriber. Til trods for dette samt at Del Neri kaldte McCarthy for en ”verdensklasse angriber”, løb rygterne. West Ham eller Blackburn virkede mest sandsynlige. Selv da Del Neri blev fyret samme år, 2004, forblev rygterne. England lignede mere og mere en station i McCarthys karriere.

Og den 28. juli 2006 blev rygterne sande. Længe havde Blackburn haft kig på sydafrikaneren, hvilket resulteret i en kontrakt. 23 millioner kroner måtte Blackburn slippe for manden der nåede fireogtredve mål i femoghalvfjerds kampe i sin anden omgang af Porto. Her blev han til han stoppede den 30 juli 2012, fireogtredve år gammel. I mellemtiden nåede det dog at blive til 48 Premiere League scoringer. Nu er det dog slut.

Efter næsten et halv hundrede landsholdsmål, halvfems kampe og halvandet årti på tronen af Sydafrika, skal Benni McCarthy aldrig mere tørne ud for hans hjemland. Nu er det træner gerningen han vil fokuser på, hvorfor han forbliver i sporten. En ære døde med hans karriere, en karriere der burde havde været større end den blev.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #107: 25 Jan 2009, 14:08 »



Number One - EM-1
I tre uger, så alle mod Ukraine og Polen. Som optakt til en sommer med OL, var Europas boldkonger samlet. Hvem der var Europas bedste, skulle afgøres. Inden da skulle drama og episke slag dog stå. Dygtighed samt held skulle forenes og fansene forføres. Èn vinder skulle findes og tilskuere skulle overdøses med fantastisk fodbold. Europa mesterskaberne i fodbold skulle afgøres.

Kvart i otte, stod de ukrainske værter klar. Tyrkiet var deres modstander, i hvad der fra start lignede en tæt første kamp. Om end det faktisk var en lige kamp, afspejlede 1:3 til de tyrkiske gæster det ikke. Ikke den optimale start for Chelseas Shevchenko eller resten af Ukraine. For fodbold Europa, var fire mål dog svært at brokke sig over. I den næste kamp, viste London sig som Europas ypperste fodbold-by. Frankrig slog Kroatien 2:1, hvorfra alle tre mål blev sat ind af spiller der hører hjemme i en London-klub. Efterfølgende stod en af årets største overraskelser på banen. Blackburns fireogtyve årige Andrea Russotto havde aldrig før spillet fra start for sit Italienske fædreland, men i nederlaget mod Tjekket stod han alligevel i startopstillingen.

Da England på mesterskabets fjerdedag stod klar til kamp, var det med Paul Robinson i målet og med Grækenland i den anden ende. Via et selvmål blev 1:0 sejren sikret.
Et talentfuld fransk hold, måtte lide sammenligningen med VM-2002 holdet, da Ukranie hamrede dem baglæns ud af stadion med 3:0. Modløse og uden højdepunkter, led det franske landshold et nederlag der tvang et land i knæ. Da Kroatien samtidig slog Tyrkiet, var det en sjældent åben gruppe B inden den tredje kamp. Ligesom Frankrig, var det næsten en grædefærdigt Italien der så deres egen chance hænge i en tynd tråd, efter kun ét point blev sikret mod Israel.

Om end Danmark måtte se langt efter slutrunden, blev det til kæmpe nordisk optur da både Sverige og Norge gik videre fra gruppe A. Polen og Skotland var tæt på, men uforståelige fire og fem point var nok til at sende skandinaverne videre. I gruppe B fik Frankrig rejst sig og spillede sig sammen med Kroatien videre. Dermed måtte begge værtslande sige farvel efter blot gruppespillet. I den tredje gruppe, var det tæthed der var forventet. England, Portugal, Tyskland og Grækenland. Alle var de potienale vinder, og alle hørte de hjemme i gruppe C. Videre gik England og Portugal dog, og så kunne Tyskerne rejse hjem uden sejr men kun med ét nederlag.

