home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1052 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg Politiet
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: Spørg Politiet  (Læst 287395 gange)
Nekker
Førsteholdsspiller

Sv: Spørg Politiet
« Svar #780: 14 Dec 2010, 19:19 »

Nu er det her måske lidt "langt-ude", men jeg håber du vil give et så seriøst og præcist svar...
Hvad skal der til før politiet skyder for at dræbe, og ikke for at pacifisere?

Jeg mener hvis en mand løber mod en betjent med en stor kniv, skyder i ham vel ikke ned for at dræbe?
Men hvis f.eks en mand har et gidsel og skal til at skyde denne person? Hvad så? Eller hvis han trækker en pistol mod en betjent?

Ved godt at det kan virke lidt langt ude i vores lille land, men vil gerne have et svar Smiley

Det er jo meget teoretisk og utrolig svært at svare på  Smiley

Alle politimænd vil til hver en tid skyde for at pacifisere en person der er så farlig, hvor der er fare betjentenes eller andres liv. Men det er bare ikke altid muligt... En ting man skal tage højde for er kuglens bane. Den kan sagtens gå ind i benet, skulderen, armen eller lign og derefter lave så stor skade at der er dødelig udgang.

Men sigtet har været for at pacificere, ikke for at dræbe.

MichaelHarlev
Gæst

« Svar #781: 15 Dec 2010, 20:29 »

Hvis jeg nu bliver taget med, lad os sige 50 gram hash på mig, hvad vil straffen så normalt være?

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #782: 25 Dec 2010, 20:42 »

Er det lovligt at gå med denne på gaden http://www.army-star.dk/maend/all/hovedbeklaedning/vanos_dejlig_2142/vanos_82.html ?
Har hørt noget om ens hoved ikke må være tildækket, men ved ikke præcist hvor meget/ hvilke ting af hovedet man skal kunne se, håber du kan hjælpe ;-)

GOD JUL!

AhmedHassan16
Gæst

« Svar #783: 25 Dec 2010, 20:51 »

Hvis jeg nu bliver taget med, lad os sige 50 gram hash på mig, hvad vil straffen så normalt være?
går du os altid med hash på dig?  funny

fredesvbg
Reserveholdsspiller

« Svar #784: 25 Dec 2010, 21:37 »

Er det lovligt at gå med denne på gaden http://www.army-star.dk/maend/all/hovedbeklaedning/vanos_dejlig_2142/vanos_82.html ?
Har hørt noget om ens hoved ikke må være tildækket, men ved ikke præcist hvor meget/ hvilke ting af hovedet man skal kunne se, håber du kan hjælpe ;-)

GOD JUL!

overtræder du ikke maskeringsforbudet med den? men det gør de autonome jo også til alle demoer, uden at blive knaldet for det så....

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

Slikkel
Landsholdsspiller

« Svar #785: 25 Dec 2010, 21:41 »

GOD JUL!

tror skam ikke du må gå med den ..

Vi skal alle være her.

Cactus
Førsteholdsspiller

« Svar #786: 25 Dec 2010, 21:50 »

Blev engang taget med mindre euforiserende stoffer, det resulterede i en bøde. Men vil nu ikke anbefale nogen at gå med noget som helst af den art.  Wink

MichaelHarlev
Gæst

« Svar #787: 25 Dec 2010, 21:52 »

Blev engang taget med mindre euforiserende stoffer, det resulterede i en bøde. Men vil nu ikke anbefale nogen at gå med noget som helst af den art.  Wink

Hvor meget lød bøden på?

Cactus
Førsteholdsspiller

« Svar #788: 25 Dec 2010, 21:56 »

Hvor meget lød bøden på?
Det kan jeg sgu ikke huske, et par år siden. Et sted imellem 600-1200 kr mener jeg.

Har du da planer om at gå rundt med hash? Tunge Wink

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #789: 09 Jan 2011, 14:56 »

Det kommer an på om du tidligere er taget for lign kriminalitet, men 50 gram hash vil udløse en STOR bøde! Jeg har ikke bødetaksterne herhjemme, men jeg vil skyde på minimum 15.000 kr...

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #790: 09 Jan 2011, 14:58 »

GOD JUL!

Der er jo ikke maskeringsforbud i den normale hverdag, men der er det til demo´er og lign. Men du bør nok ikke gå rundt med den i offentlighed, jeg er sikker på en borger vil ringe til politiet og fortælle der er et røveri under opsejling... Og så vil du snildt risikere at få en lidt hårdhændet betjening af politiet! Så mit råd: Dont do it, du ender måske med en bøde i hånden og en hue fattigere  Smiley

Holm
Landsholdsspiller

« Svar #791: 09 Jan 2011, 14:59 »

Hvordan er reglerne mht tilbageholdelse af fodboldfans før en fodbold kamp? Hvis der f.eks har været lidt tumult eller noget i den retning, er det så iorden at tilbageholde indtil man skal med tog/bus hjem fra den by man nu besøger?

Og derudover, hvad er bøden/straffen pr. gram (coke/amf) ?

[Min signatur er for stor]

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #792: 09 Jan 2011, 15:09 »

Hvordan er reglerne mht tilbageholdelse af fodboldfans før en fodbold kamp? Hvis der f.eks har været lidt tumult eller noget i den retning, er det så iorden at tilbageholde indtil man skal med tog/bus hjem fra den by man nu besøger?

Og derudover, hvad er bøden/straffen pr. gram (coke/amf) ?

Ja, det er helt okay. Der er hjemmel(tilladelse) til at man kan anholde præventivt, hvilket er set i mange tilfælde. Hvis der HAR været ballade/uorden, fx mellem to fangrupper fra hver sit hold, så kan man sagtens gå ind og anholde en gruppe som typisk vil være fra udeholdet men også sagtens kan være grupperinger fra hjemmeholdet. De bliver så tilbageholdt indtil kampen er slut eller op til maks 6 timer, medmindre man har gjort sig berettiget til en sigtelse hvor tilbageholdelsen så kan stige til 24 timer...

Men loven er mere kringlet end det jeg skriver her, men dækker det nok til dit spørgsmål?

Jeg er ikke helt sikker på taksterne, men tror godt du kan regne med et par tusind eller tre for et gram af det du nævner...

Holm
Landsholdsspiller

« Svar #793: 09 Jan 2011, 15:11 »

OKay, det dækker ganske udemærket..
Hvad landsdel er du betjent i?

[Min signatur er for stor]

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #794: 09 Jan 2011, 15:15 »

Jeg er i København i indre by... Dejligt sted Smiley

Sider: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 79 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010