home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 763 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Vi er røde, vi er hvide
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 Udprint
Forfatter Emne: Vi er røde, vi er hvide  (Læst 55522 gange)
michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #165: 23 Okt 2008, 18:56 »

fantastisk, så er der sikret medalje til danmark, men det må helst gerne være guld. Bloggen er fantastisk og virkelig godt skrevet. Man nyder jo at læse det (:
Logged

Hala Madrid!

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #166: 24 Okt 2008, 22:50 »

Frankrig vinder fortjent VM

Der var ikke meget Danmark kunne stille op mod Frankrig i VM-finalen. Les Bleus spillede flot fodbold og besejrede (desværre) Danmark med 3-2

11. juli 2010

Opstilling:

S. Larsen – N. Bendtner
A. Due – C. Poulsen – R. Würtz – T. Kahlenberg
M. Albrechtsen – M. Jakobsen – D. Agger – L. Jacobsen
T. Sørensen
 


Mål:
0-1: Toulalan (26. min)
0-2: Anelka (47. min)
0-3: Ben Arfa (73. min)
1-3: Tomasson (80. min)
2-3: Tomasson (87. min)

Det var desværre Frankrig,
der stod med pokalen i hænderne efter kampen.
Der var gjort klar til fest, da Danmark denne aften spillede sin første VM-finale nogensinde. Desværre fusede festen en smule ud, da man tabte til et klassemandskab gennem hele VM. Franskmændene, der ville have hævn for VM for fire år siden, spillede rigtigt flot, og da de fleste danske spillere ikke ramte det niveau, som har givet nogle flotte sejre i de seneste par kampe, så var der ikke mange at sige til 3-2-nederlaget.
 
Jævnbyrdig start

Kampen startede ellers meget lige. Desværre for Danmark blev Christian Poulsen skadet allerede efter fire minutter, hvilket selvfølgelig svækkede den danske midtbane. Det var da også Frankrig, som kom frem til den første chance efter knap fem minutter, da Anelka ramte stolpen efter et hjørnespark. Kort efter var det Søren Larsen, der sendte et godt skruede skud af sted, men den franske keeper Hugo Lloris nåede bolden helt uden ved stolpen. Et kvarter var spillet, da Bendtner kom frem til et par gode chancer på hovedstød, men begge gange ramte den danske angriber ikke målet. Desværre så var det Frankrig, som kom foran. Samir Nasri lagde en god bold ind til Toulalan, der kom højere end Albrechtsen, og så stod der 1-0.

Fransk dominans

Herefter tog de franske spillere helt over og satte sig fuldstædigt på spillet. Blandt andet Ben Arfa prøvede et par gange, men Frankrigs andet mål kom i stedet fra Anelka. To minutters inde i overtiden i 1. halvleg sendte Ribéry nemlig Anelka af sted med en dyb stikning, og da den franske spydspids så løb fra Jakobsen, kunne han ubesværet skyde bolden over Sørensen og over i det lange hjørne. 2. halvleg startede med et par gode muligheder til Bendtner på hovedstød, men Hugo Lloris havde ikke tænkt sig at lade Danmark komme tilbage i kampen. Og mange troede da også, at kampen blev lukket i det 73. minut, da Bodmer spillede bolden hen til Ben Arfa, der fra kanten af feltet placerede bolden helt ude ved stolpen uden for Thomas Sørensens rækkevidde til 3-0.

130 kamp-jubilæum
Samir Nasri var en af de franske spillere,
som spillede fantastisk denne aften.

Men det var den ikke, og det var en kampjubilar, der skulle bringe håbet tilbage for danskerne. For da Peter Schmeichel forinden den tredje franske scoringen havde skiftet Jon Dahl Tomasson ind, så sagde den succesfulde danske landstræner samtidig farvel til sin egen kamprekord på landsholdet på 129 kampe. Tomasson kom nemlig nu op på 130 landskampe. Og Jon Dahl takkede for den rekord ved at score to mål. Først i det 80. minut, da Larsen forlængede et indlæg fra Due, og så kunne Jon Dahl bare sætte sin berømte inderside på til 3-1-reducering. To minutter senere kom indlægget fra Kahlenberg direkte til Tomasson, og så drejede den 33-angriber bare om sig selv og satte bolden ind bag Lloris til 3-2. Danmark pressede på de sidste minutter og fik hele fem overtids minutter at gøre godt med, men desværre kom der ikke flere mål, og Frankrig kunne fortjent blive hyldet som verdensmestre, mens Danmark måtte ”nøjes” med sølvmedaljerne.