I den sidste gruppe, var Holland og Italien favoritterne men alligevel var det Tjekkiet der løb med æren. Med maksimum point, via tre 1:0 sejre, spillede Tjekkerne sig videre. Holland og Italien skulle kæmpe for den sidste plads, men med vanvittige få fire point var det Italien der gik videre.

I kvartfinalen måtte Italien igen ud til grænsen før de var videre. Efter 6:5 over England i straffespark, kunne Russotto fejre en sejr fra bænken. Desuden led begge de nordiske lande nederlag, da gruppe B’s Frankrig og Kroatien slog dem ud. I den sidste kvartfinale var det tjekkerne der smagte deres egen bitre medicin, da Hugo Almeida lavede kampens enlige mål. I semi-finalen skrev Italiens midtbane De Rossi negativ historie. Da han blev udvist var det nemlig hans andet røde kort i turneringen. Trods hans udvisning i det tolvte minut, spillede Italien sig i finalen. Nok en gang måtte Russotto se til fra bænken, da franskmændene blev besejret 1:0. Som så ofte før de to imellem, var det en tæt kamp med mange frispark men dog kun tre kort.
     
I den anden semifinale var der klasseforskel. 3:0 vandt Portugal over Kroatien, til trods for keeper Pletikosa blot blev udfordret seks gange.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Number One
« Svar #108: 25 Jan 2009, 14:13 »

To fremragende updates, især updaten om BM var i særklasse Smiley
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Pepe
Gæst
 
Sv: Number One
« Svar #109: 25 Jan 2009, 14:16 »

Fedt, at du skriver om EM. Kan godt lide, når en blog ikke kun handler om en klub. I øvrigt rigtig flot portræt af McCarthy!
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Number One
« Svar #110: 25 Jan 2009, 14:47 »

To fremragende updates, især updaten om BM var i særklasse Smiley

Mange tak.

Fedt, at du skriver om EM. Kan godt lide, når en blog ikke kun handler om en klub. I øvrigt rigtig flot portræt af McCarthy!

Ja, jeg holder også mest af stories/blogs hvor der er lidt uden om. Og tak.  Smiley
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #111: 25 Jan 2009, 17:54 »



Number One - EM-2
Han havde samlet sine hænder i afmagt, da han indså Spanien ikke kom med til den turnering de var forsvarende mester af. Seksogtyve point havde hans nation samlet i tolv kampe. Da han indså verdensmestrene fra Rumænien ej heller deltog, havde det affødt et smil og en ironisk kommentar. Nu, otte måneder efter det var blevet afgjort, sad han alligevel på lægterne i Polen. Italien og Portugal. Defensiven mod offensiven. Kontrollen mod vildskaben. Halvfems minutter med verdensklasse fodbold ventede forude, halvfems minutter foruden Betis, Blackburn og de manglende mestre. Han glædede sig.

Da han kiggede på den tydeligvis nyinstalleret stor-skærm, led hans glidende blik et knæk, da han nåede venstre siden af Italiens midtbane. ”Andrea Russotto” stod der, og et smil bredte sig. Blot fireogtyve år, én landskamp før slutrunden og nu finale-starter. Hans guldfugl havde fået hele verdens øjne på sig, men kontrakten hvorpå hans navn var placeret lå på hans kontor på Ewood Park. Netop underskrevet og gældende fem år frem.

Mens den lune sommerbrise løb rundt på stadion, klar gjorde alle sig. For Italiens kaptajn, Zambrotta, var det sandsynligvis hans sidste finale. Der var ikke plads til fejl. Nederlaget var ikke en mulighed.
     Fra første fløjt var det høj intensiv, offensiv og angrebslysten fodbold der beskrev de to hold. Inden fem minutter var de begge kom frem til et par store chancer, om end status stadig var quo. Ej heller da Russotto skabte en stor chance efter ti minutter, blev der scoret. Efterhånden som minutterne gik, blev der dog skruet lidt ned for den offensive fodbold og en mere afventende overtog. Faktisk skulle Portugal bruge femogtyve minutter før de skabte deres næste chance, da måtte Buffon dog også rive flere refleksredninger frem. Igen syv minutter senere blev et Portugisisk angreb til hjørnespark. Generelt kom Spaniens-naboland bedre med, om end Buffon lignede en der var virkelig var klar.

