home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 846 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  7# - Ronald Koeman - Olympique de Lyonnais
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: 7# - Ronald Koeman - Olympique de Lyonnais  (Læst 9529 gange)
fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
7# - Ronald Koeman - Olympique de Lyonnais
« : 13 Okt 2008, 19:15 »


Ronald Koeman - "Le Olympique de Lyonnais"



Klokken var 23:00, jeg var netop vågnet fra den værste drøm i mit liv. Jeg drømte at jeg blev fyret efter 4 kampe for min kommende arbejdsgiver, som er Lyon. Tiden hos Valencia var et helvede, og jeg havde bange anelser om at dette kunne blive det samme. Dog anså jeg muligheden for en frisk start, og jeg var da heller ikke et sekund i tvivl, da jeg blev tilbudt jobbet. Et job i Frankrig har aldrig været min førstepriotet, men jeg havde ambitioner om at havne i en topklub, og det kan man ikke tage fra Lyon. Derudover har jeg også familie i overvejelser, og som single, er Frankrig jo ikke det dårligste sted at tage hen. Om en times tid bliver jeg hentet i et privatfly, som skal flyve mig direkte til Lyon, hvor de sidste papirer skal underskrives. Som nogle måske har gættet, er manden i hører om Koeman, Ronald Koeman. Jeg gik ud og børstede mine tænder, samtidig med at jeg hørte det nyeste inden for fodboldverdenen via min radio. Blandt andet hørte jeg at min kollega i Rusland, nemlig Michael Laudrup, var blevet fyret, og de nævnte ham som favorit til at overtage Lyon. ”Tosser” tænkte jeg, imens jeg satte vand over til en tår kaffe. Jeg har intet stress på overhovedet, nej jeg kender gamet, og har været træner i mange år, så en præsentation skræmmer mig ikke. Da jeg havde drukket min kaffe, var jeg hurtig til at ringe til Michael. Han sagde at han selv havde valgt at sige farvel, da han ville indstille trænerkarrieren. Noget der selvfølgelig gjorde ondt, men han havde jo også en familie, og den skal jo passes, ligesom min hund, der netop lige har skidt på gulvet. ”Dejligt” tænkte jeg, og tørrede det op. Da jeg havde gjort dette, ventede et stykke brød, inden turen gik til Frankrig. Da den sidste krumme var klemt ned, gik turen til lufthavnen, hvor jeg blev hentet. Vi befinder os i Spanien, skal det lige siges. Da jeg sad i flyet, tænkte jeg på hvordan jeg skulle tackle den, formentlig, rimelig skeptiske presse, da de nok havde forventet en mere succesrig herre i trænersædet, men det får de ikke, ikke foreløbig i hvert fald.
« Seneste Redigering: 15 Okt 2008, 21:55 af fc-hansen » Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: 1# - Ronald Koeman - Olympique de Lyonnais
« Svar #1: 13 Okt 2008, 19:16 »

1. Super Cuppen 07/08
« Seneste Redigering: 15 Okt 2008, 13:22 af fc-hansen » Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

andersvilster
Gæst
 
Sv: 1# - Ronald Koeman - Olympique de Lyonnais
« Svar #2: 13 Okt 2008, 19:30 »

Fremragende klubvalg. jeg vil læse med!
Logged

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: 1# - Ronald Koeman - Olympique de Lyonnais
« Svar #3: 13 Okt 2008, 19:40 »

Fremragende klubvalg. jeg vil læse med!
hehe godt at høre Smiley update om lidt Opstemt
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

andersvilster
Gæst
 
Sv: 1# - Ronald Koeman - Olympique de Lyonnais
« Svar #4: 13 Okt 2008, 20:00 »

Yes. Update
Logged

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: 1# - Ronald Koeman - Olympique de Lyonnais
« Svar #5: 13 Okt 2008, 20:19 »


Ronald Koeman - "Le Olympique de Lyonnais"



