home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23289
  2 Brugere, 464 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg Politiet
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: Spørg Politiet  (Læst 271574 gange)
g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #15: 03 Dec 2008, 15:56 »

prøv at høre her hawk1nZ... hvis jeg kom hen til dig på gaden, og placerede en spytklat midt i dit ansigt, hvad vil du så gøre? Jeg tvivler på du bare vil gå videre, og så lade som ingenting.

Hvis du slår ham, er du jo ikke bedre end ham.

Og Claudio: Det er ikke meningen at denne tråd skal bruges til at svine hinanden til, så lad nu bare Nekker svare på spørgsmålene når han får tid!
Logged



Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #16: 03 Dec 2008, 16:04 »

prøv at høre her hawk1nZ... hvis jeg kom hen til dig på gaden, og placerede en spytklat midt i dit ansigt, hvad vil du så gøre? Jeg tvivler på du bare vil gå videre, og så lade som ingenting.

Nej men jeg ville sgu ikke knalde dig én. Så dum er jeg heldigvis ikke, for så ville det gå mest ud over mig, eftersom jeg kunne blive tiltalt for vold og miste muligheder for en masse jobs da det ville komme på min straffeattest, for ikke at tale om omkostningerne ved en retsag og et forklaringsproblem over for mine venner/familie.

Jeg er altså rimelig sikker på at det er lovligt, fordi som hawkins siger det "tæller under kategorien vold"...

Det er da stadig ikke lovligt? Selvforsvar er lovligt hvis du bliver angrebet og prøver at forsvare dig, f.eks. under et overfald i hjemmet, men hvis der er en der spytter dig, er det ikke selvforsvar at slå ham, og derfor er det selvfølgelig ulovligt.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Holm
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #17: 03 Dec 2008, 16:05 »

Hvordan kan det være at hvis man nu har indbrud, også banker den tyv der laver indbrudet, så får man selv en dom for vold ? I mit hoved hænger det ikke sammen. Og det samme med hvis en slår dig og du slår ham / vinder en slåskamp, så er det dig der får dommen. Synter personlig selv de to ting er forkert.
Logged

[Min signatur er for stor]

FTR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #18: 03 Dec 2008, 16:05 »

Kan man få en bøde for at køre uden i billet i toget, hvis du er under 18/15 år?
Logged


Claudio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #19: 03 Dec 2008, 16:07 »

Du mister ikke en MASSE jobs ved at hænge på en voldsdom, du vil bare ikke kunne læse jura, eller læse indenfor politiet, så det er jo ikke de fedeste job, du mister Wink

Jooo. Det er jo selvforsvar, hvis det regnes for vold at blive spyttet på.
http://www.berlingske.dk/article/20060630/danmark/106300282/
Logged

Der er sgu da ingen, der ryger mentholsmøger

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #20: 03 Dec 2008, 16:08 »

Hvordan kan det være at hvis man nu har indbrud, også banker den tyv der laver indbrudet, så får man selv en dom for vold ? I mit hoved hænger det ikke sammen. Og det samme med hvis en slår dig og du slår ham / vinder en slåskamp, så er det dig der får dommen. Synter personlig selv de to ting er forkert.

I mit hoved er det ganske simpelt fordi at du ikke kan undskylde vold med indbrud. Hvis du får indbrud kan du prøve at tilbageholde tyven med henblik på at overgive ham til politiet, men hvis han så bliver voldelig, kan du jo slå ham ud i selvforsvar.. Men så længe han "kun" er indbrudstyv er det ikke tilladt at slå ham, og derfor kan du selv blive tiltalt. Men du kan jo evt. tage et "våben" og true ham med indtil politiet kom. På den måde ville du nok slippe for tiltale (tror jeg).

