home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 533 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  ¿miseria - en trilogi
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: ¿miseria - en trilogi  (Læst 15511 gange)
Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: ¿miseria
« Svar #30: 26 Dec 2008, 19:19 »

Det er en god blog denne her Smiley
selvom jeg holder med barca, kan jeg alligevel godt lide at læse den, fordi har styr på det grafiske Smiley
Logged

AFC
Gæst
 
Sv: ¿miseria
« Svar #31: 26 Dec 2008, 19:21 »

Siger det samme som StormQ. Er fuldstændig enig med ham. Du skrive rbare godt og det er super updates du poster. Bliv endelig ved med det, Zulue! Thumbs Up.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ¿miseria
« Svar #32: 27 Dec 2008, 16:34 »

Det er jo høj, høj klasse og utroligt at jeg først opdager den nu.. KUTGW
Logged

- Veni, vidi, vici -

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ¿miseria
« Svar #33: 27 Dec 2008, 16:40 »

Tak for alle kommentarerne, glad for at I kan lide mit værk. (:
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ¿miseria
« Svar #34: 28 Dec 2008, 19:33 »


Real Madrid tabte hurtigt de ellers tilbagevundne point i kampen om mesterskabet, da man efter at have slået Valencia med 2-0, led et ondt nederlag i Coruna. Deportivo kom flyvende fra start med en scoring efter 4 minutter, inden Guardado gjorde det til 2-0 efter blot 25 minutter. Ruud van Nistelrooy reducerede, men Lafita bragte hjemmeholdet foran med 3-1 blot efter halvlegen. Igen bølgede kampen, hvilket resulterede i endnu en Nistelrooy-scoring til 3-2, hvor oddsne for et Real-comeback ikke var specielt høje. De odds forværrede Cannavaro dog med blot et kvarter igen, da han modtog sin anden advarsel og dermed måtte tidligt i bad. I kampens overtid slog Deportivo sejren fast, 4-2 – samt sendte Real ned gennem tabellen igen.

Han stod alene med Cannavaro. Blikket i den skaldede italieners øjne, var skræmt væk, uanede og forvirrede. Resten af truppen var for længst gået, men han havde bedt sin forsvarsspiller blive. ”Jeg ved sku ikke rigtigt hvorfor, jeg lod dig blive”, sagde han stille til Cannavaro. ”En klog mand sagde til mig i går - Gud vil tage dig igennem et helvede, for at få dig i himlen,” sluttede han, inden han lod sin spiller gå gennem døren, ud i friheden. ¿ 

Real Madrid har været lidt af et rutsjebanehold i år. For netop efter de hvide fra Madrid havde lidt et pinefuldt nederlag mod Deportivo, kom de tilbage op på hesten igen mod Sevilla.
For der skulle blot gå et enkelt minut inden madrilenernes bedste mand sæsonen igennem, Nistelrooy, igen lå nederst i jubelbunken på Bernabeu. Efter 17 minutter gjorde selvsamme Nistelrooy det ganske fortjent til 2-0, inden hjemmebaneholdet lukkede af og ikke satsede mere inden halvleg. Efter pausen startede Real Madrid med et overtag, hvor Sevilla satsede stort på deres kontraspil, som også efter 55 minutter gav pote. Escude erobrede bolden i venstre side, førte den ret langt frem inden han slippede den til Renato på midten. Renato affyrede et præcist skud netop inden for Casillas rækkevidde, men Escude var først på returen, og kunne derfor reducere og bringe spændingen tilbage.
Nistelrooy var dog, som så mange gange før mand for at bringe sit hold yderligere foran med sit tredje mål, inden landsmanden Sneijder lukkede og slukkede med sin scoring til 4-1. Med sejren rykker Real Madrid igen op på fjerdepladsen; men der skal til at blive styr på formen i Madrid, inden de i næste uge hjemme tager imod et flyvende Barcelona-hold.