- Det er så skide ærgerligt, det her. Så tæt på og alligevel så lang fra. Desværre så var det fortjent nok Frankrig, der vandt. De har også været bedst gennem hele VM. Jeg tror dog, at når den umiddelbare skuffelse har lagt sig, så vil vi indse, hvilken fantastisk præstation vi har leveret her til VM. Med hensyn til kamprekorden, så nej, jeg er ikke ked af, at Jon Dahl har overtaget den nu. Han har været en fantastisk spiller for os og landsholdet gennem 15 år nu, og han har stor andel i den præstation, vi har lavet til dette VM, udtalte en tydeligvis skuffet Peter Schmeichel efter kampen.

VM-drømmeholdet

Jon Dahl Tomasson udtalte desuden efter kampen, at han nu stopper karrieren med denne pragtpræstation ved VM. Derfor står det nu fast, at Jon Dahls rekorder på landsholdet er 61 mål i 130 kampe – en fantastisk statistik.
Umiddelbart efter kampen blev VM-drømmeholdet offentliggjort, og her havde Danmark tre spillere med. Thomas Sørensen (på bænken), Anders Due og Søren Larsen var ikke overraskende de tre danskere spillere, som havde fundet vej til holdet. Alle tre har virkeligt præsteret exceptionelt. Søren Larsen løb desuden med prisen som VM-topscorer med fem mål, og blev desuden udnævnt til VMs anden bedste spiller lige bag Frankrigs Nicolas Anelka.

Det var en skuffet Tomasson efter kampen,
der dog kan se tilbage på en glorværdig karriere.
Karakterer - 13-skala:

T. Sørensen - 7: Sørensen fandt desværre aldrig sit niveau fra Spanien og England-kampene.

M. Albrechtsen – 8: Gjorde det godt omstændighederne taget i betragtning, men tabte en vital hovedstødsduel, der kostede mål.

D. Agger – 6: Man kan ikke vinde, når forsvarsgeneralen kun laver én takling. Dårlig kamp af Agger.

M. Jakobsen – 9: Var god i dag. Blev dog overløbet af Anelka på målet.

L. Jacobsen – 6: Evra og Nasri var for stor en mundfuld for Jacobsen i dag.

A. Due – 7: Due prøvede, men tingene gik ikke hans vej denne aften.

R. Würtz – 7: Skulle lukke ned for Frankrigs opbyggende spil, men missionen lykkedes ikke helt. 

C. Poulsen – UB: Blev skadet efter fire minutter.

T. Kahlenberg – 8: Kahlenberg var en af de bedre danskere i dag. Flot indsats på fløjen og god assist.

S. Larsen – 7: Kunne ikke selv score i dag, men lagde op til Tomassons første mål. 

N. Bendtner – 7: Havde en god del muligheder, og han burde have scoret på en enkelt af dem.

Indskiftere:

M. Thygesen – 8: Gjorde en god figur, men var op mod overmagten.

J. D. Tomasson – 11: Flot præstation i sin sidste kamp på landsholdet.

J. Curth - UB: 
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #167: 24 Okt 2008, 23:22 »

En blandet følelse. Ærgrelse over, at vi (du) ikke fik guld. Men ikke desto mindre en rigtig flot præstation, og så er de mange gode awards da også rare!

Og så er det ekstra creme på kagen, at Jon Dahl fik en flot afsked. Og så blev han sikker topscorer på landsholdet, selvom Søren Larsen godt kunne ligne en kandidat til at overtage den rekord  Wink


Rigtig flot præstation og endnu flottere blog. Nice work!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Ajes
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #168: 24 Okt 2008, 23:26 »

Wuhuw   Grin .. Godt arbejde.. Er virkelig imponeret Smiley ..
Kun rosende ord her fra om bloggen, men ikke desto mindre et flot arbejde med Danmark også !!!  Thumbs Up


Det er en skide (undskyld det franske) god blog!
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #169: 25 Okt 2008, 17:41 »

Med VM veloverståede så går jeg med tanker om at ændre stilen/synsviklen i bloggen til det kommende EM.
I så fald vil det blive mindre nyhedsagtigt og mere som en fortælling ligesom i mange andre blogs.

