Jesper Christiansen / Stephan Andersen
Zdenek Pospech - Max von Schlebrügge - Anders Møller Christensen - Oscar Wendt
Thomas Augustinussen / Eric Djemba Djemba Djemba Djemba
Libor Sionko - Michael Krohn-Dehli
Cesar Santin
Baye Djiby Fall - Morten Nordstrand / Ousman Jallow
Jesper Christiansen / Stephan Andersen: To meget lige målmænd, jeg kan personligt ikke vælge, hvis jeg skal være objektiv altså. havde jeg skulle være subjektiv, hvade Jepser klart taget sejren. Begge målmænd er stabile, og kan hive de store redninger op, og de har begge erfaring fra det store udland. Den danske lige mangler slet ikke gode målmænd, og fætre som Onyszko og Kevin-Stuhr, er også meget stabile, ja, alle hold har faktisk en ganske habil keeper.
Zdenek Pospech: En back, der virkelig passer ind i F.C. Københavns nye offensive spillestil, hvor der bliver lagt mere vægt på selv at score, istedet for at forsvare sig. Zdenek har lidt huller i defensiven, men holder et fint SAS-liga niveau på den konto. Offensivt er han suveræn, og laver mange assists.
Max von Schlebrügge: Hurtig, klog, og desværre også svensker og fra Vestegnen. Max er en glimrende forsvarsspiller, og han er et mareridt for Suppens angribere. Det er mig en gåde, hvorfor han ikke kunne spille sig på holdet i Belgien og Anderlecht.
Anders Møller Christensen: Virker rigtig solid. Godt hovedspil, rimelig god foruseendhed, og han er fint inde omkring Morten Olsens landsholdstrup. Han er en sikker gut at have stående i det bagerste geled, qua sin fysiske styrke, og sit rolige spil.
Oscar Wendt: Efter min mening Superligaens bedste backspiller. Rigtig god fremad banen, omend han godt kunne lære lidt af Pospechs indlæg. Tilgengæld har Oscar et højere niveau i det defensive, hvor han forbedret sig voldsomt, siden han skiftede fra Göteborg. I starten var han rigtig ringe, men han er godt nok kommet godt efter det!
Thomas Augustinussen / Eric Djemba Djemba Djemba Djemba: Jeg er i tvivl på denne postition, og det er af den simple grund, at jeg ikke kan lide Djemba Djemba. Han er lige lovlig Premier League agtig til min smag, et svin, hvis man regner efter den normale danske standard. Og skulle det ikke være ham, så er 'Augu' et oplagt bud.
Libor Sionko: Var Tjekkiets bedste spiller ved EM 2008, og det er lidt af et kvalitetsstempel. Har desværre ikke fået den bedste start på denne sæson, en dum skade gav chancen til William Kvist, som greb den, og holdt Sionko ude af holdet. Sionko har slet ikke fundet niveauet, men finder han det, kan han sagtens kaldes én Superligaens bedste.
Michael Krohn-Dehli: Har ikke set ham
så meget, så ved ikke om han er så god som mange gør ham til, men det jeg har set, har da været ganske flot, og når alle taler om, hvor god han er, så må der nok været noget om det. Selv mine medfans fra F.C. København, har skamrost ham, så det er nok ikke uden grund det hele.
Cesar Santin: Han har taget Danmark med storm, som han gjorde i svenske Kalmar FF. Fremragende teknik har han, og det alene giver ham et stort plus, når man spiller på den position han gør. Han kæmper bragt, på trods af sin ringe fysik. Det eneste han mangler efter min mening, er lidt mere skarphed, og måske en bedre evne til at slippe bolden på det rette tidspunkt.
Baye Djiby Fall: Behøver ikke at sige så meget. Han har en fremragende fysik, der gør ham istand til at komme fri fra forsvarsspillerne, og når han først får chancen for at score, svigter han sjældent. Det er vidst ikke helt forkert, at det er ham, der har ændret OB fra et 0-0-hold, til et vinderhold.
Morten Nordstrand / Ousman Jallow: Både Ousman og morten er gode angribere, ifølge mig på hver deres måde. Jallow er mere en topscorertype, hvor Morten Nordstrand nærmere er en oplægger, som dog tidligere har været bomber. Hvis jeg skulle vælge en makker til Djiby, ville mit valg nok flade på morten, da han nok ville supplere ham bedre, end vores Gamianske ven Ousman.