home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 774 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Vi er røde, vi er hvide
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 Udprint
Forfatter Emne: Vi er røde, vi er hvide  (Læst 55524 gange)
dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #180: 27 Okt 2008, 23:14 »

EM-kvalifikationen ligger klar

Tidligere på året blev der trukket lod om kvalifikationsgrupp erne til EM. Kampprogrammet ligger nu klar

1. Frankrig
2. Danmark
3. Norge
4. Slovakiet
5. Wales
6. Hviderusland
7. Kasakhstan

Der blev som bekendt trukket lod i starten af 2010 til EM-kvalifikationsgrupperne. Lodtrækning fik ikke megen opmærksomhed, da VM var lige på trapperne, men nu gælder det igen Europamesterskabet 2012 i Polen og Ukraine – og Danmark skal med.

Landsholdets seneste fantastiske om end overraskende præstationer ved VM under succeslandstræner Peter Schmeichel har givet mange danskere håb om, at holdet kan gentage miraklet i 92. Først og fremmest skal kvalifikationen dog sikres, og det skal som bekendt ske i en svær pulje mod de nykårede verdensmestre Frankrig og vores rivaler fra Norge. DBU og de andre landes forbund er blevet enige om kampprogrammet, der ser således ud for Danmark:

2010:
11. september: Wales (u)
15. september: Kasakhstan (u)
16. oktober: Norge (h)
20. oktober: Frankrig (h)
2011:
26. marts: Slovakiet (u)
30. marts: Kasakhstan (h)
4. juni: Norge (u)
8. juni: Hviderusland (h)
24. august: Wales (h)
10. september: Frankrig (u)
15. oktober: Slovakiet (h)
19. oktober: Hviderusland (u)

- Vi har ikke fået alle vores ønsker opfyldt, men vi satser på samme strategi, som fik os til VM – altså med så mange ”nemme” kampe som muligt først for hurtigst muligt at være sikre på en kvalifikation. Vi skulle derfor gerne stå med omkring 10 point efter de første fire kampe, ellers kan det godt gå hen at blive svært. Holdet er dog så godt, at det burde vi godt kunne opnå, udtaler Peter Schmeichel.

Danmark skal desuden spille følgende venskabskampe:
2010:
20. november: Taiwan (h)
24. november: Slovenien (h)
2011:
9. februar: Cypern (u)

Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #181: 27 Okt 2008, 23:18 »

Spændende, farlig, pulje!

Den kunne godt indeholde flere overraskelser. Men jeg er sikker på du klarer den  Thumbs Up

Dejligt at du er så ambitiøs med hensyn til point. 10 efter 4 kampe, hvor du skal op imod både Norge og Frankrig. Jeg kan lide det, og håber du klarer den. Det vil være et kanont sprængbræt til EM!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #182: 27 Okt 2008, 23:40 »

Spændende, farlig, pulje!

Den kunne godt indeholde flere overraskelser. Men jeg er sikker på du klarer den  Thumbs Up

Dejligt at du er så ambitiøs med hensyn til point. 10 efter 4 kampe, hvor du skal op imod både Norge og Frankrig. Jeg kan lide det, og håber du klarer den. Det vil være et kanont sprængbræt til EM!

Jo, jeg regner med, at de første to udekamp bør være sikre seks point, og hvis vi skal til EM, så skal Norge også slåes hjemme. Dertil håber jeg på en uafgjort mod Frankrig, selvom det helt sikkert bliver svært.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #183: 28 Okt 2008, 07:17 »

Det er dejligt at se store ambitioner. Du har i hvert fald fuld støtte fra alle dine læsere  Thumbs Up
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #184: 29 Okt 2008, 23:26 »



Mindre udskiftning på landsholdet

Peter Schmeichel har lavet et mindre generationsskifte efter VM-triumfen

5. september 2010

EM-kvalifikationen skydes snart igang, når Danmark på udebane først møder Wales, før de drager til Kasakhstan. Peter Schmeichel offentliggjorde i dag de 26 spillere, der skal med, og der var et par nye og unge ansigter med. Magnus Troest, Anders Randrup og Kasper Lorentzen er nye folk på holdet, hvor der blandt andre ikke er plads til Per Krøldrup mere.

