home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  1 Bruger, 1064 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  StudieRetningsProjekt
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint
Forfatter Emne: StudieRetningsProjekt  (Læst 31331 gange)
The Red
Landsholdsspiller

Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #60: 20 Dec 2011, 15:18 »

Ja, det skal afleveres imorgen formiddag, glæder mig også ret kraftigt! Jeg håber blot at forståelsen af det dersens linæer programmering lige pludselig indfinder sig, for ellers vil det komme til at trække ned Smiley

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Legenden
Manager

« Svar #61: 20 Dec 2011, 15:21 »

Afleverede i fredags, dejligt at det er overstået. Smiley

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Januzaj
Landsholdsspiller

« Svar #62: 20 Dec 2011, 15:24 »

Blev du tilfreds med produktet Neymar? Opstemt

Manchester United

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #63: 15 Sep 2013, 19:19 »

Goddag!

Jeg sidder her og sveder lidt over SRP - eller i hvert fald emneovervejelserne. Til december skal jeg skrive en opgave i Engelsk A og enten Biologi B, Samfundsfag B (Ville jeg foretrække) eller Psykologi B. Vi har fået fortalt at vi helst skal finde vores egen niche, og her er jeg kommet frem til, at jeg gerne ville skrive om noget sport (fodbold eller cykling, dog ikke hooligans) eller noget Kanye West/Jay-Z (Tænker noget sammenligning af The Ameircan Dream sammenholdt med rappernes tekster fx). Ingen af delene har jeg dog rigtigt forelsket mig i, så derfor spørger jeg jer:

What to do? Har I nogle forslag til emner? Det behøver ikke, være noget direkte relaterbart til det jeg selv har overvejet, bare noget lidt i samme dur. Skud løs

På forhånd tak!

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Esmark11
Landsholdsspiller

« Svar #64: 15 Sep 2013, 19:33 »

Goddag!

Jeg sidder her og sveder lidt over SRP - eller i hvert fald emneovervejelserne. Til december skal jeg skrive en opgave i Engelsk A og enten Biologi B, Samfundsfag B (Ville jeg foretrække) eller Psykologi B. Vi har fået fortalt at vi helst skal finde vores egen niche, og her er jeg kommet frem til, at jeg gerne ville skrive om noget sport (fodbold eller cykling, dog ikke hooligans) eller noget Kanye West/Jay-Z (Tænker noget sammenligning af The Ameircan Dream sammenholdt med rappernes tekster fx). Ingen af delene har jeg dog rigtigt forelsket mig i, så derfor spørger jeg jer:

What to do? Har I nogle forslag til emner? Det behøver ikke, være noget direkte relaterbart til det jeg selv har overvejet, bare noget lidt i samme dur. Skud løs

På forhånd tak!
Synes opgaven om The American dream lyder spændende. Hvis du vil skrive om fodbold kan du jo skrive om Financial fair play Peace

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #65: 15 Sep 2013, 20:08 »

Apartheid kunne også være et emne, men det bliver squ nok lidt svært at fylde et helt SRP med det Peace

Da den vil ramme en måde et samfund "fungere" på og engelsk igennem det er sydafrika Smiley

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Cristiano Doni
Ynglingespiller

« Svar #66: 15 Sep 2013, 22:11 »

Apartheid kunne også være et emne, men det bliver squ nok lidt svært at fylde et helt SRP med det Peace

Da den vil ramme en måde et samfund "fungere" på og engelsk igennem det er sydafrika Smiley
Apartheid ville da i den grad kunne udfylde et SRP!
Det er jo blot at finde det korrekte indgangsvinkel i forhold til emnet og problemformuleringe n.

Personligt, så ville jeg dog ikke skrive om det, men derimod finde noget mere unikt at skrive om, således at der ikke er skrevet 200 projekter om det før dit. Det vigtigste er dog at du har noget godt litteratur til at kunne analysere i projektet. Hvis jeg var dig, så ville jeg prøve at lave en brainstorm og efterfølgende tjekke dine idéer i forhold til litteratursøgning og hvorvidt det er muligt at skabe en god retning i forhold til den problemformulering, som du vil få.

Interessen skal selvfølgelig være der, men oftest så er det vigtigste blot at have litteraturen, som er håndgribelig og hvor der er masser at tage fat på i forhold til projektet, så kommer selve emnet i anden række, hvis man spørger mig.

