home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:58:04 andersnomanni Blogkonkur... Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 435 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  R.I.P. - Brentford (tidl. Leeds, Chelsea, Marseille & Valencia)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 39 Udprint
Forfatter Emne: R.I.P. - Brentford (tidl. Leeds, Chelsea, Marseille & Valencia)  (Læst 158197 gange)
JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 6# Fra minus til plus - Leeds United
« Svar #30: 17 Sep 2008, 22:52 »

Ej hvor er det ærgerligt at du er startet med minut point, for du havde jo ligget med helt i toppen. Men jeg glæder mig utroligt meget til at følge dig i Leeds, og håber at du kan kvalificerede dig til Playoff. Lækkert med dit samarbejde med City, det skal nok kunne styrke din trup endnu mere.
Rigtig godt at se at Stancu er kommet igang, og han skal leve op til sit bedste hvis du skal længere frem i tabellen, men der er jo også andre gode profiler i din trup.

:-)


Ja men såen er det jo.. Jeg håber da på at klare skærene alligevel..  City bliver endnu vigtigere i The Championship..

Stancu er jo helt fantastisk.. det er bare super.. he he Thumbs Up

Tak for kommentaren Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
7# Halvvejs - Leeds United
« Svar #31: 18 Sep 2008, 17:48 »


7# Halvvejs - Leeds United



30.12.07

League One anno 2007/2008 har nu rundet de første 23 kampe og nedrykkerne fra Leeds United har været i forrygende form. Leeds er faktisk det hold i League One, der har samlet flest point sammen takket være femten sejre, syv uafgjorte og blot et enkelt nederlag. Det rækker til en flot 4. plads og der er faktisk kun syv point op til den direkte oprykning. Men Leeds har kigget opad hele sæsonen indtil videre og manager Poulsen bliver da også mere og mere selvsikker.

Selvom vi kun er halvvejs i sæsonen og der er mange kampe tilbage, synes jeg dog alligevel at oprykning bliver mere og mere realistisk, eftersom at vi har mødt de fleste svære hold på udebane. Vi er kun ni point efter Carlisle, som vi sågar har slået på udebane. Vi går meget målrettet efter den direkte oprykning nu og jeg er sikker på at enten Carlisle eller Swansea bliver nød til vige én af deres direkte pladser til os. Jeg tror fuldt og fast på holdet, hvilket betyder at vi med alt sandsynlighed ikke henter forstærkninger i det kommende transfervindue.”, Jimmy Poulsen, Leeds

Poulsens drenge har da også været helt uovertrufne indtil videre og det er da indtil videre blevet til både videre avancement i både FA Cuppen og Johnstone’s Paint Trophy turneringen. I FA Cuppens 3. runde venter Millwall på The Den i London, mens Victoria Park ligger græs til semifinalen i JPT turneringen, hvor Leeds gæster Hartlepool. Lejesvendene Kelvin Etuhu og Daniel Jones gjort det helt fantastisk, men også den unge venstreback Ben Parker har spillet rigtig stabilt. De unge spillere har båret resten af holdet frem til det ene point efter det andet og Etuhu har scoret hele 11 mål i alle turneringer, hvilket er meget imponerende taget i betragtning af, at han har spillet mest på højrekanten. Han er dog kun den 3. mest scorende Leeds spiller, da angriberne David McGoldrick og Bogdan Stancu har scoret 28 mål tilsammen. Stancu har tegnet sig for den femten af scoringerne, hvilket han har brugt 22 kampe på.



Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
8# Ny Stil - Leeds United
« Svar #32: 18 Sep 2008, 23:38 »


8# Ny stil - Leeds United




”Elland Road er en fæstning” stod det på forsiden af den lokale sportsavis og jeg kunne ikke gøre andet end at smile og finde artiklen midt i avisen. Både lokale og resten af de engelske medier elsker Jimmy Poulsens offensive tilgang til fodbolden og ikke mindst det faktum at Leeds er på vej tilbage i den næstbedste række. Det er fuldstændig forrykt at holdet overhovedet er placeret i League One, men sådan er det nu engang. Jeg har oplevet mange skuffelser og sejre i mit unge fodbold-liv både som spiller og som supporter, men at jeg hver evigt eneste dag skal mindes om hvor mit elskede Leeds-hold er placeret tager hårdt på sjælen. Premier League er ikke det samme uden Leeds og jeg håber på en hurtig tilbagevenden og etablering. Det er at svært at acceptere, som så meget andet i livet og derfor er jeg nød til at krybe til korset hver weekend. Nogen går i kirke for at angre deres synder, men jeg tager på stadion for at synge og får min synder ud på den måde. Jeg er Leeds-supporter for livet og jeg vil følge Nordenglands hvide flagskib til jeg dør. Der er intet over og intet ved siden af: Der er kun Leeds.