- Den trup, der klarede det så godt til VM, havde en høj gennemsnitsalder. Vi skal huske på, at der er to år til næste slutrunde, og så nytter det ikke noget, hvis vi kvalificerer os med det hold, men halvdelen så stopper karrieren inden slutrunden. Derfor har jeg valgt at bringe nogle nye og unge talenter i landsholdssammenhæn g med i denne trup. Jeg ville gerne have taget flere med, men nogle af de unge får simpelthen ikke nok spilletid i deres udenlandske klubber, og derfor udvikler de sig ikke så meget, som vi gerne så her på landsholdet, sagde Schmeichel ved udtagelsen.

De udtaget 26 spillere er følgende:

Målmænd:

Thomas Sørensen (Southampton), Jesper Christiansen (FCK) og Stephan Andersen (Brøndby)

Centerforsvarer:
Daniel Agger (Liverpool), Martin Laursen (Aston Villa), Leon Andreasen (Fulham) og Magnus Troest (Parma)

Backs:
Lars Jacobsen (Fulham), Martin Albrechtsen (Derby), Michael Jakobsen (AaB), Anders Randrup (Brøndby) og Christopher Poulsen (Murcia)

Midtbane:
Christian Poulsen (Juventus), Mikkel Thygesen (Empoli), Rasmus Würtz (Atalanta) og Martin Retov (Hoffenheim)

Fløje:
Michael Silberbauer (FCK), Anders Due (AaB), Thomas Kahlenberg (Everton), Simon Poulsen (AZ) og Kasper Lorentzen (Trabzonspor)

Angribere:
Jeppe Curth (AaB), Søren Larsen (Toulouse), Nicklas Bendtner (Arsenal), Morten Nordstrand (FCK) og Mads Junker (Vitesse)

Skadet:
Daniel Jensen





VS









VS



Logged

Campai
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #185: 30 Okt 2008, 00:04 »

har først lige læst denne blog igennem.
det er en fantastisk velskreven blog, der virkelig fanger min opmærksomhed.
Dog kunne det grafiske være bedre, men igen, med den måde du skriver på kan det være ligemeget
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #186: 30 Okt 2008, 06:59 »

Jeg har aldrig selv forstået hvorfor det grafiske er så vigtigt. Er teksten sat overskueligt op, og er der så lige et enkelt strategisk placeret billede til at skabe lidt farver, så er det rigeligt i mine øjne.

Jeg synes det er rigtig godt, den måde Dowie sætter det op. Lige efter mit hoved  Peace

Men vil gerne høre kort (for det er jo en blog og ikke diskusionsgruppe) hvad det er der mangler grafisk???
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #187: 04 Nov 2008, 21:51 »

Danmark vinder første kamp

Danmark vandt den første EM-kvalkamp med cifrene 3-2 i Wales

11. september 2010

Opstilling:

S. Larsen – N. Bendtner
A. Due – C. Poulsen – M. Thygesen – T. Kahlenberg
M. Jakobsen - D. Agger - L. Andreasen – L. Jacobsen
T. Sørensen
 


Mål:
0-1: Cotterill (17)
1-1: Bendtner (46)
2-1: Poulsen (65)
3-1: Poulsen (72)
3-2: Eastwood (92)
Christian Poulsen var blandt de bedste,
da Danmark slog Wales med 3-2.


Med VM veloverstået er det igen blevet tid til at kigge frem mod EM og kvalifikationen, hvor Danmark i aften fik en god start med en 3-2-sejr ude over Wales. Danmark var på forhånd store favoritter, men det var ikke til at se i kampen, der blev en meget lige affære.
 
Dårlig start

Det startede mindre godt for de rød-hvide på Millennium Stadium i Cardiff, hvor angriberen Robert Earnshaw fik kampen første chance, men skød forbi. Det gjorde Dave Cotterill imidlertid ikke i det 17. minut, da Wales slog kontra, og den hurtige angriber løb fra Daniel Agger, inden han elegant lobbede bolden over Thomas Sørensen. Bare nogle minutter senere kunne det have været 2-0, men Gareth Bales skud blev reddet af den danske keeper. Danmarks første og reelle eneste chance i 1. halvleg kom efter en lille halv time, da Anders Due satte en mand og fandt Nicklas Bendtner i feltet, der dog sendte sit hovedstød et stykke over mål.

