home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 634 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Blog-light 09
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Blog-light 09  (Læst 73702 gange)
motZ
Gæst
 
Sv: Blog-light 09
« Svar #120: 22 Mar 2009, 19:41 »

BLACKBURN ROVERS
Nu har jeg så fået startet et spil op med Blackburn. Har haft startet et par spil op med dem før men har ikke rigtig kunne finde lysten til at spille i særlig lang tid med dem. Det vil jeg så forsøge at lave om på nu. Hvis man kigger på truppen er man ikke i tvivl om at det er en klub med rigtig gode spillere. Roque Santa Cruz, Morten Gamst Pedersen og nu også El-Hadji Diouf der er kommet fra Sunderland er alle tre nogle af de største på Blackburn holdkortet.

Efter at have vurderet hvor der skal skiftes ud i truppen fandt jeg frem til at en spiller blev købt, mens to måtte forlade Rovers. Lad os starte med salgene. Det første salg blev den australske højrefløj Brett Emerton der forlod klubben til fordel for Aston Villa som måtte punge ud med 60 mio kr for den 29-årige. Det næste salg var en spiller som til at starte med var placeret hos reserverne, hvorfor han også var i overskud i klubben. Aaron Mokoena er navnet på den 27-årige defensive midtbaneslider der skiftede til Wigan for et beløb på 18 mio kr.

Herefter skulle jeg finde ud af hvem der skulle tilføjes til truppen og fandt så ud af at jeg manglede en ordenlig midtbane der kunne ligge ved siden af David Dunn på den centrale midtbane. Steven Reid føler jeg ikke er værdig til den plads. Indkøbet skulle blive fundet på ferie øen Mallorca i det spanske. Her løb Mallorca's helt store stjerne rundt og efter at jeg afsendte et bud på 72.500.000 kr. for Juan Arango, accepterede de og den store kreatør kunne nu trække den hvid og blå-stribede trøje over hovedet.

Venskabskampe
Birmingham 1-4 Blackburn
Cercle Brugge 0-5 Blackburn
Blackburn 1-3 Inter

Derudover har jeg spillet én kamp i Premier League hvor Fulham er blevet besejret med 3-2.

Foretrukne startopstilling:



« Seneste Redigering: 23 Mar 2009, 21:19 af motZ » Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #121: 22 Mar 2009, 20:59 »

Det er rigtig fedt at man kan skrive om sit spil herinde og læse om andres spil Smiley
jeg har et save igang med brøndby og overvejer at skrive om det herinde når jeg har spillet 1. sæson færdig Smiley
Logged

U-4-E
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #122: 22 Mar 2009, 22:46 »

Jeg er startet med Brøndby, og har fået overstået første sæson. Mit mål er at føre Brøndby til toppen af Europa med internationale klassespillere. Mine indkøb er derfor ikke særlig realistiske, og jeg tænker ikke på nationaliteten.

Første sæson bød på en helt ny forsvarskæde, og et par ændringer i offensiven. Fredheim Holm og Jallow var ikke til at stoppe, og da forsvaret kun lukkede 20 mål ind i ligaen, blev det til et sikkert mesterskab. Pokaltuneringen blev også vundet, efter en forholdsvis nem lodtrækning hele vejen i gennem.

I UEFA Cuppen kom vi nemt i gennem kvalifikationen, og slog derefter Dynamo Kiev ud efter en sikker hjemmesejr. I gruppespillet blev det til sejr over Feyenoord, Beerschot og Bucarest, samt en uafgjort mod Tottenham. Endestationen blev dog første knockout runde mod PSG. Efter et flot uafgjort resultat i Paris tabte vi hjemme, og røg derfor ud.

Op mod anden sæson er der igen blevet hentet spillere af høj klasse. Vi er kommet godt fra start, og takket være et nyt kvalifikationssyste m i CL, er vi med i gruppespillet, hvor Arsenal, Schalke og CSKA venter.