Det er små 23 år siden at jeg blev født i den fattige del af Leeds, hvor ens eneste vej ud var arbejde på de store fabrikker og håbe på at man havde mere i sig end blot fabriksarbejder. Fodbolden har haft en vigtig betydning igennem min opvækst og jeg var som 14-årig til prøvetræning hos drømmeholdet. Men som defensiv midtbane skal man lave de vigtige tacklinger og eftersom at jeg kom fra et hårdt miljø var det hverdag for mig at tackle helt igennem. Men det blev for åbenbart meget for trænere og jeg blev meget skuffet bortvist efter flere hårde tacklinger. Jeg har åbenbart været rigtig grov for jeg blev bortvist for hensynsløse tacklinger og kasseret som en dum knægt uden spor af fornuft. Jeg var sønderknust og selvom jeg lagde støvlerne på hylden droppede jeg aldrig holdet. Jeg følger dem i tykt og i tyndt selvom det ikke altid handler om fodbold, men om slagsmål. Jeg har tit tænkt på hvorfor jeg blev bortvist? Og jeg har aldrig fundet svaret. Jeg ved bare at når vi går ind til en kamp mod en anden gruppe tænker jeg på ham træneren, som sendte mig hjem.

For når vi møder lokalrivalerne eller et London-hold er der også forret i denne fantastiske sport, som vi kalder for fodbold. Jeg ved godt at det ikke handler om fodbold, men om at vise hvis fans er stærkest i troen på deres hold og selvfølgelig i rå muskelstyrke. Jeg er derfor medlem af en ”lille” fraktion, som går under navnet Power Whites og vi anses for en af de stærkeste fraktioner i det nordlige England.


OBS: Jeg tager selv stor afstand til Hooliganisme og navnet Power Whites er opdigtet. Det er en vinkel jeg ikke har prøvet inden for blogskriveriet og jeg glæder mig til at høre hvad i siger til det.
Logged

- Veni, vidi, vici -

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 8# Ny Stil - Leeds United
« Svar #33: 19 Sep 2008, 09:59 »

Det ser ser rigtig fint ud med den nye skrivestil, men skriften er aaaalt for irriterende at læse Smiley
Logged

dasmessi
Gæst
 
Sv: 8# Ny Stil - Leeds United
« Svar #34: 19 Sep 2008, 10:19 »

Fantastisk blog fra dig Jimmy. Elsker dine blogs. Du skriver godt, sætter det rigtig godt op, og til sidst dit hold du har valgt lyder bare mega spændende, og det lader det også til det er. Har selv spillet med Leeds engang. Det blev dog ikke til en blog, men det var sku sjovt at spille med. Smiley
KIU! Thumbs Up
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 8# Ny Stil - Leeds United
« Svar #35: 19 Sep 2008, 18:27 »

Det ser ser rigtig fint ud med den nye skrivestil, men skriften er aaaalt for irriterende at læse Smiley

Super.. jeg går tilbage til den gamle skrifttype.. he he.. men jeg kan da afsløre at det bliver JimmyGP Classic og hooligan-vinklen.. Thumbs Up tak for kommentaren Thumbs Up

Fantastisk blog fra dig Jimmy. Elsker dine blogs. Du skriver godt, sætter det rigtig godt op, og til sidst dit hold du har valgt lyder bare mega spændende, og det lader det også til det er. Har selv spillet med Leeds engang. Det blev dog ikke til en blog, men det var sku sjovt at spille med. Smiley
KIU! Thumbs Up

Mange tak dasmessi.. det er jeg glad for.. tak for rosen Thumbs Up

Det er faktisk et ret fedt hold.. Oki.. det havde sikkert været spændende.. Thumbs Up

Tak for det og tak for kommentaren Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 8# Ny Stil - Leeds United
« Svar #36: 19 Sep 2008, 19:10 »

Jamen Jimmy.. Nu har jeg lige læst din seneste update. Først og fremmest, synes jeg der er for mange slåfejl i teksten. Som eks. "Men det blev for åbenbart meget for trænere ".

