home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 494 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  StudieRetningsProjekt
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint
Forfatter Emne: StudieRetningsProjekt  (Læst 30044 gange)
Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #45: 05 Feb 2009, 17:52 »

Vi får fortalt om det til HH-samlinger engang i mellem. Spørg din studievejleder hvis du er i tvivl Smiley
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Juller
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #46: 05 Feb 2009, 18:08 »

Tak. Det vil jeg prøve!
Logged

DimitarBerbatov
Gæst
 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #47: 05 Feb 2009, 18:18 »

Det er meget nemt .. eller er det ikke men fx C niveau's fag vægter 1,0 da der KUN er en karakter .. En mundtligt nemlig..
Et B-niveau's fag vægter 1,5.. 0,75 for mundtlig og 0,75 for skriftlig = 1,5 for faget..
Et A-niveau's fag vægter 2,0 .. 1 for mundtlig og 1 for skriftlig = 2,0 for faget.. Medmindre det er historie hvor man kun får en mundtlig karakter den vægter så bare 2,0 .. AT og SRP tæller som a-fag og vægter 2,0..
Logged

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #48: 05 Feb 2009, 18:19 »

Sådan kan man også bare gøre Dimitar Tunge Hva med DIO, hvor højt vægter den egentlig?
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #49: 27 Mar 2011, 12:14 »

Jeg synes det kunne være interessant at høre hvad nuværende 3.g´er har skrevet om og hvad I har skrevet i? Jeg skrev selv i fagene Historie A, Samfundsfag A om Palæstinakonflikten under navnet "Staten Israels oprettelse", hvor jeg fokuserede på FN´s delingsplan, og de problemer, der befandt sig på det regionale, lokale og globale niveau Smiley Derudover selvfølgelig de folkemord som blev begået af jøderne og palæstinenserne i 30´erne og op til Israels oprettelse (jeg skulle besvare problemerne frem til 1948)
Jeg fik selv 4 for min opgave tilbage i februar måned, hvilket jeg var langt fra tilfreds med, så jeg tog chancen og klagede over karakteren. Og i fredags fik jeg så svar fra ombedømmerne, hvor den nye karakter lød 10! Det synes jeg er et ret vildt spring, for det burde slet ikke lade sig gøre, men jeg er da glad og tilfreds Smiley
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #50: 27 Mar 2011, 12:17 »

Jeg fik selv 4 for min opgave tilbage i februar måned, hvilket jeg var langt fra tilfreds med, så jeg tog chancen og klagede over karakteren. Og i fredags fik jeg så svar fra ombedømmerne, hvor den nye karakter lød 10! Det synes jeg er et ret vildt spring, for det burde slet ikke lade sig gøre, men jeg er da glad og tilfreds Smiley


Det var da godt nok voldsomt! Hvad blev der skrevet af begrundelse for beslutningen? Jeg har altid set det som meget usandsynligt at en karakter bliver omstødt, så det lyder da ret vildt..
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #51: 27 Mar 2011, 12:24 »

Det var da godt nok voldsomt! Hvad blev der skrevet af begrundelse for beslutningen? Jeg har altid set det som meget usandsynligt at en karakter bliver omstødt, så det lyder da ret vildt..

Det er nemlig det, det har jeg ikke rigtig hørt om er sket sådan før. 
Der stod nogenlunde følgende: "Opgaven er besvaret i overensstemmelse med problemformueringen, der er anvendt et fyldigt materiale, besvarelsen er uddybet, fokuseret og arbejdes med primært materiale, besvarelsen opfylder relevante faglige mål i historie og der ses et godt overblik over og forståelse for historiske forløb og problemstillinger. Befinder sig på et kvalificeret analytisk niveau, dog kunne diskussionen indeholde noget decideret synspunktmateriale, men ellers lever den op til de nye kriterier for diskussion i samfundsfag, dokumentationen er fyldestgørende, og vidner om et højt forståelsesniveau, og opgaven er skrevet i et godt, "mættet" sprog."

Det var i korte træk hvad der står i ombedømmernes begrundelse.  Smiley
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #52: 27 Mar 2011, 12:31 »

Okay, så det er da også underligt at du kun fik 4 for den... De burde have vedlagt "Vi har desuden fundet ud af at din lærer har et uforklarligt stort had til dig, og vi har derfor set os nødsaget til at anbringe ham i psykiatrisk forvaring". Har du nogen idé om hvorfor det var så lavt til at starte med?
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #53: 27 Mar 2011, 12:31 »

Du skal da vist have en samtale med den klovn af en lærer, hvis han/hun kan være så elendig i sin bedømmelse.
Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #54: 27 Mar 2011, 12:39 »

Okay, så det er da også underligt at du kun fik 4 for den... De burde have vedlagt "Vi har desuden fundet ud af at din lærer har et uforklarligt stort had til dig, og vi har derfor set os nødsaget til at anbringe ham i psykiatrisk forvaring". Har du nogen idé om hvorfor det var så lavt til at starte med?

Jeg tror det har noget at gøre med at ham min eksaminator og censor tænkte at i og med at Samfundsfag er mit studieretningsfag, så er det fag, som skal fylde mest i opgaven, men i forhold til de nye bekendtgørelser, så behøves studiretningsfaget ikke at være det mest fyldende. Derudover stod der i deres besvarelse af min klage, at diskussionen ikke levede op til kravene for diskussion i Samfundsfag, hvilket er en direkte modsætning af hvad de nye bedømmere skrev. Jeg kan simpelthen ikke se nogen grund udover det, udover at måske kan have noget at gøre med de forskelliges forventninger til opgaven.
Min vejleder i samfundsfag (ikke eksaminator) sagde at jeg skulle putte noget samf ind hist og pist, da der ikke var meget Samfundsfag i opgaven, men man skal jo følge opgaveformuleringen, og da han selv har været med til at lave den, er det noget mærkeligt at sige.

- Men det med at skrive en klage, det er godt nok svært, det må jeg dog sige! Det er ikke sådan lige til og heldigvis for det. Jeg er i hvert fald glad for at begge mine forældre er gymnasielærere.

Du skal da vist have en samtale med den klovn af en lærer, hvis han/hun kan være så elendig i sin bedømmelse.

Hehe, det skal man måske, men det orker jeg næsten ikke. Nu faldt det jo ud til min fordel Smiley
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #55: 27 Mar 2011, 12:46 »

Jeg ville sgu tage fat i vekommende og spørge hvad fa'en det gik ud på, det er helt sikkert.
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #56: 20 Dec 2011, 15:08 »

Er der mon andre end mig der sidder og knokler med SRP her på falderebet? Smiley
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Januzaj
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #57: 20 Dec 2011, 15:09 »

Nej heldigvis afleverede jeg i dag; )
Logged

Manchester United

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #58: 20 Dec 2011, 15:11 »

Det må sku være rart!

Jeg sidder og kæmpe med at skulle forklare hvordan linæer programmering kan bruges til at løse spil i spilteorien, og må indrømme det ikke lige falder mig nemt... Smiley
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Januzaj
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #59: 20 Dec 2011, 15:17 »

Det må sku være rart!

Jeg sidder og kæmpe med at skulle forklare hvordan linæer programmering kan bruges til at løse spil i spilteorien, og må indrømme det ikke lige falder mig nemt... Smiley

Jeg forstår det ikke en gang Opstemt. Skal du aflevere i morgen? For glæd dig, det er en kæmpe lettelse når man har afleveret synes jeg Smiley
Logged

Manchester United

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010