home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 558 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  (Pause) Legend - Anders Nielsen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: (Pause) Legend - Anders Nielsen  (Læst 35112 gange)
plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Legend - Anders Nielsen
« Svar #15: 12 Dec 2008, 08:08 »

Rafaels mesterværk



Nando Rafael stod næsten egenhændigt for, at FCK blev slået med 3-2 på NRGi Arena. Med to mål og et oplæg til Peter Graulund kunne FCK's forsvarsspillere ikke modstå det pres Rafael lagde som et jerntæppe på løvernes banehalvdel.
Efter en tam første halvej (fra løverne) stod det således 2-0 til AGF på to blændende langskud fra kampens spiller. Alle FCK's tre kæder var fantasiløse, og virkede mest af alt opgivende. Efter en dundertale i pausen lykkedes det dog Anders Nielsen at få vendt lidt af det dårlige spil, så Santin således fik reduceret på et hovedstød. Men i den anden ende var Nando Rafael stadig skarp, og sendte et højt indlæg lige i panden på Graulund der viste sin usvigelige skarphed. Nordstrands scoring i det 89. minut var ikke andet end et trøste-mål.

Spekulationer kører på, om Anders Nielsen er den rette træner for FCK. Den kun 32-årige træner, der ganske vist har en fortid i europæisk fodbold for Vitesse, Mallorca og Regina, har ikke formået at skabe de forventede resultater. Hverken nationalt eller internationalt. Men Flemming Østergaard afviser blankt alle rygter om en dårlig ansættelse

'Anders er en træner med stort potentiale. Men han er ung, og resultaterne vil ikke komme øjeblikkeligt.  Men giv ham 2-3 kampe, så er jeg sikker på at han vil vise sit taktiske talent'


Også Ulrik Laursen, anfører for løverne, afviser de ondsindede rygter.

'Jeg synes det er uretfærdigt at I kritiserer ham så tidligt. Han er ung, ja yngre end mig, og han skal lige vende sig til at stå på sidelinjen og ikke inde på banen. Men to kampe er ikke nok til at bedømme nogens potentiale. Hverken spiller eller træner. Han er dygtig til at holde truppen samlet, og træningen er sjov og kreativ. Resultaterne skal nok komme'

Men det er tilsyneladende ikke alle, der er enige. 'Måske Anders Nielsen skulle være forblevet aktiv, i stedet for at forsøge sig med trænergerningen', spøger Carsten Werge således i 'Fodbold Uden Filter'
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Legend - Anders Nielsen
« Svar #16: 12 Dec 2008, 08:16 »



Den hjemvendte frelser?

I en pressemeddelelse har FCK nu bekræftet, at Martin Bernburg støder til truppen. Rygterne har svirret meget på det seneste, efter Martin Bernburgs øjeblikkelige succes. Bernburg spillede i FCK før han skiftede til FC Nordsjælland for det beskedne beløb af én million kroner. Altså må man konkludere, at Bernburgs markedsværdi er steget gevaldigt siden hans seneste ophold i FCK. Således er hans værdi 14-doblet på blot halvandet år.

Men det er ikke lutter fryd i truppen, efter bomberen er vendt hjem. Ailton Almeida, FCK's mest omdiskuterede køb i nyere tid, har ytret sin utilfredshed over den øgede konkurrence. Men Anders Nielsen var hurtigt ude at sige, at Bernburgs ankomst ikke betød mindre spilletid til Ailton, der således stadig figurerer i Nielsens fremtidsplaner. Derimod ser det ud til, at Junior, der endnu ikke har fået spilletid i denne sæson, glider endnu længere ned i angrebsrækken.