Forvandlet i 2. halvleg

De danske spillere var som forvandlet i 2. halvleg, hvilket gav bonus efter kun 38 sekunder. Michael Jakobsen tog et godt løb op ad kanten og fik god tid til at sende et millimeter præcist indlæg ind til Bendtner, som alene steg op og headede bolden hårdt ned forbi Wayne Hennessey i målet til 1-1-udligning. De danske spillere havde fået blod på tanden nu og kom frem til mange gode chancer de næste ti minutter. Søren Larsen var dog den store synder, da han to gange headede et godt indlæg forbi mål. Så var Christian Poulsen mere skarp denne kolde aften i Wales. Den danske styrmand opfangede en bold i feltet, vendte rundt og satte to mand og sendte den så over i det lange hjørne uden chance for Hennessey.

Freddy Eastwood får en krammer efter sin sene reducering.
Tæt afslutning

Mindre end ti minutter senere var Poulsen igen på færde. Her modtog han bolden på præcist samme sted som før, men denne gang var den blonde dansker helt umarkeret og skød bolden kort til en dansk 3-1-føring. Nu var der ikke mange, der troede på, at Wales kunne komme tilbage i kampen. Men efter 81 minutter måtte indskiftede Rasmus Würtz udgå med en skade, og da Peter Schmeichel allerede havde foretaget alle tre udskiftning, måtte Danmark spille de sidste minutter i undertal. Så lagde Wales pres på, og i to minutters overtid lykkedes det for den indskiftede Freddy Eastwood at udplacere Thomas Sørensen med et hug fra distancen. På trods af endnu tre minutters overtid kom Wales dog ikke frem til mere, og Danmark kunne forlade banen med tre vigtige point.

- Det er altid vigtigt at komme godt fra start. Det gør vi med denne sejr, selvom det ikke så sådan ud i 1.halvleg. Heldigvis får drengene taget sig sammen, og jeg mener helt sikkert, at vi fortjener sejren på baggrund af vores rigtig gode 2. halvleg, udtalte Peter Schmeichel.


Man of Match: Christian Poulsen
Den danske kaptajn leverede en rigtig god indsats, hvor han fightede hårdt på midtbanen og krydrede det med to flotte mål.

I gruppens andre kampe vandt Hviderusland 4-2 ude over Kasakhstan, mens Norge vandt 3-1 hjemme mod Slovakiet. Frankrig sad over i 1. spillerunde.


Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #188: 04 Nov 2008, 22:24 »

Jaaaa!

Den gode blog fra Dowie fortsætter  Thumbs Up Peace

Igen, godt arbejde. Glæder mig til at høre mere!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

enged
Gæst
 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #189: 04 Nov 2008, 23:01 »

Har lige læst HELE bloggen, super arbejde, det var noget af en mundfuld, men jeg havde på intet tidspukt lyst til at stoppe med at læse.
KUTGW! Virkelig godt arbejde, der var nogen enkelte stavefejl, men intet der generer det i det store billede. Det er jo ikke en dansk afhandling du skriver Wink
Logged

PSG
Gæst
 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #190: 08 Nov 2008, 20:06 »

Har lige læst alle din updates igennem og jeg må sige, fantastiske resultater du formår. Grafisk synes jeg det er fint nok (det er ikke det jeg går mest op i, i en blog Wink) og det skrevne er så godt at, jeg kan ikke sætte ord på hvor godt det er! Bravo!!! Opstemt
Logged

PSG
Gæst
 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #191: 10 Nov 2008, 17:24 »

kan vi snart forvente en update? Peace
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #192: 10 Nov 2008, 17:29 »

Ja. Ved godt der er gået noget tid, men har haft lidt travlt.
Der kommer en senest i morgen..
Logged

PSG
Gæst
 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #193: 10 Nov 2008, 17:36 »

Ja. Ved godt der er gået noget tid, men har haft lidt travlt.
Der kommer en senest i morgen..