Efter fyrre minutter blev alle forhåbninger om et Portugisisk åbningsmål dog smadret, da en tackling på midten af banen først medførte en aflevering ud til Criscito på fløjen, inden hans bankede bolden ind i mellemrummet mellem målmand og forsvar. Her var Juventus-angriberen Giuseppe Rossi hurtigst om at nå bolden. Med hans teknik, kølighed og overblik var det ingen sag at sætte bolden modsat den fremstormende Ricardo – der stadig er i Milan, hvor det dog blev til en fantastisk anden sæson.

Ikke overraskende skete der ikke mere inden halvleg. I anden halvleg var det dog igen Rossi mod Ricardo duellen der først optog kampens seer. I modsætning til sidst, vandt Portugiseren dog denne gang. Mest af alt så det Portugisiske hold ud til at havde opgivet, på nær Ricardo i målet.

Om det var Ricardo der fik sparket Portugal i gang, skal stå hen i det uvisse, men med mindre en et kvarter igen var det med fornyet energi den ene del af iberiske halv ø gik til opgaven. Forsvaret fik lukket bedre af, og de bange anelser spredte sig blandt Italerne. Derfor var det ikke overraskende at Russotto måtte lade livet for en mere defensiv betonet indskiftning med ti minutter igen. En udskiftning der var behøvet, da Portugal blot fyldte ovnen med mere offensivt kul, i de resterne minutter. Alligevel fik Buffon digereret sit forsvar så meget, at få større chancer indtraf. Det var derfor fortjent at Italien kunne gå i fuldkommen ekstase da dommeren, engelske Jack Foster, sluttede EM 2012 af efter 95 minutters finale. Nok engang havde defensiven vundet mesterskabet mens offensiven havde fyldt stadionet.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Number One
« Svar #112: 25 Jan 2009, 18:00 »

Jeg har ikke fået kommenteret denne blog endnu, og det er en stor fejl.

Jeg har ofte været inde for at kigge, men har ikke fået kommenteret - måske grundet din fabelagtige grafik. Man bliver nærmest mundlam. :b Din grafik er jo helt i top, og klart den bedste grafik jeg har set på blogscenen. Virkelig flot arbejde du ligger i det; det skal du have respekt for. Jeg synes også der er super fedt, at du skriver lidt om EM - selvom jeg dog ikke synes det er så nødvendigt, men som sagt fedt nok du gør det alligevel. Det en lidt blandet følelse I know hehe..

Hvis din tekst er så flydende som den var i denne update, og billedet du satte ind her i EM-2 er lige så flot i næste. Ja så er der vel intet at sætte en finger på. Jeg synes det er fremragende, og bliv endelig ved Nibali.

Med Venlig Hilsen /superpew Thumbs Up
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Number One
« Svar #113: 25 Jan 2009, 19:44 »

Jeg har ikke fået kommenteret denne blog endnu, og det er en stor fejl.

Jeg har ofte været inde for at kigge, men har ikke fået kommenteret - måske grundet din fabelagtige grafik. Man bliver nærmest mundlam. :b Din grafik er jo helt i top, og klart den bedste grafik jeg har set på blogscenen. Virkelig flot arbejde du ligger i det; det skal du have respekt for. Jeg synes også der er super fedt, at du skriver lidt om EM - selvom jeg dog ikke synes det er så nødvendigt, men som sagt fedt nok du gør det alligevel. Det en lidt blandet følelse I know hehe..

Hvis din tekst er så flydende som den var i denne update, og billedet du satte ind her i EM-2 er lige så flot i næste. Ja så er der vel intet at sætte en finger på. Jeg synes det er fremragende, og bliv endelig ved Nibali.

