home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1265 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Vi er røde, vi er hvide
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Vi er røde, vi er hvide  (Læst 57999 gange)
Suckins
Førsteholdsspiller

Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #15: 13 Sep 2008, 23:34 »

Prøvede også lidt hurtigt Smiley

former zoesuckins

Snons
Reserveholdsspiller

« Svar #16: 13 Sep 2008, 23:52 »

Prøvede også lidt hurtigt Smiley

Haha, så kan han vælge Smiley Meget smart.
Min er vist lidt stor forresten. Den passer nok mere til en sig... Nå - så må vi se om den kan resizes!

Real Madrid <3

Hallas
Gæst

« Svar #17: 13 Sep 2008, 23:52 »

Ja, så kom der alligevel et banner fra min side:

Blev selv fint tilfreds :-)
« Seneste Redigering: 13 Sep 2008, 23:54 af Hallas » Logged

dasmessi
Gæst

« Svar #18: 13 Sep 2008, 23:53 »

Melder mig også lige med i banner striden Smiley

http://i264.photobucket.com/albums/ii170/Snobi2008/3jhy87.png
EDIT: Nu er jeg Manager! Smiley

Snons
Reserveholdsspiller

« Svar #19: 13 Sep 2008, 23:59 »

Haha, fedt... Tror jeg lige jeg laver 2-3 til her i morgen tidlig! (nej, bare for sjov)

Vi må ind i en "Vis dit grafik"-tråd, ellers må vi lave en helt ny seperat tråd! Men værsgo dowie, så er der lidt at vælge imellem - det skal der også være plads til.

Real Madrid <3

dowie
Reserveholdsspiller

« Svar #20: 14 Sep 2008, 00:21 »

Haha, fedt... Tror jeg lige jeg laver 2-3 til her i morgen tidlig! (nej, bare for sjov)

Vi må ind i en "Vis dit grafik"-tråd, ellers må vi lave en helt ny seperat tråd! Men værsgo dowie, så er der lidt at vælge imellem - det skal der også være plads til.

Hehe  Wink

Men  Shockeret  man kigger væk et øjeblik, og så er der bannere over det hele.

Mange tak til Snons, Espayol, Hallas og dasmessi for jeres arbejde.  Thumbs Up

De er alle gode, så jeg må lige tænke over det til i morgen  Peace

dowie
Reserveholdsspiller

« Svar #21: 14 Sep 2008, 02:34 »

Udskiftning i truppen

Peter Schmeichel udtog i dag sin første landsholdstrup til venskabskampen mod Spanien
Statistik:
17 tidligere kampe
2 vundne
3 uafgjorte
12 tabte
Mål: 15-34

Peter Schmeichel har kun fungeret som landstræner i cirka en måned, men han har allerede foretaget store ændringer. Det kom til syne tidligere i dag, da Peter Schmeichel offentliggjorde den trup, han har udtaget til sin første og sidste venskabskamp, inden VM-kvalifikationen går løs.

Der er nemlig store ændringer i forhold til Morten Olsens sidste trup. Nogle er smidt på porten. Andre er taget til nåde hos den nye landstræner, mens helt tredje kan trække den stolte rød-hvide trøje over hovedet for første gang til kampen mod Spanien. Desuden har Peter Schmeichel allerede fået problemer med skader hos nøglespillere, hvilket dog kan blive reservernes mulighed for at brillere. Mest iøjefaldende er, at Schmeichel har undladt at udtage Dennis Rommedahl og Niclas Jensen, der ellers var fast inventar på Morten Olsens hold.

Peter Schmeichels udtaget trup er som følger:   

Målmænd:
Thomas Sørensen, Jesper Christiansen og Stephan Andersen.

Centre forsvar:
Daniel Agger, Leon Andreasen, Michael Gravgaard og Per Krøldrup.

Backs:
Lars Jacobsen, Michael Jakobsen, Martin Albrechtsen og Kasper Bøgelund.

Midtbane:
Christian Poulsen, Daniel Jensen, Mikkel Tygesen, Rasmus Würtz og Allan Gaarde.