Det anslås at købssummen blev 14,5 millioner danske kroner

Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Legend - Anders Nielsen
« Svar #17: 12 Dec 2008, 10:02 »


FC København mangler kynisme


I gårsdagens kamp imod FC Nordsjælland manglede FCK den sidste skarphed, der kunne have afgjort kampen. FC Nordsjællands Kibebe blev sendt tidligt i bad efter at have modtaget sit andet gule kort i kampen, da han i en alt for sen tackling  fejede benene på FCK's Danni Jensen. Men til trods for at være en mand i overtal, formåede FCK aldrig at score på FCN. Ikke engang efter Nielsen valgte at smide alle tropper frem i et massivt pres i de sidste 20 minutter.

Hele kampen igennem var det ellers FCK der var toneangivende, men som i de forrige kampe i denne sæson, så manglede skarpheden i de forreste kæder. Søren Christensen formåede til gengæld i det 17. minut at sende et godt placeret langskud ind i netmaskerne bag Jesper Christiansen. Johnny Lundberg lavede siden hen en grov tackling på Martin Bernburg, der skiftede fra netop FCN til FCK blot to dage forinden, som resulterede i straffe i det 24. minut, som Morten Nordstrand eksekverede med sit stensikre højreben. Men fra denne scoring forsvandt chancerne fra kampen. Til trods for FCK's fortsatte store pres lykkedes det sjældent for løverne at ramme målet. Med Kibebe's røde kort valgte FCN at trække sig tilbage til eget mål, og deres chanceskabende spil forsvandt som dug fra solen.

En kedelig 1-1 løsning, hvor Anders Nielsen igen ikke formåede at føre FCK til sejr.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Legend - Anders Nielsen
« Svar #18: 12 Dec 2008, 10:04 »



Omsider!


Efter returopgøret mod Zeta kan FCK'erne nu fejre sæsonens første sejr. En nem kamp, der endte i en 2-0-sejr for københavnerne, hvor Zeta mest af alt virkede som om de helst var blevet hjemme. Ailton, der fik chancen fra start grundet en skade hos Bernburg, viste allerede i 2. minut hvorfor han skal være førstevalg. Efter en hovedstødsafleverin g fra Guerreiro kunne Ailton iskoldt placere bolden uden for Zeta-keeperens rækkevidde. Dette mål er symbolet på en aften, hvor det meste lykkedes for Ailton. Også Atiba Hutchinson ønskede at sætte sit præg på denne kamp. Med et skud fra kanten af feltet kunne han se netmaskerne blafre, og kunne dermed score målet der blev kampens resultat.
Generelt virkede FCK topmotiverede, og pressede på fra start. Forsvaret var stærkt, med Peter Larsson som den store dirigent, mens Christiansen fik en rolig dag på kontoret.

Én spiller (foruden målscorerne) fortjener dog en særlig opmærksomhed. Danni Jensen, der i den seneste tid har grebet chancen efter Libor Sionkos skade under kampen mod AGF, spillede sin bedste kamp i år. Han drev konstant gæk med Zeta's forsvar, og havde flere skud på mål. Især ét var ved at blive rigtigt farligt, da han hamrede bolden på overliggeren.

FCK spillede en god kamp, og den meget omdiskuterede Anders Nielsen kunne efter kampen ånde lettet op, da løverne fik deres første sejr. Nu må vi se, om FCK kan fortsætte aftenens gode takter i ligaen.

Andre danske resultater:
Flora Talinn - Brøndby 1-2   - videre 3-1 sammenlagt
Vllaznia - FC Midtjylland 0-3    - videre 4-0 sammenlagt
FC Nordsjælland - TNS 3-0   - videre 7-0 sammenlagt
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Legend - Anders Nielsen
« Svar #19: 12 Dec 2008, 13:21 »


Lodtrækning til 2. kvalifikationsrunde i UEFA Cup'en


FC København trak FC Haka fra Finland, hvor første kamp spilles. FC Nordsjælland skal møde Serbiske Røde Stjerne på udebane, mens Brøndby tager imod makedonske Pelister hjemme. FC Midtjylland får den hårdeste kamp i feltet, nemlig tyske Hertha Berlin.