Desuden kan jeg ikke rigtigt se holdning/meningen med at lave denne update. Jo du præsentere mig for hooligan stilen, og som du siger er det også første gang du prøver det, men derudover, får jeg ikke særlig meget information, om holdet, om hooliganisme eller om fm. Det er desværre ærgeligt, da det var det der gjorde dig til min yndlings blogger.
Logged


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 8# Ny Stil - Leeds United
« Svar #37: 19 Sep 2008, 19:32 »

Jamen Jimmy.. Nu har jeg lige læst din seneste update. Først og fremmest, synes jeg der er for mange slåfejl i teksten. Som eks. "Men det blev for åbenbart meget for trænere ".

Desuden kan jeg ikke rigtigt se holdning/meningen med at lave denne update. Jo du præsentere mig for hooligan stilen, og som du siger er det også første gang du prøver det, men derudover, får jeg ikke særlig meget information, om holdet, om hooliganisme eller om fm. Det er desværre ærgeligt, da det var det der gjorde dig til min yndlings blogger.

Jamen Shaft.. længe siden at man har hørt fra dig crazy De mange slåfejl? er det "bare" i den seneste update eller generelt?

Jeg kommer lidt mere omkring i den næste update, hvor der er lidt mere  hooliganisme og fm.. Wink Men jeg må jeg klø på så jeg kan blive din ynglingsblogger igen.. Ubeslutsom

Tak for kommentaren Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 8# Ny Stil - Leeds United
« Svar #38: 19 Sep 2008, 19:36 »

Jamen Shaft.. længe siden at man har hørt fra dig crazy De mange slåfejl? er det "bare" i den seneste update eller generelt?

Jeg kommer lidt mere omkring i den næste update, hvor der er lidt mere  hooliganisme og fm.. Wink Men jeg må jeg klø på så jeg kan blive din ynglingsblogger igen.. Ubeslutsom

Tak for kommentaren Thumbs Up

Det er bare den sidste update. Du må hellere ikke tro de manglende kommentarer for mig har været fordi kvaliteten ikke har været god nok, har bare ikke haft lyst til at læse blogs, derfor kan jeg hellere ikke udtale mig om dine andre updates Wink

Og jeg glæder mig til at se dig klø på  Thumbs Up
Logged


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 8# Ny Stil - Leeds United
« Svar #39: 19 Sep 2008, 19:46 »

Det er bare den sidste update. Du må hellere ikke tro de manglende kommentarer for mig har været fordi kvaliteten ikke har været god nok, har bare ikke haft lyst til at læse blogs, derfor kan jeg hellere ikke udtale mig om dine andre updates Wink

Og jeg glæder mig til at se dig klø på  Thumbs Up

Oki.. godt så.. det er helt i orden L... Shaft.. Men jeg håber da på at jeg kan genskabe din lyst.. he he Peace

Jeg skal klø så meget at du kan mærke det på højre balle.. he he crazy
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
9# Dagen derpå - Leeds United
« Svar #40: 19 Sep 2008, 19:54 »


9# Dagen derpå - Leeds United




Det er søndag morgen efter Swansea-kampen, mens lugten af bræk og daggammel urin møder min næse. Morgensolen skærer i mine øjne og pludselig går det op for mig, at vækkeuret skulle have ringet for en time siden. Jeg kigger på uret og jeg kan konstatere at det er tyve minutter siden at jeg skulle have været til fødselsdag. Jeg kommer langsomt til mig selv ved at gnide mine øjne stille og roligt, men mit venstre øje dunker og jeg har åbenbart indtørret blod i både ansigtet og på hænderne. Spejlet afslører alt og et sæbeøje samt rifter med blod er nattens gevinst. Men du skulle have set den anden fyr. En stor idiot på omkring de 30 iført et provokerende smil og en Swansea-trøje. Han blev ved med at provokere til trods for at vi fortjent vandt kampen. Vi er fortsat ubesejret på Elland Road og det er faktisk kun Fulham, der har formået at slå os på eget græs. Det samme gælder Power Whites og Swansea’s ”fans” er ingen undtagelse. Fucking walisere.

Jeg går ud på badeværelset for at træde af på naturens vegne og inden jeg går i bad får jeg tømt blæren. Jeg nyder de varme stråler, som løber ned af min hårdtpumpede krop og jeg tager mig lidt til øjet igen. Det gør faktisk ret ondt, men eneste trøst er at han blev hentet i en ambulance. Telefonen ringer i soveværelset og jeg flyver ud af badet for at kaste mig på sengen og besvare opkaldet. Efter et par dårlige nyheder kaster jeg telefonen hårdt ind i væggen og den går i flere stykker. Politiet er på spor af os og jeg skal endnu gang stå ”skoleret” overfor min mor som er pissed. Hun er træt af at jeg ikke passer mine aftaler med familien bare fordi at jeg har været til fodbold. Jeg bestemmer sgu selv over mit liv og ærlig talt vil hun bare diskutere med sig selv for at høre på sig selv. Sådan har det altid været og nu bliver jeg sgu væk fra den fødselsdag. Jeg skal også til ”møde” på pubben om hvad vi gør med de forpulede betjente.