Han trak igen sin spiller til side efter kampen. Cannavaro sad igen, helt uvidende og forvirret og kiggede på sin aldrende manager, der gik frem og tilbage, med hænderne tæt på ryggen. Selvom Cannavaro, grundet karantæne ikke havde været i kamp, sad han med i omklædningsrummet efter kampen.
Han rettede på slipset på italienerens slips, inden han brød tavsheden. ”Han havde ret.” ¿



Logged

Nolte
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: ¿miseria
« Svar #35: 28 Dec 2008, 19:43 »

Flot skrevet, især din seneste update kan jeg rigtig godt lide, Zulue. Smukt med historien om manden som din update starter og slutter med, det hænger utrolig godt sammen.
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ¿miseria
« Svar #36: 29 Dec 2008, 22:43 »



   elclásico
Sidst de to hold mødtes på Bernabeu gik udebaneholdet Barcelona fra banen, med et forfærdeligt nederlag til de evige ærkerivaler fra Madrid. De to store hold i Spanien dystede i en kamp, der på resultattavlen så ud til at være en kamp mellem et top- og et bundhold, men i virkeligheden var endnu et El Clasico. Kampen endte 4-1, efter
Barcelona til sidst fik pyntet på resultatet. Truppen for hjemmeholdet var nogenlunde den samme, mens den for udebaneholdet er blevet ændret en del – mest notabelt er det, at Ronaldinho, Barcelonas måske største stjerne gennem tiderne, er blevet solgt, og unge og nyere kræfter er kommet til. Real Madrid lå inden kampen helt nede på en ottendeplads, mens de stribede rivaler lå på en – også skuffende – fjerdeplads. Det var altså to storhold i krise, hvor den evige intensitet skulle redde kampen.

Barcelona gik på banen med Puyol i front, mod Real Madrid med Sankt Iker ledende mod fansne og de utallige klapsalver. Real Madrid havde forberedt sig umådelig godt i forsvaret, og den offensive trio – Messi, Henry og Keita – blev lukket helt ned. Derimod var hjemmeholdet selv også ganske flyvende i sit offensive spil, og det var da også de hvide, som virkede klart farligst inden åbningsmålet. Åbningsmålet blev sat ind af Sneijder, der fri uden for Barcelonas felt tog chancen og køligt udplacerede den spanske keeper i Barcelona-målet. Det var til stor glæde for den lille midtbanespiller, der under Schuster har følt sig fremragende tilpas, men i denne sæson ikke for alvor er kommet op i gear efter sin 3 måneder lange skade, han pådrog sig i en nærkamp med Arsenals Diaby i preseason.
Derefter balancerede kampen mere og mere, uden at nogle af holdene blev farlige. Derfor lå det heller ikke i luften, at Keita skulle udligne efter knap 40 minutter, men det var netop hvad den venstrebenede spiller gjorde. Henry modtog bolden af Xavi, inden han skarpt vendte på Pepe og kom ned mod baglinjen. I stedet for at forsøge et skud fra en skarp vinkel, lagde Henry bolden i feltet, til hvad, der lignede en enkel clearing for Real Madrid forsvaret. Men bag Ramos, kom en fremstormende Keita, der uden problemer hoppede over Ramos og headede bolden i mål til 1-1 ved halvleg.

Efter halvleg overtog Real Madrid endnu engang spilovertaget, og på trods af flere store chancer til hjemmeholdet, stod Valdes en brandkamp og lukkede aldrig flere mål ind. Real Madrid vandt skudstatistikken stort, men selve kampen sluttede – for Real Madrids tilskuere – utilgiveligt, 1-1.
Der er stadig lang vej op i tabellen for Kongeklubben, der dog ser ud til at have ramt en stime af bedre kampe. Man kan kun håbe på et indkøb eller to i vinterpausen, for ellers ved man ikke hvad fremtiden byder de hvide.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ¿miseria
« Svar #37: 30 Dec 2008, 01:51 »

Som altid fristes man til at sige er det høj høj klasse fra din side Zulue og jeg tror det er meget længe siden at jeg har slugt hvert eneste ord, så råt som dine sidste to updates.. Du skriver jo fabelagtigt med en dejlig opsætning og flot grafik.. ba ba ba ba ba I'm loving it Thumbs Up Thumbs Up

EDIT: Keita.. er han ikke DM?
Logged

- Veni, vidi, vici -

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ¿miseria
« Svar #38: 30 Dec 2008, 15:18 »

   champions league-gruppespillet
Real Madrid havde via en førsteplads i den hjemlige liga naturligvis kvalificeret sig direkte til det forjættede land, og da man landede i gruppe med Rangers, Spartak Moskva og Sporting var det også klart for alle, at Real Madrid skulle sikkert videre.
Det startede da også godt ud for Real Madrid, der i Sporting kom foran 0-2 og så overlegne ud ved halvleg.