Fløje:
Kenneth Perez, Jesper Grønkjær, Martin Jørgensen, Jan Kristiansen, Anders Due og Thomas Kahlenberg.

Angriber:
Nicklas Bendtner, Jon Dahl Tomasson, Søren Larsen og Mads Junker.

Skadet:
Martin Laursen, Michael Silberbauer og Dennis Sørensen.
Daniel Agger og Søren Larsen er tvivlsomme.

VS

Snons
Reserveholdsspiller

« Svar #22: 14 Sep 2008, 11:09 »

Uh, det skal nok blive godt! 3 AaB'ere og ingen Rommedahl, så er der sejr i vente...

Real Madrid <3

Klaus Fejer
Gæst

« Svar #23: 14 Sep 2008, 11:11 »

Uh, det skal nok blive godt! 3 AaB'ere og ingen Rommedahl, så er der sejr i vente...

Nu tabte AAB jo bare lige til AGF i går?  Hævet Øjenbryn

Snons
Reserveholdsspiller

« Svar #24: 14 Sep 2008, 11:21 »

Nu tabte AAB jo bare lige til AGF i går?  Hævet Øjenbryn
Jaja, men derfor kan de godt være landsholdsmateriale ... Hvor mange Brøndby-spillere var inde omkring landsholdet sidste sæson? En 8. plads afspejlede jo deres sæson.

Real Madrid <3

dowie
Reserveholdsspiller

« Svar #25: 14 Sep 2008, 16:02 »

Danmark taber snævert

Danmarks sidste testkamp inden VM-kvalifikationen blev tabt til Spanien med 1-2

Opstilling:

T. Sørensen
M. Jakobsen - P. Krøldrup - L. Andreasen - L. Jakobsen
T. Kahlenberg - C. Poulsen - D. Jensen - M. Jørgensen
J. Tomasson - S. Larsen

Bænk: J. Christiansen, M. Albrechtsen, K. Bøgelund, M. Thygesen, J. Kristiansen, A. Gaarde, A. Due, M. Junker og N. Bendtner.

Udskiftninger:
62. min: Ud: Jakobsen og Larsen. Ind: Albrechtsen og Bendtner.
74. min: Ud: Jensen og Kahlenberg. Ind: Gaarde og Due.
84. min:Ud: Tomasson og Jørgensen. Ind: Junker og Kristiansen.
Det var en flok slukøret danskere,
der gik fra banen efter 1-2-nederlaget

Peter Schmeichel tabte sin første kamp som landstræner, da Danmark blev slået af Spanien i den sidste optakt inden mødet med Luxembourg i VM-kvalen. Peter Schmeichel valgte at stille op i en 4-4-2 mod Spaniens 4-2-3-1, men måtte dog blandt andre se bort fra skadede Agger og Laursen i midterforsvaret, der blev erstattet af Krøldrup og Andreasen. Danmarks taktik var en defensivorienteret 4-4-2 med en dyb forsvarslinje for at kompensere for Torres’ hurtighed, hvor danskerne spillede direkte og med lange bolde over Spaniens midtbane.

- Vi vidste, at Spanien ville spille med mange afleveringer i midten, og det blev de jo ikke farlige af. Derimod var vi meget farlige på de kontrachancer og dødbolde, vi fik, fortæller Schmeichel.

Spanien satte sig med det samme på spillet og havde efter 20 minutter haft et stort spilovertag. Dog havde Spanien ikke været så gode til at omsætte den store besiddelsesprocent til chancer. Alt imens truede Danmarks kontraspil hele tiden den højtliggende bagerste kæde hos Spanien, og på et hjørne efter en kontra i det 24. minut sparkede Jacobsen bolden lige ind til Jon Dahl ved forreste stolte, der sikkert headede bolden ind i det korte hjørne. Efter målet fortsatte Spanien med at være meget boldbesiddende, dog uden de rigtigt kom frem til store chancer. I det 44. minut gik det imidlertid galt. Joaquin tog på et raid på sin højrekant forbi Kahlenberg og Jakobsen og smed bolden ind til Torres, der gik op mellem to danskere og headede bolden over i det lange hjørne forbi Sørensen til 1-1.