Vi har indenfor de sidste to uger slået både Carlisle & Swansea, hvilket stadfæster vores placering i toppen af League One. Vi har samlet 71 point for 31 kampe, men takket være straffen må vi nøjes med 56 point og en 3. plads blot fire point fra 1. pladsen. Bogdan Stancu og David McGoldrick bomber løs på toppen, mens Lubomir Michalik og Casper Ankergren styrer defensiven med hård hånd. På midtbanen er Daniel Jones & Kelvin Etuhu de store profiler med flotte driblinger og masser af assists. Holdet sprudler af selvtillid og det er helt fantastisk at være på Elland Road kamp efter kamp. Vi vinder det lort!!



Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
10# Johnstone’s Paint Trophy - Leeds United
« Svar #41: 20 Sep 2008, 10:45 »


10# Johnstone’s Paint Trophy - Leeds United



30 Marts

Leeds har cruiset igennem turneringen, hvor reserverne har været et fast indslag siden dag et. Leeds har med sejre over Oldham, Darlington, Carlisle, Hartlepool og Bradford spillet sig frem til finalen, hvor Brighton venter. The Seagulls har på deres vej til finalen sendt Swindon, Cheltenham, Southend og Bristol Rovers ud af turneringen. De to hold har mødt hinanden to gange tidligere, hvor det er blevet til en sejr til begge. Brighton vandt det første opgør med 4-3 på Withdean Stadium, mens Leeds på Elland Road spillede en helt igennem fantastisk generalprøve på finalen og vandt med de sikre cifre 3-0. Nu er turen kommet til Wembley, hvor det er første gang at de to hold tørner sammen i en kamp. Leeds er storfavorit til odds 1.80, men hvis man derimod tror mere på Brighton kan man få pengene hele 4 gange igen. Turneringen er blevet spillet siden 1984, men det er første gang at nogen af holdene er kommet så langt.

Brighton kan stille i næsten stærkeste opstilling og det faktisk kun den 34-årige veteran Nicky Forster, som er tvivlsom til finalen. Leeds er dog mere svækket da man må se bort for topscorer Bogdan Stancu, som sidder ude med en forstrækning i nakken den næste ugens tid. Midtbanedirigenten Andy Hughes er ligeledes ude af kampen og han bliver tidligst klar om to uger. Leeds har dog fået Kelvin Etuhu klar efter at han har været ude i over en måned, men det er yderst tvivlsomt om han starter på banen. Kampens dommer bliver den 39-årige Michael Jones fra Chester, mens man regner med tørvejr og omkring 14 graders varme.

00.11: Leeds fører bolden rundt i egne rækker og Douglas spiller bolden ud på kanten til Nicolitã, som med en simpel finte snyder sin nærmeste modspiller. Han lægger bolden tilbage til Richardson, der med en førstegangsafleveri ng løfter bolden ind i boksen, hvor Lynch efter lidt tumult stiger højest og clearer bolden. Begge hold får chancen for en hurtig kontra, men solidt forsvarsspil fra Huntington og Hinshelwood forhindrer scoringer i begge ender.

11.33: Da Costa spænder ben for Martot på venstrekanten og Brighton-spilleren får et fortjent frispark. Spicer sender frisparket ind i boksen, men der er ingen som kan nå bolden, men Cox får dog alligevel fat i den ude ved det modsatte hjørneflag. Han slår bolden første gang, men Richardson kommer i vejen og bolden ender hos Nicolitã, som sparker bolden langt op på Brightons banehalvdel. En kommunikationsbrist imellem Richards og Kolin’ko gør at Da Costa uden problemer kan stjæle bolden og sparke den ind i det tomme mål til 1-0.

14.43: Sheehan kaster bolden ned langs stregen, hvor Da Costa venter. Han kommer uden problemer fordi sin direkte modstander og med en maskeret aflevering finder han Prutton, som elegant fører bolden frem af. Han finder McGoldrick, som sender bolden videre til Douglas der efter et par træk sender bolden videre til Richardson. Bolden ender igen hos Douglas, som kommer forbi Richards og ind i feltet, hvorefter han løfter bolden ind mod på Etuhu, der får panden på og scorer sikkert til 2-0.