Danmark har en god chance for at få flere hold videre til næste kvalifikationsrunde . FCK bør forventes at slå FC Haka, ligesom BIF bør tage sejren hjem. Sværere ser det ud for FC Nordsjælland, der skal klare Røde Stjerne. Det er dog ikke en umulig opgave. Det er det til gengæld på papiret for FC Midtjylland, der skal op imod overmagten. Men der sker jo overraskelser i fodbold hele tiden, og man kan jo håbe at FC Midtjylland bliver i stand til at få noget med hjem fra kampene mod Hertha.

Nielsen gav følgende kommentar efter lodtrækningen:
'Jeg synes det var en rigtig god lodtrækning for os. Vi har rigtig gode muligheder mod Haka, selvom de ikke er et dårligt hold. Men vi skal vinde. Ingen tvivl om det. Jeg må sige at lodtrækningen ellers have været god for Danmark. Overordnet set. Brøndby bør gå videre uden større problemer, og Nordsjælland kan også godt slå Røde Stjerne, hvis de formår at spille deres eget spil. Midtjyllands kampe ser rigtig hårde ud, men jeg har tiltro til, at de vil give alt hvad de har i sig, og så kan man jo håbe på, at Hertha undervurderer dem. Alt i alt synes jeg det var en god lodtrækning!'

Kampene bliver spillet d. 14. og 28. August.

Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Legend - Anders Nielsen
« Svar #20: 12 Dec 2008, 13:23 »



FCK fortsætter spillet


Anders Nielsens tropper formåede at bygge videre på succesen fra UEFA Cup-kampen mod Zeta. De vandt 2-0 mod Randers efter en kamp med fornemt spil på ny. Med et højt pres og masser af angrebslyst sørgede FCK for hele tiden at have bolden. De kombinerede langskud med gode indlæg, og formåede at få sat Martin Bernburg, der var den helt store offensive oplevelse i kampen, i scene. Bernburg scorede et godt placeret mål kort før pausen, men det var ikke kampens første scoring. Det var derimod William Kvist der headede bolden ind på et indlæg fra Pospech, der også var yderst levende på højrekanten. Der blev lukket godt af bag til, og Christiansen var alt andet end på overarbejde i kampen.

'Jeg er meget tilfreds med drengenes indsats på det seneste. De har arbejdet hårdt for at skabe de resultater de har. Men jeg er også blevet positivt overrasket over nogle af drengenes indsatser. For eksempel spiller Danni Jensen forrygende, og gør det utrolig svært for Sionko at gøre krav på en startplads. Det er et meget positivt problem for mig'
, sagde Anders Nielsen efter kampen.

Anders Nielsen har i den grad fået vendt det københavnske flagskib efter en række yderst skuffende kampe. Om det er spillerne der er blevet vænnet til Nielsens spillestil, eller om det er et rent tilfælde, at spillet bare kører for FCK i øjeblikket vil fremtiden vise.
« Seneste Redigering: 12 Dec 2008, 14:41 af plutonium » Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Legend - Anders Nielsen
« Svar #21: 12 Dec 2008, 14:42 »



Nordstrand vinder for FCK


FCK fortsatte de fornemme takter imod Horsens, der ellers holdt flot stand mod løvernes pres. De lukkede ned for Bernburg, der blev skiftet ud kort efter pausen. Nordstrand kom på banen og dannede makkerskab med Ailton, der havde fundet storspillet frem. Dog blev det aldrig til mål brasilianeren, men hans spil var med til at give plads til hans holdkammerater. Denne plads udnyttede Nordstrand der med to mål blev både man of the match og ligaens topscorer med 4 mål efter 4 kampe. Begge scoringer var på flotte dybdeløb, der snød forsvar såvel som den, på dagen, noget langsomme Søren Jochumsen i målet.