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #67: 21 Sep 2013, 12:08 »

Tak for feedbacken!

Status lige nu er, at jeg havde lagt mig fast på The Amiercan Dream og Jay-Z, men skrev til min foreløbige vejleder og spurgte til de problemstillinger jeg så mht. emnet. Svaret blev lidt hvad jeg frygtede - hun gav mig ret. Helt grundlæggende er der to problemer:

1) Der findes ikke meget litteratur om emnet. Jeg kan hente noget om Jay-Z og om The American Dream, men min opgave ville blive en sammenskrivelse af disse to, og kunne nemt komme til at stå for "isoleret" eller selvstændig. I teorien er det lige netop hvad man skal gøre, men i praksis er det næsten umuligt.

2) Rap er ikke det mest finkulturelle i denne verden. Igen: I teorien burde det ikke være af betydning, men jeg kan løbe ind i en (ældre) censor, der automatisk trækker point fra, simpelthen fordi de ikke vurderer det til at være SRP-værdigt materiale.

Så jeg er endnu mere i vildrede end da jeg startede. Samf B og Engelsk A er jeg ret fastlagt på, men hvilket emne er jeg virkeligt i tvivl om. Alle idéer vil stadig blive modtaget med kyshånd, men som Doni også skriver, vil jeg gerne ramme en niche der samtidig interesserer mig.

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Esmark11
Landsholdsspiller

« Svar #68: 21 Sep 2013, 12:40 »

Tak for feedbacken!

Status lige nu er, at jeg havde lagt mig fast på The Amiercan Dream og Jay-Z, men skrev til min foreløbige vejleder og spurgte til de problemstillinger jeg så mht. emnet. Svaret blev lidt hvad jeg frygtede - hun gav mig ret. Helt grundlæggende er der to problemer:

1) Der findes ikke meget litteratur om emnet. Jeg kan hente noget om Jay-Z og om The American Dream, men min opgave ville blive en sammenskrivelse af disse to, og kunne nemt komme til at stå for "isoleret" eller selvstændig. I teorien er det lige netop hvad man skal gøre, men i praksis er det næsten umuligt.

2) Rap er ikke det mest finkulturelle i denne verden. Igen: I teorien burde det ikke være af betydning, men jeg kan løbe ind i en (ældre) censor, der automatisk trækker point fra, simpelthen fordi de ikke vurderer det til at være SRP-værdigt materiale.

Så jeg er endnu mere i vildrede end da jeg startede. Samf B og Engelsk A er jeg ret fastlagt på, men hvilket emne er jeg virkeligt i tvivl om. Alle idéer vil stadig blive modtaget med kyshånd, men som Doni også skriver, vil jeg gerne ramme en niche der samtidig interesserer mig.
synes det er vildt ærgeligt. For det er et rigtigt spændende emne du har valgt. Du kunne evt. Trække Kayne West med ind i billedet og lade Obamas holdning til denne rapper få en stilling. Evt. Som amerikanske poltikereres syn på det nye kontra The American Dream. Du kan også drage parallelt med Martin Luther King og The American Dream - evt. Gøre dette til emnet

Esmark11
Landsholdsspiller

« Svar #69: 21 Sep 2013, 13:19 »

Ta at gøre Martin Luther King og The American Dream til emnet!

Korzika
Gæst

« Svar #70: 21 Sep 2013, 15:22 »

Jeg skrev til om fedme i samfundsfag og engelsk. Hvis du vil have et eksemplar af min opgave, så siger du bare til.

Grün
Landsholdsspiller

« Svar #71: 21 Sep 2013, 15:24 »

Ved godt det er off-topic, men på hvilket uddannelsesniveau skriver man SRP? Smiley

Korzika
Gæst

« Svar #72: 21 Sep 2013, 15:43 »

Ved godt det er off-topic, men på hvilket uddannelsesniveau skriver man SRP? Smiley
Man skriver det på STX i 3.g. Smiley

Grün
Landsholdsspiller

« Svar #73: 21 Sep 2013, 16:21 »

Takker Smiley

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #74: 21 Sep 2013, 17:17 »

Korzika hedder det ikke også SRP på HHX og HTX?

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010