18.18: Sheehan kaster bolden til McGoldrick, der med en superaflevering finder Etuhu i feltet. Han fumler dog for meget med bolden og hans afslutning går bagom mål til målspark.

30.08: Prutton fører bolden over midten inden han sender Sheehan afsted på venstrekanten. Han finder Da Costa på kanten af feltet og den 23-årige dribler forsøger at sende bolden ind i boksen, men her kommer Spicer i  vejen og bolden ender igen hos Sheehan, men angrebet bliver ikke til mere.

36.58: Murray og Robinson forsøger at spille sig igennem, men fantastisk sammenspil fra Huntington & Michalik forhindrer opspillet. Leeds slår kontra og Nicolitã afdribler flere Brighton-spillere inden han sender bolden ind i boksen, hvor McGoldrick stiger til vejrs sammen med Hishelwood. Forsvareren når et stykke højere, men hårdt presset er han nødsaget til at heade bolden ud til hjørnespark. Da Costa svinger bolden indover, hvor han forsøger at finde Huntington, men inden bolden når så langt header Martot bolden ud af farezonen.

43.43: Nicolitã trækker ind i banen og med små finurlige driblinger kommer han igen uden problemer fordi et par Brighton-spillere. Med et elegant lob er Etuhu onside helt alene med Kolin’ko, som kommer godt ud inden Etuhu hamrer bolden på stolpen og ud.


Pause: Leeds-spillere får at vide at de skal fortsætte med at presse på og spille deres spil og eftersom at alle stadig er fit for fight bliver der ikke fortaget nogen udskiftninger. Jeg aner ikke hvad, der blev sagt i Brighton-lejren, men Joe Gatting er blevet skiftet ind i stedet for en skadet Jake Robinson.


49.25: Douglas har tilkæmpet sig et frispark omkring 35 meter fra mål og den stærke midtbanespiller tager tilløb. Han sparker direkte, men skuddet er læst af Kolin’ko, som har ingen problemer med at gribe bolden.

52.04: Douglas nedlægger Gatting 30 meter fra mål og dommeren fløjter for frispark. Midterforsvaren Lynch trækker med frem for at sparke og med et hårdt spark rammer han muren, hvorefter bolden dumper ned til Martot. Martot trykker af første gang og fra en spids vinkel går bolden i mål.
 
55.00: Anthony Elding erstatter en træt Kelvin Etuhu, mens en småskadet Paul Huntington erstattes af Matt Heath.

62.14: Sheehan kaster bolden til Da Costa, som vipper bolden videre til McGoldrick, som med et fikst træk er alene med målmanden. Han får spillet bolden på tværs til Elding, som bare skal trille bolden i nettet, men reserven viser hvorfor han er reserve og hamrer bolden i sidenettet. Bolden sættes hurtigt i gang af Kolin’ko og Martot fører bolden frem til Spicer, som hamrer bolden lige over overliggeren.

69.46: Lynch løfter bolden frem mod Gatting, men Michalik kaster sig frem og header bolden langt op af banen. Bolden spilles dog hurtigt tilbage til Gatting og så bliver Michalik fanget på mellemhånd, mens Gatting har frit løb mod mål. Heath jagter desperat Gatting, som spiller bolden på tværs til Forster, der trykker af med det samme. Bolden går dog langt forbi mål og inden Ankergren sparker målspark kan Forster lunte tilbage og fundere over hvordan det gik så galt.

74.15: Brighton har tilkæmpet sig et hjørnespark, som Cox tager sig af. Han sparker den indover byen og her slider Forster sig fri. Han når bolden før Douglas og header Brighton på 2-2. 

77.33: Da Costa sparker hjørne og han finder Heath, der som Forster for få minutter siden sled sig fri. Helt umarkeret stiger han til vejrs og med et kanon hovedstød hamrer han bolden på overliggeren.

79.15: Heath spiller bolden ud mod Da Costa, men Whing kommer i vejen og med en lang aflevering finder han Gattering. Han sprinter fra Michalik og Heath inden han afslutter langt forbi mål.

89.02: Flot opspil af Brighton ender hos Cox på kanten, som afdribler Sheehan og finder McFaul. McFaul tager et enkelt træk for han blæser bolden langt over mål.

90e: Neil Kilkenny erstatter en meget træt David Prutton.