Truppen ser mere eller mindre således ud:


Vigtige køb & salg:

>>>

Thomas Kahlenberg, £1,5M
Nelson Rivas, £875K
Daniel Fredheim Holm, £1,1M
Miranda, £4,4M
Timothée Atouba, £1,5M
Clemente Rodriguez, £750K
Cícero, £375K
Renan, kontraktudløb
Marquinhos, kontraktudløb
Eden Hazard, £3M
Rãzvan Rat, £1,5M
Federico Laurito, £700K
Michael Jakobsen, bytte med Jan Kristiansen

I Alt: £27M

<<<

Thomas Rasmussen, £1M
Mikkel Bischoff, £800K
Samuel Holmén, £2M
Max von Schlebrügge, £800K
Morten Rasmussen, £500K
Jon Jönsson, £1M
Clemente Rodriguez, £5M
Thomas Kahlenberg, £7,5M
Daniel Fredheim Holm, £5M
Nelson Rivas, £4M
Stefán Gíslason, £3M
Stephan Andersen, £3M
Jan Kristiansen, bytte med Michael Jakobsen

I Alt: £39,25M
Logged

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #123: 23 Mar 2009, 16:58 »

Vitoria Guimarães
Efter godt 3½ mere eller mindre usuccesfulde sæsoner i Hoffenheim blev jeg fyret. Grunden til det var en flot tredje sæson, hvor vi endte på en 6. plads (var endt ca. omkring nedrykning de andre år) og en pokaltriumf (over Bayern i finalen), var bestyrelsens forventninger for høje i forhold hvad jeg fik at handle med. Oveni de manglende forstærkninger var halvdelen af holdet ramt af stjernenykker og gummiben og en sådan kombination er ikke god - slet ikke..

I starten af december fik jeg et godt tilbud fra portugisiske Vit. Guimarães, der havde underpræsteret (1 point under den forventede placering Opstemt). Tilbuddet var okay, klubben havde ikke mange penge - hverken til løn eller transfers - men jeg kunne egentlig godt lide klubben, og spillere havde et okay potentiale. For første gang stod jeg nu uden Hopps' stærke pengepung og rykken, og jeg skulle ud at finde en masse billigere spillere. Efter en grundig undersøgelse af både transferlisten og spillere uden kontrakt, blev truppen forstærket med hele seks spillere:

Julio DOS SANTOS - £1 mio.
Kasper SCHMEICHEL - fri
Martin STRANZL - fri
Johan AHMETI - £22k
Claus CHRISTENSEN - £500k
Marco PALUMBO - £250k

Et ret tilfreds med indkøbene for at være ærlig. Ahmeti, Christensen og Palumbo KAN ikke blive andet en super fantastiske, og samtidig bidrager Dos Santos, Schmeichel og Stranzl med en masse rutine.
Oven i hatten har jeg også sikret mig Luis Aguiar, Manoel (MEGA talent) og Milan Purovic på fri transfer - de kommer til sommer, og der får i SS.

Med de indkøb ser startopstillingen sådan ud:


De to backs er ikke specielt imponerende. Håber på at købe en midterforsvar og en højreback til næste sæson. Stranzl tager så venstrebacken.
De to centrale midtbane spillere mister jeg desværre efter sæsonen. Ingen af dem gider at forlænge, faktisk mister jeg næsten et halvt hold til sommer - alle på fri transfer  ticked off
Joao Alves er alt-overskyggende på den centrale midt. Han fyrer de vildeste langskud af fra alle mulige vanvittige vinkler - og scorer, Juca er ikke fremragende, men det bedste jeg har. Dos Santos skifter med Tiago Targino, en homegrown spiller der en overgang har tørnet ud for både Randers Freja og Randers FC, han bliver dog stadig i klubben efter sommerpausen. På den anden kant huserer Ahmeti, igen i rotation med Targino. Ahmeti er stadig ikke en spiller der gør den store forskel, men jeg håber at førsteholds fodbold modner ham hurtigt. Efter vinterpausen lavede jeg dog en bommert af de helt store. Jeg havde håbet på at spille Christensen ind, som med Ahmeti, men jeg glemte alt om at registrere ham, da han havde været hos reserverne efter en skade!

I angrebet er Douglas og Rafael Moura selvskrevne. Både fordi de er de eneste angribere der har niveau til at spille i Liga Sagres, men også fordi de scorer en del mål. Angrebet bliver dog forstærket med Milan Purovic til sommer og måske en enkelt mere.