”Jeg har ikke noget at sige. Så. Jeg håber vi vinder i dag,” sagde han inden han forlod omklædningsrummet og
lod spillerne holde deres pause. Han havde sjældent følt sig mere sikker på at sejre; han havde dog sjældent haft det værre, og blev nød til at gå ud, for at kunne få luft.
?

Men efter halvlegen lavede van der Vaart først et kluntet selvmål, inden Derlei udlignede Real Madrids ellers sikre føring. Ufattelig dumt havde Real Madrid smidt en sikker sejr væk, og mistede i Sporting 2 dumme point.
Real Madrid rejste sig dog i næste kamp hjemme mod Rangers hvor Higuain efter få sekunder gjorde det til 1-0, inden Saviola gjorde det til kampens slutresultat, 2-0. Det er værd at nævne, at Rangers fik 2 udvisninger i første halvleg, så i anden halvleg, blev den sikre sejr aldrig nogensinde i fare; Rangers sluttede kampen med 0 skud på mål. Higuain fortsatte sin hurtige målscoring i tredje kamp i gruppen, mod Moskva. Den unge argentiner var på pletten efter 8 minutter – et mål, der skulle vise sig, at gøre Higuain til matchvinder. Også i denne kamp var Real Madrid klart bedst, men med lidt held, kunne Moskva sagtens have scoret et mål eller to – heldigvis for Real Madrid havde Casillas en af sine bedre dage, og blev fortjent kåret som kampens spiller. I returkampen mod Moskva spillede Real Madrid skuffende 1-1 hjemme på Bernabeu – Robben gjorde det til 1-0, inden Ramos fik sit røde kort; det åbnede op for Moskva, der fortjent fik udlignet sidst i kampen.
Real Madrid tog sin revanche imod Sporting, da portugiserne gæstede Bernabeu. Nistelrooy, Robben og Higuain sikrede sejren og bragte Real Madrid foran 3-0 efter blot 25 minutter. Real Madrid trak sig derefter tilbage og lod Sporting komme til mange langskud, som aldrig blev farlige for Casillas. I Glasgow ventede gruppens sidste kamp, og med Real Madrid videre, kunne man forvente, at holdet stillede med enkelte reserver, men nej. Real Madrid var i stærkeste opstilling, og kørte ganske enkelt Rangers over, samt hentede en 0-2 sejr.

Han kiggede på billede på natbordet, kyssede det, inden han lagde det med bagsiden i vejret. Han kunne ikke tænke, når det stod og kiggede på ham. Han slukkede det store lys i loftet, inden han tændte det lille ved skrivebordet, og tændte sig selv en smøg. Han kiggede på papiret, hvor Real Madrid førte, inden han smilede for sig selv. Han kiggede på de andre papirer, hvor Real Madrid lå for langt nede. Smilet stivnede, raseriet brød op i ham, inden han krøllede papiret sammen og kastede det mod væggen. ?

Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ¿miseria
« Svar #39: 31 Dec 2008, 16:38 »

   2008 spilles færdig
Efter El Clasico, hvor Real Madrid kunne have følt sig snydt for to umådeligt vigtige point, rejste man ugen efter til Almeria for at besejre byens hold, af samme navn. Nistelrooy stod for den sejr med 2 scoringer i første halvleg, og da Almeria fik en spiller udvist i anden halvleg, blev der aldrig tvivl om resultatet.

