home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 596 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  ¿miseria - en trilogi
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: ¿miseria - en trilogi  (Læst 15513 gange)
GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: ¿miseria
« Svar #15: 23 Dec 2008, 17:59 »

Hell motherfucking yeah!

Efter en lang række blogs der bare er det samme hele tiden, er der endelig en blog der er andreledes, og som skiller sig ud. Jeg synes vi har for få originale blogs, og det er ikke for at kritisere, det er bare et faktum. Du, Zulue, har et ret anderledes layout, og en meget anderledes måde at skrive på, og det virker fisme godt!

De fleste andre blogs er voldsomt fourdsigelige at læse, men denne er ret mystisk, og du skriver helt fantastisk, og det gør, at jeg følger den. Den her blogs skiller sig ud fra mængden, som ingen anden blog i lang tid har gjort, og det siger jeg selvom du kun har lavet få updates, og stadig kun er på side 1 (<< edit: side 2 nu Tunge).

Godt!
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ¿miseria
« Svar #16: 23 Dec 2008, 18:06 »

         MARCA; opfølgning på Super Cup-nederlaget.
”Det er kraftedme løgn!”
Han stod i omklædningsrummet. For 20 minutter siden gik den sidste spiller, efterlod ham og den personlige assistent efter kampene mod Valencia. Lidt sportstape lå flydende under bænken, lidt blod lå tæt på badet. Manolo Riuz stod, helt chokeret og kiggede på sin personlige ven. Helt tom i blikket vendte han sig mod ham, og sagde ”vi ses i morgen. Op med humøret, du”, inden han forlod omklædningen, og lod træneren alene.
¿

Efter SuperCup-nederlaget har det været kritik af den omtalte manager, Schuster, der på hjemmebane smed en
sikker sejr væk mod et – på papiret – dårligere hold. I første kamp på Mestalla havde reservebacken Torres ellers givet Schuster en fremragende start på sæsonen, da den unge spanier lagde bolden i nettet efter 7 minutter. Real Madrid så ud til at holde stilstand flot, men efter halvlegen glippede kommunikationen mellem målmand Casillas og forsvaret, hvilket gav forsvaren Marchena god tid til at score på en returbold.
I returen hjemme på Bernabeu bragte Drenthe endnu engang Real Madrid i front, denne gang efter 17 minutter. Den venstrebenede altmuligmand bragede til bolden, inden den blev blokeret af en Valencia-fod. Han fik dog kontrol over bolden og fik lagt den bag Guaita i Valenciamålet. Men igen kom Valencia ud af krisen. Første gang ved den rutinerede midtbanespiller Baraja, der nåede først på et indlæg, men senere ved hans midtbanekollega Albelda, der stod det rigtige sted efter et hjørnespark. Dermed var Valencia foran med et enkelt mål, og såfrem Real Madrid skulle udligne, ville Los Che stadig være i front på udebanemål. Derfor så man et opgivende Real Madrid-hold der, ellers ganske fint dirigeret af Schuster, sløsede rundt på banen og aldrig fik kommet tilbage.

Med en uge tilbage af transfervinduet ser Real Madrid ud til at forblive tavse, men Schuster har flotte individualister og teamworkere på sine brikker, når han skal sætte holdet. Og med blot en uge tilbage, inden La Liga starter ude mod Nurmancia, har Schuster åbenbart nok at se til. Nurmancia burde – lige meget hvad – ikke være en trussel for Real Madrid, så mon ikke, at Schuster river sit hold ovenpå igen?

Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ¿miseria
« Svar #17: 23 Dec 2008, 19:50 »

Ærgeligt nederlag, men op på hesten igen! Jeg kan kun erklære mig enig med de andre om det er en fantatisk blog, du har fået startet op. Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ¿miseria
« Svar #18: 23 Dec 2008, 20:34 »

Glad for de enorme roser, glad for at I også kan lide det lidt mere mystisk (som jeg selv i øvrigt) og måske lidt mere tema-præget. I kan nok selv regne temaerne ud, men håber også det gør en forskel for jer.

Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: ¿miseria
« Svar #19: 23 Dec 2008, 21:41 »

Jeg synes også, det ser rimelig interessant ud. Jeg kunne nu godt tænke mig en kombination. Dvs. noget mere overskueligt til en kombination. Ellers er jeg bange for, jeg mister interessen hen ad vejen. Men indtil videre er det meget fornemt.

Noget helt andet er, skal det være et retorisk spørgsmål; Elendighed?

For så skal der på spansk jo være et spørgsmålstegn til sidst i sætningen også. Det, du har lavet, findes - så vidt jeg ved - ikke.
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ¿miseria
« Svar #20: 23 Dec 2008, 21:45 »

Det er elendighed, misery ja. Men det er ikke elendighed som spørgsmåltegn, altså som et spørgsmål, det er et slags spørgsmål, men vendt om, så man ikke kan kalde det et spørgsmål, men mere stille spørgsmål ved hans elendighed, hans indre tanker og sådan. Synes det fungerer okay, selvom det måske ikke er grammatisk korrekt, da jeg egentlig ikke ved hvad det betyder.
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ¿miseria
« Svar #21: 24 Dec 2008, 00:32 »

      ¿miseria
  MARCA; ingen indkøb i realmadrid
Real Madrid har bebyrdet med en uge til transfervinduets lukning, at de fortsat vil være passive, og at vi ikke kommer til at se Kongeklubben i aktion denne sommer. Det slog klubben fast i en pressemeddelelse, hvor man blandt andet udtalte at ’klubben skal spilles ordentligt sammen, og vi føler nu, at vi ikke skal købe spillere for at forbedre os. Man skal ikke bare købe spillere for at købe spillere, man skal købe spillere for at forstærke holdet’ – hvilket man jo ikke kan gøre sig uenig i. Klubben slog ligeledes fast, at det på ingen måde var på grund af finansielle problemer, at man ikke brugte penge, men at økonomien så fremragende ud.
casillas

ramos
pepe
cannavaro
marcelo

higuain
gago
van der vaart
robben

raul
nistelrooy



Onsdag den 27/8. Han kiggede videre på kalenderen. Pressemøde fredag, interview med Televisión Española, Spaniens største tv-kanal, lørdag. Et interview, der skulle gå Spanien rundt, hvor man ville stille ham op imod den næststørste, den nye og urutinerede Guardiola. Guardiola, han så på og frygtede. Guardiola og han, der udadtil havde den samme attitude; attituden, udstrålende af overskud og selvtillid, fyldt med smil og glæde.
Men indadtil vidste han også, at han ikke havde denne sygdom, dette mentale helvede. Vidste det, vidste at det ligeså stille ville ødelægge ham.
¿

Med 4 dage tilbage inden ligaen starter, kan vi kigge på den forventede Real Madrid-opstilling. De hvide fra Bernabeu har som en selvfølge vist god for at verdensklassemanden Casillas starter foran Dudek i målet. Til højre i forsvaret har Ramos længe huseret, og til venstre for ham, har Pepe efterhånden sikret sig en stensikker plads. Som kandidat til den sidste forsvarsplads har Cannavaro lagt sin billet ind, men vi kender Heinzes kvaliteter, samt Metzelder som sidste reserve.
På den defensive midtbane har unge Gago arbejdet sig ind hos Schuster, ligesom nyindkøbet van der Vaart ser ud til at komme til at spille en hel del. Sneijder har lagt sig med skade de næste 3 måneder, men når den lille hollænder kommer tilbage, bliver det med fornyet styrke – så Guti og van der Vaart ikke kan vide sig sikre på pladsen. Robben og Higuain ligger som de eneste – og samtidig – klart foretrukne fløje, mens det ser ud til at Raul er ved at have sin plads tilbage i angrebet ved siden af Nistelrooy.

Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ¿miseria
« Svar #22: 24 Dec 2008, 14:16 »

   M A R C Aligastart
Åbningskamnpen mod Nurmancia blev aldrig den store succes for Real Madrid og Schuster, der ellers havde bebyrdet, at holdet ville rejse sig ovenpå skuffelsen mod Valencia i Super Cuppen. Real Madrid styrede kampen igennem, men på trods af fremragende målmandsspil og uskarpe angribere, fik de aldrig noget taget hul på bylden.
Men hjemme på Bernabeu viste Real Madrid lidt at det niveau, de gerne ville have frem. Betis var modstanderen, der fik de gode kombinationer at føle, og allerede efter 4 minutter måtte de grønnes keeper hente bolden ud af netmaskerne første gang. Nistelrooy var manden bag målet, der uden tvivl ikke bliver hans sidste i denne sæson. Higuain fik chancen efter pausen på straffespark, og den unge argentiner svigtede ikke med en bold, langt uden for Betis-målmandens rækkevidde. Sevilla-holdet fik reduceret med 3 minutter igen, men endnu en scoring var aldrig i nærheden af Bernabeu, hvorfor de hentede første hjememsejr.

Ude mod Malaga gav Saviola sit hold første udesejr, inden Real Madrid gæstede Espanyol. Barcelona-klubben spillede Real Madrid ud af banen, og anfører Tamudo sikrede Espanyol en vigtig sejr, samt et pinefuldt nederlag til Kongeklubben.

Herefter kom lidt af en sejr Real Madrid. Anført af anføreren Raul stormede Real Madrid fra start, da Villarreal gæstede Bernabeu. Efter 2 mål på 30 minutter kom Raul i gang med årets målscoring, inden Robben i de aller sidste minutter lukkede og slukkede med sin scoring til imponerende 3-0. Hjemmeholdet modtog stående ovationer ovenpå den forrygende præstation, men i de tre kommende kampe har Madrid præsteret elendigt. Det er blevet til 3 0-0 kampe i træk mod Sporting, Osasuna og Recreativo – hvis det ikke forbedres til Valencia-kampen i næste uge hjemme på Bernabeu, kan man forvente pres på Schuster og co. fra hele omverdenen. En ting er sikkert – tilskuerne vil i hvert fald hive de hvide tørklæder frem som symbol på deres manglede tilfredshed, hvilket aldrig må undervurderes.

Han vågnede op, svedende og prustende. Kiggede sig omkring i værelset. Der var stille, stille efter stormen. Han lagde sig på puden, men så snart han lukkede øjnene, så han de hvide lommetørklæder. Så, hvordan de i hånden på 80.000 mennesker forvandledes til duer, duer, flyvende direkte imod ham, aldrig stoppede, men heller aldrig nåede ham. Han kunne umuligt falde i søvn igen, nu. Han gik ned af trapperne for at komme til stuen, for at komme væk fra drømmen. Det var nu 5 dag i træk han sov i stuen.   ¿

Real Madrid indtager en skuffende 9. plads i La Liga, med blot 13 point. Villarreal fører ligaen med 7 sejre og et enkelt nederlag og en samlet pointtotal på 21, hvilket distancerer dem hele 6 point fra nærmeste konkurrenter, Osasuna, Sevilla og Valencia.
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ¿miseria
« Svar #23: 25 Dec 2008, 14:08 »

Kunne godt tænke mig lidt feedback på de seneste updates, inden jeg smider den næste .. i dag regner jeg med. (:
Logged

AFC
Gæst
 
Sv: ¿miseria
« Svar #24: 25 Dec 2008, 14:10 »

En 9. plads. Hmm.. Det er ikke lige en god placering for et hold som Real Madrid, men jeg er ret sikker på du kan erobre 1.pladsen inden længe. Du skriver også rigtig godt som du har gjort i dine andre blogs. FCK bloggen fangede mig i hvf. og det gør denne her også. Det er simpel opsætning og simpel grafik. Dejligt at se, Zulue. KIU!
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ¿miseria
« Svar #25: 25 Dec 2008, 23:50 »

En 9. plads. Hmm.. Det er ikke lige en god placering for et hold som Real Madrid, men jeg er ret sikker på du kan erobre 1.pladsen inden længe. Du skriver også rigtig godt som du har gjort i dine andre blogs. FCK bloggen fangede mig i hvf. og det gør denne her også. Det er simpel opsætning og simpel grafik. Dejligt at se, Zulue. KIU!
Tak.
Kommer en update om en topkamp mod Valencia om ganske kort tid. (:
Logged

Mathié
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: ¿miseria
« Svar #26: 26 Dec 2008, 00:00 »

Kom så med det, Zulue! Thumbs Up

Jeg synes det er genialt, simpelthen. Sort/hvid grafik og din velovervejede og næsten forfatter-talentfulde sprog, er smukt.