Nordstrand udtalte efter kampen: 'det var ærgeligt at jeg var forvist til bænken ved kampstart. Det ærgrede mig utrolig meget. Men Nielsen viste jo et eller andet sted, at det var det rigtige at gøre, så jeg kunne komme ind med friske ben og afgøre kampen. Jeg håber bare, at jeg kan få lov at starte inde næste gang, efter dagens præstation!'
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Legend - Anders Nielsen
« Svar #22: 12 Dec 2008, 14:50 »



Chok for FCK   Sensation for FCM

Efter en kamp præget af fight fra begge mandskaber måtte FCK se sig slået af finske FC Haka. Til trods for en evigt udfordrende Nordstrand og en giftig Guerreiro formåede FCK kun at score ét mål, mens Haka's Korhonen kunne se sig selv i både målscorerens og oplæggerens rolle. 2-1 til Haka var en realitet efter aftenens UEFA Cup kamp.
Ailton, der ellers har spillet fornemt i den seneste tid formåede aldrig at matche det stærke Haka-forsvar. Han måtte se sig udskiftet i anden halvej, hvor Cesar Santin, der ikke har fået meget spilletid af Anders Nielsen, kunne komme ind og vise sit værd. Men trods et par gode aktioner var Santin ikke nok til at ændre kampen for FCK. Det var en hårdt, men fair spillet kamp, hvor alle spillere gik til stålet, og det var tydeligt at de spillere der ikke var vant til fysisk hårde kampe måtte komme til kort. Her var det bare Haka der var stærkest på dagen.


Men samtidig med kampen i Finland, var der dansk fyrværkeri i Berlin. Med bar danske scoringer (i begge ender) kunne FCM besejre Hertha med 2-1, på mål af Dennis Flinta og Claus madsen i de sidste 3 minutter af kampen. I den anden ende var det Jonas Borring der scorede et selvmål i midten af første halveg. Generelt var de midtjyske drenge i en klasse for sig hele kampen igennem,  hvilket ses meget tydeligt, idet FCM fik skaffet 9 afslutninger på mål, mens de holdt Hertha nede på et enkelt skud på mål.

De øvrige danske resultater:
Brøndby - Pelister 3-1
Røde Stjerne - FC Nordsjælland 1-0
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Legend - Anders Nielsen
« Svar #23: 12 Dec 2008, 14:56 »

Selv om jeg ikke er FCK-fan så må jeg sige at denne blog er en af de bedste som jeg har set og læst. Det er også dejligt at du får andet med end kun resultater og det er også dejligt at du at du tager de andre danske resultater med. Det er simpelthen suverænt. KIU
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Legend - Anders Nielsen
« Svar #24: 12 Dec 2008, 15:00 »

Det er jeg glad for du synes!

Jeg synes det var vigtigt, at få alle danske resultater i Europa med, for ellers blev det sgu for tamt. I ligaen prøver jeg (prøver!) at få lidt alsidighed i også, men der kniber det lidt mere (for mange highlights at se på!)

Jeg prøver også at lave lidt mere forskelligt efterhånden som vi kommer frem i sæsonen, med tabeller, evalueringer og andet. Men meget af bloggen blev lavet en lille måned før den kom op, så vi skal langt hen før den rigtig ændrer sig, efterhånden som jeg får erfaring med at skrive blogs. Her i starten tror jeg bare det er vigtigt at få smit en masse op, hvor jeg eksperimenterer med forskellige grafik og andet, så jeg kan finde ud af hvad der virker bedst. Så begynder mine updates forhåbentlig at blive endnu bedre!

Men tak for de rosende ord!  Peace
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

enged
Gæst
 
Sv: Legend - Anders Nielsen
« Svar #25: 12 Dec 2008, 15:01 »

Hold da kæft hvor der kommer updates ud her  Thumbs Up

Jeg har lige læst stort set alle sammen, det var kun dem jeg havde læst før der blev sprunget over, men du gør det sku godt som blogger, selv om du er helt ny. Jeg kan godt lide at der ikke er alt muligt grafisk tingel-tangel over det hele, men du bare ændrer overskriften fra gang til gang. Selve skriftsproget kan der ikke sættes en finger på, udover der er et par få grammatiske fejl, men det vil der jo jo altid komme, når man skriver så meget, og ikke lige har nogen til at læse korrektur Peace

-Bare fortsæt i samme stil!
Logged

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Legend - Anders Nielsen
« Svar #26: 12 Dec 2008, 15:02 »

Det er jeg glad for du synes!