Da jeg landede i Frankrig var det med en blandede følelse. Jeg glædede mig helt vildt til at komme i gang, men jeg havde fået det lidt skidt efter flyveturen. Der var ca. 5 timer til jeg skulle præsenteres, men inden da, skulle jeg lige have nogle ting på plads. Blandt andet havde jeg bedt ledelsen om at kontakte Branns Assistent, Esben Steffensen, med henblik på et job som min højre hånd. Derudover havde jeg fået fastlagt nogle budgetter, som blandt andet gjorde, at jeg kunne handle for 300 mio. ”Lækkert.” Mit lønningsbudget er meget højt, hvilket også var super godt. Jeg har nemlig nogle løn tunge drenge i kikkerten. Derudover snakkede vi forventninger. De havde store forventninger til mig, og selv havde jeg en forventning om at blive etter i Ligaen, og i pokalturneringen, samt slutte blandt de otte bedste i CHL. Det var forventninger, der absolut var mulige at indfri. De var meget glade for min ambitiøse tilgang til jobbet, og så frem til at jeg begyndte. Så kom vi til den tunge del af forhandlingerne, nemlig lønnen. Selv er jeg ikke en mand, hvis fokus mest er rettet mod økonomien, men med mit navn skulle den da gerne kunne give til en ny bil i ny og næ. Dog havde de også deres begrænsninger der, men min agent er meget stædig, og vi endte da også med at blive enig. Jeg vil ikke komme ind på beløb, men jeg tjener da mere end en velfungerende landmand. 
Da vi havde fået økonomien på plads, var det jo bare at skrive under, og det gjorde jeg med min egen Mount Blanc fyldepind. Nej hvor jeg elsker den pind. Den har fulgt mig siden mit Benfica job, og det var et af de steder jeg har haft mest succes. For at lægge lidt overtro ind, var det faktisk ikke den jeg skrev under med i Valencia. Måske det er grunden til den manglende succes? Det finder vi vidst aldrig ud af.

Tiden nærmede sig, og Pressemødet var lige om hjørnet. Jeg var afslappet, som gik jeg ind til en ferie. Det var et dejligt lokale, hvor præsentationen fandt sted. Ikke noget jeg normalt har fokus på, men roen i rummet kunne jeg ikke undgå at bemærke. Da Jeg stod bag tæppet, og hørte præsidenten snakke for fulde gardiner, om en gammel Barcelona kæmpe, som har haft stor succes andetsteds, kunne hårene da ikke holdes nede. Det var lidt stort det jeg gik ind til. Med alt ære og respekt for Valencia, så er Lyon vel en større klub, med større ambitioner. Ligesom jeg kan lide det. Salen blev tavs, og jeg blev bedt om at træde ind, hvilket jeg roligt gjorde. Jeg følte faktisk en glæde hos flere af de overværende, og samtidig en overraskelse. Mon ikke de også har hørt Laudrup rygtet, og forventet en dansker siddende i den stol jeg sidder i. Ville jo også passe med en ”Barcelona kæmpe” succes andetsteds kan så diskuteres. Men dette havde intet med Laudrup og gøre. Det første jeg gjorde var at hilse meget pænt, og fortælle en smugle om mig selv, og om min fortid, og mine forventninger i fremtiden hos de franske mestre. Der var mange positive mennesker i salen, hvilket altid er dejligt, men der var altså også nogle pessimister, som havde svært ved at skjule deres tvivl på mine evner, da mine ambitioner kom frem. Dog var jeg sikker i alle mine svar, og sagde roligt, at hvis jeg ikke havde ambitioner med denne trup, havde jeg ikke fortjent at sidde her nu. Der kom adskillige spørgsmål omkring truppen, og omkring fremtidige salg/køb. Men jeg har aldrig været en mand, der satte de store rygter i gang, og jeg sagde roligt ”Vent og se, hvis der kommer nogle handler, virker du for nysgerrig til at de går din næse forbi.” og der udstødte en mindre latter fra salen. Selvfølgelig havde jeg planer omkring indkøb, osv. Men jeg er en mand, som ikke inkludere pressen i noget af mit, for det er mit.
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

andersvilster
Gæst
 
Sv: 1# - Ronald Koeman - Olympique de Lyonnais
« Svar #6: 13 Okt 2008, 20:26 »

#uck en nice update mand! KIU. fortsat god aften.
Logged

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: 1# - Ronald Koeman - Olympique de Lyonnais
« Svar #7: 13 Okt 2008, 20:28 »