Jeg er helt sikker på, at du snart er med i toppen igen. Jeg spår at du vandt kampen mod Valencia. Djævel

Keep it up. Thumbs Up
Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: ¿miseria
« Svar #27: 26 Dec 2008, 00:31 »

Fantastiske updates. Hvis du formår at holde dette kørende, er jeg sikker på, det kan blive en af sidens absolut bedste blogs. Dit sprog fanger én fuldstændig, mens jeg er mindre tilfreds med opsætningen, som jeg har nævnt før. Det er, som om det hænger i én stor klump - det er blevet lidt bedre i de seneste updates, men du har stadig en lidt for stor tendens til dette. Hvis du får rettet på på det, så er der sku ikke mere, der skal rettes på. Fedt du holder det i sort/hvide billeder, når der er billeder.

Ærgeligt med de manglende resultater, men det afspejler sig måske også lidt i klubvalget? (; Ej, jeg er mindre tilfreds, med klubben du har valgt, men det er sku lige meget, når du skriver så godt, som du skriver. ;o)

KUTGW!
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ¿miseria
« Svar #28: 26 Dec 2008, 00:41 »


”Med sejren rykker Real Madrid 3 pladser op i klassementet, og her efter 9 spillerunder indtager Kongeklubben med træner Bernd Schuster i spidsen en 4. Plads.” Han slukkede tv’et, inden hans blik faldt mod den forslåede højre storetå.
Tåen, der blødte under neglen, der halvt revet ned, ikke var specielt appetitlig at kigge på. Han råbte ned mod stuepigen, om hun forhelvede ikke snart kom med den bandage. ¿

Det var en besynderlig sejr de hvide fik mod Valencia. I hvad medierne havde lagt op til at være den store revanche og offensivt spil fra første dommerfløjt udeblev, hvilket i den grad kom bag på Valencia. Real Madrid spillede med stor tålmodighed, og det var klart, at det ikke var hvad Valenciatræneren havde forventet, da han havde lagt op til kampen.
Men alligevel gik der blot 2 minutter inden den var gal i Valenciaforsvaret. Ikke nok med at det var kampens første angreb, var det også et selvmål, der blev scoret bag keeper-Renan i målet. Albiol var den uheldige, der rettede et skud fra Nistelrooy af – et skud, der i den grad snød Renan og gjorde Albiol til det sorte får. Valencia overtog herefter overtaget i kampen, men madrilenerne fik med Pepe og Ramos som bedste spillere gang på gang sat en stopper overfor sine kolleger i orange.

Med 42 minutter spillet kom den uheldige unge spanier Albiol nok engang i negativt lys. Albiol, der ellers spillede en flot kamp og fik af vores kommentator en bedømmelse på 7.2, lavede kampens andet selvmål, hvilket den unge spanier var lige på randen til ikke at kunne bære. Man kunne se skuffelsen i de blot 23-år gamle øjne, der ellers var stolt over at spille på Bernabeu foran 75.000 mennesker – men Albiol gjorde det til kampens slutresultat 2-0. Valencia var fortsat det bedste hold på Bernabeu, men det viste sig ikke at være nok til en scoring. Med sejren rykker Real Madrid 3 pladser op i klassementet, og her efter 9 spillerunder indtager Kongeklubben med træner Bernd Schuster i spidsen en 4. plads.

Det er værd at nævne, at kongeklubben på to scoringer af van Nistelrooy mod Ferrol har spillet sig stensikkert videre i den spanske pokalturnering.
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ¿miseria
« Svar #29: 26 Dec 2008, 01:05 »

Super god update!

Elsker Schusters tanker. Det er bare fænomenalt!

Jeg følger helt sikkert med!
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010