Med Venlig Hilsen /superpew Thumbs Up

Jeg kender det desværre alt for godt, det der med man lige læser med en gang imellem men så ikke lige får kommenteret. Jeg takker for de store ord, Superpew Smiley
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #114: 25 Jan 2009, 21:54 »



Number One - EM-3


Turnerings statistik:
- Antal kampe: 31
- Antal mål: 59
- Antal målscore: 40
- Højeste tilskuere antal: 82996, Tyrkiet mod Frankrig (Gruppe B)
- Laveste tilskuere antal: 42964, Israel mod Tjekket (Gruppe D)
- Flest mål i én kamp: Ukraine mod Kroatien, 2:3 (Gruppe B)
- Største sejr: Ukraine mod Frankrig & Portugal mod Kroatien, 3:0









Hold statistik:
- Flest vundne kampe: Italien, 4
- Flest mål scoret: Kroatien, 8
- Flest lukket ind: Kroatien, 9
- Fleste kampe uden at indkasser mål: Portugal, 4
- Flest kampe uden at score: Italien, 2
- Flest kampe vundet i streg: Italien, 4
- Flest kampe uden nederlag i streg: Portugal, 5
- Dårligste disciplin: Italien, 11 gulekort & 2 røde










Spiller statistisk:
- Topscore: Eduardo, 4
- Flest assister: Turan & Ribery, 3
- Flest gulekort: De Rossi, 4
- Flest rødekort: De Rossi, 2
- Procentdel succesfulde afleveringer: Spyropoulos, 90 %
- Tacklinger per kamp: Seitardis & Rusol, 6.67
- Flest driblinger per kamp: Walcott, 8.42
- Skud procent indenfor målrammen: Eduardo, 81 %
- Distance løbet, hele turneringen: Joao Moutinho, 56.3 km.
- Distance løbet. Per kamp: Walcott, 10.7 km.
- Yngste spiller: Joe Mattock, 22 (England)
- Ældste spiller: Ricardo, 36 (Portugal)














Priser:
- Bedste spiller: Rooney (England)
- Den gyldne støvle: Eduardo (Kroatien)
- Turneringens mål: Scott Brown (Scotland)
- Turneringens hold: LINK







Sjove facts: Der blev kun begået ét straffespark. Dette scorede svenske Zlatan Ibrahimovic på.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #115: 27 Jan 2009, 14:37 »



Number One
En økonomi der ej vaklede men lå ned, var hvad der mødte ham da han så regnskaberne igennem. Det var derfor naturligt at et par spiller måtte forlade Blackburn, om end én spiller var forventet den anden vej rundt.

Den første juli skulle EM finalen ikke blot spille, for mange er det også stor flytte dag. Som sædvanligt holdt klubber som Real Madrid, AC Milan og Manchester City sig ikke tilbage. Disse tre klubber stod for de største køb, der var aftalt inden juli måned 2012. Med en samlet sum af 844 millioner for disse fem spillere, er Blackburns 13 millioner ud vand sammenligne med. 13 millioner er da også mindre end hvad Alfonso Pérez betalt for sin tilbage købte guldguld, i første omgang. For efter blot et halvt år i spanske Betis, fulgte Morello Alfonso Pérez og skrev kontrakt med Blackburn. Morello er stadig udset som den næste De Rossi, om end han har noget bedre styr på sit temperament end midtbanen der opnåede to rødekort ved det netop overstået EM.

Men når økonomien er i ruiner og man samtidig handler ind, må noget gå ud. I alt 87,5 millioner har Blackburn hentet på spiller salg. Mange har forladt klubben, men kun to af disse har Blackburn modtaget penge for. Begge har de skiftet Blackburn trøjen ud med Liverpools ditto. Begge er de forsvar, Briter og begge har de båret deres national dragt. Syvogtyvårige Christophe Berra er den ene, mens Stephen Warnock er den anden. Begge var de kommet i overskud, da Alfonso Pérez visioner ramte Ewood Park. Henholdsvis 40 & 47,5 millioner har Liverpool betalt for de to, hvis pladser allerede er blevet overtaget.