Dog ser jeg også lidt problemer i det, da der jo kun er få kampe at skrive om, og jeg synes derfor, at hver kamp fortjener ekstra opmærksomhed.

Hvad mener I?
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #170: 25 Okt 2008, 17:45 »

Nej kør denne stil! Jeg er helt vild med det! Thumbs Up

Ærgeligt, at det ikke blev til guld, meget ærgeligt endda, men fantastisk du klarede det så langt! Thumbs Up
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #171: 25 Okt 2008, 17:54 »

Super ærgeligt du ikke vandt finalen, men super resultat.

Kan godt lide at læse i denne stil, da der, som du selv nævner, kun er få kampe at skrive om. Men det vigtigste er du kan finde motivationen, til at foresætte. Jeg er sikker på vi alle nok skal læse med alligevel Smiley
Logged


plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #172: 25 Okt 2008, 21:32 »

Med VM veloverståede så går jeg med tanker om at ændre stilen/synsviklen i bloggen til det kommende EM.
I så fald vil det blive mindre nyhedsagtigt og mere som en fortælling ligesom i mange andre blogs.

Dog ser jeg også lidt problemer i det, da der jo kun er få kampe at skrive om, og jeg synes derfor, at hver kamp fortjener ekstra opmærksomhed.

Hvad mener I?

Du skal følge det du selv finder bedst.

Men spørger du mig, så ville jeg fortsætte med din nuværende stil. Den er rigtig god. Jeg har i hvert fald intet at kritisere i din nuværende blog-model, som jeg synes er mega-inspirerende.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

MBryoma
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #173: 25 Okt 2008, 21:46 »

aahhh skuffet over at danmark ikke vandt VM men de har spille godt  og det kan man se ved at de nået til finalen..
Logged

One Team One Goal,
You Can't Believe In The Dream,
Until You Believe In Each Other

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #174: 25 Okt 2008, 23:40 »

Okay, det lyder som om, folk er tilfredse med den nuværende stil.

Den beholder jeg, og så ses vi til næste update..
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #175: 26 Okt 2008, 00:26 »

Det er sidens bedste blog.

... Jeg har ikke mere at sige, det er genialt! Respekt fra mig af.
Logged

TNT
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #176: 26 Okt 2008, 00:36 »

Det er sidens bedste blog.

Det er lige lovligt for meget at sige, hvis man kigger på sidens blogs gennem tiden, men det er nu også op til den enkelte. Jeg vil dog sige, at den nok er én af de bedste landsholdsblogs. Du formår at holde spændingen højt til vejrs gang på gang og giver læseren lyst til mere - Det er det vigtigste i en blog, altså at holde dampen oppe. Dine skriftlige kundskaber er også rigtige gode, og din opstilling af opdateringerne er lige i øjet.

Jeg ser frem til mere. God vind fremover.
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #177: 26 Okt 2008, 00:41 »

Lige pt. er det den bedste, hvis jeg skal gå mere i dybden Rosso ;-)
Logged

TNT
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #178: 26 Okt 2008, 00:43 »

Du går nu ikke i dybden, men giver bare sætningen en helt anden mening. Wink
« Seneste Redigering: 26 Okt 2008, 00:51 af TNT » Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er røde, vi er hvide
« Svar #179: 26 Okt 2008, 01:59 »

Det er sidens bedste blog.

 ... Jeg har ikke mere at sige, det er genialt! Respekt fra mig af.

Mange tak. Det er en fantastisk kommentar at få  Thumbs Up

Det er lige lovligt for meget at sige, hvis man kigger på sidens blogs gennem tiden, men det er nu også op til den enkelte. Jeg vil dog sige, at den nok er én af de bedste landsholdsblogs. Du formår at holde spændingen højt til vejrs gang på gang og giver læseren lyst til mere - Det er det vigtigste i en blog, altså at holde dampen oppe. Dine skriftlige kundskaber er også rigtige gode, og din opstilling af opdateringerne er lige i øjet.

Jeg ser frem til mere. God vind fremover.

Hov hov...manden har talt  Smiley Ej, takker for din kommentar. Som du selv siger, så er det en landsholdsblog, og selvom jeg ikke har skrevet en klubblog - endnu - så vil jeg tro, at de ikke umiddelbart er særlig sammenlignelige, da der er ret store forskelle..
Logged

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010