Oversigt over spillede kampe:

Fantastisk start med flere sejre i træk, bl.a. over liga-etter Sporting! Derefter et mindre formdyk efter et par spillere blev smidt på transferlisten, men nu er vi ved at genfinde formen. Vi har sneget os op fra en 10. plads til at vi nu ligger på 7.- eller 6. pladsen.

Til sidst; skal jeg vælge at være landstræner for Ghane eller Elfenbenskysten?  Thumbs Up
Logged

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #124: 25 Mar 2009, 14:01 »

Hej alle.. Vidste ikke hvor den hørte til men den kommer her, og det er ikke et blog-light men ang. en blog..
Er jeg den eneste der syntes der er alt for lidt tekst i denne blog? :S
og så ham der skriver?

http://www.virtualmanager.com/forum/topics/528431
Logged


Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #125: 25 Mar 2009, 14:24 »

Er du ham "the manager" Xanor? Jo bloggen er da ikke god. Han skriver intet og forklarer intet.
Logged

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #126: 25 Mar 2009, 14:44 »

Nej, er ikke The Manager.. Det var også derfor jeg skrev, og så ham der skriver Peace
Logged


Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #127: 25 Mar 2009, 14:46 »

Nå ok sorry Smiley Misforstod. Ej men den blog kan man jo ingengang kalde for en blog. Fatter ikke de 2-3 andre der syntes den er god Opstemt
Logged

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #128: 25 Mar 2009, 14:48 »

Kan ikke huske hvad for en, men han skrev efter en kamp

"Ikke så meget at sige" og han vandt 3-1.. Latterligt
Logged


Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #129: 25 Mar 2009, 14:52 »

Ja hehe. Er fuldstændig enig med ham "the Manager"
Logged

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #130: 25 Mar 2009, 14:58 »

me2
Logged


AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #131: 25 Mar 2009, 15:13 »

Mission Scandinavian



Skandinavisk, skandinavisk tænkte jeg bare hele tiden. F.C København mangler noget nordisk på det hold jeg har overtaget og det varede dog heller ikke længe før jeg havde forstærket mig med en spiller fra England, men som er skandinavisk.

Sebastian Larsson som er hentet fra England i Birmingham skrev her til morgen kontrakt med F.C København. Jeg er meget stolt af at kunne præsentere en så ung og god spiller til dette hold med masser af potentiale. Jeg vil ikke lægge skjul på at jeg i starten af sæsonen så os svagest på højre kanten da Sionkos alder ville svinge og i så fald medføre til hans niveau. Nu er Sebastian så skaffet fra Birmingham på en 5 årig kontrakt og han har fået tildelt sig nummer 18. Det er en spiller jeg forventer vil starte inde for Sionko, og så bruge tjekken som gardering.
Kort efter pressemødet hvor jeg havde præsenteret Sebastian Larsson for klubben/bestyrelsen, ville jeg sige jeg havde en underlig fornemmelse i maven. Ikke blot med at jeg lige har præsenteret en spændende spiller, men også fordi jeg til pressemødet fik konstateret at vi skulle møde Aarat Yerevan i Champions League's 1. kvalifikations runde. Forhåbentlig bliver det nemt, men jeg skal sammentidig også havde en god solid opstilling klar. Første kamp bliver spillet i PARKEN.

Dagen efter mødte vi Køge på KB's anlæg og det blev også tydeligt at kende at vi var klart bedre end Køge som stadigvæk ikke har SAS liga materiale nok. Vi vandt nemlig 8-0 på mål af blandt andre: Nordstrand, Kristensen, Nørregaard, Kvist og N'Doye. Formen er der for tiden, men kan den holde ved? Nu mangler vi bare Næstved og Nürnberg.
Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #132: 27 Mar 2009, 23:51 »