#uck en nice update mand! KIU. fortsat god aften.
tak skal du have. Bare rolig du får flere Opstemt
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: 2# - Ronald Koeman - Olympique de Lyonnais
« Svar #8: 13 Okt 2008, 21:40 »


Ronald Koeman - "Le Olympique de Lyonnais"




Målmand:


Hugo Lloris er mit ubestridte førstevalg. Han havde en kanon sæson i Nice, sidste år, og er nu er i Lyon. Han vil blive og gerne mange år frem. Han er en meget komplet keeper, som kan lidt af hvert, og dertil er ha ung, hvilket jo på ingen måde er en ulempe. Rutine, kan man heller ikke sige at manden ikke har, da han har stået fast i Nice gennem flere sæsoner, og går meget uimponeret ind til opgaven, hvilket også er et plus. Også inde omkring det franske landshold. Vercoutre er klart andet valg, og jeg vil muligvis hente en endnu mere kompetent reserve, hvis de økonomiske midler rækker til det.

Andre Keepere:

Remy Vercoutre




Forsvar:


Cris er min styrmand nede bag til. Han har igennem de seneste mange sæsoner været en sikker mand i de bagerste geledder, og forhåbentlig kan han fortsætte med det nogle år endnu. Har en kanon fysik, og har et godt hovedspil, hvilket er godt, da den franske liga rummer mange fysiske monstre. Er også en fremragende spilforståelse, som gør at han læser spillet unikt, og dermed kommer i vejen for mange dybe stikninger. Derudover er han jo brasilianer, og dermed heller ikke dårlig med bolden, hvilket aldrig er en ulempe. Han vil også fremstå som anfører. Jeg vil umiddelbart spille med en 4-kæde, som hedder Reveillere – Mensah – Cris – Grosso, men kan ikke udelukke forstærkninger.

Andre forsvarer:

John Mensah
Jean Alain Boumsong
Anthony Reveilliere
Fabio Grosso
Francois Clerc
Mathieu Bodmer





Midtbane:


Verdens bedste pasningspiller, ja det vil Toulalan i hvert fald være nomineret til. En fremragende teknik og spilforståelse, gør ham meget stærk i det offensive, samtidig er han meget dygtig i det defensive, og må betegnes som en komplet midtbanespiller. Han er tæt på startopstillingen på det franske landshold, hvilket jo vidner om klasse, derudover er han jagtet af klubber som Real Madrid, Bayern München mm. Han vil nok komme til at ligge centralt, sammen med Källström, Makoun eller Bodmer, alt efter modstanderen. På kanterne skal der forstærkes, men umiddelbart vil Juniho og Govou være foretrukket.

Andre Midtbanespillere:

Juninho
Mathieu Bodmer
Sidney Govou
Cesar Delgado
Kader Keita
Kim Källström
Ederson
Fabio Santos
Jean Makoun




Angreb:


Der er kun en rigtig stjerne i Lyon, hans navn er Karim Benzema. Den unge franskmand er jagtet af samtlige klubber i verden, hvilket man ikke kan fortænke dem i. Han har en veludviklet teknik, og en meget skarp målnæse, nøjagtig som Thierry Henry, som han bliver sammenlignet med. Hans spilforståelse er også god, hvilket også vil give ham en del assists i denne sæson. Han er på kontrakt til 2012, og for min skyld må han gerne blive længere, og følge mig, hvis jeg en dag smutter. Vil primært komme til at spille med Delgado, indtil jeg får en handel på plads med en spiller, jeg ikke nævner navne på.

Andre Angribere:

Cesar Delgado
Sidney Govou
Frederic Piquionne





Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 2# - Ronald Koeman - Olympique de Lyonnais
« Svar #9: 13 Okt 2008, 22:06 »

En udmærket blog indtil videre, men som der ved de fleste er, så er der plads til forbedringer. Jeg vil lægge ud med overskriften, der i hvert fald på min lille 15,4"-skærm kommer ned på anden linje. Jeg ved ikke om det er sådan hos andre, men når nu det er sådan her, synes jeg da lige jeg ville pointere det. Så hellere give den et hak eller to ned i størrelse, så det lige fylder det mindre.