91.18e: Sheehan begår frispark på kanten af feltet, hvilket giver ham et gult kort for forseelsen. Richards sender frisparket indover, men Gattings hovedstød ender næsten ved hjørneflaget.

93.14e: Nicolitã har været nærmest usynlig i anden halvleg, men pludselig er det som om at han vågner op til dåd og afdribler fire Brighton-spillere før han får tilkæmpet sig et hjørnespark. Da Costa trækker ud for at sparke og det gør han med så stor præcision, at Heath endnu engang stiger til vejrs umarkeret. Midterforsvaren straffer et øjebliks uopmærksomhed og header Leeds i front med 3-2 i den forlængede spilletid.

107.09e: Hjørnespark fra Richards ender hos Kilkenny, som har svært ved at cleare bolden. Spicer stjæler den og triller den ud til Richards, der uden problemer kan løfte bolden i boksen igen. Ankergren stiger dog højest og griber sikkert bolden.

119.43e: Douglas spiller bolden ud til Nicolitã, som løfter bolden ind imod McGoldrick. Han header bolden ned til Douglas, som løfter bolden over mod Elding, der endnu engang misbruger en kolossal chance.

120e: Michael Jones fløjter af for en nervepirrende finale, hvor forhåndsfavorittern e kunne trække sig sejrrigt ud af opgøret. De 89.991 tilskuere har fået noget for pengene og Leeds kan for første gang i historien løfte Johnstone’s Paint trofæet.

Leeds United - Brighton 3-2 ET
1-0 Da Costa '12
2-0 Etuhu '16
2-1 Martot '53
2-2 Forster '75
3-2 Heath '94e

MoM: Filipe Da Costa (8)

Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 10# Johnstone’s Paint Trophy - Leeds United
« Svar #42: 20 Sep 2008, 11:12 »

Jeg beklager den lange update - håber i har tid og lyst til at læse den.. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
11# Ankergren er Gud - Leeds United
« Svar #43: 20 Sep 2008, 13:08 »


11# Ankergren er Gud - Leeds United




Et point i den allersidste kamp mod Swindon på Elland Road ville være nok til at sende Leeds direkte op i The Championship. Carlisle sikrede sig førstepladsen i League One efter 44 kampe, mens forfølgerne Leeds og Swansea kæmpede en indædt kamp om den sidste direkte plads, men med resultaterne i 45. spillerunde skulle Leeds blot bruge et enkelt point for at følge med op i det fine selskab. Brighton tog hjemme imod Swansea i en kamp, der bølgede frem og tilbage. Swansea trak sig sejrrigt ud af kampen med en vigtig 3-2 sejr og så skulle Leeds have point på Elland Road. Men de sidste to kampe på hjemmebanen er endt med et bittert 1-0 nederlag til Huddersfield og et noget ufortjent 2-2 resultat mod Tranmere. Det var dog derfor et meget nervøst Leeds-hold, som gik på banen i deres hvide dragter.

Hjemmeholdet var uden den skadede topscorer Bogdan Stancu og det kunne tydeligvis ses på angrebsspillet. Leeds kom frem til store chancer, men det ville ikke i nettet og det blev starten på en meget underlig første halvleg. Leeds gik i stå efter en halv time, hvor Swindon overtog styringen og skød på mål, hver gang muligheden bød sig. Casper Ankergren holdt ene mand Leeds inde i kampe med flere store redninger, men med to minutter til pause begik Lubomir Michalik et yderst dumt straffespark og det lignede playoff til Leeds. Gæsternes Jon-Paul McGovern trådte selvsikkert op til pletten for at eksekvere straffesparket, men til trods for et velplaceret spark ude ved højre stolpe kunne Ankergren sikkert slå bolden ud til hjørnespark og pausestilling 0-0.

De dårlige takter fortsatte i anden halvleg, hvor også Etuhu måtte udgå en skade. Ankergren gjorde dog sit for at holde nullet og da der var spillet 90 minutter kunne Leeds lade sig hylde som oprykkere af sit hjemmepublikum. Leeds har spillet en stor sæson og det er yderst retfærdigt at de rykker op sammen med Carlisle. Hvis man lægger de femten minus point til Leeds’ 85 point har de samlet hele 100 point samt at de har været det mest scorende hold i ligaen med hele 97 scoringer. 


Logged

- Veni, vidi, vici -

Klaus Fejer
Gæst
 
Sv: 11# Ankergren er Gud - Leeds United
« Svar #44: 20 Sep 2008, 13:25 »

Tillykke Smiley

- Ellers flotte stats.
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 39 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010