Hjemme mod Madrid-rivalerne Getafe, hentede Real Madrid endnu en sejr. Ruud van Nistelrooy har været en fornøjelse at følge, og blot efter halvlegen gjorde han det med sit niende sæsonmål bragte han Bernabeu i eufori, inden et selvmål kronede endnu en 2-0 sejr. Dermed ramte Real Madrid – med alt inklusiv – en stime på 7 kampe uden nederlag, hvilket må betegnes som fremgang for Schusters mystiske mandskab.
Men den stime skulle stoppe brat. Ude mod Racing så det ud til at være en god kamp til at bygge stimen større, men gigantklubben fejlede stort. I en kamp, der chancerigt var ganske lige, endte Racings Periera med at afgøre kampen til sit holds fordel. Målet faldt blot før pausen, i en første halvleg hvor Racing var kommet godt fra start imod et sovende Real Madrid-hold. Racing-kampen var den sidste for 2008 – når 2009 er ikke mindre end 4 dage gammel gæster Mallorca Bernabeu. Real Madrid slutter året af på en syvendeplads; sjældent set elendigt har Real Madrid spillet – i hvert fald nationalt. Internationalt har Kongeklubben som bekendt spillet sig videre til ottendedelsfinalern e, hvor Liverpool bliver modstanderen. Hvis Liverpool slår Real Madrid ud, er der gode chancer for at Schuster modtager en fyreseddel – for hvis det samtidig ikke bliver bedre hjemme i Spanien, har Real Madrid spillet en af de værste sæsoner i historien.

Herfra ønskes godt nytår til alle, fejr det med manér – samtidig håber vi på, at I fortsat læser med, når vi tager Real Madrids færd op efter nytåret.

Han stillede glasset fra sig. Han kiggede på uret. Om få minutter ville det brage løs rundt om hans forladte hus, hvor han ensom sad og tilbragte årets sidste dag. Han gik hen til kalenderen og bladrede siden. 1. JANUAR 09’ stod der med store bogstaver. Om fire dage skulle han i gang med jobbet igen. Han tog endnu en slurk af den stærke drik. Forfærdeligt, forfærdeligt.
Han ringede til sit barn. ”Hej skat. Godt nytår. Hvor jeg er henne? Nårh, jeg er ovre hos nogle venner for at fejre nytåret.”
¿
Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: ¿miseria
« Svar #40: 01 Jan 2009, 12:58 »

Genialt!
Alt andet er blevet sagt. Thumbs Up

Dog synes jeg, der var et par sætninger i din seneste update, som ikke rigtig gav mening, men ... KUTGW!
Logged

adam93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: ¿miseria
« Svar #41: 01 Jan 2009, 14:11 »

Rigtig fed blog, jeg er en fast læser, dog kommenterer jeg ikke så meget Smiley
Men du skal bare vide at jeg følger!
Logged

Tjek min blog om LLM-holdet Catanzaro FC:

Catanzaro - en klub uden historie

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ¿miseria
« Svar #42: 01 Jan 2009, 18:24 »

Genialt!
Alt andet er blevet sagt. Thumbs Up

Dog synes jeg, der var et par sætninger i din seneste update, som ikke rigtig gav mening, men ... KUTGW!


Tusinde tak. Kom gerne med eksempler, så jeg kan se hvad du mener ..

Også tak til dig adam, godt at høre man har nogle faste læsere, udover de som kommenterer Smiley
Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: ¿miseria
« Svar #43: 01 Jan 2009, 19:23 »

Tusinde tak. Kom gerne med eksempler, så jeg kan se hvad du mener ..

Også tak til dig adam, godt at høre man har nogle faste læsere, udover de som kommenterer Smiley
"Ruud van Nistelrooy har været en fornøjelse at følge, og blot efter halvlegen gjorde han det med sit niende sæsonmål bragte han Bernabeu i eufori" - jeg synes ikke, det giver mening. Men man skal dog ikke tænke sig særlig meget om, for at vide, hvad du mener.

"Målet faldt blot før pausen" - der mangler vidst nok noget. Men igen, man ved, hvad du mener.
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ¿miseria
« Svar #44: 01 Jan 2009, 19:39 »

Arh. Den første er en regulær fejl, hvor jeg har blandet 2 sætninger sammen .. Der skulle have stået " .. og blot efter halvlegen bragte han Bernabeu i eufori"
Det var fordi jeg rettede lidt i sætningen, fik så ikke slettet det jeg havde skrevet først.

Den anden kan jeg ikke se .. men okay, skal jeg nok prøve at rette op på. Tak! Smiley
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010