Hvis jeg går ind i lay outet, så er det såmænd udmærket som udgangspunkt, jeg mener bare der er brug for mange flere afsnit i dine tekster, da det let kan komme til at se ud som en stor klump tekst. Det redder du fint i din anden update, med et billede, som for øvrigt passer godt ind til stilen, men alligevel er det som om der godt kunne snige sig et afsnit eller to mere ind, uden det ville gøre ondt.

Du skriver d fra Koemans eget synspunkt, hvilket kan få det til at komme meget.. lad os sige, pludseligt.. her er det vidst mere smag og behag, men jeg synes at ting som denne slags skriverier skal komme i en større sammenhæng. At tidshistorien ligesom skal flyde videre, uden man behøver at gøre læseren opmærksom på det ved at starte sætningen med et "så" eller andet i den stil. Derudover mener jeg, at du nogen steder kan have tilbøjelighed til at bruge for små sætninger, som kan stoppe meget brat. Men okay, du skal samtidig passe på, at de ikke bliver for lange.

Som jeg mindes at have nævnt før, så er din grafik dejlig og simpel - dejligt passende til dit layout. Jeg er yderligere glad for, at du har valgt sorte rammer til dine billeder. Igen en smagssag, men jeg vil sige, at de sorte rammer, som du også har valgt, er bedre end de hvide. Du skal dog passe på ikke at gøre dem for tykke. Sådan som de var i din seneste update passer udmærket, og ellers - ifølge mit hovede - kun tyndere. Men lad dem nu blive som de er Wink

Dit klubvalg er ganske optimalt, og din ambitiøse tilgang gør det bare lidt mere udfordrende, hvilket er godt både for os læsere, og formentlig også for din egen spillelyst. Læs dine updates igennem et par gange, og ret det du ikke synes lyder godt, så har du en blog i sin egen klasse.

Det skal lige nævnes at ovenstående var skrevet til din update #2..

Til trupgennemgangen kan den sagtens forsvares, da det er en ganske acceptabel gennemgang. Jeg synes dog at du kunne skrive lidt mere om dine spillere, så det blev lidt mere fyldigt. Også dit layout her, er ganske udmærket - præcis som det skal være.

Men hvis jeg hurtigt skal konkludere og komme med et kort sammendrag af det jeg lige har skrevet, så skriver du udmærket, men den tekst du får ud dit arbejde skal du lige tjekke igennem og rette, så du ikke bruger alt for mange "så'er" som sætningsbegyndelse mm. Layoutet er mere end godkendt, meget stilfærdigt og flot. Alt i alt hvis du retter dig lidt til, og bruger det jeg har skrevet ovenstående som inspiration, så vil du formentlig få en rigtig god blog.

Puha, det var ellers ikke så lidt jeg fik skrevet... jeg håber du kan bruge det jeg har skrevet til noget. Jeg vil da i hvert fald følge udviklingen i bloggen, og se frem til fremtidige updates - bloggen har da i hvert fald potentialet til at blive noget godt.. KIU Thumbs Up
Logged

andersvilster
Gæst
 
Sv: 3# - Ronald Koeman - Olympique de Lyonnais
« Svar #10: 13 Okt 2008, 22:35 »

Jeg jubler over den fantastiske update og rigtig rigtig god gennemgang af din trup Peace og ja hvad mere kan man sige ud over fantastisk blog osv. Applaus herfra
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 3# - Ronald Koeman - Olympique de Lyonnais
« Svar #11: 13 Okt 2008, 22:43 »

Spiller Fred ikke i Lyon? Huh
Logged


fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: 3# - Ronald Koeman - Olympique de Lyonnais
« Svar #12: 13 Okt 2008, 23:09 »

Spiller Fred ikke i Lyon? Huh
hehe kanon du lige nævner det, ham har jeg glemt Smiley
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: 3# - Ronald Koeman - Olympique de Lyonnais
« Svar #13: 13 Okt 2008, 23:10 »

Andersvilster:
Jeg er meget glad for at du kan lide det jeg laver Smiley
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: 3# - Ronald Koeman - Olympique de Lyonnais
« Svar #14: 13 Okt 2008, 23:12 »

Louisnott:

Helt kanon god gang konstruktiv kritik. det er sådan noget jeg kan bruge til noget godt, og for en sådan god blogger er jeg meget glad for at du kommenterer, og i øvrigt tak Opstemt
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010