- Jeg synes egentligt, at det - bortset fra målet - var gået efter planen, så i pausen sagde jeg opmuntrende til spillerne, at de bare skulle blive ved og fokusere på det gode, fortæller Peter Schmeichel.

Anden halvleg lignede meget første halvleg med Spanien som spilstyrende og Danmark farlige på kontra. Spanien var allerede tæt på fra starten, da Torres kun efter et par minutter i 2. halvleg kom alene igennem, men heldigvis skød den hurtige spanier flere meter forbi mål. Spillet blev gradvist dårligere, som de mange udskiftninger begyndte på begge hold. Der kom ikke så mange chancer mere, og det lignede efterhånden mere og mere en uafgjort. De mange udskiftninger blev dog i sidste ende kostbar for Danmark. Spanien blev tildelt et dumt hjørnespark i det 84. minut, og her tabte Krøldrup hovedstødduellen til indskiftede Raul, der headede bolden i kassen fra tæt hold. Det fik Peter Schmeichel til at smide alle sine spillere frem, og Danmark pressede hårdt på de sidste minutter af kampen. To minutter før tid fik Leon Andreasen Danmarks sidste chance, da han på et frispark fra kanten af feltet hamrede bolden lige over overliggeren. Peter Schmeichel og Danmark måtte således gå fra banen med et 1-2-nederlag i den sidste testkamp.

- Det er ærgerligt, at vi taber kampen på to hovedstød. Især når vores centreforsvarer er så gode på hovedstød, men det må vi så arbejde med til Luxembourg-kampen. Helt dårligt synes jeg nu ikke, det er. Det var trods alt EM-vinderne, vi tabte smalt til, fortæller Peter Schmeichel, inden han går ned i omklædningsrummet.

Karakterer - 13-skala:
Martin Jørgensen spillede en flot kamp
mod Spanien og blev Danmarks bedste.

T. Sørensen - 9: Reddede Danmark flere gange, da det brændte på i feltet. Var dog chanceløs på de to scoringer.

M. Jakobsen – 6: Blev overløbet af Joaquin på det første mål. Viste ikke noget offensivt.

P. Krøldrup – 7: Tabte en vital hovedstødsduel. Manglede noget hurtighed i løbedueller. Spillede ellers overbevisende.

L. Andreasen – 8: Havde fuldstændig styr på Torres, når bolden kom i dybden til ham.

L. Jakobsen – 8: Var med i det offensive og spillede overbevisende på sin back. Silva kom ikke frem til meget.

T. Kahlenberg – 7: Kom ikke frem til mange indlæg og var lidt for usynlig på fløjen.

C. Poulsen – 9: Styrede den danske midtbane med stor autoritet. Ødelagde Xavi’s fordelende og kreative spil med stor
effektivitet.

D. Jensen – 8: Var god både i det offensive og defensive. Mangler at tage initiativer.

M. Jørgensen – 9: Danmarks bedste på aftenen. Overløb sin direkte mand flere gang og kom frem til mange præcise indlæg.

J. Tomasson – 9: Scorede et flot mål. Vandt flere hovedstødsdueller og løb godt med bolden. Brændte dog en god chance.

S. Larsen – 7: Prøvede, men kunne ikke. Havde ikke nok hurtighed til at slå Ramos i løbeduellerne.

Indskiftere:

M. Albrechtsen – 6: Skulle være blevet hjemme. Blev overløbet tre-fire gange, der førte til store chancer. Lavede et dumt hjørne, der kostede målet.

A. Gaarde - 7: Gjorde det acceptabelt på den centrale midtbane. Mangler at bevise mere offensivt.

A. Due – 7: Havde et par gode løb på sin fløj og kom frem til indlæg, der dog mangler præcision.

N. Bendtner – 7: Virkede energisk og frisk da han kom ind. Var villig til at løbe forgæves og pressede det spanske forsvar godt. 