Da Serbiske Gojko Kacar havde kontrakt udløb med Herta Berlin, så Blackburn Rovers nemlig deres snit til at hente en erstatning for forsvarende. For næsen af AC Milan, Real Madrid og Arsenal sikrede Blackburn sig den femogtyvårige Kacar, hvis force er den defensive midtbane samt det centrale forsvar. En yderst komplet spiller må han desuden beskrives som.

Den sidste Blackburn har hentet, er et spansk talent. Mens det sidst var for næsen af Real Madrid, Kacar blev hentet, var dette lige foran Barcelona. Carles Linares er navnet på den spiller der ifølge Alfonso Pérez skal ind og overtage Blackburns midtbane, om et par år. Da han blot er sytten, må han dog vente et par år. Med en kontrakt der løber tre år frem, har han dog også råd til det.       
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #116: 28 Jan 2009, 20:40 »



Number One
Efter næsten fire sæsoner i den offensive fodbolds højborg, Spanien, har Alfonso Pérez hevet plukkerne op og flyttet til Blackburn Rovers i England. Her var det med en helt anden mentalitet han gik til opgaven. En mentalitet der bedst kan forkortes til ordsproget, sportsklichéen ”angreb sælger billetter, forsvar vinder mesterskaber”. Da alle havde set to svage punkter i Blackburn bagkæde, de to backs, var det forventet at en eller flere forstærkninger skulle hentes her, da økonomien angiveligt var blevet langt bedre.

I dag (20-08-2012 red.) blev den ene halvdel så forbedret, da Salamanca og Blackburn afsluttede deres handel. Varen var Mexicanske Gonzalo Pineda der efter eget ønske var sat til salg. Den niogtyve-årige venstreback, hvis store forcer er markering og tackling er blevet beskrevet som en utrolig komplet spiller, som både Valencia, Dortmund, Portsmouth og Everton var efter. I sidste ende var det dog Blackburn der løb med hans underskrift, hvilket begge parter var særdeles fornøjet over.

Femogtres landskampe og fire mål har Pineda fra Mexico City spillet hidtil. Et beløb i underkanten af femogfyrre millioner menes Blackburn at have betalt for ham. I øvrigt nåede Pineda præcis ét år i Salamanca, inden da var det hjemlandets Chivas han tørnede ud for.       
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #117: 02 Feb 2009, 20:10 »



Number One
Efter en blandet afslutning, var det med længsel og spænding Blackburn Rovers’ fans så frem mod den såkaldte ’Pre-season’. Alfonso Pérez ville dog ikke lade sit hold vade igennem sæsons optakt, da de to afsluttende kampe stod mod de italienske sværvægtere AC Milan og AS Roma. Forinden gik dog tre kampe mod langt mindre prominente navne, nemlig samarbejdsklubben Cercle Brugge, franske Valenciennes FC samt Portugisiske Brage. Alle disse tre kampe var på udebane, mens Italerne måtte rejse til England for at møde Blackburn Rovers.

Efter næsten to måneder uden fodbold hos Blackburn, bød godt vejr, lige over titusinde tilskuere og samarbejdsklubben Cercle Brugge spillerne der har hjemme på Ewood Park velkommen tilbage. Da kampen blev fløjtet i gang forsvandt alle venskabelige forbindelser og idéer om fælles front – nu galt kun resultatet. Ikke overraskende lagde hjemmeholdet stille fra land. Alt andet end en ydmygelse ville være perfekt, for det langt mindre Brugge-hold. Da Valeri Bojinov brød forbi den bagerste firemandskæde, var den Jamaicas landsholds keeper ingen udfordring for spilleren hvem Everton angiveligt har set sig lun på. Med ét minut til halvleg kom Blackburn ikke rigtigt i omdrejninger igen efter målet, hvorfor Cercle Brugge blot var bagud med ét mål efter halvdelen af kampen. I anden halvleg var det en anelse mere vovet taktik belgierne lagde for dagen, hvilket medførte en lille sensation. Da kampen var ovre, havde Cercle Brugge blot fat bolden én procent af tiden på Blackburn sidste tredjedel. Ikke desto mindre, udlignede de ti minutter inde i anden halvleg. Deres enlige chance i hele kampen og Paul Robinson måtte stå tilbage med røde øre. Slutresultatet blev dog 1:3, da Roque Santa Cruz med tre minutter mellemrum satte den de sidste og afgørende mål ind. Det var dog først ti minutter før tid, hvorfor Cercle Brugge fans opfattede det som en halv sejr.