Okay, Jeg venter i spænding Opstemt
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #194: 11 Nov 2008, 20:54 »

Sikker sejr i Kasakhstan

Danmark tog anden sejr i kvalifikationen med en 4-1-sejr mod Kasakhstan

15. september 2010

Opstilling:

S. Larsen – N. Bendtner
A. Due – C. Poulsen – M. Thygesen – T. Kahlenberg
M. Jakobsen - D. Agger - L. Andreasen – L. Jacobsen
T. Sørensen
 


Mål:
1-0: Bendtner (36)
2-0: Bendtner (44)
3-0: Andreasen (52)
3-1: Gorbunov (70)
4-1: Bendtner (72)
Nicklas Bendtner førte Danmark til sejr
i Kasakhstan med et hattrick.


Danmark startede EM-kvalen med en vigtig sejr i Wales, og det skulle der følges op på i aften mod Kasakhstan. Danmark var naturligvis store favoritter på forhånd, og de danske drenge leverede helt op til den favoritværdighed ved at vinde en pligtsejr på 4-1 med Nicklas Bendtner i hovedrollen.
 
Ligebyrdig start

Kampen på Central i Almaty startede foruroligende jævnt, hvor Danmark ikke rigtigt kunne lægge et ordentligt pres på de Kasakhstan. Selvom Kasakhstan dog var med i spillet, så var de aldrig farlige foran mål og kom kun frem til ganske få målchancer i hele kampen. Danmark kom derimod frem til lidt mere, illustreret ved to fine chancer til Nicklas Bendtner og Søren Larsen inden for den første halve time, men uden resultat. Efter 36 minutter kom endelig det, som de danske fans havde ventet på. Efter et flot kombinationsspil kunne Thomas Kahlenberg lægge bolden ind til Bendtner foran mål, der ikke svigtede og skød Danmark foran 1-0.

Flot kombinationsspil

Efter målet begyndte det danske spil for alvor at hænge sammen. Kombinationerne flød, og hjemmeholdet blev nærmest spillet ud ad banen. Først var Bendtner tæt på endnu engang i det 38. minut, men det var først kort før pausen, at 2-0-målet kom. Mikkel Thygesen førte bolden frem og afleverede til Bendtner, der fyrede bolden op under sammenføjningen. Syv minutter efter pausen blev det til 3-0. Et hjørnespark kom ud til Anders Due igen, der spillede bolden ind til en fremstormende Leon Andreasen, som hamrede bolden tilbage i det lange hjørne uden chancen for keeper Rafael Nurgaliev – eller for nogen andre målmænd for den sags skyld.

Selvom alle danskere præsterede godt,
så var Thomas Kahlenberg blandt de bedste.

Hattrick-hero

De danske spillere faldt uheldigvis, men forståeligt, i kadence for ellers kunne man have vundet rigtigt stort denne aften. Det blev dog selvfølgelig til lidt små chancer, hvor Thygesen og Bendtner forsøgte sig, men i stedet var det Kasakhstan, som kom tilbage. I det 70. minut sendte Vasily Gorbunov nemlig - med hjemmeholdets første skud inden for rammen – et frispark direkte i mål til 3-1-reducering. Målet nåede dog ikke at give meget håb, for kun to minutter senere tog Kahlenberg bolden flot forbi to mand på kanten og sendte et indlæg ind til Bendtner, der steg op og headede bolden i mål og dermed et hattrick af den høje angriber.

- Det var en fin kamp fra vores side. Vi spillede ikke op til vores bedste, men gjorde alligevel nok til, at vi kunne trække os sejrrigt ud. Nu har vi fået en fin start med seks point i to kampe, og det skal vi følge op på mod Norge på hjemmebane, udtalte Peter.



Man of Match: Nicklas Bendtner
Var her, der og alle vegne og var med til at sikre pligtsejren med et rigtigt flot hattrick.

I gruppens andre kampe vandt Hviderusland 3-2 hjemme over Slovakiet, mens Frankrig vandt 2-1 ude mod Norge. Wales sad over i 2. spillerunde.
Logged

Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010