Hvis du bliver slået, kan du vælge at tiltale politiet og dermed er det modstanderen der får en tiltale for vold. Hvis du slår igen, er I lige gode, og hvis du så fortsætter med at slå ham ("vinde slåskampen" som du kalder det), er det jo dig der har været værst, og derfor er det også dig der bliver tiltalt.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #21: 03 Dec 2008, 16:08 »

Kan man få en bøde for at køre uden i billet i toget, hvis du er under 18/15 år?
Sagtens, fik bl.a. en bøde på 300 kr. for at mangle en zone, da jeg var 13. Men det hører nu heller ikke under politiet.
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #22: 03 Dec 2008, 16:09 »

Du mister ikke en MASSE jobs ved at hænge på en voldsdom, du vil bare ikke kunne læse jura, eller læse indenfor politiet, så det er jo ikke de fedeste job, du mister Wink

Jooo. Det er jo selvforsvar, hvis det regnes for vold at blive spyttet på.
http://www.berlingske.dk/article/20060630/danmark/106300282/

Det er sgu ikke kun ved jura og polti. Ved rigtig mange jobs (arbejde med mennesker, f.eks. butik, folkeskole, børnehaver osv.) forlanger de en straffeattest, og der ryger du ud hvis du er tidligere straffet. Jeg ved ikke lige hvad du mener med de "fedeste jobs", det er vel en smagssag.

Og ja, det er vold at spytte, men det betyder ikke at det er selvforsvar at du slår ham som spytter på dig. Der er en stor forskel på at blive overfaldet og slå nogen i selvforsvar, og at blive spyttet på og derefter udøve vold på ham.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

enged
Gæst
 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #23: 03 Dec 2008, 16:10 »

Sagtens, fik bl.a. en bøde på 300 kr. for at mangle en zone, da jeg var 13. Men det hører nu heller ikke under politiet.

Det må godt nok være lang tid siden Grin
nu får sku 750.- i bøde
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #24: 03 Dec 2008, 16:10 »

At spyt sidestilles med vold, betyder jo ikke at man må slå vedkommende. Selvforsvar er kun lovligt hvis man bliver overfaldet og er i fare - en enkelt spytklat i ansigtet vil under ingen omstændigheder kunne retfærdiggøre selvforsvar.
Logged



MadzeN92
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #25: 03 Dec 2008, 16:10 »

I mit hoved er det ganske simpelt fordi at du ikke kan undskylde vold med indbrud. Hvis du får indbrud kan du prøve at tilbageholde tyven med henblik på at overgive ham til politiet, men hvis han så bliver voldelig, kan du jo slå ham ud i selvforsvar.. Men så længe han "kun" er indbrudstyv er det ikke tilladt at slå ham, og derfor kan du selv blive tiltalt. Men du kan jo evt. tage et "våben" og true ham med indtil politiet kom. På den måde ville du nok slippe for tiltale (tror jeg).
Kommer jo så helt an på om man har våbentilladelse, for hvis man ikke har, så bliver du dømt for ulovlig besiddelse af våben  Thumbs Up
Logged

FTR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #26: 03 Dec 2008, 16:11 »

Sagtens, fik bl.a. en bøde på 300 kr. for at mangle en zone, da jeg var 13. Men det hører nu heller ikke under politiet.

Okay, mente bare jeg havde hørt en der viste han var under 15, og så fik han ikke bøde. Men det var sku nok løgn, men tak for svaret Wink
Logged


Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #27: 03 Dec 2008, 16:12 »

Kommer jo så helt an på om man har våbentilladelse, for hvis man ikke har, så bliver du dømt for ulovlig besiddelse af våben  Thumbs Up

Nu tænkte jeg så mere på et bat eller en køkkenkniv Wink
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #28: 03 Dec 2008, 16:13 »

Det er sgu ikke kun ved jura og polti. Ved rigtig mange jobs (arbejde med mennesker, f.eks. butik, folkeskole, børnehaver osv.) forlanger de en straffeattest, og der ryger du ud hvis du er tidligere straffet. Jeg ved ikke lige hvad du mener med de "fedeste jobs", det er vel en smagssag.

Og ja, det er vold at spytte, men det betyder ikke at det er selvforsvar at du slår ham som spytter på dig. Der er en stor forskel på at blive overfaldet og slå nogen i selvforsvar, og at blive spyttet på og derefter udøve vold på ham.

Nu tror jeg ikke man kan forbydes at læse noget specielt.. Men er helt enig med Hawk, hvad fanden får du ud af at slå ham? En idiot der spytter dig i ansigtet er ihvertfald ikke værd at miste fremtidige karrieremuligheder for..
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

MadzeN92
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg Politiet
« Svar #29: 03 Dec 2008, 16:15 »

Nu tænkte jeg så mere på et bat eller en køkkenkniv Wink
tror faktisk ikke engang man må opbevare bat i hjemmet. men er ikke sikker
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 79 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010