Jeg synes det var vigtigt, at få alle danske resultater i Europa med, for ellers blev det sgu for tamt. I ligaen prøver jeg (prøver!) at få lidt alsidighed i også, men der kniber det lidt mere (for mange highlights at se på!)

Jeg prøver også at lave lidt mere forskelligt efterhånden som vi kommer frem i sæsonen, med tabeller, evalueringer og andet. Men meget af bloggen blev lavet en lille måned før den kom op, så vi skal langt hen før den rigtig ændrer sig, efterhånden som jeg får erfaring med at skrive blogs. Her i starten tror jeg bare det er vigtigt at få smit en masse op, hvor jeg eksperimenterer med forskellige grafik og andet, så jeg kan finde ud af hvad der virker bedst. Så begynder mine updates forhåbentlig at blive endnu bedre!

Men tak for de rosende ord!  Peace
Selv tak og tillykke med Månedens Bruger  Wink Thumbs Up
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Legend - Anders Nielsen
« Svar #27: 12 Dec 2008, 15:04 »

Hold da kæft hvor der kommer updates ud her  Thumbs Up

Jeg har lige læst stort set alle sammen, det var kun dem jeg havde læst før der blev sprunget over, men du gør det sku godt som blogger, selv om du er helt ny. Jeg kan godt lide at der ikke er alt muligt grafisk tingel-tangel over det hele, men du bare ændrer overskriften fra gang til gang. Selve skriftsproget kan der ikke sættes en finger på, udover der er et par få grammatiske fejl, men det vil der jo jo altid komme, når man skriver så meget, og ikke lige har nogen til at læse korrektur Peace

-Bare fortsæt i samme stil!

Gør hvad jeg kan  Peace

Grammatiske fejl skal jeg prøve at reducere, men det har aldrig været min stærke side. Angående grafikken, så prøver jeg også at holde den enkel, og kun tilføje billeder hvis jeg føler de passer ind. Men glad for, at det falder i god jord!

Selv tak og tillykke med Månedens Bruger  Wink Thumbs Up
Mange tak!  Grin
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Legend - Anders Nielsen
« Svar #28: 12 Dec 2008, 15:11 »

Rent bortset fra det, så vil jeg gerne bede om lidt hjælp her

Jeg har indtil nu fundet billeder på nettet, eller fået dem af andre brugere (tak til Zeptor for banneret!), men nu ville jeg gerne til at hente nogle billeder fra egen computer op, men hvordan gør jeg det? Jeg er totalt og helt og aldeles ny indenfor sådan noget, så I må gerne være pædagogiske og tænke, at han er da en hat  Wink
(normalt har jeg nemt ved at lære sådan noget, men skal lige have det forklaret første gang  Peace)
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Legend - Anders Nielsen
« Svar #29: 12 Dec 2008, 15:15 »

Rent bortset fra det, så vil jeg gerne bede om lidt hjælp her

Jeg har indtil nu fundet billeder på nettet, eller fået dem af andre brugere (tak til Zeptor for banneret!), men nu ville jeg gerne til at hente nogle billeder fra egen computer op, men hvordan gør jeg det? Jeg er totalt og helt og aldeles ny indenfor sådan noget, så I må gerne være pædagogiske og tænke, at han er da en hat  Wink
(normalt har jeg nemt ved at lære sådan noget, men skal lige have det forklaret første gang  Peace)

Inde på www.photobucket.com kan du oprette en bruger og så kan du ligge alle dine billeder op i et album derinde... Og så bare gøre som du ellers har gjort Smiley
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Sider: 1 [2] 3 4 ... 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010