Blackburns næste kamp stod i Frankrig, hvor EM-semi-finalisterne havde Valenciennes klar til dans. I en kamp hvor forsvarets umættelige løbearbejde gav pote, var det først da trætheden indtraf målene så lys. Efter 41. minutter scorede Balázs Dzsudzsák for Blackburn inden Gaël Danic udlignede for franskmændene ét minut før halvleg. En hektisk afslutning på første halvdel af kampen blev blot vildere, da selv samme Dzudzsák atter bragte Blackburn foran i dommerens overtid. I anden halvleg var det igen de løbestærke forsvar der dominerede og Blackburn kunne glæde sig over en 1:2 sejr.

I den sidste udekamp, var det Braga der stod på menuen. En tæt kamp var forudset, men i stedet blev det en ensidig forestilling. Blackburn havde bolden 64 % af tiden og som en konstant trussel, var det kun et spørgsmål om tiden inden deres første mål kom. Helt frem til tolv minutter før tid skulle der dog gå, hvorefter ti Blackburn spillere blev skiftet ud.

”Et uforudsigeligt helved” havde Alfonso Pérez udtalt, hvilket han skulle få ret i. Hverken da Blackburn indtog den afventende position eller da de tvang ansvaret over på egne hænder, så Roma foralvor ud til at være i problemer. Gæsterne havde bare et ekstra gear, om end 3:0 sejren var en enkelt scoring eller to for stor.

I den sidste kamp var det AC Milan der gæstede Ewood Park. Efter 0:3 nederlaget til Roma en uge forinden, var det med tydeligt bange anelse fansene gik ind til kampen mod de italienske mestre. Og med god grund. Med folk som Nesta og nyligt indkøbt Hatem Ben Afra på bænken, var der kvalitet over hele linjen.

Da engelske Joleon Lescott bankede læderet ind bag Paul Robinson gik de fleste bønder nok på en udeblivelse af ydmygelsen. Stormen aftog da også en kort stund, inden en mere lige kamp indtraf. Efter en halv times spil gjorde Blackburn dog hvad de har vist sig rigtig gode til: At lave to mål i rap. Angrebsmakkerparret Santa Cruz og Bojinov havde blot to minutter til forskel på deres mål – og så var det igen Milaneserne der jagtede. Når det kom til at skabe chancer gjorde de det godt, men målene udeblev derfor kunne Blackburn fejre en meget overraskende sejr på 2:1 over de italienske mester. En pre-season der stod og faldt med den kamp, endte til Alfonso Pérez og Blackburn Rovers fordel.   
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Number One
« Svar #118: 02 Feb 2009, 20:54 »

Rigtig god blog, jeg kan ikke fostå der ikke er flere der kommentere den, du skriver i hvert fald rigtig godt, måske mangler der lidt billeder eller SS, men du skriver rigtig godt Opstemt
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Number One
« Svar #119: 04 Feb 2009, 21:25 »

Rigtig god blog, jeg kan ikke fostå der ikke er flere der kommentere den, du skriver i hvert fald rigtig godt, måske mangler der lidt billeder eller SS, men du skriver rigtig godt Opstemt

Jeg takker, Patrick. Jeg ved udemærket jeg har tendens til at glemme SS eller et billed, men jeg skal nok forsøge at huske på det. Tak for kommentaren under alle i hvert fald.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010