DRENGENE FRA VESTEGNEN


Jeg er igang med et save med Brøndby IF og er lige blevet færdig med min første sæson som jeg synes var en kæmpe succes. Jeg vandt mesterskabet suverænt med 12 point ned til 2. pladsen FCK og vandt pokalturneringen efter en 4-2 sejr over FC Midtjylland i finalen. Min store succes kan jeg takke mine to angribere Ousman Jallow og et af mine indkøb Kíkin Fonseca som begge to bombede mig til tops. Angående mine indkøb foreslog min assistent træner Kim Daugaard at jeg skulle købe en angriber, så jeg fandt Kíkin Fonseca fra Mexico som hurtigt blev en succes og bombede kasser ind sammen med Jallow og så har Duncan været på bænken hele sæsonen. Jeg syntes ikke jeg havde en specielt god backup til venstre back så jeg købte Jesper Juelsgård til backup for Thomas Rasmussen, jeg ser et stort potientiale i Jesper Juelsgård, og derfor var det utroligt at jeg kunne købe ham for bittesmå 650.000 kr som jeg synes er et scoop. Jeg syntes også at jeg manglede lidt kvalitet på midtbanen, så jeg købte Fredrik Winsnes den tidligere Aab spiller som backup og Juan Pablo Rodriguez fra Santos Laguna som gik direkte ind på midtbanen sammen med Samuel Holmén. Til sidst købte jeg Morten Thomsen fra hvidovre. I Uefa Cuppen slog jeg overraskende Manchester City ud af kvalifikationen efter to utroligt spændende kampe, også var jeg i gruppespillet. Jeg endte i en rigtig svær gruppe med Everton, Valencia, AS Nancy og Dynamo Kiev. Jeg tabte første kamp 3-0 til Everton som jeg intet kunne stille op imod. I anden kamp skulle jeg så spille mod AS Nancy, jeg tabte 2-0 i en kamp hvor jeg godt kunne have overrasket. Nu så det sort ud, så skulle jeg spille mod stærke Valencia, utroligt nok hev jeg en sejr hjem på 3-2 over dem og det var stort. I Sidste kamp mod Dynamo Kiev tabte jeg 3-2, også var mit europæiske eventyr slut. Udover det vandt mit indkøb Kíkin Fonseca årets spiller i sas ligaen, og det siger alt om hans første sæson i klubben, og der er allerede en tysk klub ude efter ham, men jeg sælger ham sku ikke Opstemt også vandt Stephan Andersen årets målmand da han har stået solidt, og til sidst vandt jeg årets manager og det er jeg rigtig stolt over. Jeg ser frem til næste sæson når jeg skal forsvare mesterskabstitlen og pokaltitlen, også skal jeg ud og se om jeg kan begå mig med de store i champions league.

Transfers

>>>


Logged

U-4-E
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #133: 28 Mar 2009, 18:20 »

BRØNDBY IF -> VALENCIA CF - 2009/2010
(Læs om sæson 1 her)

Brøndby IF

Europa:

I Champions League kvalificerede vi os let til gruppespillet, takket være en let kvalifikation. Gruppespillet blev dog alt andet end let, hvor vi træk CSKA Moskva, Schalke 04 & Arsenal. Målet var dog alligevel en 3. plads. Det startede da også godt med en 1-0 sejr hjemme mod CSKA. Herefter fulgte 2-3 mod Schalke (u), 1-1 mod Arsenal (h) og et ærgeligt 1-2 nederlag til Arsenal (u) efter to røde kort. Vi var nu næsten nødsaget til at få point i Moskva, men det kiksede i et 1-2 nederlag. I den sidste kamp skulle vi derfor vinde over Schalke (h), mens Arsenal skulle vinde over CSKA. Det gjorde de da også, og efter en heldig 2-1 sejr mod Schalke, endte vi derfor 3'er i gruppen.

Vores europæiske eventyr var derfor ikke slut endnu, da vi fortsatte i UEFA Cuppen. Her var vi heldige med at trække Metalist, som vi slog samlet 4-1. I 2. knockout-runde trak vi Everton, som på imponerende vis havde slået Valencia ud i runden før. I den første kamp i England fik vi et fornuftigt udgangspunkt takket være en sen scoring, selvom vi dog tabte 1-2. I returkampen kom vi flyvende fra start, og førte hurtigt 2-0. Everton fik dog reduceret, og ved pausen var det helt lige, da det stod 2-1. I 2. halvleg fik Everton udlignet, og vi var nu presset til at score to gange på en halv time. Med 10 min. igen kom den første scoring, og alt blev nu kastet frem i håbet på endnu en scoring. Den kom dog ikke, og på trods af sejr, var vi ude af UEFA Cuppen.