J. Kristiansen – UB.
M. Junker – UB.

dowie
Reserveholdsspiller

« Svar #26: 14 Sep 2008, 16:09 »

Tak til folk, der har lavet bannere. Thumbs Up

Jeg kunne ikke stå for dasmessi's, så det blev den.

Snons
Reserveholdsspiller

« Svar #27: 14 Sep 2008, 22:01 »

Fed update, og det er helt fint med valget af dasmessi's banner - det var også en af mine favoritter.
Glæder mig til at høre om "storsejren mod lux"! Opstemt

Real Madrid <3

dowie
Reserveholdsspiller

« Svar #28: 14 Sep 2008, 22:11 »

Glade debutanter

Det var to glade debutanter, som stillede op til interview efter kampen mod Spanien
Michael Jakobsen
Født: 2. januar 1986
Klub: AaB

Michael Jakobsen og Allan Gaarde fik begge deres debut på landsholdet i træningskampen mod Spanien i går. Michael Jakobsen startede inde på venstre back og blev siden skiftet ud med Martin Albrechtsen, og Allan Gaarde blev indskiftet i 2. halvleg i stedet for Daniel Jensen.

- Jeg er utroligt glad for at have fået debut på landsholdet. Det er noget, jeg har håbet på i et stykke tid nu, fortæller Michael Jakobsen og tilføjer:
- Det var selvfølgelig en ære at spille på U21-landsholdet, men jeg følte lidt, at jeg var klar til større udfordringer. Nu håber jeg bare, at jeg kan tilspille mig en fast plads inden for en årrække, slutter Michael Jakobsen, inden han forlader mixed zone.

Allan Gaarde
Født: 25. januar 1975
Klub: Viking
Allan Gaarde var den anden debutant og var ligeså glad som Michael Jakobsen.
- Det var et højdepunkt i min karrierer, at jeg fik lov til at spille mod Spanien. Jeg ved godt, at jeg ikke umiddelbar har alderen til at få en masse kampe i den rød-hvide trøje, men jeg håber da på at være inde omkring truppen i de næste kampe også, fortæller den 33-årige Allan Gaarde.

Peter Schmeichel var næsten tilfreds med sine to nye spillere.
- Michael havde lidt på problemer med Joaquin på sin kant, og det var ikke helt en heldig debut, men jeg tror på, at Michael kommer igen og kommer til at levere mange gode præstationer i fremtiden. Allan Gaarde tog jeg med, fordi han har leveret nogle rigtig gode præstationer for sin klub Viking, og hvis han kan holde det niveau, så vil han helt klart også være inde i mine overvejelser til den næste trup, fortæller Schmeichel.
« Seneste Redigering: 14 Sep 2008, 22:20 af dowie » Logged

dowie
Reserveholdsspiller

« Svar #29: 15 Sep 2008, 00:36 »

Jon Dahl Tomasson tangerer gylden rekord

Med sit seneste mål i kampen mod Spanien tangerer Jon Dahl rekorden for fleste scorede mål

Ét mål. Det er, hvad Jon Dahl Tomasson mangler for at være eneejer af rekorden for flest scorede mål på landsholdet. Efter målet mod Spanien i det 24. minut tangerer Jon Dahl nu Poul ”Tist” Nielsen (1910-1925) rekord på 52 mål i den rød-hvide trøje. En rekord Jon Dahl håber at slå i kampen mod Luxembourg.

- Det ville være en stor ære at blive den mest scorende spiller på landsholdet nogensinde, og det kan jeg jo passende gøre i næste kamp mod Luxembourg, hvor vi gerne skulle vinde med et par overskydende mål, fortæller Jon Dahl Tomasson.

Selvom Poul ”Tist” Nielsens rekord skulle blive slået, vil han stadig være kendt som Danmarks mest effektive angriber, da de 52 mål blev scoret i kun 38 kampe. Til sammenligning har Jon Dahl brugt 102 kampe til at lave sine 52 mål.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 14 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010