Pokaltuneringen:

Vi havde det nemt hele vejen i gennem, og det første SAS-Liga hold vi mødte var i finalen. Her mødte vi FC København, som vi dog sikkert slog 2-1. Den første pokal var i hus.

SAS-Ligaen:

I Ligaen spillede vi intet mindre end fremragende. Vi var tæt på at gøre det umulige og vinde alle 33 kampe, men den allerførste kamp i sæsonen endte 2-2 ude mod FC Nordsjælland. Derefter blev det til utrolige 32 kampe i træk med sejr. Og der var alt fra 3-0 sejre over FCK til spinkle 1-0 sejre over AGF. Faktum var dog at vi var urørlige i ligaen.

Ligastillingen

Valencia CF

Selvom jeg ikke havde fuldført mit mål om UEFA Cup/CL sejr, valgte jeg at skifte til Valencia, pga. den manglende udfordring i ligaen.

Valencia havde på horhånd solgt Juan Mata til Real Madrid, og jeg solgte selv Manuel Fernandes og Nikola Zigic, samt et par andre middelspillere, hvilket bragte det totale salg op på næsten £50M.

Ind kom samtidig Parejo, Rat & Zuculini som jeg kendte fra Brøndby, samt Bendtner, Asenjo & Aquino.

Holdopstilligen ventes derfor og se sådan ud til sæsonen 2010/2011:
(Spillere som ikke er nævnt har Valencia selv købt/solgt inden jeg kom til)


Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #134: 29 Mar 2009, 08:34 »

DRENGENE FRA VESTEGNEN


Så er jeg tilbage med en lille update om venskabskampene og om Champions Leauge kval, som jeg har også har spillet kampe i.
Jeg fik arrangeret et par venskabskampe men det var ikke alle der var lige gode. Men jeg spillede imod Grazer AK, eller GAK som det forkortes. Men altså det blev en god kamp som mine drenge spillede og vi tog hjem fra Østrig med en 6-0 sejr. Kíkin Fonseca og Ousman Jallow kom igang med scoringerne igen med et mål hver. Jon Jönsson fik også scoret, Daniel Wass, Jan Kristiansen og Patrick Mortensens scorede de sidste. Inden min første kamp i Champions League kval, arrangerede jeg lige en venskabskamp mod Brøndby II. Det blev også en storsejr da vi vandt 5-0. Stefan Gislason scorede et mål, Michael Krohn-Dehli scorede 2, Ousman Jallow scorede en igen og Farnerud scorede det sidste. Nu var vi klar til første af to kampe i Champions League kvalifikationen. I 1. kval runde fik vi en meget let lodtrækning da vi skulle møde et hold der hedder Atlantas fra Litauen. I første kamp skulle vi til Litauen og spille. Vi fik en rigtig god start med en 3-0 sejr over dem og vi var næsten så godt som videre. Selvfølgelig stod Kíkin Fonseca og Ousman Jallow for målene, et af Fonseca og to af Jallow. Mellem Champions League kvalifikationen var der også første liga kamp som vi skulle spille imod Horsens. Det startede rigtig skidt for os da Simon Nagel allerede efter 15 minutter kunne bringe Horsens foran. Vi fik dog udlignet i 24. minut da Max Von Schlebrügge scorede. Desværre fik Mads Laudrup scoret sejrsmålet til 2-1 i 45 minut. Og vi fik en yderst ringe start på sasligaen. Anden kamp mod Atlantas var ikke noget at prale af. Vi vandt 1-0 på hjemmebane på et mål af Kíkin Fonseca. Ellers har der ikke sket så meget udover at jeg fik et meget lille transferbudget på 23.000.000 så jeg fik kun købt en spiller og det er også en stor spiller. Det er nemlig Andrés D'alessandro som har spillet i et par store klubber i Europa. Han forventes at gå direkte ind på den offensive midtbane og har fået nummer 10.


KAMPE:
VS. GAK 6-0
VS. Brøndby II 5-0
VS. Atlantas 3-0
VS. AC Horsens 1-2
VS. Atlantas 1-0

Logged

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010